|
Rozmowy ogólne na temat RPG Podziel się swoimi uwagami na temat różnych systemów RPG. Opowiedz jakie są Twoje ulubione systemy, a które według Ciebie zasługują na miano najgorszych. Albo po prostu luźno porozmawiaj na tematy powiązane z RPG. |
Zobacz wyniki ankiety: Jaki system jest Twoim zdaniem najlepszy? | |||
Postapokalipsa (napisz koniecznie w poście) | 1 | 14.29% | |
Fantasy (napisz koniecznie w poście) | 4 | 57.14% | |
Science-Fiction (napisz koniecznie w poście) | 2 | 28.57% | |
Inne (napisz koniecznie w poście) | 0 | 0% | |
Głosujących: 7. Nie możesz głosować w tej sondzie |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
24-03-2013, 16:32 | #11 |
Reputacja: 1 | Dodam, że "Głębię" można kupić w PDF za 25 zyli, więc próg wejścia, jeśli chodzi o koszty niziutki a jej autor bardzo kontaktowy, więc w razie wątpliwości jest wsparcie u źródła. Podobnie tanio wyjdzie pdfowa kombinacja "Savage Worlds Edycja Polska" + "Nemesis" + "Nemesis: Eclipse", ale biorąc pod uwagę to, co napisałeś, to chyba "Głębia" będzie lepiej dopasowana do waszych oczekiwań. Z drugiej strony do Nemesis masz w pytę dodatkowych materiałów - opisy statków, planet i innych - na fanowskiej wiki. Problem z tym jednak taki, że chwilowo Ramel ze względów technicznych wycofał pdfy z oferty, ale to jest taki, gość, że jak do niego bezpośrednio napiszesz, to się nie zdziwię, jak się jakoś dogadacie. Jeśli radzicie sobie z angielskim, to ciekawą opcją może być też "Bandits and Battlecruisers". Obszerna, pięcioczęściowa recenzja na Rzucie krytycznym (link do podsumowania, są tam linki do wcześniejszych części). W żadną z powyższych nie grałem, więc się nie wypowiadam, ale z tego co słychać na ich temat w necie, to każda daje radę. Raczej kwestia dobrania pod szczegółowe preferencje.
__________________ Jedyna potrzebna moc to ta, która pozwala powstać po upadku. |
24-03-2013, 17:15 | #12 |
Reputacja: 1 | Z mojej strony popieram Głębię Przestrzeni.
__________________ Cogito ergo argh...! |
24-03-2013, 21:35 | #13 |
Reputacja: 1 | Musisz zastanowić się, co najbardziej interesuje twoich znajomych. Jeśli każdy z was czyta książki fantasy, pójście w tym kierunku to dobry wybór. DnD/Pathfinder to tradycyjny wybór dla wielu ludzi ze względu na masę materiałów i mechanikę. Nie ograniczałbym się jednak do tego, moi przedmówcy podali sporo mniej lub bardziej niszowych, ale bardziej interesujących gier/settingów. Ja osobiście zaczynałem jakieś 10 lat temu od for internetowych Wampira:Maskarady, DnD i Warhammer były później. Najwięcej grałem właśnie w świecie mroku i w zew cthulhu, jak i autorskie sesje fantasy. Co polecę? Jeśli chcielibyście prowadzić sesje dziejące się "we współczesności", poleciłbym tzw. nowy Świat Mroku. Podręcznik z czarną okładką zawiera w zasadzie samą mechanikę, która jednak jest łatwo przyswajalna, a przynajmniej IMHO o wiele bardziej, niż w takich systemach jak DnD czy Monastyr. Podstawowy podręcznik pozwala na prowadzenie gier w różnych konwencjach - czy będziecie mieli ochotę na gry z większą dozą akcji, scenariusze detektywistyczne, czy horror - to wszystko łatwo będziecie mogli zrealizować przy pomocy tej podstawki, a i Mistrz Gry wiele się z mechaniką raczej nie natrudzi, mogąc się skupić na tym, w jaką przygodę uwikłać wasze postacie. Kolejne podręczniki z nowego świata mroku - Wampir, Wilkołak czy niewydany w Polsce Mag, Changeling (Odmieniec), Hunter (Łowca) lub Geist służą rozszerzeniu tej podstawy mechanicznej o światek powyżej wylistowanych istot, pokazując je w szerszym i nieco innym od powszechnego ujęciu. Neuroshima jest bardzo fajnym polskim systemem na temat postapokalipsy. Pojedyńczy, raczej tani podręcznik który fajnie się czyta. Jeśli jesteście fanami takich klimatów - jak najbardziej polecam, szczególnie, że możecie się bawić w bardzo luźnych, punkowych klimatach (Mad Max?), bawić się w post-nuklearny western, walkę z maszynami, jak i w survival horror a la "The Road". Osobiście też zauważyłem, że mechanika "sztuczek" daje ogromną frajdę graczom, którzy przebierają w kreatywności ich użycia. EDIT Zauważyłem dopiero teraz twojego późniejszego posta - sugestie moich przedmówców są trafione i myślę, że jeśli chodzi o typowe science-fiction, możesz się nimi zainteresować. Jeśli lubisz uniwersum gwiezdnych wojen, istnieje system Star Wars: Saga oparty na mechanice D20 (DnD). Przyjemny w graniu i prowadzeniu, choć oczywiście raczej dla fanów SW. Istnieje jeszcze nieco starszy system o nazwie Gasnące Słońca, jest on o tyle warty uwagi, że dzieje się w klimacie space opery i czerpie garściami z takich książek jak "Diuna" czy "Hyperion", z imperium gwiezdnym, potężnymi domami kosmicznej arystokracji, międzygalaktycznym kościołem i pewnymi elementami...fantasy. Właściwie, międzygwiezdne podróże, przygody na obcych planetach - to działka tego systemu |
24-03-2013, 21:58 | #14 | |
Banned Reputacja: 1 | Cytat:
Sam odpowiedziałeś sobie na postawione przez siebie pytanie. To, że jakiś system / setting / świat jest najlepszy według MNIE, nie znaczy, że będzie odpowiadał Tobie. Generalna zasada wyboru pierwszego systemu jest jedna i niezmienna: idź za swoimi zainteresowaniami. Jeżeli interesujesz się militariami/wojskowością to najbardziej naturalnym będzie wybór jakiegoś systemu postapo - ponieważ będziesz mógł się skoncentrować na mechanice systemu i grze, a nie kminieniu co to muszka czy jakie są rodzaje pocisków. Jeżeli jesteś fanem SF to wybierz system z tym związany lub nawet - osadzony w ulubionym uniwersum. Jeżeli lubisz utwory Sapkowskiego - wybierz Wiedźmina RPG... etc itd... Usiądźcie ze znajomymi i ustalcie wspólnie jakie elementy są dla was ważne, jakie elementy chcielibyście widzieć w grze i na tej podstawie wybierzcie system czy setting... | |