lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Rozmowy ogólne na temat RPG (http://lastinn.info/rozmowy-ogolne-na-temat-rpg/)
-   -   [Pytanie] Skąd woda na latających wyspach? (http://lastinn.info/rozmowy-ogolne-na-temat-rpg/12914-pytanie-skad-woda-na-latajacych-wyspach.html)

Autumm 25-06-2013 18:01

Woda odzyskiwana w Diunie nie była destylowana i odmineralizowana...przeciwnie ;)

Nawet dziś "brudna" woda nie jest problemem, ot, jest choćby to: LifeStraw – Wikipedia, wolna encyklopedia a co dopiero w magicznym/technicznym świecie ;)

O! Skoro Pustka jest chmurą...to mam jeszcze jeden pomysł: woda odzyskiwana z powietrza...Na przykład olbrzymie "sieci" na których wilgotne powietrze się skrapla...

No i karkołomny pomysł: a po co płynąca woda w ogóle...? Może jej przecież nie być, mieszkańcy latających wysp to np. żywiołaki, albo całą wodę czerpią z jedzenia ;)

I jak nie trzymamy się "ziemskich" praw, to może coś żywego, co wytwarza wodę...jak rośliny wywarzają tlen a krowy metan :)

Panicz 26-06-2013 00:39

Anonim ma faktycznie dobry pomysł. Te wielkie bloki lodu jako dominujące źródło wody, a tym samym podstawowy surowiec, o który przelewają krew wszystkie nacje. Już jest pomysł na kampanię.

Poza tym woda może być wewnątrz wysp, lżejsza od litej skały pozwala im utrzymać się we właściwej pozycji - jej nadmierne wydobycie przyczyni się do zachwiania ich równowagi i tragedii.

Aschaar 26-06-2013 09:35

Cytat:

Napisał plasebo (Post 439200)
Unosi je siła grawitacji jakiejś tam centralnie umieszczonej głównej gwiazdy (dla uproszczenia: Słońca). Żeby wymusić cykl dnia i nocy wyspy obracałyby się wokół własnej osi i okrążałyby ową gwiazdę (patrz ilustracja niżej).

To sprawa "jest prosta".
Aby to działało od strony fizycznej - centralna gwiazda musi odpychać planety, które pod własnym ciężarem usiłują nią nią spaść.. Trzeba tu oczywiście pokombinować, aby planeta się nie "ześlizgnęła". Najprościej byłoby przyjąć, że planety są w jakichś kominach grawitacyjnych i nie mogą poruszać się na boki tylko w górę i w dół.

Tak samo (w tych kominach) poruszają się cząsteczki wody - odpychane od centralnej gwiazdy tak samo jak planety. Ponieważ są dużo lżejsze niż planeta (albo trafiają w planetę "od dołu" powodując gwałtowny deszcz, albo omijają planetę unosząc się do góry - nad planetę, gdzie grawitacja słabnie i planeta (również posiadająca grawitację - inaczej wszystko by z niej odleciało) przyciąga cząsteczki wody powodując opad deszczu (tu będzie on zapewne słabszy).

To tak fizycznie (w miarę...)


Jednak poszedłbym w kierunku "inteligentnej wody" - cząsteczki wody są inteligentne i mają zdolność przemieszczania się w chmurze (są gdzieś w chmurze - jak to teraz modne) i spadają na powierzchnię planet tam gdzie uznają za stosowne czy potrzebne...

Tildan 26-06-2013 19:31

Cytat:

No i karkołomny pomysł: a po co płynąca woda w ogóle...? Może jej przecież nie być, mieszkańcy latających wysp to np. żywiołaki, albo całą wodę czerpią z jedzenia
Mogą też czerpać wodę z naturalnych zbiorników - roślin podobnych do dzbaneczników, które np. poprzez olbrzymie liście wchłaniają wilgoć, a wodę wzbogaconą o składniki mineralne i odżywcze [rodzaj nektaru], gromadzą w dzbankowatych tworach liściowych.


Cytat:

Jednak poszedłbym w kierunku "inteligentnej wody" - cząsteczki wody są inteligentne i mają zdolność przemieszczania się w chmurze (są gdzieś w chmurze - jak to teraz modne) i spadają na powierzchnię planet tam gdzie uznają za stosowne czy potrzebne...
Masz na myśli samoorganizujący się system, w którym cząsteczki wody wykazują inteligencję stadną? Ciekawy pomysł.

Spaiker 26-06-2013 19:46

Można potem wpleść wątek buntu wody, albo jakiś zły charakter dogaduję się z wodą i karze jej nie spadać. Lub mogły by być takie sztuczne systemy atmosferyczne na około wysp a poza nimi próżnia, jak na marsie w Cowboyu Bebopie.

Choć osobiście najbardziej podoba mi się pomysł wysp lodowych.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 22:29.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172