Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Rozmowy ogólne na temat RPG
Zarejestruj się Użytkownicy

Rozmowy ogólne na temat RPG Podziel się swoimi uwagami na temat różnych systemów RPG. Opowiedz jakie są Twoje ulubione systemy, a które według Ciebie zasługują na miano najgorszych. Albo po prostu luźno porozmawiaj na tematy powiązane z RPG.


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 16-01-2014, 17:53   #11
 
behemot's Avatar
 
Reputacja: 1 behemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwu
Cytat:
Napisał Revan Zobacz post
J

Są dwa maksima graczy-czytaczy (jak ktoś zna więcej to proszę podać)
A z tymi podziałami to jest śmieszna sprawa, bo nawet jeśli stwierdzimy jakieś preferencje:
- to nie ma pewności, że z jedną preferencją łączy się inna.
- że za rok komuś się gusta nie zmienią.
- że w innej sesji będzie realizował zupełnie inne preferencje.
- że właściwie do sesji ma wysoką tolerancje, ale bardziej go interesuje osobowość MG.

Ale właściwie mogę się zgodzić, że można rozróżnić nastawienie na doświadczenie (które się miło wspomina) i tworzenie, czegoś co fajnie będzie potem czytać (a nawet zamknąć w pdfa i wstawić ramki). PBF ociera się o co-op writing, czasem bardziej. Choć i w grze przy stole można bardziej stawiać na opowiadanie historii albo na grę.

Kiedyś był taki tekst "System Does Matter" Ron Edwards, który określał postawę aktora, gracza i gawędziarza. Przy czym to już stare dzieje, więc może coś tam wydumali, no pewno ktoś go zjechał. Jakby tak dobrze popić to tych kryteriów można natrzaskać i potworzyć szufladek.

Ciekawszym pomysłem jest próba dojścia, czego te gracze właściwie chcą od sesji, i czy od sesji w ogóle czegokolwiek chcą i czy na pewno chcemy to spełniać. I to jest konkretny temat.
 
__________________
Efekt masy sam się nie zrobi, per aspera ad astra
behemot jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20-01-2014, 20:11   #12
 
Fantomeks's Avatar
 
Reputacja: 1 Fantomeks jest jak niezastąpione światło przewodnieFantomeks jest jak niezastąpione światło przewodnieFantomeks jest jak niezastąpione światło przewodnieFantomeks jest jak niezastąpione światło przewodnieFantomeks jest jak niezastąpione światło przewodnieFantomeks jest jak niezastąpione światło przewodnieFantomeks jest jak niezastąpione światło przewodnieFantomeks jest jak niezastąpione światło przewodnieFantomeks jest jak niezastąpione światło przewodnieFantomeks jest jak niezastąpione światło przewodnieFantomeks jest jak niezastąpione światło przewodnie
Garść oczywistości.
Pisząc posta, jesteśmy w o tyle dobrej sytuacji, że nie jesteśmy ograniczeni czasem w takim stopniu, jak w sesji na żywo. Przy stole człowiek nie dzieli się rozważaniami postaci, jeśli nie wkłada ich w usta bohatera, a jedynie w myśli. Po prostu to wydłużyłoby czas gry kilkakrotnie i to całkiem bez sensu.

To, czy warto myśli w poście zawrzeć, zależy wyłącznie od tego, czy sesja jest nastawiona na rozwój duchowy postaci, czy też jest nastawiona na przygodę, gdzie kreacja bohatera nie ma zbyt dużego wpływu na rozgrywkę. To, czy myśli umieścimy w cudzysłowiu, czy wkomponujemy w opis, zależy wyłącznie od preferencji gracza. Powinno zależeć: wtedy post pisze się naturalniej i wygląda on mniej sztucznie dla osoby piszącej.
Bo czym różni się
Cytat:
"Tylko potwór mógł zrobić coś tak strasznego" - pomyślał detektyw, stojąc na ciałem dziewczynki
od
Cytat:
Stojąc tak nad ciałem dziewczynki, detektyw zrozumiał, że ma do czynienia z prawdziwym potworem.
Gdy motorem napędowym sesji jest akcja, nie zawsze wypada wpleść myśli bohatera. Pseudofilozoficzne rozmyślania nad sensem walki w jej trakcie pozostawmy dla Geralta z Rivii. Człowiek przyparty do muru nie miewa refleksji na temat kończącej się amunicji w pistolecie. Po prostu szybko działa, by stan ten zmienić, zmieniając magazynek, czy podnosząc pistolet zabitego leżącego nieopodal. Z drugiej strony refleksja w stylu "ten krawat nie pasuje do marynarki", czy "co dzisiaj zrobię na obiad" może oddać absolutnie neutralny stosunek postaci do panującej strzelaniny i odbierania życia drugiemu człowiekowi.

Bardzo podobał mi się przykład Kerma. Gdyby uśmiechnięty Kerm podał mi kanapkę, mógłbym podziękować i ją zjeść. A gdyby uśmiechnięty Kerm, którego nie znam podał mi kanapkę, podczas gdy seria tajemniczych zgonów wstrząsnęłaby wsią, mógłbym przypuszczać, że kanapka jest zatruta, a Kerm zamierza mnie ukatrupić. Gdybym jako gracz znał myśli kanapkodawcy, cały urok sytuacji by prysł. I na nic krzyki, że wiedza gracza nie jest wiedzą postaci. Po prostu parówka, której poznamy skład, jakoś przestałaby smakować.

Jako podsumowanie wystarczy jedno słowo: wyczucie. Wypada wiedzieć, kiedy myśli w poście można zamieścić, a kiedy lepiej je pomijać. Byle tylko zachować konsekwencję: jak już zaczynasz myśleć postacią, postacią myśl do końca sesji.
 
Fantomeks jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20-01-2014, 21:05   #13
Banned
 
Reputacja: 1 Aschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znany
Cytat:
Napisał Fantomeks Zobacz post
Bardzo podobał mi się przykład Kerma. Gdyby uśmiechnięty Kerm podał mi kanapkę, mógłbym podziękować i ją zjeść. A gdyby uśmiechnięty Kerm, którego nie znam podał mi kanapkę, podczas gdy seria tajemniczych zgonów wstrząsnęłaby wsią, mógłbym przypuszczać, że kanapka jest zatruta, a Kerm zamierza mnie ukatrupić. Gdybym jako gracz znał myśli kanapkodawcy, cały urok sytuacji by prysł. I na nic krzyki, że wiedza gracza nie jest wiedzą postaci. Po prostu parówka, której poznamy skład, jakoś przestałaby smakować.
Coś mi się wydaje, ze przykład Kerma dotyczył czegoś zupełnie innego... a wspólne jest tylko kanapkowanie.

Roztrząsając ten przypadek powyższy. Po pierwsze nie ma tu żadnych myśli "Kerma". Jest sama akcja podawania kanapki przez nieznaną osobę. Do tego mamy dorobioną całą otoczkę "tajemniczych zgonów" i domniemanie zatrucia kanapki. No gdzie Rzym, a gdzie Krym?
To postać biorącego kanapkę domniemuje na podstawie znanych sobie faktów (nie znam gościa, były zgony), że kanapka jest zatruta. No i wolno jej, podobnie jak wróżyć na podstawie ubioru i fusów z herbaty. Tylko to naprawdę nie ma nic wspólnego z myślami kanapkodawcy. Co najwyzej moze mieć coś wspólnego z przeczytaniem posta wcześniej z opisem zatruwania kanapki przez "Kerma"... (czego nie da się uniknąć, bo kanapkoodawca musi ten opis zamieścić jako swoje deklaracje - nie myśli).

 
Aschaar jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20-01-2014, 21:17   #14
 
Fantomeks's Avatar
 
Reputacja: 1 Fantomeks jest jak niezastąpione światło przewodnieFantomeks jest jak niezastąpione światło przewodnieFantomeks jest jak niezastąpione światło przewodnieFantomeks jest jak niezastąpione światło przewodnieFantomeks jest jak niezastąpione światło przewodnieFantomeks jest jak niezastąpione światło przewodnieFantomeks jest jak niezastąpione światło przewodnieFantomeks jest jak niezastąpione światło przewodnieFantomeks jest jak niezastąpione światło przewodnieFantomeks jest jak niezastąpione światło przewodnieFantomeks jest jak niezastąpione światło przewodnie
Oj, bo jest kanapka i niejasne zamiary tej kanapki przekazanie, które jasne się stały przez przeczytanie myśli przez gracza.

(Czasami zapominam, że ścieżki mojego umysłu biegają dziwnymi drogami. - Niezrozumiały Fantek :< )
 

Ostatnio edytowane przez Fantomeks : 20-01-2014 o 21:20.
Fantomeks jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20-01-2014, 21:43   #15
Banned
 
Reputacja: 1 Aschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znany
Cytat:
Napisał behemot Zobacz post
Choć i w grze przy stole można bardziej stawiać na opowiadanie historii albo na grę.

Kiedyś był taki tekst "System Does Matter" Ron Edwards, który określał postawę aktora, gracza i gawędziarza. Przy czym to już stare dzieje, więc może coś tam wydumali, no pewno ktoś go zjechał. Jakby tak dobrze popić to tych kryteriów można natrzaskać i potworzyć szufladek.
To z kolei jest trochę determinowane przez system w którym gramy. Wiele mechanik "wymusza" określone zachowania. Przykłady:
7th Sea i nagradzanie graczy sztonami za odgrywanie - wymusza aktorstwo;
Wolsung (czy FATE) i wymuszenia zmian zmuszają do opisu, do gawędziarstwa;
DDki zmuszają poprzez ścisłą mechanikę do grania, bo reszta nie ma wielkiego znaczenia.

Jasne to jakieś sztampy, ale dobrze IMHO pokazują zjawisko, czy "podstawę" systemu. Jasne - dobry MG i tak to przerobi na swoje, ale przerobi biorąc pod uwagę dwie sprawy:
- swoje preferencje (mechanika vs opowieść; klimat; realizm, etc)
- preferencje graczy, którzy biorą udział w sesji.

I tu faktycznie można trzaskać podziałów bez większego sensu. Choć i tak ktoś wyskoczy z tym, że te czy tamte Indie są odkrywcze i nowatorskie i jedyne w swoim rodzaju, bo cośtam... (ostatnio uraczono mnie systemem dla niewyżytych seksualnie - bo nie wiem po kiego grzyba "mechanika" seksu... )

Wracając jednak do tematu - wydaje mi się, że każdy gracz gdzieś siedzi w trójkąciku - aktor (to ma dobrze wyglądać) <> gracz (chcę wygrać ergo powergamer) <> gawędziarz (moja postać odczuwa, immersja). To się również zmienia w zależności od postaci, od aktualnego humoru, od innych graczy, od wydarzeń... Ale nie ma sposobu, aby z tego trójkąta uciec - każdy gracz jest wynikiem jakichś wartości tych trzech składowych.



Cytat:
Ciekawszym pomysłem jest próba dojścia, czego te gracze właściwie chcą od sesji, i czy od sesji w ogóle czegokolwiek chcą i czy na pewno chcemy to spełniać. I to jest konkretny temat.
Ja jako gracz chcę - zrealizować swoje cele. jeżeli tworzyłem postać, która chce sobie popłakać w kątku i poużalać się nad złym okrutnym światem (me emo) to oczekuję, że MG da mi "moje pięć minut" na użalanie się nad tym i tamtym. Jeżeli zaś nastawiałem się na and... ACTION! to nie będę zadowolony z dworskiej intrygi...
Jako MG - staram się te oczekiwania graczy spełnić i pogodzić. raz, że ja mam z tego frajdę, dwa - jeżeli gracze są zadowoleni to pewnie wrócą na kolejną sesję...
 
Aschaar jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21-01-2014, 00:18   #16
 
behemot's Avatar
 
Reputacja: 1 behemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwu
Z tym wymuszaniem to bym polemizował. Bo czasem te elementy nagradzające za chociażby odgrywanie są bardzo luźno przymocowane do systemu. 7th Sea nagradza sztonami... łał. To zupełnie inaczej niż dowolny system gdzie w wytycznych dla MG "ile pdków" jest wymienione "wczuwanie się".

Też dodanie do ogólnego systemu mechaniki: "Postać ma punkty szczęścia, może wydać punkt szczęścia by przerzucić rzut w teście (albo w inny sposób manipulować prawdopodobieństwem). Punkty szczęścia uzyskuje się za odgrywanie." - nie jest problematyczne.
Chyba też jest ogólna tendencja, że każdy nowy system ma jakieś sztony, być może ma to sens. Czynnik losowy jest fajny, bo dodaje dreszczyku hazardu. Jednocześnie czynnik losowy nie jest fajny, bo gracz nie ma wpływu na wydarzenia i zostają zdewaluowane wszelkie jego działania i decyzje. Więc sztony to jakiś kompromis.

Żeby nie ulegać za bardzo sloganom "nasz system wspiera odgrywanie i opowiadanie wspaniałych przygód"... w przeciwieństwie do innych, gdzie tylko łupanie potworów i przygody z podręcznika.
Co nie znaczy, że te eksperymenty mechaniczne są bez sensu i puste (i nic nie przebije warhammera). Np. W Eclipse Phase jest taki myk, że gotówka postaci nie ma za bardzo znaczenia, ale postacie posiadają "reputacje", która pozwala prosić ziomków o przysługę w zamian za spełnianie ich celów statutowych, a do tego w przypadku śmierci postać wgrywa się z ostatniego zapisu pamięci, no i można zmienic ciało na cyber ośmiornice... jest to ciekawy łączenia settingu z mechaniką. (choć w EP jest też sporo elementów ciężkawych)

Też rozróżniłbym systemy, gdzie mamy elementy wspierające "coś" ale będące raczej atrakcją od systemów gdzie cała mechanika została podporządkowana (często też przycięta z zbędnych elementów, uczyniona bardzo lekka) jakiemuś stylowi gry. Porównując Klanarchię, która ma wodotryski do In the Wicked Age gdzie są tylko elementy wspierające starcie stron.

No właśnie jest ryzyko, że ograniczenie się do trzech szufladek jednak nie jest zgodne z rzeczywistością.
Nie zgadzam się z podsumowaniem gamera jako powergamera. Gamizm to bardziej tendencja do skupianiu się na sprostaniu wyzwań postawionych przez grę. Do gamizmy zaliczałbym też: skupianie się na zagadkach, intrygach, warstwie taktycznej, osiągnięciu zadań i zaliczeniu questa. Efektywnym wykorzystaniu zasobów.
Termin PG otwiera do sporów o definicje, które mało dają. Ale np. warto czasem spojrzeć krytycznie na nas system (zwłaszcza jak ma całą masę dodatków i śmiesznych atutów) czy z tym samym kosztem wiąże się podobna wartość. Wybór między "przywołaj biesa z otchłani" a "+1 do ataku" może wodzić na pokuszenie.
Odczuwanie i immersja to ciągle aktor, gawędziarz to gość, który chciałby być MG ale jest za leniwy, żeby przygotować przygodę. Po prostu gawędziarz skupia się na opowieści traktując postać jako zużywalny zasób. A aktor skupia się na odgrywaniu postaci (możliwie z pierwszej osoby). Tak to widzę.

Sposoby realizacji:
Aktorstwo - system mający różnego rodzaju nagrody za odgrywanie postaci, realizowanie jej celów, odgrywanie wad, wiążących ją ze światem. Mouse Guard wydaje się być bardzo w tę stronę. Też FATE (ten taki ostatniejszy).
Narratywiz - gracz ma bardzo dużo z zabawek MG. W ten czy inny sposób może powiedzieć "to właśnie się wydarzyło", albo określić elementy settingu. Dobrym przykładem może być Lady Blackbird (to darmówka, można se ściągnąć).
Gamistyczne to systemy flirtujące z planszówkami. Takie trochę klasyczne systemy typu jakieś DnD4 też bym zaliczył. Gamizm niekoniecznie musi się łączyć z objętością zasad. Po prostu nie znam się, aż tak bardzo by je wymienić.

Też sens definiowanie co jest w jakiej szufladce jest trochę bez sensu.
Ale sens ma dochodzenie czego się chce od sesji, co system oferuje, co w praktyce oznacza stosowanie zasad by book i ile da się nagiąć, zdryfować, albo zamaskować umową między graczami i samym scenariuszem.
Tylko znowu, czasem mówienie o scenariuszu, nie ma sensu... bo system może zakładać tworzenie w marszu (improwizacja MG, lub współtworzenie przez wszystkich) albo oparcie się na "obiektach", które zachowują się wedle prawideł, ale nie wiadomo gdzie to doprowadzi.

EDIT1: Też uważam, że trójkąt ma trzy rogi. Jeśli w rpg można być czegoś pewnym to właśnie tego.
 
__________________
Efekt masy sam się nie zrobi, per aspera ad astra

Ostatnio edytowane przez behemot : 21-01-2014 o 03:11.
behemot jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21-01-2014, 00:29   #17
Banned
 
Reputacja: 1 Aschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znany
Cytat:
Napisał behemot Zobacz post
Z tym wymuszaniem to bym polemizował. Bo czasem te elementy nagradzające za chociażby odgrywanie są bardzo luźno przymocowane do systemu. 7th Sea nagradza sztonami... łał. To zupełnie inaczej niż dowolny system gdzie w wytycznych dla MG "ile pdków" jest wymienione "wczuwanie się".
No akuratnie nie do końca
Sztony są ci potrzebne do zachowywania wyników z rzutów kości (przypomnę, że początkowo 7th był oparty o mechę roll&keep). Więc po prostu jak nie odgrywałeś to nie miałeś "czym" grać...
A sztony były rozdawane w czasie rozgrywki, a nie jako PDki...

Ale to tak tylko na marginesie.


Dla jasności tylko napisze, bo polemizować w zasadzie nie ma po co (bo się generalnie zgadzam) - nie uważam, ze są trzy szufladki. Uważam, że są trzy rogi trójkąta. I czy to będzie u jednego gracza 100% gry, 0% gawędzienia i 0% aktorstwa, a u innego 30%/30%/40%, a u kolegi kolegi 23%/54%/23% a u innego... Kombinacji jest multum - nie trzy szufladki...


Na koniec dnia i tak MG wybiera sobie, czy dostaje jakiś zestaw ludzi z którymi ma grać, którym ma coś poprowadzić. I to coś jest często z góry ustalone - bo ekipa chce grać w NSa. I coś trzeba z tym systemem i tymi ludzmi zdziałać
Najlepiej pozmieniać tak, aby pasowało
 
Aschaar jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21-01-2014, 01:58   #18
Banned
 
Reputacja: 1 Revan wkrótce będzie znanyRevan wkrótce będzie znanyRevan wkrótce będzie znanyRevan wkrótce będzie znanyRevan wkrótce będzie znanyRevan wkrótce będzie znanyRevan wkrótce będzie znanyRevan wkrótce będzie znanyRevan wkrótce będzie znanyRevan wkrótce będzie znanyRevan wkrótce będzie znany
Cytat:
Napisał Fantomeks Zobacz post
To, czy warto myśli w poście zawrzeć, zależy wyłącznie od tego, czy sesja jest nastawiona na rozwój duchowy postaci, czy też jest nastawiona na przygodę, gdzie kreacja bohatera nie ma zbyt dużego wpływu na rozgrywkę.
Czy warto zawrzeć? Mi się wydaje, że tak. W końcu to jakiś kawałek literatury jednak. Bez tego sesja wyglądałaby tak (podziwiajcie moje skillsy )



Cytat:
Napisał Aschaar Zobacz post
ostatnio uraczono mnie systemem dla niewyżytych seksualnie - bo nie wiem po kiego grzyba "mechanika" seksu...
Jestem zaciekawiony Wywołało to we mnie szok myślowy. Aschaar -> seks?! -> pbf?! -> temat o myślach?! -> przesadzanie może skutkować czymś takim (chociaż lepiej nie przesadzać, bo skutki mogą być opłakane... (i opublikowane przez lożę szyderców))

Cytat:
Gimliemu przypomniały się sny, sny w których pragnął przyjaciela na tak… tak nie możliwy sposób.


Cytat:
Napisał behemot Zobacz post
Z tym wymuszaniem to bym polemizował. Bo czasem te elementy nagradzające za chociażby odgrywanie są bardzo luźno przymocowane do systemu. 7th Sea nagradza sztonami... łał. To zupełnie inaczej niż dowolny system gdzie w wytycznych dla MG "ile pdków" jest wymienione "wczuwanie się".
Czyli tak zwany aspekt mechaniki każdego systemu RPG, który ma pomagać, aby rozgrywka była bardziej RPG?


Cytat:
Napisał behemot Zobacz post
Np. W Eclipse Phase jest taki myk, że gotówka postaci nie ma za bardzo znaczenia, ale postacie posiadają "reputacje", która pozwala prosić ziomków o przysługę w zamian za spełnianie ich celów statutowych, a do tego w przypadku śmierci postać wgrywa się z ostatniego zapisu pamięci, no i można zmienic ciało na cyber ośmiornice...
Przepraszam, zapomniałem wyłączyć żelazko <powoli odsuwa się od rozmówcy w stronę wyjścia>

Cytat:
Napisał Aschaar Zobacz post
Uważam, że są trzy rogi trójkąta.
O, to jest dokładnie to, z czym się zgadzam, i co miałem na myśli między wierszami w jakimś wcześniejszym poście. (pomijając fakt, że moja wizualizacja nie przybrała figury geometrycznej)
 

Ostatnio edytowane przez Revan : 21-01-2014 o 03:03.
Revan jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21-01-2014, 17:01   #19
 
Anonim's Avatar
 
Reputacja: 1 Anonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Aschaar Zobacz post
(ostatnio uraczono mnie systemem dla niewyżytych seksualnie - bo nie wiem po kiego grzyba "mechanika" seksu... )
To ten system, który w trakcie tworzenia postaci wskazuje, żeby sobie wylosować długość i grubość penisa, a także przepływowość odbytu?
 
Anonim jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 21-01-2014, 19:03   #20
 
malahaj's Avatar
 
Reputacja: 1 malahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputację
Lol. Podajcie nazwe to zrobimy sesje z secutorem.
 
__________________
naturalne jak telekineza.
malahaj jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 07:52.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172