Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Rozmowy ogólne na temat RPG
Zarejestruj się Użytkownicy

Rozmowy ogólne na temat RPG Podziel się swoimi uwagami na temat różnych systemów RPG. Opowiedz jakie są Twoje ulubione systemy, a które według Ciebie zasługują na miano najgorszych. Albo po prostu luźno porozmawiaj na tematy powiązane z RPG.


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 01-02-2014, 16:40   #1
Banned
 
Reputacja: 0 Bakcyl nie jest zbyt sławny w tych okolicachBakcyl nie jest zbyt sławny w tych okolicach
Man down, man down!

Chciałem zapytać, w jaki sposób używacie punktów przeznaczenia na sesjach. Poniej podaję przykład użycia ich w modern i postapo:

Wszystko idzie zgodnie z planem. Aż tu nagle ktoś dostaje kulkę w łeb i pada na ziemię. W takiej sytuacji gracze zazwyczaj korzystają z niespodziewanej odmiany losu, spowodowanej twoją łaską, albo wykorzystaniem punktów przeznaczenia. Jednak w teraźniejszości punkty przeznaczenia są lamerskie. Nie wyglądają fajnie. Zatem zamiast nich, proponuję dać graczom EpiPeny (lub Anapeny), jako formę nagrody za wykonanie zadań czy po prostu czasem pozwolić im znaleźć takowe podczas eksploracji. Ważne jest to, że do użycia EpiPena nie są wymagane żadne umiejętności ani testy (Pierwsza pomoc, Leczenie). W końcu życie jest bezcenne, a nie byłoby fajnie, gdyby ktoś umarł tylko dlatego, że nie mamy odpowiedniego skilla czy tam oblaliśmy test. Dlatego EpiPen, to ostatnia deska ratunku w sytuacji, kiedy postać gracza powinna bezapelacyjnie gryźć piach.

EpiPen, to automatyczny iniektor jednorazowego użytku, zawierający adrenalinę (epinefrynę). Instrukcja obsługi (umieszczona w opakowaniu i na samym dozowniku) jest banalnie prosta:
  1. Odbezpieczyć
  2. Przycisnąć oznaczoną końcówką do miejsca docelowego
  3. Nacisnąć spust i odczekać 5 sekund, aż automat nie zaaplikuje całej dawki
Po użyciu można wyrzucić do kosza.


EpiPen
Czas działania: 3 minuty
Działanie:
  • Natychmiastowo przywraca akcję serca i przytomność, ratując postać przed niechybnym zgonem. Pozwala także na przemieszczanie się, pomimo odniesionych ran (chyba, że postać ma złamane czy zmiażdżone nogi, lub jest sparaliżowana).
  • Jeżeli postać jest otumaniona lub nieprzytomna, ale nie ciężko ranna, użycie EpiPena przywraca przytomność, przyśpiesza akcję serca i powoduje rozkojarzenie (Zręczność +2, Percepcja -2 na 3 minuty). Po upływie trzech minut postać pozostaje przytomna, jednak zmęczona.
  • Działa przeciwbólowo.
Uwagi:
  • Na podanie adrenaliny masz 3 minuty od momentu ustania akcji serca.
  • Po podaniu adrenaliny należy wykonać czynności medyczne, które pozwolą ustabilizować stan chorego, inaczej gdy działanie adrenaliny minie, postać znowu będzie umierająca.
  • EpiPen może być także zastosowany w wypadku zatrucia gazami bojowymi, trucizną lub napromieniowaniem. Nie likwiduje to jednak jego efektów!

Jest jeszcze wojskowa wersja EpiPena, a nazywa się to OpMed. Przez samych wojaków nazywane boosterem, albo F3. OpMed nie jest samą adrenaliną, lecz substancją ją zawierającą. To lek eksperymentalny, wciąż doskonalony przez DARPA, i bardzo niebezpieczny w użyciu, bowiem oprócz dodatkowych efektów pozytywnych, ma też nieprzyjemne skutki uboczne. Poza tym OpMed używa się tak samo, jak EpiPena, jednak ten pierwszy nie zawiera żadnej instrukcji obsługi, a czasami nawet oznaczeń. No i można go znaleźć tylko w bazach czy szpitalach wojskowych.

OpMed (F3)
Czas działania:10 minut
Działanie:
  • Natychmiastowo przywraca akcję serca i przytomność, ratując postać przed niechybnym zgonem. Pozwala także na przemieszczanie się, pomimo odniesionych ran (chyba, że postać ma złamane czy zmiażdżone nogi, lub jest sparaliżowana).
  • Podnosi sprawność bojową (Zręczność +2, Percepcja +2, Kondycja +2), jednak tylko, jeżeli zostanie użyty na zdrowej postaci. W wypadku użycia na postaci umierającej, ta nie dostaje żadnych bonusów.
  • Działa przeciwbólowo
Uwagi:
Na użycie OpMed masz 5 minut od momentu ustania akcji serca.
Po podaniu należy wykonać czynności medyczne, które pozwolą ustabilizować stan chorego, inaczej gdy działanie leku minie, postać znowu będzie umierająca.
OpMed może być także zastosowany w wypadku zatrucia gazami bojowymi, trucizną lub napromieniowaniem. Nie likwiduje to jednak jego efektów!
Pod żadnym pozorem nie należy przekraczać dozwolonej dawki, ani podawać drugiej przed upływem 24 godzin od podania poprzedniej.
Skutki uboczne (po upływie działania):
Spadek wydolności organizmu (Siła -2, Zręczność -2, Kondycja -2, Percepcja -2) na 3 godziny.
Bóle mięśni
Drgawki
Bóle głowy
Wymioty

Uwagi


Adrenalina ma także działanie przeciwhistaminowe. W wypadku wstrząsu anafilaktycznego, jest to lek pierwszego rzutu. Czyli lek, który należy podać w pierwszej kolejności. To można wykorzystać na sesji, jako że po zagładzie wszędzie jest od groma syfu i nietrudno dostać od niego zapaści. Poza tym zawsze można dać graczom wybór. Pomogą dzieciakowi, który ewidentnie potrzebuje adrenaliny po ukąszeniu przez zmutowaną pszczołę czy też pozwolą mu umrzeć w ramionach zrozpaczonej matki?

EpiPen może posłużyć także jako broń, bowiem nadmierna dawka adrenaliny może spowodować wylew krwi do mózgu. Można więc przyjąć na potrzeby rozgrywki, że EpiPen użyty na zdrowej postaci spowoduje ogłuszenie i ranę lekką, o ile gracz nie zda testu kondycji. Nie dotyczy to jednak OpMed.

Jeżeli prowadzisz w wersji soft, to spokojnie możesz każdemu z graczy dać przynajmniej po jednym EpiPenie. Niech się cieszą i mają zapas. W wersji hard niech mają tylko jeden na całą drużynę. To zmusi ich do ostrożności. A w skrajnej sytuacji, do wyboru pomiędzy życiem jednego członka drużyny, a drugim. W wersji medium możesz dać każdemu z graczy po jednym Epipenie. W wypadku trzech i więcej postaci w drużynie rób tak, by jeden z graczy nie miał swojego EpiPena. Zaleca się zawsze dawać EpiPen największemu altruiście z drużyny!

Jeżeli w drużynie jest zły charakter, daj każdemu po EpiPenie, żeby uniknąć sytuacji, kiedy ten zły charakter pozwala koledze umrzeć dlatego, że ma zły charakter...

Możesz umożliwić zastosowanie EpiPena samodzielnie graczowi, którego postać doznała obrażeń krytycznych. Kiedy postać gracza oberwie i padnie na ziemię, możesz zaserwować mu tekst w stylu:
Drżącą dłonią sięgasz do kieszeni. Wszystko ci się rozmazuje. Udaje ci się jednak odbezpieczyć EpiPena. Tracisz czucie w palcach. Starasz się wbić go głęboko w mięsień, chociaż nic już nie czujesz. Zapada ciemność... I nagle zachłystujesz się powietrzem! Przewracasz na bok. Cały się trzęsiesz, ale żyjesz.
Żeby jednak nie było tak łatwo, każ graczowi wykonać test kondycji. Jeśli zda, udaje mu się zachować przytomność na tyle długo, by obsłużyć się samemu. Jeśli nie, musi liczyć na kolegów z drużyny.

* * *

Do fantasy miałem opracowany inny myk, ale na razie nie mogę znaleźć tego artykułu. Pewnie jednak ktoś na to wpadł przede mną, dlatego jeśli ktoś ma jakieś sposoby na nietuzinkowe Punkty Przeznaczenia, to proszę postować tutaj.

Także rozmowa ogólna i inne sposoby na ratowanie graczy mile widziane.
 
Bakcyl jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 07:56.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172