Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Rozmowy ogólne na temat RPG
Zarejestruj się Użytkownicy

Rozmowy ogólne na temat RPG Podziel się swoimi uwagami na temat różnych systemów RPG. Opowiedz jakie są Twoje ulubione systemy, a które według Ciebie zasługują na miano najgorszych. Albo po prostu luźno porozmawiaj na tematy powiązane z RPG.


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 08-02-2014, 00:56   #11
 
CaveSoundMajster's Avatar
 
Reputacja: 1 CaveSoundMajster ma wspaniałą przyszłośćCaveSoundMajster ma wspaniałą przyszłośćCaveSoundMajster ma wspaniałą przyszłośćCaveSoundMajster ma wspaniałą przyszłośćCaveSoundMajster ma wspaniałą przyszłośćCaveSoundMajster ma wspaniałą przyszłośćCaveSoundMajster ma wspaniałą przyszłośćCaveSoundMajster ma wspaniałą przyszłośćCaveSoundMajster ma wspaniałą przyszłośćCaveSoundMajster ma wspaniałą przyszłośćCaveSoundMajster ma wspaniałą przyszłość
Ale jak MG ma "mapy" jako skreślone ręką lub paintem linie, mające 0 klimatu i tylko przedstawiające z grubsza sytuację taktyczną, może jeszcze rysuje je na kartce na bieżąco - czy to zniechęca Cię do gry zupełnie? Mówiliśmy, że bajery niektórym pomagają - a czy brak bajerów zniechęca?
 
CaveSoundMajster jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08-02-2014, 01:49   #12
Banned
 
Reputacja: 0 Bakcyl nie jest zbyt sławny w tych okolicachBakcyl nie jest zbyt sławny w tych okolicach
Brak bajerów zniechęcać może osoby przyzwyczajone do elektronicznej rozrywki. Takowe mogą czuć się po prostu przytłoczone koniecznością wyobrażania sobie wszystkiego własnoręcznie. Jednak większość osób, które czyta książki i interesuje się fantastyką raczej nie ma problemu z wyobraźnią. Kwestią pozostanie więc tylko załapanie bakcyla związanego z RPG PnP.

Wiadomo, że znacznie trudniej jest się cofnąć w czasie, gdy podąża się z jego duchem. Teraz widząc gry sprzed kilku lat złapalibyśmy się za głowę, że jakie to brzydkie i pikseloza. A wtedy to nam zapierało dech w piersiach i powodowało opad szczęki. W PnP wszystko mamy w głowie. Trzeba tylko to wyeksponować.

A pedantyzmu nie lubię. Wolę prostotę. Mapka, jak każdy inny element sesji, ma być przede wszystkim efektywna. Efektowność jest na szarym końcu. Wszystko ma być czytelne i zrozumiałe. Zdecydowanie wolę sytuacyjną mapkę zrobioną w paincie czy odrysowaną od ręki w miarę równo, niż jakieś pstrokate kolorowe nie wiadomo co. To ma mi służyć tylko za plan, jeśli jest potrzebny do gry, a resztę sobie wyobrażę własnie grając. Przerost formy nad treścią nigdy nie jest wskazany.
Wolę mapkę pokazującą mi rozmieszczenie budynków i położenie konkretnych obiektów, oznacoznych kodem (A, B, C, 1, 2, 3...), niż wklejanie, rysowanie, przeklejanie wizerunków, trawy, tła i tak dalej. Nie jest

Natomiast pojęcie estetyzmu jest bardzo abstrakcyjne, przez co niemożliwymi są do sprecyzowania kryteria oceny tego, co należałoby uznać za estetyczne, a co nie. W końcu każdy ma swój gust i pomijając "badziewie", które wygląda, jak rysowane ręką trzy letniego dziecka, to cała reszta jest wyłącznie jego rzeczą. Jeden woli pełne kolory, inny czerń i biel. Jednego zachwyca pastelowa ekspresja awatara, a inny woli klarowne i kanciaste szczegóły. I tak dalej.
 
Bakcyl jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08-02-2014, 13:18   #13
 
Martinez's Avatar
 
Reputacja: 1 Martinez ma wspaniałą reputacjęMartinez ma wspaniałą reputacjęMartinez ma wspaniałą reputacjęMartinez ma wspaniałą reputacjęMartinez ma wspaniałą reputacjęMartinez ma wspaniałą reputacjęMartinez ma wspaniałą reputacjęMartinez ma wspaniałą reputacjęMartinez ma wspaniałą reputacjęMartinez ma wspaniałą reputacjęMartinez ma wspaniałą reputację
Jako gracz nie mam przywiązania do bajerów. Nie są one gwarancją dobrej zabawy [ale mogą być]. Mój MG rysuje ręcznie na kartce. Ma to swój klimacik, choć nie jest uzdolniony specjalnie. Fajnie, jak takie rzeczy powstają wtedy gdy są potrzebne i coś wnoszą.
Bajery są wartością dodaną. Natomiast, jeśli są bardzo przypadkowe, wymyślone i linkowane na poczekaniu - mogą mnie nawet zniechęcić.
"Bajerowanie" chyba, też rządzi się swoimi prawami.
Jako MG - "bajerowanie" jest pewnym elementem ubocznym. Dlatego , że przygotowując się do sesji zgłębiam jakąś wiedzę. Poszukuję przedmiotów, które są adekwatne - nie tylko do fabuły ale i do klimatu i konwencji gry. Więc skoro już są, to można je wykorzystać.
Np. wczoraj. Przygotowuję się do scenariusza. Ponieważ jedna z postaci będzie polować czytam artykuł. Potem wyszukałem broń. Potem poczytałem o broni. Następnie muszę przerobić ją na system. A skoro mam już obrazek tej broni...
Tu oczywiście nie chodzi o to, by każdy przedmiot ilustrować i traktować jak oczko w głowie. Podczas sesji przedstawiam ilustracje bardzo rzadko lub na wyraźną prośbę graczy. Wskazanie graczowi ilustracji powinno kierować się potrzebą, a nie dla samego pokazywania.
Po za tym to jak wygląda przedmiot często jest źródłem zarówno sukcesu jak i porażek - lub nieustannej udręki. Tym samym do rozgrywki wchodzi smaczek. Gracz którego przedmiot jest uciążliwy może starać się go przerobić. Czasem powstaje z tego coś fajnego i bardzo osobistego dla gracza.
 
Martinez jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 08:04.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172