Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Rozmowy ogólne na temat RPG
Zarejestruj się Użytkownicy

Rozmowy ogólne na temat RPG Podziel się swoimi uwagami na temat różnych systemów RPG. Opowiedz jakie są Twoje ulubione systemy, a które według Ciebie zasługują na miano najgorszych. Albo po prostu luźno porozmawiaj na tematy powiązane z RPG.


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 27-03-2014, 18:50   #1
 
archiwumX's Avatar
 
Reputacja: 2914 archiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputację
Porozmawiajmy o systemach generycznych.

Cześć jak wiecie jestem graczem na dorobku. Niedawno moja ekipa zaczęła grać system oparty na SW i muszę powiedzieć, że chciałbym zaproponować jakiś inny system generyczny (bo chyba tak to się nazywa), bo to mi nie podpadło.

Moje problemy z tym systemem polegają na tym, że:
- nie potrafię stworzyć postaci nie tylko do miotania czarów artyleryjskich (choć ... to akurat najłatwiej, bo wystarczy przebić wynikiem rzutu granicę 4) czy innych siepaczy, którzy potrafią się tylko bić
- jeśli są jakieś czary niebojowe to giną pod zwałami tych o bojowych zastosowaniach
- używanie broni wręcz w trybie czaru telekineza jest absurdalne (co jest efektywniejsze: pompowanie Ducha czy zbieranie przewag bojowych (a te mają swoje wymagania)? A po drodze trzeba pompować punkty magii i uczyć się innych czarów, czyli w finale nawet świeża legenda nie będzie miała tego aspektu walki dobrze rozwiniętego)
- rozwój współczynników polegający na podmianie kostek wg. nie oddaje takiego rozwoju dość obiektywnie
- sprowadzenie olbrzymiej liczby testów nie bojowych do przerzucania 4 (co za szczyt realizmu!), tu muszę przyznać, że chciałbym mieć możliwość wyszukiwania możliwości ułatwiania sobie testów

Ja napisałem co sądzę o SW, a teraz chętnie zapoznam się czegoś o innych systemach generycznych i jak się pojawią argumenty na obronę tego systemu.
 
__________________
Szukam tajemnic i sekretów.

Ostatnio edytowane przez archiwumX : 27-03-2014 o 18:53.
archiwumX jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 29-03-2014, 15:28   #2
Banned
 
Reputacja: 0 Aschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znany
Okiej, zgubiłem się. Serio.

Primo zakładam, że SW to skrót od Savage Worlds nie od Star Wars, które swoją mechanikę RPGową również mają.
Secundo: co u licha znaczy "system oparty na". Jeżeli to system TYLKO oparty na czymś to jakie zmiany zostały poczynione? Co zostało zepsute w mechanice pytając wprost?
Tertio: Jaka jest rzeczywistość, jaki jest świat gry? No sorry - jak się weźmie świat cyberpunka i mechanikę Brawurowych Ziem to dostanie się bzdurę - bo w mechanice nie ma znacznej części wyposażenia, mocy, możliwości, etc, etc. Trzeba to wszystko dorobić.


Nie wiem w czym dokładnie masz problem. Naprawdę. Nic nie jest napisane, są jakieś przykłady, ale do czego je odnieść?
 
Aschaar jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 29-03-2014, 16:42   #3
 
Kelly's Avatar
 
Reputacja: 5590 Kelly ma wyłączoną reputację
Wydaje właściwie mi się, że chłopak poszukuje innych systemów, pozwalających generować rozmaite realia. Takim systemem, wedle mnie najlepszym, choć dosyć skomplikowanym jest GURPS. Szczególnie lubię go do sesji futurystycznych.

Podaję linki, gdzie możesz poznać GURPSa.

GURPS – Wikipedia, wolna encyklopedia

GURPS: Generic Universal RolePlaying System
 
Kelly jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 29-03-2014, 16:47   #4
 
Autumm's Avatar
 
Reputacja: 7069 Autumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputację
Albo FATE. Ma tą zaletę, że ostatni edycja jest za darmo, część materiałów jest po polsku, no i wspiera "filmową" grę.

Fate Core – Downloads
 
__________________
"Polecam inteligentną i terminową graczkę. I tylko graczkę. Jak z każdą kobietą - dyskusja jest bezcelowa - wie lepiej i ma rację nawet jak się myli." ~ by Aschaar [banned] 02.06.2014
Nieobecna 28.04 - 01.05!
Autumm jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 29-03-2014, 19:07   #5
 
Baczy's Avatar
 
Reputacja: 546 Baczy jest jak niezastąpione światło przewodnieBaczy jest jak niezastąpione światło przewodnieBaczy jest jak niezastąpione światło przewodnieBaczy jest jak niezastąpione światło przewodnieBaczy jest jak niezastąpione światło przewodnieBaczy jest jak niezastąpione światło przewodnieBaczy jest jak niezastąpione światło przewodnieBaczy jest jak niezastąpione światło przewodnieBaczy jest jak niezastąpione światło przewodnieBaczy jest jak niezastąpione światło przewodnieBaczy jest jak niezastąpione światło przewodnie
To ja tez rzucę linkiem, chociaż wiem, że nie o to Ci chodziło. I to link, który przebija linki pozostałych, ma je wszystkie pod sobą, normalnie.

Link nad linkami (nie, nie Google, chociaż znalazłem go na Google, jeden z około 650 000 wyników (0,39 s) ale może akurat nie widziałeś)
 
__________________
– ...jestem prawie całkowicie przekonany, że Bóg umarł.
– Nie wiedziałem, że chorował.
Baczy jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30-03-2014, 01:47   #6
 
archiwumX's Avatar
 
Reputacja: 2914 archiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputację
Dzięki za ofiarną pomoc.

Na początek się sprostuję, że SW to rzeczywiście Savage Worlds.

Dzięki za ciekawe mechaniki (najpierw się zainteresuje FATEm, bo łatwiej dostępny). A na koniec napiszę, że się przyda jakaś dyskusja na nich temat.
 
__________________
Szukam tajemnic i sekretów.
archiwumX jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 11-04-2014, 21:16   #7
Opiekun Savage Worlds
 
JPCannon's Avatar
 
Reputacja: 301 JPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skał
Cytat:
i jak się pojawią argumenty na obronę tego systemu
To ja powiem tak, skoro nie podoba Ci się Savage Worlds to nie ma co go na siłę przed Tobą bronić, bo wyraźnie zaznaczasz, że szukasz czegoś innego.

Cytat:
sprowadzenie olbrzymiej liczby testów nie bojowych do przerzucania 4 (co za szczyt realizmu!)..... najpierw się zainteresuje FATEm, bo łatwiej dostępny
W Fatcie raczej nie liczył bym na wiele większy realizm :P. Ogólnie to jest ważne pytanie co się ogólnie rozumie jako realizm, bo jeśli chodzi o numerki, modyfikatory itp do d20 nie ma sobie równych, tam można wrzucić taką tonę modyfikatorów, że określisz nawet czy opór powietrza przy wystrzale nie był za duży. Savage Worlds z założenia ma być lekki i podatny na modyfikacje, tak by z jednej strony pozwalał na szybkie i proste sesję, jak i naprawdę skomplikowane i właśnie realistyczne.

Do Savage Worldsów można dorzucać wiele modyfikatorów zależnych od aktualnej sytuacji, a ta granica 4-rech służy uproszczeniu podstawowych zasad. Przykładem np. jest fakt, że test o ST 4 odnosi się do testów prostych, jak np wiedza ogólna, test czy wywalisz się na śliskiej posadzce, czy dasz radę szybko przepłynąć rzekę (jeśli w ogóle umiesz pływać). Teraz weź do tego takie sytuacje, musisz posiadać wiedzę bardziej sprecyzowaną, posadzka nie jest tylko śliska, ale wręcz oblodzona, rzeka ma silny nurt. W takich wypadkach ST rośnie jak w każdym innym systemie.

Zadziwia mnie jak ludzie chcą mieć gotowe rozwiązanie na talerzu, by twórcy mechanik rozpisali wszystko na cyferkach, najlepiej dla każdej sytuacji (d20 nieźle się z tego wywiązuje). 4 w Savage Worlds to baza do przeciętnego testu, a nie stała brana do wszelakich testów. Naprawdę robił byś takie samo ST zręczności dla gracza gdyby miał potknąć się na schodach i gdyby miał balansować na wąskiej belce 50m nad ziemią? :P Realizm jest zależy w SW od MG i tu jest jego ogromny plus, bo jest jasna baza, którą MG modyfikuje lub nie w zależności od sytuacji. Tak się tylko zastanawiam czy ja mówię coś nowego, bo wydawało mi się, że większość systemów RPG właśnie tak działa :P

Cytat:
jeśli są jakieś czary niebojowe to giną pod zwałami tych o bojowych zastosowaniach
ognisty pocisk rozpalający ognisko, podkręcenie żeby przenieść większy ciężar, władza nad żywiołami by zgasić świecę w gabinecie do którego się wkradasz, leczenie (nie wymaga przykładów), latanie (nie wymaga przykładów), bariera (by spowolnić pościg), dar języków (nie wymaga...), Kret (nie wymaga...), mowa zwierząt (nie wymaga..), niewidzialność (tylko bojowe zastosowania widać, naprawdę?), oplątanie by przytrzymać skały które mają zawalić się na drużynę, ochrona przed żywiołami (nwt...), oświetlenie (nwt), rozproszenie (nwt..), nie chce mi się wymieniać dalej a to tylko moce z podstawki. Ja tam zawsze jęczałem, że w SW jest tak mało mocy ofensywnych ale ten darmowy podręcznik to już w ogóle załatwia (jak wiadomo moce w SW opierają się na ich różnorakich wariantach a nie tak naprawdę na ich podstawie)

http://www.godwars2.org/SavageWorlds...eSpellbook.pdf

Cytat:
nie potrafię stworzyć postaci nie tylko do miotania czarów artyleryjskich (choć ... to akurat najłatwiej, bo wystarczy przebić wynikiem rzutu granicę 4) czy innych siepaczy, którzy potrafią się tylko bić
W podręcznikach jest góra archetypów z przykładowymi, nie walczącymi postaciami, zobacz na czym polegają. Zastanów się jaka jest Twoja postać. Jest archeologiem szukającym skarbów, niech ma walkę na k4, wiedze (historia) na k10, wiedza (archeologia) k10, spostrzegawczość k10, wyszukiwanie k10.... potrzebujesz czegoś jeszcze? Tylko znowu się zastanawiam czy to coś oryginalnego. W każdym systemie RPG rozmyślasz najpierw kim jest Twoja postać a potem dobierasz do tego skille i współczynniki. Jeśli nie masz pomysłu na nie bojową postać to niestety ale to nie wina systemu lecz pomysłowości twórcy.

Cytat:
- rozwój współczynników polegający na podmianie kostek wg. nie oddaje takiego rozwoju dość obiektywnie
Wydaje mi się, że rozwój postaci poprzez zwiększanie jego szansy na pozytywny wynik, zamiast dawać mu sztywne bonusy jest bardziej realistyczny (odnosząc się do zarzutu o realizm). To, że trenujesz karate od 10 lat, nie znaczy, że uderzając 100 na 100 wykonasz cios równie idealnie, a stałe bonusy prędzej czy później do tego prowadzą, że robisz coś z automatu idealnie w pewnym momencie z bazy co jak sam wiesz nie ma nic z realizmem związanego (przy czym zaznaczam, że przewagi np związane z zawodem dają Ci wystarczająco duże bonusy stałe by móc z góry zdawać proste testy związane z tym na czym się świetnie znasz).

Jak pisałem na początku nie jest to obrona systemu zrobiona dla Ciebie bo Tobie zależy na systemie który sam będzie miał załatwione problemy w sobie i nie będziesz musiał wkładać w niego własnych opcji. Chciałem jednak sprostować to co pisałeś, by trochę rozjaśnić obraz, że żadna mechanika RPG nie jest prostym zbiorem cyferek który trzeba brać zawsze dokładnie tak jak jest rozpisywane to w podstawie.
 
__________________
Opiekun działu "Savage Worlds"
"Nikt nie będzie za mnie decydował bo nikt potem za mnie nie umrze" podróżnik.
JPCannon jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14-04-2014, 12:17   #8
 
archiwumX's Avatar
 
Reputacja: 2914 archiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputację
Co do postaci może masz rację, ale na moje wytłumaczenie napiszę do tej pory poznałem tylko podręcznik główny i Evernight.
Co do walki k4 to napiszę tak, że jest z tych co jak biorą to jakąś umiejętność to ją rozwijają i nie lubią brania czegoś, bo stanie się coś strasznego i zostawianie tego w stanie szczątkowym (np. taki archeolog najlepiej, żeby się nie zbliżał do walki. Więc taką walkę k4 osobiście traktuję jako zmarnowanie punktu rozwojowego).

Co do czarów:
Tu mam taki problem (nie dotyczy on tylko Savage), że gamista-wojownik (chcę postać komandosa, więc potrzebuje kombinezonu Land Warrior w wersji magicznej) może je dobierać pod kątem manewrów bojowych, a to co w teorii ma być głównym ich zastosowaniem ma dla niego znaczenie drugorzędne.
Za to znalazłem w DnD 3.5 kilka czarów, które będą na takie traktowanie wg. odporne:
Wariacje na temat Chatek Leomunda
Wariacje na temat przepowiedni
Modyfikacja pamięci
Poznanie kierunku
Sekretna strona
Wymazywanie
Uczta bohaterów
Znajomość legend
 
__________________
Szukam tajemnic i sekretów.
archiwumX jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14-04-2014, 17:15   #9
Opiekun Savage Worlds
 
JPCannon's Avatar
 
Reputacja: 301 JPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skałJPCannon jest jak klejnot wśród skał
Co prawda ja osobiście uważam, że autorzy Savegy wiedzą, że większość graczy nie będzie chciała grać całkiem bezbronnymi postaciami i nawet w przykładach rzadko podają osoby które głównie trzymały by się z tyłu. Ja np dodaje naukowym postaciom k4 w walce, bo trzeba pamiętać, że to całe k4 to poniżej przeciętnego człowieka. "Przeciętnego" uznaje jako szarego człowieka z ulicy który w razie walki, weźmie jakiś kij czy kamień z ziemi i się będzie bronił, a nie da się po prostu zatłuc. Dlatego nawet jak gram naukową czy mniej walczącą postacią, daje sobie k4 w jakiś skill walki bo zwyczajnie w świecie o ile nie żyje w piwnicy odcięty od świata 24/7 to chociażby w szkole mogłem trafić na durnych osiłków którzy się ze mną szarpali, a to już zawsze minimum podstaw mi daje. Tak czy siak warto pamiętać, że bohater bez skilla nadal ma test k4-2 i k6-2 więc w sumie nigdy nie jest całkiem bezbronny, chyba, ze dowali sobie jeszcze zawady podkreślające jego dziadowatość Tak czy siak wbrew pozorom w Savegu masz bardzo mało skilli strikte do walki. Ja nie raz trafiłem na problem tego rodzaju, że czytałem przed sesją kolejne skille i tylko malutka ich garstka pasowała do mojej postaci. Wtedy podszedłem od drugiej strony, zrobiłem charakterystykę postaci, pomyślałem co powinna umieć i wybrałem dla niej skille, a jeśli czegokolwiek mi brakowało to sobie dopisywałem nowe skille, co w Savegach jest w 100% normalne (nie bez powodu karty postaci często nie mają nawet wypisanych skilli tylko mają puste rubryki by można było tworzyć własne jeśli jakichkolwiek komuś brakuje).

Tak czy siak podsyłam przykład rasowego naukowca z aktualizacji zasad podstawowych w Path2.0 który jest oficjalny i dostępny za darmo. Ogólnie uważam, ze granie na wersji innej niż delux odbiera wiele fajnych opcji które doszły z nową wersją

http://wydawnictwogramel.pl/download...tch_2.0_bw.pdf

"Naukowiec
Cechy:
Duch k6, Siła k4, Spryt k10, Wigor
k6, Zręczność k4
Umiejętności:
Reperowanie k6,
Spostrzegawczość k8, Wiedza (Inna) k10,
Wiedza (Nauka) k10, Wypytywanie k6,
Charyzma:
–;
Tempo:
6;
Obrona:
2;
Wytrzymałość:
5
Zawady:
Jedna poważna, dwie drobne
Przewagi:
McGyver, Uczony,
Wszechstronny"

Co do czarów to troszkę nie zrozumiałem o co dokładnie chodzi Chyba masz na myśli kwestię różnorodności spelli i kontr spelli. Widząc czar np. "Znajomość legend" przypomina mi się jak wiele ksiąg zaklęć można by spisać w d&d a potem małą broszurkę gdy ktoś spyta z których spelli korzysta większość użytkowników systemu W Savegach podejście jest raczej odwrotne. Dana jest uniwersalna, prosta podstawa którą potem dowolnie dopasowujesz i modyfikujesz dla swoich potrzeb. Ma być ona na początek urposzczona dla osób które poznają system czy same rpgi i długa lista spelli by je odstraszyła. W sumie gdy czasem pokazywałem graczom tą z podstawowych Savegy to też długo nie mogli się zdecydować co by chcieli :P Gdy ktoś chce zrobić sobie postać posługującą się magią dobrze jest się zastanowić czy postać ma być ofensywna, defensywna, mieszana? Potem przemyśleć jaki rodzaj magii preferuje dana osoba np mroczne nekromantyczne moce, magię krwi i przyzywanie potworów, magię natury pełną roślinek itp... Gdy to się określi (niezależnie od świata, no chyba, ze mówimy o psionice) to potem MG znając zaklęcia proponuje przykładowe spelle z odpowiednimi modyfikacjami klimatycznymi. Podam tutaj przykład. Chciałem naprawdę hardcorowy spell dla mojego Licza. Niby w Savegach jest Wybuch ale daaaajmy spokój, co to za nudny i flakowaty czar. Bum i 3k6 dla każdego na sporym obszarze. Klasyczna kula ognia jak dla mnie i tyle :P Jednym słowem nuuudyyy. Zrobiłem więc tak, zwiększyłem koszt mocy i wprowadziłem parę dodatkowych efektów, w dużej mierze na podstawie patha 2.0 aktualizującego do wersji delux. Co więc wymyśliłem? Dałem ten spell nawet do tematu systemowy przekoks bo trzeba przyznać, że nieźle masakruje

Nazwa: Kwasowy opar
Zasięg: 24/48/96
Koszt: 10PM
Mag szybkim gestem wywołuje w okół wrogów na obszarze dużego wzornika wybuchu, chmurę zielonkawego dymu. Dzieje się to w ułamku chwili i ofiary nie mogą przed nim uskoczyć. Dym łącząc się z wilgocią skóry, zamienia się w kwas. Omija pancerz, zadaje 3k6 obrażeń w pierwszej turze i w razie zadania szoku lub ran, również 2k6 obrażeń w drugiej. Do tego po odliczeniu ran gracz musi testować wigor albo otrzymuje poziom wyczerpania w przypadku nie zdania. Poza tym wykonywany jest test korozji 1k6. Przy wyniku 6 na kości pancerz traci 1 punkt wytrzymałości. W wypadku gdy nie ma pancerza do niszczenia, lub atak jest skupiony na innym przedmiocie, to zaczyna korodować broń i ekwipunek ofiary.

I tak to działa w Savegach ze wszystkim. Podstawowe zasady to tylko kupa klocków z kilkoma gotowymi zestawami na których można od razu pograć. Prawdziwy fun tego systemu polega na tym, że zachęca od silnie do wprowadzania swoich rozwiązań. Ja np. męczyłem się strasznie długo szukając odpowiednich przewag dla moich graczy, gdy po prostu zrozumiałem, że jak nie widzę od razu odpowiedniej to po co się męczyć? Niech gracz powie czym charakteryzuje się jego postać a ja na szybko wykreuje mu jakąś przewagę z jego kozacką nazwą i proszę bardzo To samo tyczy się zawad. Tak właśnie działa to w Savegach.

Bardzo możliwe, że nie do końca zrozumiałem problem z czarami, więc jeśli moja odpowiedź nie pomogła to daj mi znać i postaram się pomóc. Zachęcam Cię też do zajrzenia do działy Savage Worlds, albo chociaż tematu z darmowymi materiałami. Jeśli potrzebujesz czegoś opisanego na sztywno to może tam coś dla siebie znajdziesz

http://lastinn.info/savage-hydepark/...i-dodatki.html (Materiały i dodatki)

Na koniec jeszcze dodam, że to co opisałem powyżej o tworzeniu własnych wersji różnych rzeczy, widać po różnych settingach Savegowych (w Evernighcie też). Zauważ, że np. w Evernighcie zaklęcia zostały podzielone na te dostępne dla magów i kapłanów lub czerwonych rycerzy. W podstawowych zasadach nie ma takiego podziału. Do tego doszły tam przewagi nadające coś w rodzaju klasy postaci (Czerwony rycerz ala klasyczny palladyn). Dodano tam rasy charakterystyczne dla tego świata, przewagi, zawady, zasady posiadania własnej siedziby, spelle, przewagi drużynowe... Wystarczy się siebie spytać, czy to, że chcesz pograć w świat SF oznacza, że nie możesz użyć zasad siedzib z Evernighta tylko dopasować je klimatem? Oczywiście, że możesz ich użyć. Każdy setting i podręcznik wprowadza nowe rzeczy, ale to tylko przykłady od twórców które można wykorzystać. Najważniejsze by zauważyć prostą zasadę, że w cokolwiek grasz na Savage Worlds jest w pełni podatne na dodawanie do takiej gry własnych zasad opcjonalnych, przewag, zawad, rodzajów spelli, klas, specjalizacji, skilli...ogólnie rób z tym co Ci wyobraźnia podsunie i gwarantuje Ci, że będziesz tworzył własne wersje i samo tworzenie dodatków do tej mechaniki da Ci masę frajdy
 
__________________
Opiekun działu "Savage Worlds"
"Nikt nie będzie za mnie decydował bo nikt potem za mnie nie umrze" podróżnik.

Ostatnio edytowane przez JPCannon : 14-04-2014 o 18:23.
JPCannon jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:08.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166