|
Rozmowy ogólne na temat RPG Podziel się swoimi uwagami na temat różnych systemów RPG. Opowiedz jakie są Twoje ulubione systemy, a które według Ciebie zasługują na miano najgorszych. Albo po prostu luźno porozmawiaj na tematy powiązane z RPG. |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
27-04-2014, 20:53 | #21 |
Reputacja: 1 | Ponadto właściwie zdecydowana większość tabelek DDkowych jest opcjonalna oraz nieużywanie ich kompletnie nie przeszkadza podczas sesji. |
27-04-2014, 21:47 | #22 |
Banned Reputacja: 1 | Co do podręcznika Nerki - warto przeczytać. Fakt, jest w cholerę zmiennych, mechanika jest skomplikowana i czasami przyprawia o ból głowy czy dupiszcza, ale humor z jakim napisany jest podręcznik osłodzi Ci to wszystko. I mam wrażenie, że bardziej skomplikowany system tworzenia postaci jest w CP Polecam - niezmiennie śmieje się przy opisie sztuczki "Śrutobranie" |
05-05-2014, 07:01 | #23 |
Reputacja: 1 | Ja zaczynam od zmyslnej ksiazki Dnd for Dummies czyli lochy dla opornych najpierw czesc dla gracza, potem dla MG
__________________ Man-o'-War Część I |
15-05-2014, 09:31 | #24 |
Reputacja: 1 | Spytaj Graczy w co mają ochotę grać. Albo poprowadź dwie szybkie sesje, po jednej w każdym systemie i spytaj, która dała im więcej radochy. Niestety MG, to taka trochę dziwka - niby lubi to co robi ale robi to, by zadowolić klientów, a nie siebie To graczom ma się podobać. Jeśli miałbym podpowiedzieć Ci, który system jest moim subiektywnym zdaniem "fajniejszy", to powiedziałbym, że Neuroshima. Czemu? Pies trącał mechanikę. Jaka jest, taka jest - ma swoje zalety i wady. To wykreowany przez twórców świat jest przepiękny i powinien stanowić przewagę, której szukamy. Można tu zagrać sesję grozy, odegrać walkę na miecze w pełnej zbroi złomowej, a chwile potem eksplorować sterylnie czysty, pełen elektroniki schron atomowy. W NS grałem sesje detektywistyczne, grozy, wesołą rozwałkę... świat jest niesamowicie uniwersalny, każda przygoda może być inna, a jednocześnie pasować do realiów. Ponad to do NS wyszła cała masa dodatków - jeśli jesteś początkującym MG, to na pewno możesz czerpać z nich wiele inspiracji, a nawet gotowych pomysłów. Polecam MG^2, Krew i Rdza, oraz Krew i Rdza 2. Na pewno się przydadzą. Książki są dostępne bez żadnego problemu i napisane bardzo przystępnie. W dnd odrzucają mnie dwie podstawowe kwestie: heroizm postaci (wynikający z założeń fabularnych i potęgowany przez mechanikę) oraz zbyt potężna i wszędobylska, przez co nieprzewidywalna magia, ponad to bez klimatu. Miecz +4 przeciw goblinom? Nie. Daj znać co wybraliście
__________________ Suffer the pain of discipline or suffer the pain of regret. |