Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Rozmowy ogólne na temat RPG
Zarejestruj się Użytkownicy

Rozmowy ogólne na temat RPG Podziel się swoimi uwagami na temat różnych systemów RPG. Opowiedz jakie są Twoje ulubione systemy, a które według Ciebie zasługują na miano najgorszych. Albo po prostu luźno porozmawiaj na tematy powiązane z RPG.


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 28-07-2014, 23:08   #11
 
dzemeuksis's Avatar
 
Reputacja: 1 dzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputację
Python, wypowiedziałeś trochę mocnych stwierdzeń tonem oznajmującym, gdy tymczasem prawdą one są co najwyżej przy przyjęciu pewnych założeń, których w Twojej wypowiedzi zabrakło (nie mówię, że zrobiłeś to celowo, ale tak wyszło). Nie chcę rozpętać dyskusji nie na temat, więc nie wchodzę w szczegóły, tylko sygnalizuję. Dam przykład takiego stwierdzenia z ukrytymi założeniami:

Cytat:
Dobry MG z jednej strony musi przewidzieć możliwe sposoby zachowania graczy, czy też postaci
Ja na to mogę powiedzieć:

Cytat:
Dobry MG nie tylko nie musi, ale wręcz nie powinien próbować przewidywać możliwych sposobów zachowania graczy, czy też postaci.
I oba stwierdzenia są równie prawdziwe, w zależności od niewypowiedzianych założeń (różnych), które się za nimi kryją.

Dalej:

Cytat:
Dobry MG opowie wymyśloną przez siebie historię dając jednocześnie graczom poczucie decydowania o wydarzeniach, kreowania świata i odpowiedzialności za to się dzieje.
ja na to:

Cytat:
Dobry MG opowie historię wspólnie wymyśloną przez wszystkich uczestników, dając graczom możliwość decydowania o wydarzeniach, kreowania świata i odpowiedzialności za to, co się dzieje
Itd, itp...

 
__________________
Jedyna potrzebna moc to ta, która pozwala powstać po upadku.
dzemeuksis jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 28-07-2014, 23:13   #12
 
Python's Avatar
 
Reputacja: 1 Python jest jak klejnot wśród skałPython jest jak klejnot wśród skałPython jest jak klejnot wśród skałPython jest jak klejnot wśród skałPython jest jak klejnot wśród skałPython jest jak klejnot wśród skałPython jest jak klejnot wśród skałPython jest jak klejnot wśród skałPython jest jak klejnot wśród skałPython jest jak klejnot wśród skałPython jest jak klejnot wśród skał
Cytat:
Napisał dzemeuksis Zobacz post
Python, wypowiedziałeś trochę mocnych stwierdzeń tonem oznajmującym, gdy tymczasem prawdą one są co najwyżej przy przyjęciu pewnych założeń, których w Twojej wypowiedzi zabrakło (nie mówię, że zrobiłeś to celowo, ale tak wyszło)
Tak je wypowiedziałem, bo tak myślę. To chyba proste. Nie muszę chyba pisać na początku każdego zdania, że "ja uważam", "moim zdaniem" itd, aby było jasne że tak właśnie jest.

Nie jestem rpgowym ekspertem, ani jakimś guru, aby traktować moje zdanie jako jakieś prawdy objawione.
Jest temat, gdzie gość pyta jak zakończyć sesję. Autor wątku na podstawie mojej odpowiedzi, jak i odpowiedzi innych użytkowników i własnego doświadczenia może sobie wyrobić jakieś zdanie.

Nie ma chyba w tym nic zdrożnego, co?
 
__________________
Pies po kastracji nie staje się suką.
"To mój holocaust - program zagłady bogów"
"Odważni nigdy nie giną, mając tylko wiarę i butelki z benzyną" Konstruktor
Python jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 29-07-2014, 23:06   #13
 
Fiath's Avatar
 
Reputacja: 1 Fiath ma wspaniałą reputacjęFiath ma wspaniałą reputacjęFiath ma wspaniałą reputacjęFiath ma wspaniałą reputacjęFiath ma wspaniałą reputacjęFiath ma wspaniałą reputacjęFiath ma wspaniałą reputacjęFiath ma wspaniałą reputacjęFiath ma wspaniałą reputacjęFiath ma wspaniałą reputacjęFiath ma wspaniałą reputację
Oczywiście, że nie ma. Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Temat zdobył duże zainteresowanie, co ogromnie mnie cieszy.

Co prawda chciałbym zauważyć, że wiele osób zabrało się za omówienie epilogu, co akurat mija się z celem tematu. Epilog ma miejsce po zakończeniu sesji. tak samo jak w łóżku, orgazm to zakończenie, epilog to sprzątanie. Problem w tym, że orgazmy same z siebie są zazwyczaj dość dobre, a sesję trzeba dobrze zakończyć osobiście.
Oszem, można próbować zmazać niekoniecznie epicki finał poprzez doskonały epilog, ale czy to nie wada na jakości całego przedstawienia?

Z waszych wypowiedzi zacząłem wnioskować, że należy unikać "mechanicznych zakończeń" jak bossy czy pvp, w zamian za to szukając fabularnych sytuacji, które to dopiero doprowadzą do epilogów. Po drodze przyszło mi wiele prostych idei, jak chociażby wyścig z czasem jako temat utrudnienia finałowych zmagań.

Zarazem, bez żadnych wątpliwości koniec powinien być inny zależnie od typu sesji. Sandbox najlepiej zamkną sami gracze, zmęczeni uniwersum. W open world można ich doprowadzić do elementu kulminacyjnego, ale nie powinno się gwarantować sukcesu, pozostawiając efekt końcowy działaniom, jakie podejmą postaci.
W liniowych sesjach? W diabły liniowe, to nigdy nie jest dobre.

Ciekawi mnie również propozycja zmiany wygram/przegram na decyzję X/Y, o jakiej mówił Autumn na początku swojego posta.
Teoretycznie mogłoby to działać, ale wtedy zagrałem sobie po raz enty w fallouta, i miałem właśnie pytanie od npc, chcę zrobić a czy b na dowidzenia? Wydawało mi się to nieco oderwane od rzeczywistości, przez co zacząłem się zastanawiać...
Jeżeli sesja ma "lekki klimat" i jest w miarę pozbawiona "szarości moralnej", czy próba budowania sytuacji w której końcowe decyzje bohaterów nie byłyby przewidywalne na podstawie charakteru postaci, który budowali przez całą przygodę? Oraz: czy wy osobiście odczulibyście przyjemność, gdyby koniec stanowił głównie potwierdzenie dla słuszności, bądź błędów jakie popełniła postać i nic więcej?
Odczuwam, że teoretycznie jest to możliwe i mogłoby być skuteczne.
 
Fiath jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:04.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172