|
Rozmowy ogólne na temat RPG Podziel się swoimi uwagami na temat różnych systemów RPG. Opowiedz jakie są Twoje ulubione systemy, a które według Ciebie zasługują na miano najgorszych. Albo po prostu luźno porozmawiaj na tematy powiązane z RPG. |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
03-08-2014, 21:41 | #1 |
Reputacja: 1 | Sesja dla dzieciaków. Szukam pomysłów na scenariusze dla dzieciaków w granicy wiekowej 10-15 lat. Konwencja fantasy, a w drużynie będą także dziewczynki (uprzedzam że nie lubią różowych jednorożców). Proszę o jakiekolwiek sugestie, także jak to poprowadzić, by się wczuli i nie nudzili.
__________________ "Kto się wcześniej z łóżka zbiera, ten wcześnie umiera" - Mag Rincewind W orginale -"Early to rise, early to bed, makes a man healthy, wealthy and dead." Torchbearer dla opornych. Ostatnia edycja 29.05.2017. |
03-08-2014, 22:03 | #2 |
Reputacja: 1 | Odpowiedź jest jedna: Mouse Guard Nieasmowity świat, piękny podręcznik, mechanika prosta i intuicyjna, a całość przygotowana tak, by ososba, która nigdy nie znała pojęcia erpegów, mogła sięod razu bawić po krótkim wprowadzeniu
__________________ "Polecam inteligentną i terminową graczkę. I tylko graczkę. Jak z każdą kobietą - dyskusja jest bezcelowa - wie lepiej i ma rację nawet jak się myli." ~ by Aschaar [banned] 02.06.2014 Nieobecna 28.04 - 01.05! Ostatnio edytowane przez Autumm : 03-08-2014 o 22:07. |
03-08-2014, 22:11 | #3 |
Reputacja: 1 | Może być też Grimm RPG: Fantasy Flight Games [Grimm RPG] - Leading publisher of board, card, and roleplaying games. Chociaż Mouse Guard wydaje się być bardziej odpowiedni, gdyż Grimm to w swoich założeniach horror i trzeba dobrze przemyśleć scenariusz, aby nie posunąć się za daleko. Ja jednak wybrałbym jednak klasyczne DnD tylko z wyrzuceniem mechaniki i jakimś stosunkowo prostym scenariuszem. Klasyczne ratowanie księżniczki, czy też ubicie smoka. Bazuj na jakiś ogranych schematach, znanych bajkach i filmach. Dzieciaki nawet znając fabułę mogą się dobrze bawić, bo w tym przypadku same będą tworzyć opowieść i to będzie ich źródłem satysfakcji. Jako inspiracje polecam baśniowy kanon, oczywiście Tolkiena i jego Hobbita i Dragonlance. Możesz też się pokusić o adaptację Akademii Pana Kleksa, choć nie wiem jak jest ze znajomością tego dzieła u dzisiejszych dzieciaków. Nawet jednak jeżeli nie znają, to zarówno książka, jak i filmy mogą być dobrym pomysłem na scenariusz.
__________________ Pies po kastracji nie staje się suką. "To mój holocaust - program zagłady bogów" "Odważni nigdy nie giną, mając tylko wiarę i butelki z benzyną" Konstruktor Ostatnio edytowane przez Python : 03-08-2014 o 22:14. |
03-08-2014, 22:19 | #4 |
Reputacja: 1 | Mechanikę to ja mam, najprostszą na świecie czyli "Oko Yrrhedesa", chodzi mi bardziej o pomysły na scenariusze + jakieś rady odnośnie grania. Ja ze swej strony mam już jedną radę, potyczki nie powinny być zbyt długie bo dziewczyny się nudzą.
__________________ "Kto się wcześniej z łóżka zbiera, ten wcześnie umiera" - Mag Rincewind W orginale -"Early to rise, early to bed, makes a man healthy, wealthy and dead." Torchbearer dla opornych. Ostatnia edycja 29.05.2017. |
03-08-2014, 22:26 | #5 |
Reputacja: 1 | Myślę, że dzieci nie są tak "kopleksowe' jak dorośli i można taki scenariusz tworzyć na bierzącą. Ja bym zaczęła od zapytania ich samych,co by chciałay - jaką misję, jaki świat, kim by grały i jakie mają pomysły, a na tej podstawie zrobiła szybki scenariusz. Przyjście z gotowym dziełem może mieć ten efekt, że maluchy nie do końca docenią trud weń włożony...a chyba bardziej dla nich liczy się kreatywnośc, improwizacja.
__________________ "Polecam inteligentną i terminową graczkę. I tylko graczkę. Jak z każdą kobietą - dyskusja jest bezcelowa - wie lepiej i ma rację nawet jak się myli." ~ by Aschaar [banned] 02.06.2014 Nieobecna 28.04 - 01.05! |
03-08-2014, 22:28 | #6 |
Reputacja: 1 | Jeżeli to ich pierwsza sesja to musisz zadziałać według zasady dla każdego coś miłego. Zakładam, że dzieciaki interesują się fantastyką i jest to jakaś próba wciągnięcia ich w hobby. Prosty scenariusza bazujący na znanej historii wydaje się idealny. Nawet myślę sobie, że skopiowanie co do joty, jakiegoś (niech będzie Hobbit Tolkiena) jest rozwiązaniem bardzo dobrym. Z jednej strony pozwoli dzieciakom poczuć się swojsko w znanym świecie, będzie wiele motywów i odwołań, które są im bliskie. Pozwoli współkreować świat i działać ze znanymi bohaterami, a ciebie zwolni z wymyślania całej fabuły. Będziesz mógł w ten sposób skupić się na smaczkach okołosesyjnych takich jak muzyka, ewentualne rekwizyty itp. Pozwoli przemyśleć sposób narracji i ewentualne zmiany fabuły, które mogłyby zaskoczyć graczy/dzieciaki. Może warto też zapytać samych zainteresowanych w jakim świecie i jaką opowieść, by chcieli zagrać. Tolkien, Harry Poter, czy może Pan Kleks, Opowieści z Narnii. Będziesz mógł w ten sposób łatwiej trafić w gusta. EDIT: Propozycja Autumm czystej improwizacji też jest jakimś rozwiązaniem. Choć ja wolę dopracowane scenariusza dlatego wydaje mi się, że osadzenie opowieści na bazie popularnej fabuły i świata, sprawdzi się lepiej.
__________________ Pies po kastracji nie staje się suką. "To mój holocaust - program zagłady bogów" "Odważni nigdy nie giną, mając tylko wiarę i butelki z benzyną" Konstruktor Ostatnio edytowane przez Python : 03-08-2014 o 22:31. |
03-08-2014, 22:30 | #7 |
Reputacja: 1 | O ile pamiętam to Nonickname prowadził sporo dla dzieciaków i preferował animki, ale ma dużo doświadczenia. Może spróbuj go jakoś złapać?
__________________ "Najbardziej przecież ze wszystkich odznaczyła się ta, co zapragnęła zajrzeć do wnętrza mózgu, do siedliska wolnej myśli i zupełnie je zeżreć. Ta wstąpiła majestatycznie na nogę Winrycha, przemaszerowała po nim, dotarła szczęśliwie aż do głowy i poczęła dobijać się zapamiętale do wnętrza tej czaszki, do tej ostatniej fortecy polskiego powstania." |
03-08-2014, 22:51 | #8 |
Konto usunięte Reputacja: 1 | Uważam, że powinieneś wziąć jakiś oklepany scenariusz. Obejrzyj sobie ten podręcznik - jest tam chyba jakaś przygoda, ale nie sprawdzałem jej. Proponuję klimat Śródziemia: Wyprawa po ukryty skarb, elfy i ich magiczne królestwa, krasnoludy i ich podziemne twierdze, orkowie, zły czarnoksiężnik/czarownica, który/która będzie głównym antagonistą i wyjątkowo niesympatyczną osobowością. Pamiętaj o jakiejś dźwigni fabularnej, czyli o ważnej decyzji, która ukształtuje nie tylko resztę przygody, ale także samych BG. Za przykład może posłużyć tu sytuacja, w której trzeba będzie szybko zadecydować czy uratować ich sojusznika (elfa-przewodnika, który pomógł im wcześniej natrafić na ślad złej czarownicy) tym samym pozwalając głównemu antagoniście uciec, czy też poświęcić jego życie dla "dobra sprawy". Decyzja ta będzie miała wpływ na to jak BNi będą postrzegać bohaterów wyprawy i sprawi, że gracze będą czuli, że mają realny wpływ na ich otoczenie. Scenariusz banalny, ale paradoksalnie takie przygody najlepiej zapadając w pamięć, a człowiek wraz z upływem lat z nostalgią patrzy na swoje pierwsze spotkanie z RPG.
__________________ [URL="www.lastinn.info/sesje-rpg-dnd/18553-pfrpg-legacy-of-fire-i.html"][B]Legacy of Fire:[/B][/URL] 26.10.2019 |
05-08-2014, 09:34 | #9 |
Reputacja: 1 | Jedna z banalniejszych sesji w jakie graliśmy z Warlockiem to Ukochana Studnia. Zarazem jest to moja pierwsza sesja jaką prowadziłem. Rzecz banalna, a fabuła strasznie wciągająca. Ukochana studnia [PDF] - Dungeons & Dragons - POLTERGEIST A co do systemu dla dzieci... Jest coś prostszego niż Sword And Wizardry? Szczerze, nie wydaje mi się. Zasady podobne do D&D, przy czym okrojone do zupełnego minimum. Dawno tego nie przeglądałem, ale chyba tylko same cechy zostały.
__________________ Ph’nglui mglw’nafh Cthulhu R’lyeh wgah’nagl fhtagn. Ostatnio edytowane przez Tiras Marekul : 05-08-2014 o 09:37. |
30-08-2014, 17:58 | #10 |
Reputacja: 1 | Nie wiem, czy czytałeś, ale tu jest przydatny wątek (RPG dla najmłodszych) na zbliżony temat. Polecam linki, które tam dałem w moich dwóch komentarzach (zwłaszcza w pierwszym).
__________________ Jedyna potrzebna moc to ta, która pozwala powstać po upadku. |