|
Rozmowy ogólne na temat RPG Podziel się swoimi uwagami na temat różnych systemów RPG. Opowiedz jakie są Twoje ulubione systemy, a które według Ciebie zasługują na miano najgorszych. Albo po prostu luźno porozmawiaj na tematy powiązane z RPG. |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
25-12-2014, 02:37 | #1 |
Reputacja: 1 | Kilka tytułów. Witam. Mam kilka pytań odnośnie systemów. Mamy zamiar razem z kumplami kupić jakiś nowy podręcznik. I tutaj zaczyna się zagwozdka. Wybraliśmy 2 tytuły. Czy ktoś mógłby je w skrócie przedstawić, porównać oraz napisać co oprócz core booków jest wymagane do gry? - The One Ring - Pathfinder Gramy głównie w DD 4.0 i dobrze się przy tym bawimy, więc bierzemy pod uwagę również dodatki. Polecacie jakieś konkretne? |
25-12-2014, 14:04 | #2 |
Reputacja: 1 | Jeśli chodzi o Pathfindera, nie trzeba nic kupować... Cały materiał (łącznie z wydawcami niezależnymi) jest tu: Pathfinder_OGC A jak ktoś nie mam non-stop dostępu do neta, to całą stronę można sobie ściągnąć. Oczywiście jak wolisz papier, to nie będę zabraniać, ale w SRD materiału jest dość
__________________ "Polecam inteligentną i terminową graczkę. I tylko graczkę. Jak z każdą kobietą - dyskusja jest bezcelowa - wie lepiej i ma rację nawet jak się myli." ~ by Aschaar [banned] 02.06.2014 Nieobecna 28.04 - 01.05! |
25-12-2014, 20:33 | #3 |
Reputacja: 1 | O wiele bardzije wole druk, nawet jeżeli mam płacić dużo. Nie lubię czytać przy PC, wolę tradycyjnie usiąść w łóżku z książką Ale dzięki za stronkę na 100% przejrzę. Ktoś, coś o The One Ring? |
25-12-2014, 21:30 | #4 |
Reputacja: 1 | Co do One Ring, to napisz do użytkownika Campo Viejo. Prowadzi w tym systemie kilka sesji na LI i ma tez podry w papierze
__________________ "Polecam inteligentną i terminową graczkę. I tylko graczkę. Jak z każdą kobietą - dyskusja jest bezcelowa - wie lepiej i ma rację nawet jak się myli." ~ by Aschaar [banned] 02.06.2014 Nieobecna 28.04 - 01.05! |
25-12-2014, 22:11 | #5 |
Reputacja: 1 | Pathfinder ma genialny setting, Golarion, ale za mechaniką szczególnie nie przepadam - ktoś miał naprawdę niezdrowego bzika na punkcie atutów. O świecie na pierwszy kęs można poczytać tutaj - (Autumn zaatakowała Cię czysto mechanicznym sucharem), a jak się spodoba to za opis całego świata w formie książkowej wystarczyłby podręcznik Inner Sea World Guide - detali i tak jest o wiele za dużo i można by spokojną ręką odjąć po trzy akapity na każde państwo / frakcję / itd.
__________________ [D&D 5E | Zapomniane Krainy] Megaloszek Szalonego Clutterbane’a - czekam na: wolny czas [Adventurer Conqueror King System] Saga Utraconego Królestwa - czekam na: wolny czas |
26-12-2014, 03:44 | #6 | |
Northman Reputacja: 1 | Cytat:
TOR jako punkt wyjścia umiejscawia dosyć dokładnie w czasie i miejscu setting oparty na książkach Tolkiena, rozpoczynając pięć lat po Bitwie Pięciu Armii w Dzikich Krajach. Główny podręcznik ma przygodę wprowadzającą. Polecam dodatek Laketown, bo jest tam oprócz materiału o Esgaroth również Loremaster Screen. Potrzebowalibyście również kości do TORa (okradając się z klimatu, da się je zastąpić je k12 i k6stkami), które mają runy. Jeden zestaw kości był z głównym podręcznikiem jeszcze za czasów, gdy był podzielony na dwa podręczniki - prowadzącego i gracza. Zamówiony nowy podręcznik (Revised edition) z tego co pamiętam przyleciał kilka miesięcy temu już bez kości. Do zakupionych podręczników od C7 i sklepów z Bits and Mortar jest darmowa wersja PDF. Czy to działa do już wydanych, to nie wiem, ale zamawiając w przedsprzedaży, były zawsze i miałem PDFy na miesiące przed papierowymi. Dodatków jest już kilka. Tales from Wilderland to bodajże siedem przygód, które można (choć niekoniecznie) pociągnąć w jedną, kilkuletnią kampanię. Niektóre przygody są liniowe. Tutaj chodzi o wprowadzenie graczy i prowadzących w klimaty i najlepiej je rozgrywać zaraz po odbudowaniu Dalji i Miasta na Jeziorze a powrotem Nazguli do Mrocznej Puszczy. Spokojnie można sie obejść bez tego podręcznika, choć kilka lokalizacji i BNów jest świetnie opisanych. Heart of the Wild (polecam w ciemno) opisuje bardziej szczegółowo regiony Dzikich Krajów i bez tego nie da się też za bardzo pociągnąć kampanii Darkening of Mirkwood, w której jest wiele odnośników do miejsc i osób zawartych w HotW. Materiał przedstawia wydarzenia na przestrzeni kilkudziesięciu lat, które mają miejsce w różnych częściach regionu, choć chodzi głównie o powrót Cienia. Kampania otwarta, której losy, jeśli nie zostają zmienione, można też wykorzystywać jako tło własnych przygód. Sporo zahaczek i ciekawostek. Spokojnie da się grać bez tego podręcznika, zwłaszcza jeśli główny klimat kampanii nie jest nastawiony jakoś szczególnie na Mroczną Puszczę czy Dzikie Kraje w ogóle. Z regionalnych dodatków jest Rivendell, opisujący tą lokalizację oraz dwie nowe kultury grywalne: Elfy (Noldor) i Rangerów (Dunedain) oraz garść nowych zasadach do tworzenia magicznych przedmiotów. W planach jest między innymi Ruins of the North - kampania w Arnorze, chyba pięć przygód jako taki przewodnik po regionie (niedługo ma się ukazać), oraz dodatek skierowany szczególnie do graczy - Adventurer's Companion a w nim pojawią się m.in. nowe grywalne kultury: Rohirimów, ludzi z Bree, i krasnoludów z Gór Błękitnych. Będzie też podręcznik Horse-lords of Rohan, czyli o Ridermark, Dunlendingach, Isengardzie. Jest też do nabycia karcianka Hobbit Tales, kompatybilna z The One Ring, którą można wykorzystywać do tworzenia losowych kart zagrożeń. Gra jest bardzo klimatyczna, autorzy zadbali, aby wspaniale oddać ducha Śródziemia (i nie mam na myśli MERP). Mechanika jest oryginalna i wspomaga storytelling, interaktywna; bohaterów tworzy sie przez wybory a nie losowość; polecam internetowy kreator postaci i KP w jednym, zrobiony przez fana. Z błogosławieństwem wydawców to narzędzie zawiera słowo w słowo potrzebne do tworzenia bohaterów informacje z podręczników i dodatków, bez żadnych zasad domowych. Książki są wydane na najwyższym poziomie; TOR zebrał sporo nagród za swoje produkty co jest reklamą samą w sobie. Jeżeli lubicie klimaty tolkienowskie, to lepiej nie znajdziecie. Na koniec dodam, że w realu graliśmy w TORa, ale nasza kampania działa się w czasach Wojny o Pierścień, więc w zasadzie w użyciu były tylko niektóre z obecnie dostępnych dodatków, a drużyna szwendała się nie tylko po Dzikich Krajach. W Pathfindera nie grałem. Słyszałem, od każdego ze znajomych w niego grających, że był zdecydowanie lepszy od poprzednich edycji DnD. Kiedy skończyliśmy długą kampanię The One Ring, to zrobiliśmy głosowanie na nowy system i teraz padło na DnD Next. Pathfinder przegrał o włos, ale tylko dlatego, bo kilku graczy chciało przetestować 5e.
__________________ "Lust for Life" Iggy Pop 'S'all good, man Jimmy McGill Ostatnio edytowane przez Campo Viejo : 26-12-2014 o 03:51. | |
29-12-2014, 23:46 | #7 |
Konto usunięte Reputacja: 1 | Przede wszystkim zapytaj się co Twoi gracze wolą - system, który skoncentrowany jest na świecie Tolkiena czy też system, który nazywany jest prawdziwym następcą D&D 3.5. Niewątpliwie zaletą Pathfindera jest to, że możesz kontynuować swoje sesji z D&D 4.0, zwyczajnie modyfikując tylko mechanikę starć, bo Pathfinder - podobnie jak D&D - jest tylko zbiorem zasad. W dodatku jest to wciąż mechanika d20, więc wiele zasad będzie Tobie znajomych. Drugim jego plusem jest fakt, że nie potrzebujesz w ogóle podręczników, bo wydawca udostępnił nam dokument PRD (podaję raz jeszcze linka, bo moim zdaniem ta strona jest lepiej wykonana od tej co podała Autumm, a w dodatku oficjalna ). Lubisz czytać w wersji książkowej? To kup sobie podręcznik główny (Pathfinder Core Rulebook), bo tam są wszystkie najważniejsze zasady (ponad 500 stron zasad!), a jeśli Twój gracz będzie chciał zagrać sobie jakąś inną klasą/rasą to wejdzie w wyżej podany przeze mnie link i sobie jakąś wybierze bez potrzeby wydawania grubej kasy na kolejne podręczniki. Są tam też wszystkie cztery bestiariusze, więc z doborem potworów nie będziesz mieć kłopotu.
__________________ [URL="www.lastinn.info/sesje-rpg-dnd/18553-pfrpg-legacy-of-fire-i.html"][B]Legacy of Fire:[/B][/URL] 26.10.2019 |
30-12-2014, 00:35 | #8 |
Reputacja: 1 | Mały uptade: Pogadałem z graczami i są zgodni, że Patfinder odpada, bo jest bardzo podobny do 4.0. Zostaje The One Ring, który dobrze opisał Campo Viejo. Doszedł również podręcznik do Star Wars, bo nie wiedziliśmy, że coś takiego istnieje. Edge of the Empire. Jak ta kolorowa mechanika się prezentuje? Grał ktoś? |
30-12-2014, 01:45 | #9 |
Reputacja: 1 | i znów będę dobrą wróżką O EoE pytaj Nightcrawlera (albo Sayane, jak on nie będzie dostępny). Z tego co wiem, to ta sama/podobna mecha co w najnowszym, "planszówkowym" Warhammerze. Na forum wygląda fajnie (grałam) ale jak na żywo, to pytaj wyżej wymienionych ;p
__________________ "Polecam inteligentną i terminową graczkę. I tylko graczkę. Jak z każdą kobietą - dyskusja jest bezcelowa - wie lepiej i ma rację nawet jak się myli." ~ by Aschaar [banned] 02.06.2014 Nieobecna 28.04 - 01.05! |
30-12-2014, 02:31 | #10 |
Reputacja: 1 | Autumm czy Ty stalkujesz wszystkich uzytkowników tego forum? Czy może znasz ich już jak własną kieszeń? Haha |