Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Rozmowy ogólne na temat RPG
Zarejestruj się Użytkownicy

Rozmowy ogólne na temat RPG Podziel się swoimi uwagami na temat różnych systemów RPG. Opowiedz jakie są Twoje ulubione systemy, a które według Ciebie zasługują na miano najgorszych. Albo po prostu luźno porozmawiaj na tematy powiązane z RPG.


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 12-04-2015, 00:35   #101
 
Raist2's Avatar
 
Reputacja: 1 Raist2 ma wspaniałą reputacjęRaist2 ma wspaniałą reputacjęRaist2 ma wspaniałą reputacjęRaist2 ma wspaniałą reputacjęRaist2 ma wspaniałą reputacjęRaist2 ma wspaniałą reputacjęRaist2 ma wspaniałą reputacjęRaist2 ma wspaniałą reputacjęRaist2 ma wspaniałą reputacjęRaist2 ma wspaniałą reputacjęRaist2 ma wspaniałą reputację
Raz tak miałem (w DnD 3.0) że walczyliśmy ze smokiem, postacią, która nie miała "prawa" zabić smoka bez męczenia się, ściągnął go pierwszym ciosem, a wg mechaniki to powinniśmy go trochę potłuc, ale się nie dało, bo mi kryt taki piękny wszedł. Da się? Da się :P Innym razem brat czarodziejem, czy zaklinaczem rzuca na przeciwnika dezintegrację....... tak rzucił że sam się zdezintegrował, ale za to było fajnie
 
Raist2 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 12-04-2015, 19:30   #102
 
Lord Cluttermonkey's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputację
Cytat:
Ble, żaden paradoks. Mechanika po prostu jest integralną częścią systemu, bo to dzięki niej, obok założeń, Neuroshima różni się czymś od Warhammera, a obie poprzednie od D&D i WoDa. Odrzucanie mechaniki danego systemu jest jak robienie zupy chrzanowej bez chrzanu, albo schabowego z kurczaka.
Ktoś chyba z dobrym genericiem nie miał kontaktu.

Cytat:
Dlatego napisałem: "obok założeń". Bo jak zbudować WoDnego wampira na mechanice neuro? Nida się...
No nie da się, bo mechanika Neuroshimy to nie rzecz pokroju GURPS, FATE, BRP czy d20 system (to ostatnie dodane nad wyrost, żeby było wiadomo, o czym mowa). Nie była projektowana z myślą o uniwersalności.

Jednak jakbym chciał połupać w oWoDa, to ostatnią rzeczą, jaką chciałbym robić, byłoby przypominanie sobie oryginalnej mechaniki. Po co, skoro mam znanego generica pod ręką i mogę zagrać w taki Świat Mroku nawet za 15 min.

Nie wspominając już o Shadowrunie czy Cyberpunku, grach, które nigdy nie były zrobione na dobrej mechanice, a zawsze w nie chciałem grać jak głupi i ile się tylko dało. I na genericu było genialnie. Zupa chrzanowa bez chrzanu? Men, wracaj bawić się suwakiem w Neuroshimie, rozwijać Ogładę za siekanie orków lub rzucać wiadrami kostek. Chrzan z pewnością smakuje inaczej.

Jeśli za D&D podstawimy trójkę, to w życiu nie chciałbym znowu zagrać w żadną z w.w. mechanik, chyba że w WFRP 1 z sentymentu. Beznadziejne rozwiązanie pisane na beznadziejnym rozwiązaniu. Tym grom ich oryginalne mechaniki do szczęścia potrzebne nie są - kiedyś twierdziłbym inaczej, ale kiedyś byłem zawziętym fanbojem nie szanującym swojego czasu i swojej pamięci, przeciążając ją zbędnymi pierdołami.

Cytat:
Co do takich "bzdur" jak różnice we wzroście czy masie, to rozwiązaniem są kontekstowe modyfikatory o których ludzie zdają się nagminnie zapominać.
Co z tego, że dajesz modyfikator, jak mały gnojowaty krasnolud może mieć w WFRP tyle samo siły co ogr. Kupy się nie trzyma. Mechanika jest kulawa i nie ma co jej łatać wymyślnymi interpretacjami.

A grając w WFRP na dobrym przemyślanym genericu (czyt. BRP) krasnolud nigdy nie będzie miał takiego modyfikatora do obrażeń jak ogr, ponieważ ten parametr jest wyliczany na podstawie masa + wzrost (w postaci atrybutu rozmiar) i siły.

Tak samo stały modyfikator za celowanie w WFRP, który może wynosić +10 albo +20 - stałość wartości sprawia, że amatorzy z niskim US efektywniej celują niż profesjonaliści z US 70-90. Meh.

Polecam czasami odejść od trzymania się stwierdzenia, że gra = świat + (konkretna) mechanika. Szczególnie się przydaje, jak chce się ogrywać dużo nowych rzeczy w krótkim czasie lub jest się leniwym, statkującym się mężczyzną.
 

Ostatnio edytowane przez Lord Cluttermonkey : 12-04-2015 o 19:51.
Lord Cluttermonkey jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 12-04-2015, 21:08   #103
Banned
 
Reputacja: 1 Eryk jest na bardzo dobrej drodzeEryk jest na bardzo dobrej drodzeEryk jest na bardzo dobrej drodzeEryk jest na bardzo dobrej drodzeEryk jest na bardzo dobrej drodzeEryk jest na bardzo dobrej drodzeEryk jest na bardzo dobrej drodzeEryk jest na bardzo dobrej drodzeEryk jest na bardzo dobrej drodzeEryk jest na bardzo dobrej drodzeEryk jest na bardzo dobrej drodze
Bardzo fajnie i mądrze napisane, Clutter
 
Eryk jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 12-04-2015, 21:29   #104
 
archiwumX's Avatar
 
Reputacja: 1 archiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Clutterbane Zobacz post
Po co, skoro mam znanego generica pod ręką i mogę zagrać w taki Świat Mroku nawet za 15 min.
Cytat:
Napisał Clutterbane Zobacz post
A grając w WFRP na dobrym przemyślanym genericu (czyt. BRP) krasnolud nigdy nie będzie miał takiego modyfikatora do obrażeń jak ogr, ponieważ ten parametr jest wyliczany na podstawie masa + wzrost (w postaci atrybutu rozmiar) i siły.
Oczekuję, że potrafisz zrobić powiedzmy w godzinę rekrutację do sesji PvP, która miałaby przetestować takie pomysły. Do końca następnego dnia powinieneś mieć gotową ekipę.

PS.
A po zakończeniu zapytamy graczy o czy taka gra jest lepsza czy gorsza niż oryginalna.
 
__________________
Szukam tajemnic i sekretów.

Ostatnio edytowane przez archiwumX : 12-04-2015 o 21:32.
archiwumX jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 12-04-2015, 22:19   #105
 
Lord Cluttermonkey's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputację
Ludzie sobie Księstwa Graniczne za wykorzystanie BRP chwalą, a sesji nie zaczynałem od zrobienia czasochłonnej pełnej konwersji, tylko... Napisania rekrutki w godzinę.* Wygrałem Internety?

Dobry generic w przeciwieństwie do wielu kulawych mechanik jak WFRP czy Neuroshima się nie zawali przy znacznej modyfikacji zasad, bo zwykle ma bardzo elegancki i zwarty silnik, a reszta rozwiązań to ogromna skrzynka z narzędziami. Z tego powodu jak się zna reguły generica na wylot, można lecieć z tematem na bieżąco.

Świat Mroku czy inne były podane oczywiście jako przykład ulubionego settingu danej osoby czy grupy - można sobie wykropkować i podstawić, co kto tam sobie zechce. Osobiście w ŚM nie gram, ale wbrew zdaniu wielu osobom, to taka sama gra, jak każda inna. Poza tym Świat Mroku chyba nie pasuje do zestawienia, bo sam w sobie ma mechanikę, którą można użyć do wielu różnych rzeczy, a przynajmniej widziałem lub grałem z ludźmi, którzy to robili. Chociaż genericiem bym tego nie nazwał, ale wydaje mi się już bardziej uniwersalne niż toporne i zorientowane na siekę SW.

Cytat:
A po zakończeniu zapytamy graczy o czy taka gra jest lepsza czy gorsza niż oryginalna.
Jak dla kogoś (znowu przykład) Warhammer na FATE nie byłby już Warhammerem, to nie widziałbym sensu grać z taką osobą. Do gry szukam ludzi z szerokimi horyzontami, a nie fanbojów spuszczających się nad taką a nie inną kostką. W gry trzeba grać, a nie je zakuwać z religijnym fanatyzmem.

Cytat:
PS.
A po zakończeniu zapytamy graczy o czy taka gra jest lepsza czy gorsza niż oryginalna.
PS.

Za frajdę z gry odpowiada zwykle 4-5 osób.

Bardzo dobra znajomość sprawnej mechaniki przekłada się na trafność osądów MG, płynność rozgrywki i flow improwizacji - pomyślcie o tym, gdy będziecie mieli do wyboru zakuć kolejną mechanikę, żeby Wasz WoD czy cokolwiek innego było "tru" i "by the zbiór zadań", a kupić dobrego generica na całe życie. Pomijając już takie korzyści, jak fakt, że gracze nie będą psioczyć na zakuwanie nowej mechaniki (na co chyba narzekał autor wątku), tylko będą mieli oparcie w jednym rdzeniu i ewentualnie aktualizować niuanse.

* I jeszcze się czaiłem i udawałem, że to 2e+, żeby nie dostać fanbojskim rykoszetem.
 

Ostatnio edytowane przez Lord Cluttermonkey : 12-04-2015 o 22:44.
Lord Cluttermonkey jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 12-04-2015, 22:42   #106
 
archiwumX's Avatar
 
Reputacja: 1 archiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Clutterbane Zobacz post
Ludzie sobie Księstwa Graniczne za wykorzystanie BRP chwalą, a sesji nie zaczynałem od zrobienia czasochłonnej pełnej konwersji, tylko... Napisania rekrutki w godzinę. Wygrałem Internety?
Zwracam honor.

Cytat:
Napisał Clutterbane Zobacz post
Dobry generic w przeciwieństwie do wielu kulawych mechanik jak WFRP, WoD czy Neuroshima się nie zawali przy znacznej modyfikacji zasad, bo zwykle ma bardzo elegancki i zwarty silnik, a reszta rozwiązań to ogromna skrzynka z narzędziami. Z tego powodu jak się zna reguły generica na wylot, można lecieć z tematem na bieżąco.
Tylko jedno votum separatum. WoD nie ma mechaniki autorskiej. Ona też się opiera na jakimś genericu mechanik narracyjnych. Ten generic mógłby wyglądać mniejwięcej tak: Uogólniona Mechanika Gier Narracyjnych.
 
__________________
Szukam tajemnic i sekretów.

Ostatnio edytowane przez archiwumX : 12-04-2015 o 22:45.
archiwumX jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 12-04-2015, 22:43   #107
 
Cattus's Avatar
 
Reputacja: 1 Cattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputację

Taki żarcik.

Jak grałem regularnie to miałem dostęp do całej biblioteczki podręczników i systemów, więc zawsze graliśmy w różne systemy na ich mechanice. Jakoś nie miałem z tym nigdy problemów. Jeśli potykaliśmy się o jakieś kulawości mechaniki to rozwiązywaliśmy to roleplayem i nie przejmowaliśmy się zbytnio. Ale przyjże się bliżej tym BRP.
 
__________________
Our sugar is Yours, friend.
Cattus jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 12-04-2015, 22:47   #108
 
Lord Cluttermonkey's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputację
Cytat:
Tylko jedno votum separatum. WoD nie ma mechaniki autorskiej. Ona też się opiera na jakimś genericu mechanik narracyjnych. Ten generic mógłby wyglądać mniejwięcej tak: Uogólniona Mechanika Gier Narracyjnych.
Właśnie - zaktualizowałem poprzednią wypowiedź pod tym kątem.

Jak dobrze pamiętam, to nWoD miał podręcznik podstawowy, taki bez nadnaturali? To by się łapało pod generica, tylko że dla porównania w takim podręczniku BRP czwarta edycja masz wszystkie zasady, które pozwalają zagrać w dowolną mieszankę science fiction, fantasy, horroru i co tam sobie jeszcze zażyczysz. Zasady przykładowej magii, psioniki czy mutacji są obok laserów i robotów. GURPS za to wali po oczach liczbą podręczników na wszystkie możliwe tematy.

Jak chodzi o uniwersalne systemy zawsze mówię najwięcej o GURPS i BRP, bo z pozostałymi miałem do czynienia jedynie pobieżnie, a praktyka przede wszystkim.
 

Ostatnio edytowane przez Lord Cluttermonkey : 12-04-2015 o 22:57.
Lord Cluttermonkey jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 12-04-2015, 22:55   #109
 
archiwumX's Avatar
 
Reputacja: 1 archiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Cattus Zobacz post
Jeśli potykaliśmy się o jakieś kulawości mechaniki to rozwiązywaliśmy to roleplayem
Czyli na widzimisię?

Cytat:
Napisał Cattus Zobacz post
i nie przejmowaliśmy się zbytnio. Ale przyjże się bliżej tym BRP.
Jeśli masz w tej biblioteczce Zew Chultu to zajrzyj tam. System biega właśnie na tej mechanice.

PS 1.
Cytat:
Napisał Clutterbane Zobacz post
Bardzo dobra znajomość sprawnej mechaniki przekłada się na trafność osądów MG, płynność rozgrywki i flow improwizacji -
No to mam okazję zapytać co to znaczy szybka/sprawna mechanika.
 
__________________
Szukam tajemnic i sekretów.

Ostatnio edytowane przez archiwumX : 12-04-2015 o 22:58.
archiwumX jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 12-04-2015, 22:58   #110
 
Cattus's Avatar
 
Reputacja: 1 Cattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputację
W pewnym sensie tak, ale nie miało to znaczenia bo były to niezwykle rzadkie przypadki. Kości się turlały i jechaliśmy z koksem...
 
__________________
Our sugar is Yours, friend.
Cattus jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 17:32.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172