[ Artykuły ] O byciu Mistrzem Gry słów kilka Tytuł artykułu: O byciu Mistrzem Gry słów kilka Autor: Redone Opis: Kilka słów dla nowicjuszy Kategoria: Ogólne rpg Typ: art >>Czytaj cały artykuł |
Do mnie ten artukuł trafił. Gdybym był początkującym Masterem Gamerem to zrozumiał bym co i jak :)Ocena 9 ponieważ jak zawsze mogło by być lepiej :P |
7 - artykół nie jest jakiś strasznie długi i rozbudowany, informacje są raczej podstawoe jednak ogólnie wystarczą młodemu MG |
Fajny art. Trochę krótki jak zauważyli moi poprzednicy, ale przecież ilość nie świadczy o jakości. Nie wiem, czy dobrze odbieram przesłanie tekstu. Dla mnie raczej traktuje o roli MG, (jego nieodzownści na sesji, także o tym, że bycie mistrzem to przede wszystkim wyzwanie), odpowiada na pytanie czy warto być MG. Same porady dla początkujących są raczej dość symbolicznym dodatkiem do całości. Właściwie nawet bez nich artykuł zyskałby z mej strony pozytywny komentarz. Inną sprawą jest fakt, że trochę pesymistycznie przedstawiłaś bycie mistrzem ,a przecież mistrzowanie oprócz minusów, ma sporo plusów, które jak wspomniałaś dostarczają wiele satysfakcji. Nie zgodziłbym się również, że wystarczy tylko obserwować, żeby poczuć, czy "mistrzowanie Cię kręci". Owszem pozwala ocenić, czy masz predyspozycję, ale by sprawdzić, czy polubisz mistrzowanie, musisz przekonać się na własnej skórze. Tak jak ze wszystkim na tym świecie, z boku wydaje się łatwe, przyjemne, ale prawdziwą opinię wyrabia się tylko przez spróbowanie. Oczywiście powyższa opinia jest subiektywna jak tylko się da :wink: W dodatku bardzo początkującego mistrza gry. :P Pozdrawiam i czekam na kolejne arty. Glyph |
Dziękuje wam bardzo za komentarze i cieszę się, że się podoba, nie spodziewałam się szczerze mówiąc :D Cytat:
|
Sporo racji jest w tym artykule. Ja swoją przygodę z RPG rozpocząłem od razu na stanowisku MG, co w późnieszym czasie niekorzystnie wpłynęło na rozrywkę. Moja pierwsza sesja była wprost makabryczna. Ale z czasem było coraz lepiej. Nauczyłem się robić notatki, obserwować zachowanie graczy, a potem nawet je przewidywać, a co najważniejsze: nauczyłem się czego moi gracze naprawdę chcą i jak im to dać. Myśle że tego zabrakło w artykule. Dobry MG powinien odkryć co kręci danego gracza, a potem dać mu to zrobić, by ta gra była dla niego zarówno zabawą jak i spełnieniem marzeń. Tak mówiąc z serca, uwielbiam robić graczom niespodzianki tego typu, a potem patrzeć jacy są szczęśliwi. To tak jakbym dawał prezenty na gwiazdkę :D |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 05:39. |
Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0