|
Rozmowy ogólne na temat RPG Podziel się swoimi uwagami na temat różnych systemów RPG. Opowiedz jakie są Twoje ulubione systemy, a które według Ciebie zasługują na miano najgorszych. Albo po prostu luźno porozmawiaj na tematy powiązane z RPG. |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
31-07-2015, 20:58 | #11 |
Banned Reputacja: 1 | Nerka ma mechanikę nastawioną na taktykę i potyczki małych grup. Starcia większych ilości ludzi wprowadza ogromne zamieszanie i przeciążenie dla MG. 3 vs. 3 to dla mnie idealna proporcja walki w Nerce. I wykażesz się brawurą, zmysłem taktycznym itd. Im lepiej znasz system, tym lepiej idzie gra. W mojej drużynie walki w Młotku są bardzo płynne. MG nie przedłuża niepotrzebnie opisów walki, nie bawimy się w setki rzutów na obrażenia JEDNAK to w przypadku walki z botami. Jeśli walczymy z jednym silnym przeciwnikiem, wtedy wchodzi pełny zakres, który nadal nie jest taki monotonny. |
31-07-2015, 21:08 | #12 |
Reputacja: 1 | Ja koledze polecę klasyczny Aftermath!, gdzie przykładowo jest 27 lokacji obrażeń na ciele psa, z czego dwie różne na ogonie. Realizm, głupcze!
__________________ Jedyna potrzebna moc to ta, która pozwala powstać po upadku. |
01-08-2015, 12:35 | #13 |
Reputacja: 1 | Jeżeli chodzi o szczelaniny, druga edycja Shadowruna do dzisiaj jest moja ulubiona. |
01-08-2015, 12:40 | #14 |
Reputacja: 1 | sprawdź fanowski dodatek Ołów do Neuro dodali tam całkiem ciekawą mechanikę obrażeń, która często wiąże się z permanentnym uszczerbkiem na zdrowiu
__________________ A Goddamn Rat Pack! |
01-08-2015, 13:01 | #15 |
Reputacja: 1 | No, ale postrzały często nie wiążą się z permanentnym uszczerbkiem na zdrowiu. |
01-08-2015, 15:46 | #16 | |
Reputacja: 1 | Taki offtop: Gdybym grał w NS, stosowałbym zasady Ołowiu i grał postacią specjalizującą się w zadawaniu Krytycznych Siniaków, za samą nazwę. Zainteresowany próbowałem przebrnąć przez Ołów, ale chyba tylko prawdziwi fani potrafią zdzierżyć niekończące się akapity bełkotu, w miejsce których powinna być po prostu krótka i treściwa instrukcja i kilka ładnych tabelek. Pod względem zasad wymiękłem przy obliczaniu tempa krwawienia, którego negatywne konsekwencje są raz na 20 tur, a tempo zależy od lokacji trafienia i pocisku - ciekawe, kto tego pilnuje w praktyce. Nie wiem na co komu tak realistyczne zasady, jak tworzenie postaci w Neuro jest dosyć długie - a to wybierz sztuczkę, a to rozdaj punkty, a to kup ekwipunek - a tworzenie postaci dłuższe niż trzy minuty i wysoka śmiertelność zwykle słabo się zazębiają, taki fun killer. Wszystkim NSowcom proponuję moją własną wersję Ołowiu, nazwę ją na potrzeby wątku "Ołów 2.0". Mechanika obrażeń jest bardzo realistyczna - przy pierwszym postrzale jesteś ranny, przy drugim giniesz. Koniec dodatku. A teraz poproszę o przesyłanie darowizn na mojego PayPala... e. Rekonwalescencja ran z Ołowiu też ma odjechane zasady: Cytat:
__________________ [D&D 5E | Zapomniane Krainy] Megaloszek Szalonego Clutterbane’a - czekam na: wolny czas [Adventurer Conqueror King System] Saga Utraconego Królestwa - czekam na: wolny czas Ostatnio edytowane przez Lord Cluttermonkey : 01-08-2015 o 15:55. | |
02-08-2015, 12:13 | #17 |
Reputacja: 1 | Anonim zakładam że to wiedza z autopsji nie próbowałem stosować pełnego ołowiu w sesji na żywo, w PBFie się sprawdza Ale autor wątku poszukuje realistycznej mechaniki, nic nie wspominał o jej grywalności Hmm właśnie przyszło mi do głowy że jakby w ołowiu wprowadzić kilkadziesiąt PK i odejmować krwawienie co turę to to by mogło być wygodniejsze
__________________ A Goddamn Rat Pack! |
02-08-2015, 15:15 | #18 |
Reputacja: 1 | A może lepiej po prostu zaproponować uniwersalną mechanikę, która była playtestowana przez pokolenia grających zamiast produktu pisanego na kolanie...
__________________ [D&D 5E | Zapomniane Krainy] Megaloszek Szalonego Clutterbane’a - czekam na: wolny czas [Adventurer Conqueror King System] Saga Utraconego Królestwa - czekam na: wolny czas |
02-08-2015, 15:17 | #19 |
Reputacja: 1 | Największy problem z realistyczną mechaniką jest taki że życie jest nierealistyczne. |
03-08-2015, 15:45 | #20 | ||
Reputacja: 1 | Cytat:
Cytat:
__________________ "Kto się wcześniej z łóżka zbiera, ten wcześnie umiera" - Mag Rincewind W orginale -"Early to rise, early to bed, makes a man healthy, wealthy and dead." Torchbearer dla opornych. Ostatnia edycja 29.05.2017. | ||