Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Rozmowy ogólne na temat RPG
Zarejestruj się Użytkownicy

Rozmowy ogólne na temat RPG Podziel się swoimi uwagami na temat różnych systemów RPG. Opowiedz jakie są Twoje ulubione systemy, a które według Ciebie zasługują na miano najgorszych. Albo po prostu luźno porozmawiaj na tematy powiązane z RPG.


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 03-08-2015, 16:18   #21
 
Lord Cluttermonkey's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputację
Te wszystkie szczególiki są zwykle wprowadzane po to, by zwiększyć "realizm" wąsko pojmowany jako wyższa śmiertelność postaci. Przedstawiona przeze mnie wersja "Ołów 2.0" realizuje ten cel w jednym zdaniu.

Proponuję autorowi tematu korzystanie z tej zasady we wszystkich napotkanych systemach. Będziesz Pan zadowolony.
 

Ostatnio edytowane przez Lord Cluttermonkey : 03-08-2015 o 18:01.
Lord Cluttermonkey jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04-08-2015, 12:15   #22
 
Leminkainen's Avatar
 
Reputacja: 1 Leminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputacjęLeminkainen ma wspaniałą reputację
Cytat:
Wszystkim NSowcom proponuję moją własną wersję Ołowiu, nazwę ją na potrzeby wątku "Ołów 2.0". Mechanika obrażeń jest bardzo realistyczna - przy pierwszym postrzale jesteś ranny, przy drugim giniesz. Koniec dodatku.
mhm czyli .50BMG ma taką samą efektywność jak .25ACP? interesujące


rzeczywistość to olbrzymia ilość zmiennych które trzeba brać pod uwagę dlatego większość prób stworzenia "realistycznego" systemu rozbija się o grywalność.

Cytat:
Dokładnie tak, któryś z królów Francji zakuty w pełną zbroję płytową, spadł z konia podczas bitwy. Adwersarze opadli go niczym osy i mimo kilkudziesięciu ciosów sztyletami, nie zdołali przebić pancerza.
Why one cop carries 145 rounds of ammo on the job
 
__________________
A Goddamn Rat Pack!
Leminkainen jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04-08-2015, 14:07   #23
 
Evil_Maniak's Avatar
 
Reputacja: 1 Evil_Maniak ma wspaniałą reputacjęEvil_Maniak ma wspaniałą reputacjęEvil_Maniak ma wspaniałą reputacjęEvil_Maniak ma wspaniałą reputacjęEvil_Maniak ma wspaniałą reputacjęEvil_Maniak ma wspaniałą reputacjęEvil_Maniak ma wspaniałą reputacjęEvil_Maniak ma wspaniałą reputacjęEvil_Maniak ma wspaniałą reputacjęEvil_Maniak ma wspaniałą reputacjęEvil_Maniak ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Anonim Zobacz post
No znam taką mechanikę. Nazywa się FATAL RPG.

This is some good shit.
+1
 
Evil_Maniak jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04-08-2015, 14:36   #24
 
Lord Cluttermonkey's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputację
Cytat:
Dokładnie tak, któryś z królów Francji zakuty w pełną zbroję płytową, spadł z konia podczas bitwy. Adwersarze opadli go niczym osy i mimo kilkudziesięciu ciosów sztyletami, nie zdołali przebić pancerza.
W BRP autorstwa Steve'a Perrina (nota bene członka założyciela SCA) przebicie płytówki sztyletem też jest mało prawdopodobne, jeśli nie niemożliwe. Sztylet zadaje 1k4 obrażeń, a płytówka ma 8 punktów pancerza. Jedynie wyjątkowo rośli wojownicy (z bonusem do obrażeń +1k6) są w stanie zadać jakieś niewielkie obrażenia, ale większe szanse na to mają wyjątkowo uzdolnieni nożownicy, którzy mogą liczyć na zadanie trafienia krytycznego ignorującego pancerz i zadającego zwielokrotnione obrażenia (0,05*procentowy poziom umiejętności szans). Widać BRP jest dobre w symulowaniu rzeczywistości, nawet w wyjątkowo skrajnych przypadkach.

Cytat:
mhm czyli .50BMG ma taką samą efektywność jak .25ACP? interesujące


rzeczywistość to olbrzymia ilość zmiennych które trzeba brać pod uwagę dlatego większość prób stworzenia "realistycznego" systemu rozbija się o grywalność
Wiesz, stworzysz zasady, które symulują różnice między amunicją, to będziesz musiał zrezygnować z czegoś innego, żeby nie przeładować gry regułami (w sumie powiedzieliśmy to samo ) - mimo zamiłowania do BRP wolę się trzymać mechanik, w których jest mała ilość parametrów, z których każdy ma symulować kilka rzeczywistych zmiennych i abstrakcyjna walka. Nawet tak spaczona mechanika jak d20 ze swoim Armor Class i Hit Points też może być wysoce śmiertelna (czyt. jest realistycznie) - jak ktoś kojarzy Zew Cthulhu d20 to wie o co cho. A starsze edycje pod względem śmiertelności są nie do pobicia, no dobra, jest jeszcze Paranoia...
 

Ostatnio edytowane przez Lord Cluttermonkey : 04-08-2015 o 14:45. Powód: link nie działał
Lord Cluttermonkey jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05-08-2015, 14:07   #25
 
Xill's Avatar
 
Reputacja: 1 Xill jest na bardzo dobrej drodzeXill jest na bardzo dobrej drodzeXill jest na bardzo dobrej drodzeXill jest na bardzo dobrej drodzeXill jest na bardzo dobrej drodzeXill jest na bardzo dobrej drodzeXill jest na bardzo dobrej drodzeXill jest na bardzo dobrej drodzeXill jest na bardzo dobrej drodzeXill jest na bardzo dobrej drodzeXill jest na bardzo dobrej drodze
Cytat:
Moim zdaniem nad takimi rzeczami jak np. przepłynięcie oceanu wpław czuwa mistrz gry i jeśli on mówi że nie da się czegoś zrobić to żaden wynik na kości Ci nie pomoże i żadnym podręcznikiem się nie wybronisz
Prawda, w wielu sytuacjach można nie dopuścić po prostu do danej akcji. Ale skutki tonięcia to już zasady opisane w wielu podręcznikach, które trzeba by zmienić, żeby wyszło sensownie, bo wiem człowiek, który tonie, albo się udusi wodą albo nie. Nie otrzymuje obrażeń i po uratowaniu będzie mógł za godzinę normalnie walczyć, a nie uciekać, bo zostało mu już mało życia.

Cytat:
Mechanika ma być prosta i szybka żeby zbytnio nie przerywała narracji.
Akurat mam stałą ekipę do gry i lubimy mechaniczne prowadzenie. Bez mechaniki nie potrzebne by nam były jakiekolwiek książki RPG, bo świat można wziąć sobie z jakiegokolwiek filmu fantasy czy science-fiction. A mechanika, żeby była realistyczna, wcale nie musi być mocno skomplikowana. Dzikie Pola są tego dowodem, gdzie walka nie jest trudna, a ma wiele założeń realnej walki. Sam również szukam złotego środka, czyli realizmu połączonego z prostotą i np. takie "Śródziemie" z masą rzutów i tabelek zdecydowanie mnie odstrasza.

Cytat:
W D&D, tak jak w normalnym świecie, nikt nie przeżyje dziesięciu uderzeń w głowę - zresztą nie widziałem żeby gdziekolwiek w mechanice D&D były uderzenia w głowę.
Owszem, w DnD nie ma czegoś takiego jak uderzenia w głowę czy w ogóle miejsca trafienia, co już działa na minus tego systemu. Poprzez trafienie w głowę, serce itp. uznaję trafienie krytyczne. No ale akurat DnD jest systemem opartym na heroizmie bohaterów, a mnie bardziej kręcą klimaty przyziemne.
Cytat:
sprawdź fanowski dodatek Ołów do Neuro
Mam okazję zagrać w Neuroshimę na zasadach Ołowiu teraz w sierpniu, więc zobaczę, z czym to się ma i może mi się spodoba. Z tego co słyszałem, to każde trafienie może być śmiertelne i znika coś takiego jak życie.

Cytat:
Rekonwalescencja ran z Ołowiu też ma odjechane zasady
To jest akurat coś normalnego. Jak złamiesz kość, to zakładają Ci gips na 4 tygodnie i wtedy sprawdzają, czy już się zrosło, czy jeszcze trzeba Cię w gipsie potrzymać. Mi taka mechanika pasuje. Lepsze to niż pójście spać i samo się uleczy.

Dzięki za wszelkie propozycje, choć np. z takiego "Fatal" raczej zrezygnuję.
 
Xill jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05-08-2015, 14:43   #26
 
Lord Cluttermonkey's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputację
Cytat:
Owszem, w DnD nie ma czegoś takiego jak uderzenia w głowę czy w ogóle miejsca trafienia, co już działa na minus tego systemu.
Jeśli dla Ciebie działa na minus, to ok, ale jeśli chciałeś być obiektywny, to się mylisz - wrócę do tego jak wyjaśnię następne zdanie.

Cytat:
Poprzez trafienie w głowę, serce itp. uznaję trafienie krytyczne.
To nie jest zbyt fortunna interpretacja - jeśli mielibyśmy uznać Hit Points tylko za odpowiednik "fizycznej" sprawności, dopiero redukcja postaci znajdującej się na 1-4 HP na 0 HP powinna być opisane jako trafienie faktycznie śmiertelne, w czuły punkt.

Jednakże Hit Points zostało pomyślane nie tylko "punkty życia", a suma wielu takich czynników jak łaska bogów, morale, szczęście, finezja, wpływ zmęczenia (wspomnianego tonięcia chociażby) i obciążenia, wpływ pogody, itp. Innymi słowy, to elastyczne narzędzie służące do obrazowania akcji jako całości, z którego MG wychowani na trzeciej edycji nie są w stanie zbyt kreatywnie korzystać - po prostu odejmują od HP fizyczne obrażenia.

Jakbym miał śledzić proces tonięcia za pomocą HP, po godzinie od utonięcia utrata HP na wskutek braku powietrza by znikła. Tak samo można zilustrować wpływ adrenaliny na zmęczonego wojownika - po całym dniu wędrówki MG zarządza, że HP spadają o połowę. Po pierwszej rundzie walki, która ma miejsce pod koniec dnia, HP wbijają z powrotem na skutek adrenaliny. Wszystko cały czas w obrębie jednego prostego współczynnika. Zero zamulających zasad wiernie symulujących k10 aspektów rzeczywistości, które akurat ktoś miał chęć symulować.

Biorąc pod uwagę taką a nie inną interpretację Hit Points, lokacje trafienia stają się całkowicie zbędne.

Cytat:
akurat DnD jest systemem opartym na heroizmie bohaterów, a mnie bardziej kręcą klimaty przyziemne
AD&D 2, D&D 3/3.5, D&D 4, D&D 5 - heroizm.

OD&D, AD&D 1, edycje Holmes / Moldvay / Mentzer - don't think so. Zwykłe, ułomne szaraki ruszają na fantastyczne przygody.

e. Zresztą "przyziemność" to kwestia dobrania odpowiednich wariantów danych zasad. W Zew Cthulhu d20 próg obrażeń, po których wykonywany jest Save vs. Death równa się CON postaci (czyli wartość zwykle w okolicach 8-14). To tak, jakby w D&D 3 każdy fireball był śmiertelnym zagrożeniem niezależnie od poziomu postaci. A to przecież dokładnie ta sama mechanika.

Cytat:
To jest akurat coś normalnego. Jak złamiesz kość, to zakładają Ci gips na 4 tygodnie i wtedy sprawdzają, czy już się zrosło, czy jeszcze trzeba Cię w gipsie potrzymać. Mi taka mechanika pasuje. Lepsze to niż pójście spać i samo się uleczy.
Jest czymś normalnym, oczywiście, ale śledzenie przebiegu procesu za pomocą kilkunastu rzutów - mam ciekawsze rzeczy do robienia na sesji.

Cytat:
Z tego co słyszałem, to każde trafienie może być śmiertelne i znika coś takiego jak życie.
Prawie jak w starych grach strategicznych, gdzie jedno trafienie równało się jednemu trupowi. Prawie jak w starych grach strategicznych, w które zagrywał się Gygax i spółka, zanim wymyślili RPG. Jedną z pierwszych zasad, jaką wprowadzili, były Hit Points, żeby pozbyć się niewygodnej wysokiej śmiertelności.

Pytanie, czy warto korzystać z mechaniki z aż tak wysoką śmiertelnością? Fajnie wygląda to na papierze, ponury świat niebiezpiecznych przygód i w ogóle, ale z doświadczenia wiem, że MG przy grze scenariuszowej nieraz naciągają zbyt mordercze mechaniki, bo głupio jest powiedzieć Graczowi, który siedział 1,5h nad postacią, że zginął od zbłąkanej kuli w pierwszej godzinie sesji. Chyba że mechanika ma służyć sama w sobie jako odstraszacz i przez to być nigdy używana (bo starcia zbrojne są zawsze śmiertelne) albo rozmywać odpowiedzialność wynikającą z sadyzmu MG ("to nie ja zabiłem Twoją postać, tylko mordercza mechanika"). A z punktu potencjalnego Gracza to taka mechanika nie spodobałaby mi się, bo nawet jeśli będę unikać nadmiernego ryzyka, moje postacie mają dużą szansę padać jak muchy.
 

Ostatnio edytowane przez Lord Cluttermonkey : 05-08-2015 o 16:46.
Lord Cluttermonkey jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05-08-2015, 23:48   #27
Konto usunięte
 
Warlock's Avatar
 
Reputacja: 1 Warlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputację
Cytat:
Innymi słowy, to elastyczne narzędzie służące do obrazowania akcji jako całości, z którego MG wychowani na trzeciej edycji nie są w stanie zbyt kreatywnie korzystać - po prostu odejmują od HP fizyczne obrażenia.
Clutter, Ty mi lepiej powiedz dlaczego zawsze szukasz okazji by wsadzić szpilę fanom trzeciej edycji? Ja się właśnie wychowałem na tej edycji i od zawsze stosowałem Hit Points w sposób bardzo zbliżony do tego co sam podałeś - zresztą gdzieś tu kiedyś na forum poruszałem tą kwestię, aby przybliżyć mechanikę ludziom, którzy mają uprzedzenia do D&D.

Uważam, że mechanika powinna być czymś nieco bardziej abstrakcyjnym, raczej niezwiązanym bezpośrednio z odgrywaniem postaci. Właśnie to najbardziej lubiłem w D&D, że dużo luźniej podchodzi się do odgrywania starć niż w WFRP, który z założenia oblicza każde machnięcie mieczem czy toporem. Takie rozwiązanie w moim odczuciu pasuje do epickich starć (ale także tych bardziej przyziemnych), gdzie jedną turę można opisywać w sposób o wiele bogatszy niż sugerują to kości - np. szermierze niemalże tańczą wokół siebie, zasypując się serią szybkich jak błyskawica ciosów, testując luki w obronie przeciwnika, unikają, odskakują czy nawet zwyczajnie czekają na ruch ze strony przeciwnika, by samemu odpowiednio kontratakować, a to wszystko oparte na jednym tylko rzucie... Możliwości jest wiele i ogranicza nas tylko nasza wyobraźnia. Także uważam, że nawet D&D potrafi być w miarę realistyczne jeśli odpowiednio kreatywnie podejdziemy do opisywania starć.
 

Ostatnio edytowane przez Warlock : 06-08-2015 o 02:08.
Warlock jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 06-08-2015, 08:13   #28
 
Lord Cluttermonkey's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputację
Cytat:
Clutter, Ty mi lepiej powiedz dlaczego zawsze szukasz okazji by wsadzić szpilę fanom trzeciej edycji?
Na moje komentarze też trzeba patrzeć z przymrużeniem oka.

Autor tematu, który miał do czynienia z D&D 3, krytykuje mechaniki oparte o Hit Points o brak realizmu, więc podejrzewam, że stosuje taką a nie inną interpretację, a ja staram się pokazać, że można inaczej. Jeśli ktoś już o tym wiedział i tak gra - mnie to tylko może ucieszyć.

Z całą resztą Twojej wypowiedzi się zgadzam. Osobiście najbardziej lubię te edycje D&D, w których mechanika walki jest doprowadzona do takiej abstrakcji, że jedna runda trwa minutę (OD&D, AD&D 2).
 

Ostatnio edytowane przez Lord Cluttermonkey : 06-08-2015 o 08:52.
Lord Cluttermonkey jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08-08-2015, 19:43   #29
 
secutor's Avatar
 
Reputacja: 1 secutor ma z czego być dumnysecutor ma z czego być dumnysecutor ma z czego być dumnysecutor ma z czego być dumnysecutor ma z czego być dumnysecutor ma z czego być dumnysecutor ma z czego być dumnysecutor ma z czego być dumnysecutor ma z czego być dumnysecutor ma z czego być dumnysecutor ma z czego być dumny
symulator hipotetycznych sytuacji

Swego czasu zaczolem prace nad czms takim.
Ale zamiast przewidywac "wszystko" skupilem sie na tych aspektach ktore mnie interesowaly.
 
__________________
,,Ruchów na pozór jest wiele, ale tylko nieliczne są możliwe, a każdy kolejny zamyka drogę innym".
secutor jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 11-08-2015, 09:59   #30
 
dzemeuksis's Avatar
 
Reputacja: 1 dzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputację
Szalenie pomocny w przygotowaniu / wybraniu realistycznej mechaniki a przy tym sam w sobie bardzo ciekawy jest artykuł pt. Śmiercistowska propaganda z ostatniego numeru Spotkań Losowych. Powodzenia!
 
__________________
Jedyna potrzebna moc to ta, która pozwala powstać po upadku.
dzemeuksis jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 01:32.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172