Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Rozmowy ogólne na temat RPG
Zarejestruj się Użytkownicy

Rozmowy ogólne na temat RPG Podziel się swoimi uwagami na temat różnych systemów RPG. Opowiedz jakie są Twoje ulubione systemy, a które według Ciebie zasługują na miano najgorszych. Albo po prostu luźno porozmawiaj na tematy powiązane z RPG.


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 30-07-2015, 23:19   #1
 
Xill's Avatar
 
Reputacja: 1 Xill jest na bardzo dobrej drodzeXill jest na bardzo dobrej drodzeXill jest na bardzo dobrej drodzeXill jest na bardzo dobrej drodzeXill jest na bardzo dobrej drodzeXill jest na bardzo dobrej drodzeXill jest na bardzo dobrej drodzeXill jest na bardzo dobrej drodzeXill jest na bardzo dobrej drodzeXill jest na bardzo dobrej drodzeXill jest na bardzo dobrej drodze
Najlepsza mechanika (testy/walka)

Cześć. Interesuje mnie realistyczna mechanika zarówno pod względem zwykłych testów umiejętności, jak i walki (łatwo umrzeć, nikt nie biega z 10 strzałami w głowie, manewry taktyczne itp.). Do tej pory poznałem "Wiedźmina", "Neuroshimę", "DnD - edycja 3" i "Warhammera - edycja 1". Czy możecie polecić jakieś inne systemy, gdzie znajdę dobrą, w miarę realistyczną mechanikę, jak i ciekawą walkę? Można to rozbić na system od mechaniki ogólnie i system od walki.
 
Xill jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30-07-2015, 23:50   #2
 
Komtur's Avatar
 
Reputacja: 1 Komtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputację
Co według ciebie jest realistyczna mechanika, czy taka która odwzorowuje walkę w realnym świecie, czy może taka do realnego użytku na sesji?
 
__________________
"Kto się wcześniej z łóżka zbiera, ten wcześnie umiera" - Mag Rincewind
W orginale -"Early to rise, early to bed, makes a man healthy, wealthy and dead."

Torchbearer dla opornych. Ostatnia edycja 29.05.2017.
Komtur jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 31-07-2015, 00:23   #3
 
Molkar's Avatar
 
Reputacja: 1 Molkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputację
Jeśli realistyczna masz na myśli system w którym nie masz 250 HP i przeliczasz ile strzał zadających k8 możesz zebrać to :

- Wiedźmin
- CP2020
- Zew Cthulu
- Kryształy Czasu

W neuroshime nie grałem, w WH 2ed można przykoksać i być ciężkim do zabicia
 
__________________
„Dlaczego ocaleni pozostają bezimienni – jakby ciążyła na nich klątwa – a poległych otacza się czcią? Dlaczego czepiamy się tego, co utraciliśmy, ignorując to, co udało nam się zachować?”
Steven Erikson, „Bramy Domu Umarłych”, s. 427
Molkar jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 31-07-2015, 00:56   #4
 
Xill's Avatar
 
Reputacja: 1 Xill jest na bardzo dobrej drodzeXill jest na bardzo dobrej drodzeXill jest na bardzo dobrej drodzeXill jest na bardzo dobrej drodzeXill jest na bardzo dobrej drodzeXill jest na bardzo dobrej drodzeXill jest na bardzo dobrej drodzeXill jest na bardzo dobrej drodzeXill jest na bardzo dobrej drodzeXill jest na bardzo dobrej drodzeXill jest na bardzo dobrej drodze
Komtur, chodzi mi o mechanikę, w której nie dochodzi do absurdów tak jak np. w DnD, czyli przeżyjesz dziesięć uderzeń w głowę i nic Ci nie jest, nawet nie masz modyfikatorów ujemnych do testów, gdzie nie możesz przepłynąć oceanu podczas sztormu albo wspiąć się na idealnie gładką ścianę za pomocą samych rąk i nóg, a jak biegniesz, to w końcu się zmęczysz itp. Chodzi o tego typu zasady, które sprawiają, że sobie myślisz, że w rzeczywistości to też by bardzo podobnie wyglądało.

Molkar, dzięki za propozycję.
 
Xill jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 31-07-2015, 01:36   #5
 
Cattus's Avatar
 
Reputacja: 1 Cattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputację
Moim zdaniem nad takimi rzeczami jak np. przepłynięcie oceanu wpław czuwa mistrz gry i jeśli on mówi że nie da się czegoś zrobić to żaden wynik na kości Ci nie pomoże i żadnym podręcznikiem się nie wybronisz (no chyba że go nim zatłuczesz ), a jeśli tobie coś takiego nie pasuje to po prostu nawet z tego nie skorzystasz.

Swego czasu też szukałem czegoś takiego (i nawet coś tam wyszperałem) ale dałem sobie spokój. Więcej z tym roboty niż pożytku. Nawet jeśli znajdziesz coś do ogarnięcia i w miarę interesującego to pewnie będziesz miał problem ze znalezieniem ludzi do gry. No chyba że masz w miarę stałą grupę do giercowania, wtedy inna rozmowa.
Mechanika ma być prosta i szybka żeby zbytnio nie przerywała narracji. Ważne żeby sprawnie rozstrzygać spory. Jak już wspomniano wcześniej Neuro i Zew są w moim odczuciu wystarczające i wpasowują się w okolicę złotego środka. Bardzo lubie też mechanikę młotka 2ed bo prosta i wystarczająco mięsista, a jak jej czegoś brak to zawsze można dogadać się z MG. Albo mechana WoDa. Wszystko na kropkach, da się prościej? A działa całkiem sprawnie.

Zerknij na to.

Cytat:
The first thing to know about Blade is that it's not an easy game to learn. Many of the ways it does things are different than most RPGs, and this can lead to a lot of rules errors and time spent looking things up. This isn’t going to be a great one-shot RPG as a result, unless GMed by someone very familiar with the system.
Zwykle kończy się to właśnie w ten sposób. I tak nigdy nie zasymulujesz rzeczywistości, a zamienisz fabułę i akcję na tabelki i matematykę. Wybulić ciężko zarobione dolarsy na ciekawostkę do której ciężko będzie znaleźć graczy też trochę tak bez sensu. No ale kto bogatemu zabroni?

Nie żebym torpedował Twoje wizje, ale kiedyś również kroczyłem podobną scierzką i po dłuższych poszukiwaniach, czytaniach i przemyśleniach do takich właśnie doszedłem wniosków. Ma być prosto i sprawnie bo życie jest za krutkie na przesadnie rozbudowane mechaniki i rozdrabnianie się na szczegóły.
 
__________________
Our sugar is Yours, friend.
Cattus jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 31-07-2015, 05:54   #6
Northman
 
Campo Viejo's Avatar
 
Reputacja: 1 Campo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputację
Poczytaj rozwinięty przykład o mechanice Yggdrassil. Choćby tutaj. Na początku walka może wydawać się skomplikowana, lecz taką nie jest. Dynamiczna, brutalna, wiele opcji dla różnych stylów walki. Całkiem realistyczna, czy też raczej filmowa. Na tej mechanice jest też kompatybilna, już przetłumaczona i wydana przez C7, Keltia.
 
__________________
"Lust for Life" Iggy Pop
'S'all good, man Jimmy McGill
Campo Viejo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 31-07-2015, 14:29   #7
 
Lord Cluttermonkey's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputację
Najlepszą mechaniką do takich realistycznych jazd jest moim zdaniem Basic Role Playing, który w Polsce jest znany głównie przez Zew Cthulhu, ale przede wszystkim jest genericiem pozwalającym na grę we wszystkich klimatach. Co więcej, jej realizm nie jest zbyt uciążliwy - nie ma zbyt wielu zasad do zapamiętania.

Zresztą dyskusja o "szybkości" mechaniki jest zbędna - najszybsza jest ta, którą znasz na wylot i na której grasz od XX lat. W GURPSie robiłem postaci w minuty.

Tutaj darmowe SRD, choć polecam nabyć zalinkowaną wyżej Wielką Złotą Książeczkę. Cytat na zajawkę:

Cytat:
Once you are hit in combat, things start getting messy.
Your character has a relatively low number of hit points.
In a couple of blows, or one lucky blow, these hit points
can easily be reduced to zero, which indicates that the
character has died. Make sure your character can dodge,
parry or is magically protected. If your player group has
decided to use the optional Major Wound system, your
character is especially at risk of grievous and permanent
harm every time they decide to use violence to solve a
problem.

Numbers count. If you are facing off against multiple
opponents, even weak and unskilled ones, you are quickly
going to run out of attacks and reactions. In practical
terms this means that your character may, at best, reduce
the number of attackers by one per round, while only
being able to protect themselves against one of several
incoming attacks.

Even Masters who have 100% or more in their weapon
skills can be brought low by a lucky critical hit, or by
an opponent who has lured them into an ambush and
stacked the odds against them through surprise and
careful planning.
e. W D&D, tak jak w normalnym świecie, nikt nie przeżyje dziesięciu uderzeń w głowę - zresztą nie widziałem żeby gdziekolwiek w mechanice D&D były uderzenia w głowę. Kwestia niezrozumienia podstawowego elementu gry, jakim są Hit Points. Zresztą pozostałe z przytoczonych przez Ciebie problemów to też efekt złego mistrzowania, a nie mechaniki.
 
__________________
[D&D 5E | Zapomniane Krainy] Megaloszek Szalonego Clutterbane’a - czekam na: psionik, Lord Melkor, Dust Mephit, Panicz
[Adventurer Conqueror King System] Saga Utraconego Królestwa - czekam na: Lord Melkor

Ostatnio edytowane przez Lord Cluttermonkey : 31-07-2015 o 14:41.
Lord Cluttermonkey jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 31-07-2015, 16:19   #8
 
Komtur's Avatar
 
Reputacja: 1 Komtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputację
Cattus w zasadzie wyjaśnił wszystko to co miałem na myśli, no może poza tym że mechanika Neuroshimy jest jakimś złotym środkiem, gdyż w tej grze masa przeróżnych modyfikatorów, przeliczania odległości itp., co znacznie spowalnia rozgrywkę. Ja wolę mechaniki proste w użyciu, typu Oko Yrrhedesa, czy Adventurers (link do mechaniki za darmo TUTAJ), a o realizm w takim przypadku powinien zadbać MG.

Warto też poczytać gry typu Indie, by wyrobić sobie także inne spojrzenie na gry fabularne i ich mechanikę (polecam "Honor i Krew", "Cold City", "Apocalipse World").

Ps. W Adventurers nie ma kar za utratę wytrzymałości, ale łatwo to zmienić dając minusy do testów za spadek jej wartości np. o połowę.
 
__________________
"Kto się wcześniej z łóżka zbiera, ten wcześnie umiera" - Mag Rincewind
W orginale -"Early to rise, early to bed, makes a man healthy, wealthy and dead."

Torchbearer dla opornych. Ostatnia edycja 29.05.2017.
Komtur jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 31-07-2015, 19:48   #9
 
Anonim's Avatar
 
Reputacja: 1 Anonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Xill Zobacz post
Cześć. Interesuje mnie realistyczna mechanika zarówno pod względem zwykłych testów umiejętności, jak i walki (łatwo umrzeć, nikt nie biega z 10 strzałami w głowie, manewry taktyczne itp.). Do tej pory poznałem "Wiedźmina", "Neuroshimę", "DnD - edycja 3" i "Warhammera - edycja 1". Czy możecie polecić jakieś inne systemy, gdzie znajdę dobrą, w miarę realistyczną mechanikę, jak i ciekawą walkę? Można to rozbić na system od mechaniki ogólnie i system od walki.
No znam taką mechanikę. Nazywa się FATAL RPG.


....



 
Anonim jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 31-07-2015, 19:58   #10
 
Cattus's Avatar
 
Reputacja: 1 Cattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputację
Heheh... może to niekoniecznie jest tym czego nasz drogi forumowicz szuka. Ale daje +1!

Tutaj mały opis systemu.
 
__________________
Our sugar is Yours, friend.
Cattus jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:34.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172