Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Rozmowy ogólne na temat RPG
Zarejestruj się Użytkownicy

Rozmowy ogólne na temat RPG Podziel się swoimi uwagami na temat różnych systemów RPG. Opowiedz jakie są Twoje ulubione systemy, a które według Ciebie zasługują na miano najgorszych. Albo po prostu luźno porozmawiaj na tematy powiązane z RPG.


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 28-10-2015, 12:37   #1
 
Reputacja: 1 archiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputację
Ach te mordercze walki...

Do założenia wątku zainspirowała mnie taka uwaga:
Cytat:
Napisał Clutterbane Zobacz post
Jakiekolwiek próby zawężania Dodatkowych Obrażeń / FU zniekształcają obraz gry, ponieważ ta zasada jest przyczyną, dla której walki w WFRP są śmiertelne i powinny być unikane za wszelką cenę.
Powyższa wypowiedź sugeruje, że walki w tym systemie są wyjątkowo krwawe, chciałbym to przedyskutować... Najpierw zastanówmy się jak można rozwiązać walkę bezkrwawo:
- atak obezwładniający
O ile nie wchodzą w grę jakieś ogólnodostępne substancje lub czarów obezwładniające to ten sposób będzie ograniczonymi kosztami chemii i magii albo tym, że tylko 1 czy 2 postacie w teamie (i rzadko, w której) potrafi taką sztukę bez zbytnich przeszkód mechanicznych.

- "pałą w łeb"
Systemy ten atak słabo opisują. Ponadto to jest atak, którego się nie ponawia, więc mogą się na niego porwać tylko postacie, które mają naprawdę duże szansę na podejście ofiary i wykonanie ataku.

- sklepanie
Broń zazwyczaj przewyższa statystyki pięści i inne części ciała uzbrojone w kastety itp. Zatem uparci muszą albo być karatekami, znaleźć specyficzne warunki środowiskowe albo posługiwać się orężem, który zamienia jakąś część śmiertelnych obrażeń w ogłuszające

Z dziennikarskiego obowiązku wspomnę metody bezkrwawej walki, które się ostały (chociaż i tu się mogę mylić):
- przyszpilenie do powierzchni płaskiej
- nagły atak ingerujący w stan ekwipunku osobistego
- szarża wymuszająca przemieszczenie

A może chodzi o to, żeby BG będący nawet herosami nie kolekcjonowali bezmyślnie blizn coraz to kolejnych walk to w WFRP 2 pomijając jakieś supermutanty w walce z bronią w ręku skuteczne wejście furii Ulryka trzecioprofesyjną BG staje się zjawiskiem niezwykle rzadkim. Ba... w walce z orężem w dłoni dla grupy 3 mobów taki BG nawet na skraju śmierci jest niemal pewną zagładą... to tyle pod tytułem unikania walk za wszelką cenę.
Żeby w tej kwestii coś zmienić to straty BG nie mogą się odnosić do statystyk buforowych (czyli HP itp.), ale trzeba też uderzać po statystykach wyznaczających kompetencje BG i ekwipunku.

A co kwestii fabularnej to powiem tak, że oponenci BG są w zakresie zainteresowań kata, albo ich obstawa i inni słudzy... A z kolei nie widać też za bardzo dla drużyny brania zakładników.
 
__________________
Szukam tajemnic i sekretów.

Ostatnio edytowane przez archiwumX : 28-10-2015 o 12:40.
archiwumX jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 09:14.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172