Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Rozmowy ogólne na temat RPG
Zarejestruj się Użytkownicy

Rozmowy ogólne na temat RPG Podziel się swoimi uwagami na temat różnych systemów RPG. Opowiedz jakie są Twoje ulubione systemy, a które według Ciebie zasługują na miano najgorszych. Albo po prostu luźno porozmawiaj na tematy powiązane z RPG.


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 14-11-2016, 23:28   #21
 
Amon's Avatar
 
Reputacja: 1 Amon ma wspaniałą reputacjęAmon ma wspaniałą reputacjęAmon ma wspaniałą reputacjęAmon ma wspaniałą reputacjęAmon ma wspaniałą reputacjęAmon ma wspaniałą reputacjęAmon ma wspaniałą reputacjęAmon ma wspaniałą reputacjęAmon ma wspaniałą reputacjęAmon ma wspaniałą reputacjęAmon ma wspaniałą reputację
Japierdziu... (puszczanie bąków to chyba nie jest coś niecenzuralnego ni?)
Przecież mg ustala w rekrucie jaki typ rozgrywki mu pasi i kiełbasi a jaki nie.
Temat czysto w stylu Kartagina powinna zostać zburzona.


I tak, piszę tego posta tylko dlatego by wyłapać jakąś repkę/podbić licznik postów :P
 
__________________
Our obstacles are severe, but they are known to us.
Amon jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14-11-2016, 23:32   #22
 
Lord Cluttermonkey's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputację
//Mira: Post usunięty. Przyczyna: offtop.
 

Ostatnio edytowane przez Mira : 15-11-2016 o 07:35.
Lord Cluttermonkey jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14-11-2016, 23:34   #23
Konto usunięte
 
Warlock's Avatar
 
Reputacja: 1 Warlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputację
@Clutterbane
Zaczynając na forum (miałem wtedy zgraną ekipę w sesjach stołowych) pisałem zwykle średniej długości posty. Były wtedy początki popularności GDoca i choć z początku go nie trawiłem, to dość szybko się przekonałem do tego narzędzia. Wraz z jego użyciem posty się znacząco wydłużyły, a sesje, mimo, że wątki główne zdecydowanie wolniej szły, wydawały się pełniejsze. Później oczywiście wracałem do bardziej uproszczonego stylu pisania (,,Kłopoty w Shadowdale", ,,Na szlaku chwały, krwi i złota" oraz ,,Zaginione Miasto", ale patrząc wstecz widzę, że były to sesje, które mniej przypadły mi do gustu).
Problem jaki widzę w próbie oddania klimatu stołowej rozgrywki na forum jest taki, że nawet sesja nastawiona na krótkie posty trwa zdecydowanie dłużej niż ja, jako gracz, jestem w stanie to znieść bez uczucia znużenia. Po kilku miesiącach plądrowania tych samych lub podobnych sobie lochów przestaje mnie ciekawić moja skromnie rozbudowana fabularnie postać, relacje drużynowe na poziomie "zbadajmy korytarz biegnący w prawo" nie są specjalnie interesujące, a fabuła i powód, dla którego mój bohater robi to co robi, już dawno zatraciły dla mnie sens. Gdyby to jednak była gra przy stole, to siedziałbym podekscytowany na krawędzi krzesła, czekając aż na mnie przyjdzie kolej, aby dać łupnia orkom. Pewnie to też kwestia gustów...
A od strony MG jest to dla mnie trochę mniej uciążliwe, bo mam zdecydowanie więcej narzędzi do zabawy, ale po sześciu miesiącach takiej gry mam już dość.

Wracając jednak do GDoca i długich postów (celowo łączę te dwie rzeczy ze sobą, bo w sesjach bez GDoca zwykle nie komponuję 'megapostów'); to tylko wtedy odczuwam pełną swobodę światotworzenia. Bierze się to stąd, że nie czuję ograniczeń czasowych; nie obawiam się, że rozmowa na królewskim dworze pochłonie zbyt wiele czasu i wpłynie na spore opóźnienie rozgrywki itp. Prowadząc i grając trochę na LI, zauważyłem też, że najczęściej nudzą się sesją ci gracze, których cechuje mocno stołowe podejście do rozgrywki - tworząc skromnie rozbudowane (fabularnie) postacie, zwykle nie mają ambicji robić coś więcej niż to co MG im podsunie, a gdy rozgrywka z jakiegoś powodu traci początkowy impet, to oni równolegle tracą zainteresowanie.
Pamiętam jak kiedyś Autumm pochwaliła moją sesję ,,Cienie Neverwinter", uznawszy, że jej największą siłą są ciekawe walki i przede wszystkim kwieciste dialogi między bohaterami graczy i NPCami. Tego drugiego bez GDoca byśmy nie osiągnęli, była przy tym kupa śmiechu i dobrej zabawy. Mimo, że rozgrywka była stosunkowo wolna, bo nie było z mojej strony parcia na pchanie akcji do przodu, to na GDocu zawsze coś się działo - gracze byli aktywni, pomimo faktu, że nie forsowałem dyscypliny odpisywania.

To takie moje dosyć ogólnikowe spostrzeżenia. W każdym razie nie uważam się za guru forumowego grania, nie narzucam też komuś swojego zdania, ani tym bardziej nie porównuję się do nikogo. Wyrażam publicznie swoją opinię, nie oczekując aby ktoś się z nią zgadzał. To co powyżej napisałem, zwłaszcza w kontekście skromnie rozwiniętych BG, to jedynie brzydkie generalizowanie (więc proszę nie czuć się urażonym), ale mam wrażenie, że w statystycznej większości przekłada się na obraz rzeczywistości. Nie uważam też, aby tego typu dyskusje były niepożądane lub złe - złe może być tylko podejście niektórych użytkowników do tego typu dyskusji. Każdy gra tak jak lubi, a ja prowadzić lubię w wyżej wymieniony sposób.
 
__________________
[URL="www.lastinn.info/sesje-rpg-dnd/18553-pfrpg-legacy-of-fire-i.html"][B]Legacy of Fire:[/B][/URL] 26.10.2019
Warlock jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14-11-2016, 23:47   #24
 
Googolplex's Avatar
 
Reputacja: 1 Googolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputacjęGoogolplex ma wspaniałą reputację
A tak całkowicie na temat.
Cytat:
Moja racja jest mojsza niż twojsza.
Dziękuję za uwagę, mam nadzieję, że wszyscy są inteligentni i nawet nie znajac źródła cytatu zrozumieli przesłanie.
 
Googolplex jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14-11-2016, 23:59   #25
 
Lord Cluttermonkey's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputację
Cieszę się, że Ci się dobrze gra, mi też się dobrze gra - mija własnie 125. dzień mojej sesji, w której cała kolejka zamyka się w ciągu 2,5 dnia. Nudy nie widzę nawet na horyzoncie. Zresztą gdybym był ciut mądrzejszy prowadziłbym po dziś dzień Księstwa Graniczne (w których i tak już nabiłem rok na liczniku) w pewnie tym samym lub podobnym składzie, ale chciało się próbować nowych rzeczy...

Starałeś się dać wyważoną wypowiedź, ale dalej ma pewne krzywdzące generalizacje.

Liczba słów nie przekłada się na rozmach wątku - w temacie był już przykład "to ja go tnę", teraz dorzuciłeś "zbadajmy korytarz biegnący w prawo". No kurde. Jakbym chciał i miał czas, to poprowadziłbym na krótkich odpisach Birthrighta. Nie byłoby całego tego sztafażu, o który tak zabiegacie (a którego i tak nieraz nie ma w książkach, bo z reguły nie są pisane z myślą o liczbie słów), ale gra dalej byłaby o losach imperiów (czujecie to przemycane założenie, że krótki odpis = prymitywna gra?).

Do brzydkiej generalizacji... Dla mnie zwykle z sesji odpadają osoby, które albo mają za wysokie oczekiwania względem tego typu rozgrywki, albo się rozminęły na którymś etapie z MG, albo po prostu przyszły z popcornem na sesję. Czy bym prowadził krótkimi, czy długimi postami, pewnie bez różnicy. Jakieś "porzuć stołowe przyzwyczajenia, zacznij stukać w klawiaturę 10x razy więcej, a zabawa na LI przyjdzie sama" mnie średnio przekonuje. Celowałbym raczej w interaktywność i otwartość na kreatywność graczy, ale te się niestety rzadko skalują proporcjonalnie z liczbą napisanych słów...
 
Lord Cluttermonkey jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 15-11-2016, 00:51   #26
Konto usunięte
 
Warlock's Avatar
 
Reputacja: 1 Warlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputację
Nie próbuję Ciebie przekonać, choć post był skierowany do Ciebie jako odpowiedź na Twój (bodajże) drugi w temacie post. Korzystam z GDoca nie po to, aby napisać wspomniane 10 razy więcej tekstu, ale aby było więcej interakcji między uczestnikami sesji, aby każdy miał w nią widoczny wkład i żeby decyzje postaci miały sens. Długie posty to po prostu efekt uboczny, coś z czym trzeba się pogodzić jeśli się chce bardziej zaangażować w GDoca.
W Cieniach każdy uczestnik miał swój wątek. Nie było pchania na siłę przez MG, byle tylko gdzieś pójść jako drużyna, czy też podsuwania pomysłów w komentarzach w stylu "nie róbcie tego, bo wydarzy się coś niefajnego" albo "zagadaj do strażnika, to może coś ciekawego powie". Tło fabularne bohatera miało znaczenie nie tylko dla samego gracza, ale także dla przebiegu sesji. W wątku głównym, który powstał na podstawie działań graczy, ich pomysłów i decyzji, wpleceni zostali przyjaciele i rodziny bohaterów graczy. Nie był to tylko epizodyczne pojawienie się znajomej twarzy w stylu "porwano Ci siostrę", ale epicka przygoda, w której każdy uczestnik był mocno zaangażowany, bo bezpośrednio tyczyło się to jego postaci. Akcja działa się na GDocu, zaś posty służyły nam za fabularne archiwum tego co się działo na sesji. Pisaliśmy je dla siebie...

Nie nawiązywałem też do Twoich sesji, ani Twojego stylu pisania, a bardziej starałem się spojrzeć na całokształt podobnych sesji na forum i to wyłącznie z mojej perspektywy, ale skoro już jesteśmy przy temacie długości sesji, to sam prowadziłem jedną dwa lata i dobrze się bawiłem. Prowadziłem też sesje, które trwały po kilka miesięcy i bawiłem się równie dobrze. Niewypałem nazwałbym tylko moją ostatnią sesję, bo od nieustannego prowadzenia WFRP i PFRPG przez ostatnie kilka lat, oba te systemy mi się znużyły. Sam koncept fabuły, czy rozgrywki mi się podobał, ale wałkowanie tego samego awanturniczego klimatu po raz setny (i przede wszystkim obowiązki związane z wzięciem udziału w płatnych kursach), sprawiło, że się przesyciłem i zmusiło mnie do porzucenia sesji (przynajmniej na jakiś czas). Teraz szukam dla siebie czegoś nowego, bo choć mógłbym kontynuować to co zacząłem (wciąż mam dziesiątki czekających na realizację pomysłów), to pewnie po jakimś czasie znowu odczułbym wypalenie, ale wtedy to już porzuciłbym forum na dobre (teraz mam przerwę od września), bo nudne jest ciągłe granie w to samo - przynajmniej dla mnie, choć biorąc pod uwagę, że prowadzę bez przerwy d20 i WFRP 2ed od 10 lat, to i tak uważam, że długo wytrwałem.

Przykład badania labiryntu korytarzy przez kilka miesięcy został wzięty z innej sesji, w której brałem udział. Luźne podejście do sesji prowadzącego i jego samozaparcie w dążeniu do celu umożliwiło nam dotrwanie do finału, ale po drodze wykruszyło się trochę graczy. Nie zrozum mnie źle; lochotłuki są fajne, pod warunkiem, że są dostatecznie szybkie i krótkie, aby uniemożliwić odczucie stagnacji.
 
__________________
[URL="www.lastinn.info/sesje-rpg-dnd/18553-pfrpg-legacy-of-fire-i.html"][B]Legacy of Fire:[/B][/URL] 26.10.2019
Warlock jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 15-11-2016, 01:53   #27
 
Leoncoeur's Avatar
 
Reputacja: 1 Leoncoeur ma wspaniałą reputacjęLeoncoeur ma wspaniałą reputacjęLeoncoeur ma wspaniałą reputacjęLeoncoeur ma wspaniałą reputacjęLeoncoeur ma wspaniałą reputacjęLeoncoeur ma wspaniałą reputacjęLeoncoeur ma wspaniałą reputacjęLeoncoeur ma wspaniałą reputacjęLeoncoeur ma wspaniałą reputacjęLeoncoeur ma wspaniałą reputacjęLeoncoeur ma wspaniałą reputację
Topic do wygłaszania własnej opinii, a znajdują się tacy co będą wchodzić w dyskusję, udowadniać coś przerzucając sie postami.

Ktoś ma swoja opinie, to trzeba cytować, prostować dyskutować, podważac.
Ktoś lubi spaghetti, to trzeba pisac, że to przeciez makaron, a makaron jest z jajek. A jajka jak wiadomo unurzane czasem w gównie kury.

Cluterbane pocieszny jesteś.
A pisz i jednolinijkowce jak Ci to sprawia frajdę, ja nie bedę ich czytał.
Moich długich postów Ty nie przeczytasz.
Bo mamy różne spojrzenie na wymagania dot. PBFRPG.
Ot pieknie się różnimy.

Mnie na LI ściągnął "Pluton szturmowy wierny".
Były tam posty długie i epickie, były tam posty krótkie.
Będziesz teraz wchodził i wykropkowany wulgaryzm, to wciąż wulgaryzm, że długie sa be? Po co? Bo nagle ja czy taka Trollka uznamy: "nie no fakt, trzeba pisac na kilka linijek bo Clutt ma rację?"
Serio?

Twój pierwszy post w tym temacie na blisko 30 linijek.
Czyli jak to jest?
Da się pisac dłużej jak ma sie o czym, czy nie?


[ciach!]
Edit by Mira: zmniejszenie rozmiaru czcionki nie zmniejszy wymiaru offtopu i pejoratywnego wydźwięku wypowiedzi. Ot psikus.
A używanie polskich znaków diakrytycznych nie boli, o czym wiesz doskonale.


Edit: down
A pisaj co chcesz, z mojej strony dyskusji nie będzie
 
__________________
"Soft kitty, warm kitty, little ball of fur...
Happy kitty, creepy kitty, pur, pur, pur."

"za (...) działanie na szkodę forum, trzęsienie ziemi, gradobicie i koklusz!"

Ostatnio edytowane przez Leoncoeur : 15-11-2016 o 10:04.
Leoncoeur jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 15-11-2016, 07:11   #28
 
Lord Cluttermonkey's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Leoncoeur Zobacz post
Topic do wygłaszania własnej opinii, a znajdują się tacy co będą wchodzić w dyskusję, udowadniać coś przerzucając sie postami.

Ktoś ma swoja opinie, to trzeba cytować, prostować dyskutować, podważac.
Ktoś lubi spaghetti, to trzeba pisac, że to przeciez makaron, a makaron jest z jajek. A jajka jak wiadomo unurzane czasem w gównie kury.

Cluterbane pocieszny jesteś.
A pisz i jednolinijkowce jak Ci to sprawia frajdę, ja nie bedę ich czytał.
Moich długich postów Ty nie przeczytasz.
Bo mamy różne spojrzenie na wymagania dot. PBFRPG.
Ot pieknie się różnimy.

Mnie na LI ściągnął "Pluton szturmowy wierny".
Były tam posty długie i epickie, były tam posty krótkie.
Będziesz teraz wchodził i wykropkowany wulgaryzm, to wciąż wulgaryzm, że długie sa be? Po co? Bo nagle ja czy taka Trollka uznamy: "nie no fakt, trzeba pisac na kilka linijek bo Clutt ma rację?"
Serio?

Twój pierwszy post w tym temacie na blisko 30 linijek.
Czyli jak to jest?
Da się pisac dłużej jak ma sie o czym, czy nie?
Pomijając tematy dot. pomocy z zasadami, nie zauważyłem, żebyśmy dyskutowali gdziekolwiek o obiektywnym 2+2. Przeważnie w RPG dyskutuje się o gustach, a ta dyskusja (m. in. dzięki Twojej poprzedniej wypowiedzi) ma poziom: "lubię brunetki, bo wszystkie blondynki są głupie", co staram się chociaż w jakiś sposób naprostować. Kontynuując ten wątek, rozumiem, że na żywo dyskusja o kobietach wyglądałaby tak:

L: Lubię brunetki, bo wszystkie blondynki są głupie.
C: Lubię blondynki, które brzydko generalizujesz, i brunetki, jeśli pokażesz mi jakąś sensowną.
L: Mam swoją opinię, musisz cytować, prostować, dyskutować, podważać?! MUSISZ?!

Innymi słowy - z jakiej planety jesteś? Źle Ci, że ktoś skomentował Twoje preferencje? Nie bądź takie wrażliwe jajko... Albo zamknij się w swoim jedynym słusznym obozie unikatowości. Jesteś przecież niepowtarzalny - niestety tak jak każdy z nas. Co naprawdę niewiarygodne - nie powstrzymuje to niektórych jednostek od dyskusji.

Akurat mylisz się w tym, że nie przeczytałbym chętnie jakiegoś długiego odpisu (w końcu pięknie się różnimy... otwartością na świat). Przeczytam, tylko dajcie mi taki, w którym pisanie tak długich odpisów jest uzasadnione rozmachem fabuły nie do powtórzenia w sesji z krótkimi odpisami. Nie chodzi mi tutaj o rozmowy między PCs i NPCs o pupie Maryni, który też wlicza się w sztafaż (polecam sprawdzić definicję tego słówka przed linkowaniem), tylko samo mięcho. Bo podejrzewam, że w większości przypadków megapostowe sesje to dalej te same proste scenariusze i przygódki, tylko niemiłosiernie obudowane elementami dodatkowymi, których nagromadzenie jednych odrzuca, a drugich nakręca do granic fanatyzmu.

Wciąż też czekam na przykład sesji "to ja go tnę", który nie wyszedł spod ręki niepełnoletniego użytkownika forum albo Anonima (bo jego sesje są dla prawdziwych smakoszy). Przykłady sesji "opis krzesła na stronę A4" są polinkowane nawet na forum Poltera, więc tutaj przykładów nie potrzebuję. Dziwne, że z żadnego "to ja go tnę" się nie nabijali.

PS Żeby podgrzać atmosferę, wypowiedź Mike'a Mornarda o stylu gry, jaki panował przy stole z Gygaxem, Arnesonem czy Barkerem. Dwóch tych pierwszych panów wymyśliło nasze hobby, a lubowało się w dobrym "to ja go tnę". Dobrze, że żaden z nich nie zalogował się na LI, bo usłyszałby, że...

Cytat:
Napisał Trollka Zobacz post
jak widzę w tekście samą deklarkę "to ja go przekonuję żeby poszedł z nami" i potem rzut kością mg oraz rezultat na tak albo nie. Bez argumentacji. Bez jaj. Rozwolnienia idzie dostać. Żal łapie bo w realnym życiu gadki takich ludzi pewnie wyglądają podobnie.
 

Ostatnio edytowane przez Mira : 15-11-2016 o 11:03. Powód: Mira: podmiana cytatu
Lord Cluttermonkey jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 15-11-2016, 10:11   #29
Konto usunięte
 
Warlock's Avatar
 
Reputacja: 1 Warlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputację
Cytat:
Akurat mylisz się w tym, że nie przeczytałbym chętnie jakiegoś długiego odpisu (w końcu pięknie się różnimy... otwartością na świat). Przeczytam, tylko dajcie mi taki, w którym pisanie tak długich odpisów jest uzasadnione rozmachem fabuły nie do powtórzenia w sesji z krótkimi odpisami. Nie chodzi mi tutaj o rozmowy między PCs i NPCs o pupie Maryni, który też wlicza się w sztafaż (polecam sprawdzić definicję tego słówka przed linkowaniem), tylko samo mięcho. Bo podejrzewam, że w większości przypadków megapostowe sesje to dalej te same proste scenariusze i przygódki, tylko niemiłosiernie obudowane elementami dodatkowymi, których nagromadzenie jednych odrzuca, a drugich nakręca do granic fanatyzmu.
Chętnie wysłałbym Ci kilka takich linków, gdzie akcja bardzo rzadko zwalnia, ale tak sformułowałeś swoją wypowiedź, że na kilometr bije z niej ignorancja. Zakładasz bowiem, że każda dłuższa rozmowa między BGami lub z NPCem jest o dupie Maryni, tylko dlatego, że obie strony starają się wykrzesać z niej trochę więcej niż akceptacja warunków stawianych przez MG. Patrząc po zdumiewającej ilości komentarzy w Twoich sesjach, można się domyśleć, że większość akcji toczy się OOC (nie żeby to było coś złego), ale co powiesz na scenę, w której BG siedzą w rozwalonej po napadzie straży miejskiej karczmie i snują wspólnie plan szturmu na twierdzę, w której uwięziony został jeden z nich? Tam wszystko było IN-Character, cała dyskusja fabularna była długa, ale zapewne i tak uznasz to za rozmowy o dupie Maryni. Choćby ten jeden przykład jest trudny do powtórzenia z krótkimi postami, bo uwzględniając dyscyplinę odpisów, to odegranie tego bez pójścia na kompromis (e.g. dla dobra sesji ustalmy sobie w komentarzach, że wchodzimy frontem) trwałoby tygodniami, a jest to coś co ze spokojem można ogarnąć na GDocu w ciągu jednego tygodnia. Gracze też chętniej budują relacje między swoimi bohaterami w ten sposób, bo rzadziej widuje się kolejki, w których ktoś machnie więcej niż dwa posty, byle tylko z kimś zagadać.
Użycie GDoca umożliwia zastosowanie pewnych elementów bardziej typowych dla sesji stołowych. Nie muszę się silić, aby każda kolejka miała znaczenie dla założeń scenariusza (np. Podczas rozmowy przy piwie w karczmie wyskakuje niczym Filip z konopi jakiś szalony NPC, który 'przypadkiem' usłyszał rozmowę BG i oferuje im mapę skarbu za 500 golda - i tak naprawdę co by nie robili, to coś koniecznie musi się dziać wokół nich, byle tylko uniknąć uczucia stagnacji), ale przede wszystkim mogę potraktować każdego BG jak osobną sesję. Nie muszę siłą wciskać ich do grupy, tworząc po raz setny te same powody, dla których podróżują razem, ani nie będę robił bałaganu pisząc posty dla każdego z osobna.
Poza tym, często to sami gracze wychodzą z inicjatywą GDoca. Akcja biegnie swoim torem i równolegle do niej pada propozycja przez jednego gracza skierowana do innego gracza, aby rozegrać sobie krótką scenę, choćby obyczajową. Zaangażowani w ten sposób gracze będą rozwijać osobowość swoich bohaterów do tego stopnia, że bawić będzie ich nie tylko Twoja misternie wykreowana intryga, ale przede wszystkim sama idea odgrywania swojej postaci.

Pamiętam, że tworząc Cienie Neverwinter nie miałem nawet zarysu fabuły. Chciałem, aby akcja miała miejsce w czwartoedycyjnym Neverwinter i napisałem do swoich graczy wtedy krótką prośbę, aby stworzyli swoje wymarzone postacie, rozbudowali ich tło nie patrząc na mnie (podałem co prawda kilka przykładowych opcji), a ja to ze sobą spróbuję połączyć i zobaczymy co z tego wyjdzie. Wyszła sesja, której nie byłbym w stanie powtórzyć grając na krótkie posty. Sesja, w której każdy z graczy miał swoją historię do opowiedzenia, gdzie tło fabularne każdego z bohaterów miało wpływ na fabułę sesji. Nie była to oczywiście przygoda bez wad i błędów, bo te zawsze się gdzieś po drodze popełnia, ale sprawiła mi najwięcej przyjemności.
 
__________________
[URL="www.lastinn.info/sesje-rpg-dnd/18553-pfrpg-legacy-of-fire-i.html"][B]Legacy of Fire:[/B][/URL] 26.10.2019

Ostatnio edytowane przez Warlock : 15-11-2016 o 13:19. Powód: Parę drobnych poprawek.
Warlock jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 15-11-2016, 13:11   #30
 
Cooperator's Avatar
 
Reputacja: 1 Cooperator ma z czego być dumnyCooperator ma z czego być dumnyCooperator ma z czego być dumnyCooperator ma z czego być dumnyCooperator ma z czego być dumnyCooperator ma z czego być dumnyCooperator ma z czego być dumnyCooperator ma z czego być dumnyCooperator ma z czego być dumnyCooperator ma z czego być dumnyCooperator ma z czego być dumny
Od maja po raz pierwszy w życiu prowadzę solówkę w Google Docu i jest to jedna z najfajniejszych rzeczy, które mi się trafiły w moim RPGowym życiu. I jak się zastanawiam, to chyba wszystkie przygody, które przeczytałem do końca, miały długie posty. I fabuła wyszła, i bohaterowie jakoś dopieszczeni, i wątki poboczne. Kilka dobrych opowieści w ten sposób mnie wzbogaciło.

Przygody o krótkich postach często przypominają protokolarny zapis z takich "realowych" sesji, dość często jest też ten problem, że są po prostu słabo napisane, "naszkicowane". Jako czytelnik więc zdecydowanie wolę długie posty i Google Doca, choć oczywiście chodzi o Google Doc odpowiednio sformatowany. Jednolity blok tekstu mnie odrzuca.

Natomiast są takie przygody, takie opowieści, gdzie by ciężko było wymyślić jakieś bardzo długie posty. Dla mnie i jako MG, i jako gracza, długość postów powinna być skrojona do historii i bohaterów. I chociaż te przygody o krótszych postach nie mają potem takiego waloru literackiego, to również sprawiają, że jako uczestnik mogę się dobrze bawić w rozgrywce.
 
__________________
"Nie porzucaj nadzieje, jakoć się kolwiek dzieje"
Jan Kochanowski
Cooperator jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 17:46.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172