|
Rozmowy ogólne na temat RPG Podziel się swoimi uwagami na temat różnych systemów RPG. Opowiedz jakie są Twoje ulubione systemy, a które według Ciebie zasługują na miano najgorszych. Albo po prostu luźno porozmawiaj na tematy powiązane z RPG. |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
30-12-2016, 15:45 | #1 | |
Reputacja: 1 | Ciekawe rozwiazania do zapożyczenia z róznych systemów RPG Często zdarza nam się czytać różne podręczniki, może poprowadzimy w nich może nie. Jednak czasem z całego podręcznika można wyłowić jakąś perełkę która przyda się także w innych systemach (jest uniwersalna albo łatwa do zaadoptowania). Ostatnio czytam Twillight 2000 i trafiłem tam na ciekawy mechanizm tworzenia BNów. Wystarczy do niego talia kart: wyciągasz dwie z talii, wyższa jest dominującą cechą postaci Cytat:
__________________ A Goddamn Rat Pack! | |
10-02-2017, 20:44 | #2 |
Reputacja: 1 | 1. "Seven Sentence NPC" z Dragon Magazine - opisywanie każdego NPC w siedmiu zdaniach. Sam praktykuję trochę rozszerzoną wersję na dziesięć zdań (wziętą z D&D 5E), jak to widać na mojej stronie kampanii. Nie poświęcam żadnemu NPC więcej niż 10 zdań, nawet jeśli miałby to być jakiś potomek Elminstera i Drizzta (co za związek!). Zwyczajnie szkoda czasu. 2. Mythic GM Emulator - emulator mistrza gry, o którym pisałem w toplistach, w wątku o mojej sesji. Sprowadza wszystkie sporne momenty w sesjach RPG do skonstruowania pytania typu tak lub nie, niezależnie czy chodzi o obecność jakiegoś przedmiotu w pomieszczeniu, czy założenia całego świata, ustalenia procentowej szansy (wg tabeli) i rzutu k100. Na dubletach pojawiają się zdarzenia losowe, ale więcej o tym w podręczniku. Takie podejście pozwala skutecznie wyleczyć się z ceremonialnego podejścia do sesji i manii dokładnych przygotowań do sesji. Zamiast tego można cieszyć się po prostu grą w RPG. I cieszyć się nią dłużej, bo i czasu na granie jest więcej. 3. Fronty z Dungeon World. Genialny pomysł do zastosowania w każdym settingu i do odkurzania starych scenariuszy. Marzy mi się zagranie w "Cienie z Boegenhafen" właśnie w takiej mniej liniowej wersji opartej o fronty. 4. Model ekonomiczny fantastycznego świata z Adventurer Conqueror King System - za dużo by streszczać, ale to jedyny model gospodarki sensownie łączący przeciętnych zjadaczy chleba z magią i całą menażerią D&D. Jedyny, w którym można co do sztuki złota porównać skarb smoka z dochodem lokalnego barona, a takie niuanse przy sandboxowej grze otwierają graczom horyzonty. Zresztą dyskusje na forum ACKS są po prostu grube. Kiedy Mathfinderowcy dyskutują o buildach kolejnych DPRowców, goście na forum Autarcha zastanawiają się, czy ich eteryczne lwy mogą przeniknąć przez mury wrogiej twierdzy i czy pajęcza kawaleria będzie dobrym atutem przy przeprowadzeniu takiego ataku. Odlot. Zupełnie inny poziom gry. 5. Bardziej D&D-specific i już cała książka, ale to chyba jedyny porządny i działający system konfliktów społecznych do zastosowania z wszystkimi edycjami D&D. 6. Tak samo jak wyżej, ale tym razem o zapasach i chwytach wszelakich - Dungeon Grappling. Walki z olbrzymami już nigdy nie będą takie same. 7. Wskazówki dot. prowadzenia z Dungeon World. Perełka. A z drugiej strony... Warto czasami zrezygnować z naszej "uniwersalnej" wiedzy erpegowej i po prostu zagrać w grę tak, jak została napisana.
__________________ [D&D 5E | Zapomniane Krainy] Megaloszek Szalonego Clutterbane’a - czekam na: wolny czas [Adventurer Conqueror King System] Saga Utraconego Królestwa - czekam na: wolny czas Ostatnio edytowane przez Lord Cluttermonkey : 10-02-2017 o 21:14. |