|
Rozmowy ogólne na temat RPG Podziel się swoimi uwagami na temat różnych systemów RPG. Opowiedz jakie są Twoje ulubione systemy, a które według Ciebie zasługują na miano najgorszych. Albo po prostu luźno porozmawiaj na tematy powiązane z RPG. |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
09-11-2016, 14:41 | #1 |
Reputacja: 1 | Megaposty Dla piszących posty. Co myślicie o długich postach? Kiedyś na Last Innie była moda na monstrualne posty, tak, że żartowano, że piszą tam stronę a4 na temat zawiązywania butów. Teraz to już minęło, a długie posty to zwykle dzieło gdoca Jakie jest wasze zdanie. Ja wolę krótkie posty. Po pierwsze, nie dałbym rady, bo to za bardzo szasochłonne. Po drugie, czasy gdy sztucznie wydłużałem tekst zostawiłem w szkole. Po trzecie, swoich niedpełnionych literackich pasji nie muszę uskuteczniać w sesjach. Po czwarte, i tak nikt ich nie czyta.
__________________ Myśl tysiąckrotna to tysiąckroć powtórzone kłamstwo. Myśl jednokrotna, to niewypowiedziana prawda... Cisza nastanie. Awatar Rilija |
09-11-2016, 14:59 | #2 |
Reputacja: 1 | Ja czytam oczywiście jeśli mnie temat interesuje. Czasem mam ochotę napisać jedno zdanie, czasem jedną stronę. Zależy.
__________________ Our obstacles are severe, but they are known to us. |
09-11-2016, 15:37 | #3 |
Reputacja: 1 | Jak się człowiek nadialoguje w docsie, to post się robi mega długi. Ale to fajne, dla mnie przynajmniej, bo zaczynam czuć postać. Przestaje być papierowa. Długie posty MG, z opisami sytuacji, otoczenia, też są fajne, bo budują atmosferę. A czy ktoś czyta... jak gram w jakiejś sesji, to czytam. Na czytanie tego, w czym nie gram, brakuje mi czasu. Ale czasem dostaję plusy za takie długie posty, bywa, że od graczy spoza sesji, czasem nawet ze szczególnym zwróceniem uwagi na jakiś detal - wygląda więc na to, że ktoś czyta. A jak nawet nie - ja mam frajdę je pisząc. A o frajdę graczy tu chodzi, nie? A- nigdy sztucznie nie wydłużam postów. Długość w czasie pisania się tworzy.
__________________ A poza tym sądzę, że Reputację należy przywrócić. |
09-11-2016, 15:40 | #4 |
Reputacja: 1 | W zasadzie jestem przeciw W większości przypadków szkoda czasu i na koniec okazuje się, ze postać w poście podeszła do krzesła i usiadła. Jako gracz nie czytam takich postów, gdy akcja dzieje się w innym miejscu niż znajduje się moja postać. Jako MG sprawdzam co jest na końcu posta, jak jasna deklaracja to wtedy jest to poważna pokusa by na tym poprzestać :P Lubie konkretne posty. Nawet jeśli okazują się długie. Na lanie wody i powiewanie płaszczem, w pochmurne listopadowe popołudnie, gdy w tle biją pioruny, a stado dzikich gęsi zrywa się do lotu rzucając na ziemię zabawny cień, który przypomina mi o przygodzie sprzed dziesięciu lat jak to wchodząc do wychodka zobaczyłem podobną plamę w kolorze brązowym na ścianie, szkoda oczu. Inna sprawa ze wspólnymi postami, zwłaszcza dialogami. Tu zazwyczaj idzie konkret, interakcja itp. |
09-11-2016, 16:08 | #5 |
Reputacja: 1 | Lania wody ja też nie lubię. Czasem pisze się długi post by ładnie jakoś to opisać co się robi lub chce. Pokazanie reszcie graczy czy MG na co zwraca uwagę moja postać. Jak wygląda itd. Też rozmowy na gdocu sporo miejsca pochłaniają. Bardzo krótkie posty są ok przy dziejącej się akcji. Czasem by samemu poczuć postać piszę dłużej. Lubie czytać książki i czasami mam, że szkoda, że mnie nie dotyczą. Jak fajnie by było tam być itd. Tu w taki sposób jest to możliwe. Podsumowując. Każdy lubi co innego. Zazwyczaj w rekrutacji jest zaznaczone jakie posty maja rządzić w sesji. Więc wybór zależy od gracza czy dołączy do sesji bądź nie |
09-11-2016, 17:16 | #6 |
Konto usunięte Reputacja: 1 | Długie posty o przysłowiowym wiązaniu buta same w sobie nie są fajne, ale widziałem wielu aktywnych graczy, którzy podczas mało ekscytujących kolejek potrafili wykorzystać daną swobodę i ubarwiać swoje posty pobocznymi akcjami lub retrospekcją postaci. Nami pisała w ten sposób w Oku Talony i dzięki temu jej postać była bardzo wyrazista i fabularnie dojrzała. GDoc w postach to świetne narzędzie. Dużo z niego korzystałem, zwłaszcza w Cieniach Neverwinter, gdzie często w jednym poście opisanych było kilka scen. Niektóre posty zawierały tyle scen, że rozwiązanie ich w trybie stricte postowym zajęłoby mnóstwo kolejek i wiele stron postów, a tak to w ciągu dwóch tygodni było to wszystko rozegrane i opisane. W dodatku uważam, że GDoc to najlepsze narzędzie dla MG, który chce aby jego sesja była nie tylko jego sesją, ale sesją wszystkich graczy. Dzięki niemu możemy łatwo pociągnąć wątki poboczne, rozwijać fabularnie postać i prowadzić długie dialogi między postaciami bez uczucia spowolnienia sesji. Tylko niestety takie skupienie na wątkach bohaterów graczy efektowne jest gdy w sesji bierze udział maksymalnie 4 graczy (chyba, że ktoś ma naprawdę dużo czasu), bo im więcej uczestników tym coraz trudniej to ogarnąć i powstaje coraz więcej kompromisów.
__________________ [URL="www.lastinn.info/sesje-rpg-dnd/18553-pfrpg-legacy-of-fire-i.html"][B]Legacy of Fire:[/B][/URL] 26.10.2019 |
10-11-2016, 13:14 | #7 |
Reputacja: 1 | Nie lubię, nie chce mi się ich czytać, zniechęcają mnie do grania. Sam staram się/lubię pisać zwięźle i męczy mnie czytanie długich kloców. |
10-11-2016, 13:55 | #8 |
Reputacja: 1 | Araminie, nawet po tej odpowiedzi widać że niezbyt cię kręci pisanie rozwlekłych postów. Ja niespecjalnie przepadam za przesadnie długimi postami (dłuższe są ok). Najgorsze z tych są chyba te po prostu przeklejane z doca. Czasem nawet widać że nikt nie sprawdził i nie poprawił tego co skopiował, tylko wkleił i po robocie. Jeśli dostaję taką ścianą jednolitego tekstu w pysk, to robi się ciężko i zniechęca mnie do czytania. Dobrze jak post jest jakoś podzielony i sformatowany na bardziej zjadliwe kąski. Krótkie posty mi nie przeszkadzają, nawet jeśli to dialog rozciągający się na dziesięć mniejszych odpisów. Przez coś takiego znacznie łatwiej mi się przechodzi niż przez monstrum, gdzie dziesięciu graczy rozwodzi się do limitu znaków. Już przestałem śledzić parę sesji właśnie dlatego że były meczące w odbiorze. Trudno. No i właśnie, ilość graczy. Jak jest ich za dużo to posty docowe wyraźnie zaczynają mnie męczyć swoją rozwlekłością. Osobiście niezbyt przepadam za dużymi grupami, co w przypadku doca ma znaczny wpływ na ilość generowanego tekstu. TL;DR: Ja tam lubie średnie.
__________________ Our sugar is Yours, friend. |
10-11-2016, 21:57 | #9 |
Reputacja: 1 | Megaposty są jak metrowej długości zapiekanka. Jak człowiek głodował przez kilka dni, to zje, ale będzie miał niestrawność. A zwykły śmiertelnik doje do połowy, a reszty nie tknie, albo zostawi na później i zapomni. Osobiście nie przeszkadzają mi długie posty graczy, które nie są osadzone w tym samym miejscu, co moja postać, bo ich nie czytam zazwyczaj. Przeszkadzają mi natomiast długaśne posty graczy, które tyczą się mojej postaci - doszukiwanie się jakichś interakcji i informacji, w podanych wcześniej sznurówkach, czy rozwodzeniu się nad skłonnościami do samotności i choroby dwubiegunowej jest nużące. Co innego dobrze napisany post - taki można sobie czytać niczym dobre opowiadanie. Problem zaczyna się jednak, gdy przekroczymy te pół metra zapiekanki...
__________________ |
11-11-2016, 18:41 | #10 |
Reputacja: 1 | Długość to tylko środek do celu, a te mogą być różne (np. bajerowanie sztafażem). Gorzej, gdy długość staje się celem samym w sobie, a to akurat dosyć częste zjawisko.
__________________ [D&D 5E | Zapomniane Krainy] Megaloszek Szalonego Clutterbane’a - czekam na: psionik, Lord Melkor, Dust Mephit, Panicz [Adventurer Conqueror King System] Saga Utraconego Królestwa - czekam na: wolny czas Ostatnio edytowane przez Lord Cluttermonkey : 11-11-2016 o 18:44. |