Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Rozmowy ogólne na temat RPG
Zarejestruj się Użytkownicy

Rozmowy ogólne na temat RPG Podziel się swoimi uwagami na temat różnych systemów RPG. Opowiedz jakie są Twoje ulubione systemy, a które według Ciebie zasługują na miano najgorszych. Albo po prostu luźno porozmawiaj na tematy powiązane z RPG.


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 19-05-2020, 19:37   #1
 
Perrin's Avatar
 
Reputacja: 1 Perrin ma z czego być dumnyPerrin ma z czego być dumnyPerrin ma z czego być dumnyPerrin ma z czego być dumnyPerrin ma z czego być dumnyPerrin ma z czego być dumnyPerrin ma z czego być dumnyPerrin ma z czego być dumnyPerrin ma z czego być dumnyPerrin ma z czego być dumnyPerrin ma z czego być dumny
Niebohatersko, a wręcz szkolnie

Witajcie,
od bardzo dawna towarzyszy mi myśl, że świetnie by mi się grało w RPG bez tego całego ratowania świata, bez gigantycznych tornad wywołanych jednym machnięciem ręką i nekromantów wzywających na raz tysiące szkieletów.
Pograłbym sobie w RPG, gdzie zaczynasz młodo i wszystkich rzeczy naprawdę musisz się nauczyć, a stworzenie kuli ognia wielkości pięści to wielki wyczyn.
Pewnie wielu z Was od razu myśli o znanej książce H.P. i przyznam, że choć klimat ten mnie nie urzeka to może to byłoby coś w tym stylu.
Mówi się, że Warhammer to jest system "od zera do bohatera", ale prawdę mówiąc nawet tam dość szybko przestajesz być zerem.
Widziałem Baniaka i wiem, że oni tam czasem grają system, w którym bohaterowie są dziećmi, ale to zupełnie nie to o co mi chodzi.
Bohaterowie w systemie, którego szukam nie muszą być dziećmi, ale muszą zawalczyć o to by czegoś się nauczyć.
Tak naprawdę to nie musi być nawet żaden system. To może być storytellingowa autorska kampania, albo nawet osadzona w jakimś istniejącym systemie (choć mało który by ułatwiał takie podejście do sprawy).

Graliście kiedyś coś takiego?
 
Perrin jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 20-05-2020, 11:05   #2
 
Anonim's Avatar
 
Reputacja: 1 Anonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputację
Oczywiście. Często. W sumie zazwyczaj.

Z tych, które prowadziłem:
Cytat:
[Eldritch Horror] Nawiedzenie
[Tunelarz 2] Śmierć i Podatki
[Warhammer] Porywacze Zwłok
[Mafia/Przetrwaj] Turniej Sześciu

[Neuroshima] Głód

[Jednolinijków VII] Monetą i Śrutem
[Neuroshima] Bunkier
[Tunelarz] Lochy Złamanej Fajki
[Żul: Zaciemnienie] Wesołych Świąt
[Przetrwaj to! 4] Koniec podróży
[Neuroshima] Ogród
[Neuroshima] Instytut

[Zew Cthulhu] Pavor Nocturnus
[Jednolinijków VI] Przetrwaj równoległe rzeczywistości!

[Pokethulhu] Fishy Medal
[Jednolinijków V] Przetrwaj nadmorską rzeź!
[Jednolinijków IV] Przetrwaj to Magią i Mieczem!
[Anonim] Astropol
[Jednolinijków III] Przetrwaj to!
[WFRP 2ed] W życiu w Stirlandzie udział wzięli – Cz. I
[Jednolinijków II] Lunakra Imperialis
[Jednolinijków I] Jednolinijkowa sesja
Z tych, w których byłem graczem:
Cytat:
[The end of the world] Sierociniec
Miecze, mechanika i magia. Ścieżka awanturnika.
[WFRP 1ed.] Brzegi rzeki Linsk
[WFRP IIed] Pitu pitu

Nawiedzony dom [Horror]

Frères de Sang [Zew Cthulhu] 18+

Abandon All Hope: Oculus -[horror] 18+

ŻNIWIARZ [horror 18+]
Dark Fantasy - Pomroka - Poszukiwania w ciemności
[FAE] Bójka w karczmie "Barani łeb"
Dark Fantasy - Konwój Klingenborga
[DnD 3,5 GH] - Bissel I/IV

[Neuroshima] In guns we trust
[Neuroshima] Sen o nowym, lepszym świecie
[Mini sesja] Urzeczywistnianie Amerykańskiego Snu
[Are you a retard?] Beta
[Sesja]Welcome to Hell
[WFRP 2 ed] Mętne ulice miasta mego
[Pathfinder] Skull & Shackles II
[WFRP 2ed.] Cz.5 - Oddaj co nie twoje
Deadly Walls
[Pathfinder] Skull & Shackles

[Slasher Story] - Bill

[Incepcja] I n c e p c j a
Byle Do Przodu!
[Horror +18] Pacjenci

[WFRP 2ed] Rycerskie obyczaje III
[D&D 3.5 Ravenloft] "Elizabeth"
[WFRP 2ed] Rycerskie obyczaje II
[Storytelling Caprica/BSG] Symfonia zniszczenia +18
[Autorski] Polowanie
Krwawa epidemia
 

Ostatnio edytowane przez Anonim : 20-05-2020 o 14:00.
Anonim jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 23-05-2020, 17:51   #3
 
Kal_Torak's Avatar
 
Reputacja: 1 Kal_Torak ma wspaniałą reputacjęKal_Torak ma wspaniałą reputacjęKal_Torak ma wspaniałą reputacjęKal_Torak ma wspaniałą reputacjęKal_Torak ma wspaniałą reputacjęKal_Torak ma wspaniałą reputacjęKal_Torak ma wspaniałą reputacjęKal_Torak ma wspaniałą reputacjęKal_Torak ma wspaniałą reputacjęKal_Torak ma wspaniałą reputacjęKal_Torak ma wspaniałą reputację
To bardzo ciekawy motyw.
Dla niektórych "standard", dla innych coś zupełnie nietypowego.
Wszystko zależy od podejścia, a dokładnie pewnych norm i zasad jakie przyjmie MG.
To bardzo wdzięczne sesje i obecnie taką prowadzę w WFRP (sesje mailowe). Historia zaczyna się od tragedii - zniszczenia rodzimej osady. Przeżywa jedynie grupka dzieciaków, nastolatków (chłopi). Nie mają nic, a tym bardziej jakichkolwiek umiejętności walki. Położenie nacisku na pewne talenty i upodobania postaci. Podkręcony survival. Brutalność świata. Troski życia codziennego. Przedstawienie świata w perspektywy "szarego/zwykłego człowieka". W wiarygodnym przedstawieniu sytuacji postaci i świata bardzo pomaga dokładniejsza znajomość kwestii prawnych, społecznych i gospodarczych, wokół których kręci się większość wątków. Jeśli MG z wyczuciem i fajny sposób będzie poruszał te kwestie - to dla graczy powinny być dużo ciekawsze niż kolejno serwowane potwory i ratowanie świata.
Do tego warto nieco uwypuklić pewne nadzieje, smutki, marzenia i oczekiwania oraz nastoletnią/dziecięcą naiwność i/lub głupotę tak młodych postaci - to bardzo dodaje kolorytu sesjom.


Cytat:
Napisał Perrin Zobacz post
Mówi się, że Warhammer to jest system "od zera do bohatera", ale prawdę mówiąc nawet tam dość szybko przestajesz być zerem.
Czasem mechanika danego systemu może bardziej utrudniać niż pomagać w prowadzeniu tego typu sesji. Stąd sam używam własnego prostego silniku mechanicznego używanego do każdego systemu. Kreacja postaci jest zawsze indywidualna, znaczy nie ma żadnych "ogólnych pul czegoś do wzięcia" - na podstawie historii i upodobań gracza tworzę dla każdego z nich indywidualną ścieżkę rozwoju, której elementy wyboru częściowo odsłaniają się w miarę postępu w dokonywaniu kolejnych wyborów (np. zasłoniętego drzewka wyborów).
 

Ostatnio edytowane przez Kal_Torak : 23-05-2020 o 17:59.
Kal_Torak jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24-05-2020, 22:56   #4
 
Ombrose's Avatar
 
Reputacja: 1 Ombrose ma wspaniałą reputacjęOmbrose ma wspaniałą reputacjęOmbrose ma wspaniałą reputacjęOmbrose ma wspaniałą reputacjęOmbrose ma wspaniałą reputacjęOmbrose ma wspaniałą reputacjęOmbrose ma wspaniałą reputacjęOmbrose ma wspaniałą reputacjęOmbrose ma wspaniałą reputacjęOmbrose ma wspaniałą reputacjęOmbrose ma wspaniałą reputację
Może nie chodzi wcale o to, co postacie potrafią (rzucać kulami ognia, wskrzeszać inferna, czy tylko rzucać iskrami), ale jak wielka trudność jest przed nimi postawiona. Oraz gravitas. W sensie moc, powaga, ciężar wydarzeń. Ja zawsze staram się tak dostosowywać sesję, żeby nie miało znaczenia do końca jak potężni są bohaterowie - bo ich przeciwnicy są zawsze nieco silniejsi. I to nie jest do końca chyba kwestia systemu, co samego doboru przeciwników względem systemu. A także niepomyślnego nastroju panującego wokoło i niepewności, czy cokolwiek się uda... choć może nie brzmi to zbyt konkretnie.
Mówiąc prościej - jeżeli zależy nam na satysfakcji, to może nie powinniśmy szukać systemu, którego ciężkimi realiami moglibyśmy się zasłonić, ale może lepiej samodzielnie (jako MG) "podkręcić śrubę" graczom
 

Ostatnio edytowane przez Ombrose : 26-05-2020 o 16:23.
Ombrose jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26-05-2020, 17:06   #5
 
Molkar's Avatar
 
Reputacja: 1 Molkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputację
W sumie w każdej mechanice da się zrobić sesje low fantasy / low heroic, nawet w DND gdzie po prostu exp będzie leciał dużo wolniej, złota będzie dużo mniej, przedmiotów magicznych nie będzie na co drugim zakręcie a potwory będą dobierane tak aby stanowiły wyzwanie. To tylko kwestia MG jak bardzo chce utrudnić życie graczom oraz na co się razem z graczami pisze, bo jednak jeśli chce dowalać im na każdym kroku i robić pod górkę to lepiej im to wspomnieć przed sesją w dnd gdzie będą nastawiać się na heroic machanie mieczem i rzucanie kulami ognia niczym bohatery książek
 
__________________
„Dlaczego ocaleni pozostają bezimienni – jakby ciążyła na nich klątwa – a poległych otacza się czcią? Dlaczego czepiamy się tego, co utraciliśmy, ignorując to, co udało nam się zachować?”
Steven Erikson, „Bramy Domu Umarłych”, s. 427
Molkar jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 28-05-2020, 23:01   #6
 
archiwumX's Avatar
 
Reputacja: 1 archiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputację
Jeśli chodzi o syndrom zbawiania świata to wg. mnie leży w założeniach gry...
Częstotliwość zagrożeń zagładą można na kilka sposobów:
- przez uświadomienie sobie, że nawet po zdobyciu zdolności do czegoś takiego to wykonanie takiego planu jest wysoce nieracjonalne
- można się bawić jakieś olbrzymie zagrożenie, ale rozprysnąć je na całą galaktykę albo system planarny. Jeśli akcja toczy się w jakieś formie Imperium czy czymś takim... Jeśli ekipa BG baaardzo urośnie w moc to ktoś wysoko postawiony, może nawet sam władca, może uznać ich za zagrożenie państwa. Wtedy się odpala syndrom wszystkich nie zabijecie.
- wziąć sytuację, w której ofensywa sił reprezentujących wielkie zło została z jakiś powodów wstrzymana. Coś takiego występuje np. w Klanarchii czy w Neuroshimie
- zapomnieć o wielkim żle i po prostu urządzić świat wokół walki frakcji... np. Gasnące Słońca na tym się zasadzają


A co do mechaniki to mam 2 myśli:
1) Do ograniczenie hojraczenia najlepiej się nadaje wprowadzenie solidnego systemu trafień i ran krytycznych takie jakie można znaleźć w Kryształach Czasu czy Star Wars FFG. Kolekcja debuffów prędzej skłoni graczy do refleksji niż nawet spory ubytek zdrowia.
2) Można wmontować inne sposoby utraty BG niż śmierć. W systemach pochodnych od Warhammera jest obłęd i spaczenie. Można przy okazji wprowadzić różne przejawy gromadzenia punktów karnych, które powodują różne implikacje między innymi społeczne czy w inny sposób przeszkadzają. Ten element też każe zastanowić się 2 czy 3 razy przed podjęciem, niektórych decyzji.
 
__________________
Szukam tajemnic i sekretów.
archiwumX jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30-05-2020, 09:08   #7
 
Molkar's Avatar
 
Reputacja: 1 Molkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputację
w sumie w takim WH wystarczy umówić się, że gramy bez PP i to wystarczy, to system w którym żaden kapłan nie rzuci nam tzw resa jak zginiemy a nie oszukujmy się szczególnie na początku o śmierć nie tak trudno jeśli nie mamy PP i PS
 
__________________
„Dlaczego ocaleni pozostają bezimienni – jakby ciążyła na nich klątwa – a poległych otacza się czcią? Dlaczego czepiamy się tego, co utraciliśmy, ignorując to, co udało nam się zachować?”
Steven Erikson, „Bramy Domu Umarłych”, s. 427
Molkar jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30-05-2020, 11:38   #8
 
archiwumX's Avatar
 
Reputacja: 1 archiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputację
A po co kasować PP? One są de facto nieodnawialne. A przerzuty na niską cechę niespecjalnie podnoszą szansę, że się uda.
 
__________________
Szukam tajemnic i sekretów.
archiwumX jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30-05-2020, 14:10   #9
 
Molkar's Avatar
 
Reputacja: 1 Molkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputację
teoretycznie wedle zasad WH 2ed MG może nagrodzić graczy PP na koniec kampanii a więc wedle zasad są "odnawialne".
 
__________________
„Dlaczego ocaleni pozostają bezimienni – jakby ciążyła na nich klątwa – a poległych otacza się czcią? Dlaczego czepiamy się tego, co utraciliśmy, ignorując to, co udało nam się zachować?”
Steven Erikson, „Bramy Domu Umarłych”, s. 427
Molkar jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30-05-2020, 14:46   #10
 
archiwumX's Avatar
 
Reputacja: 1 archiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputację
Co z tego jak heroicznemu graczowi wystarczy do 4 sesji, aby ubić postać na dobre?
 
__________________
Szukam tajemnic i sekretów.
archiwumX jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 06:04.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172