Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Rozmowy ogólne na temat RPG
Zarejestruj się Użytkownicy

Rozmowy ogólne na temat RPG Podziel się swoimi uwagami na temat różnych systemów RPG. Opowiedz jakie są Twoje ulubione systemy, a które według Ciebie zasługują na miano najgorszych. Albo po prostu luźno porozmawiaj na tematy powiązane z RPG.


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 09-04-2007, 11:35   #21
 
Yaneks's Avatar
 
Reputacja: 1 Yaneks ma wspaniałą reputacjęYaneks ma wspaniałą reputacjęYaneks ma wspaniałą reputacjęYaneks ma wspaniałą reputacjęYaneks ma wspaniałą reputacjęYaneks ma wspaniałą reputacjęYaneks ma wspaniałą reputacjęYaneks ma wspaniałą reputacjęYaneks ma wspaniałą reputacjęYaneks ma wspaniałą reputacjęYaneks ma wspaniałą reputację
Na moją postać przekładam z siebie tylko zachowanie, ponieważ różnie bywa z odgrywaniem przeze mnie postaci. To uzależnia tylko rodzaj profesji. Nie potrafię grać honorowym rycerzem, czarodziejem czy kapłanem, bo rzucam się wszystkim do gardła. Teraz gram Żołnierz->Najemnik potem rozwijam na Sierżanta. Dobrze mi idzie kimś, kto nie musi być honorowy, ale nie jest przestępcą. Krótko mówiąc - żołnierz
 
Yaneks jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09-04-2007, 22:15   #22
 
Diriad's Avatar
 
Reputacja: 1 Diriad jest jak niezastąpione światło przewodnieDiriad jest jak niezastąpione światło przewodnieDiriad jest jak niezastąpione światło przewodnieDiriad jest jak niezastąpione światło przewodnieDiriad jest jak niezastąpione światło przewodnieDiriad jest jak niezastąpione światło przewodnieDiriad jest jak niezastąpione światło przewodnieDiriad jest jak niezastąpione światło przewodnieDiriad jest jak niezastąpione światło przewodnieDiriad jest jak niezastąpione światło przewodnieDiriad jest jak niezastąpione światło przewodnie
Wybaczcie, ale nie mam siły czytać dotychczasowych postów. Więc co ode mnie - zwykle biorę jakąś moją jedną cechę (ew. kilka) i wokół nich buduję całą postać. Ewentualnie nie cecha, tylko jakaś koncepcja. Przykład? Moja postać do tutejszej sesji "Kamień Dusz" wzięła początek ze słowa "mgła".
 
Diriad jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 11-04-2007, 14:53   #23
 
Malkav3's Avatar
 
Reputacja: 1 Malkav3 jest na bardzo dobrej drodzeMalkav3 jest na bardzo dobrej drodzeMalkav3 jest na bardzo dobrej drodzeMalkav3 jest na bardzo dobrej drodzeMalkav3 jest na bardzo dobrej drodzeMalkav3 jest na bardzo dobrej drodzeMalkav3 jest na bardzo dobrej drodzeMalkav3 jest na bardzo dobrej drodzeMalkav3 jest na bardzo dobrej drodzeMalkav3 jest na bardzo dobrej drodzeMalkav3 jest na bardzo dobrej drodze
Jeśli chodzi to o postacie to trzeba rozgraniczyć to na odgrywanie oraz tworzenie. Oba te czynniki przeplątają się ze sobą. Nigdy nie robie postaci jednorazowych, jednak wracając do podziału.

Odgrywanie:
Mam sobie postać, która wcześniej stworzyłem. Ma ona swój charakter - własny i niepowtarzalny. Posiada również swoją własną historie z której wyciągnęła pewne doświadczenia (zawód, doświadczenia życiowe, wiedza) i stosuje je w sytuacjach na jakie natrafia. To są czynniki wynikające z założenia postaci. Teraz należy wziąć pod uwagę nasz humor. Humor człowieka zmienia się nie tylko z dnia na dzień, zmienia się on cały czas. Wpływ na to ma praktycznie wszystko. Tak wiec to wymusza kolejne założenia.
Podsumowując samo odgrywanie to co najwyżej (najlepszym wypadku) 50% mnie w postaci.

Kreacja postaci:
Tu sprawa jest znacznie bardziej skomplikowana. Każdy człowiek ma pewien zestaw cech, wynikający z miejsca w którym żyje – narodowość, konkretny teren (np. województwo). Kolejna taką cechą jest wychowanie. Jedni są bardziej kulturalni inni mniej, każdy wychowywał się w innym środowisku. Każdy z nas uczy się czegoś innego, jedni to bardziej ścisłe umysły inni humaniści, a jeszcze inni biolodzy. Takich cech jest wiele i każdy jest w stanie dostrzec je we własnym charakterze. Lecz są też takie których nie potrafimy zauważyć, a jednak tworząc postać podświadomie je jej przekazujemy lub wręcz przeciwnie izolujemy postać od nich. I tak jak to już przedmówcy napisali, Postacie można podzielić na:
Takie które są naszymi marzeniami, jakimi chcieli byśmy być, a także postacie bardzo podobne do nas. Jednak podział ten jest dużo głębszy. Tworzymy postacie podobne do nas, przeciwne nam, odzwierciedlające nas, postacie z naszych marzeń – takie jakimi chcielibyśmy być lecz czegoś nam brakuje. Można by tak w nieskończoność wymieniać. Wszystkie jednak maja pewna cechę wspólną. Cechy które nas wyróżniają. Te które im przekazujemy lub od których izolujemy dla wzbogacenia jaj charakteru który będzie nam łatwiej lub trudniej odegrać. Prócz tych cech nadajemy postaci również własne, które nie maja wiele wspólnego z nami jako osobami.

Tak właśnie tworzy się niepowtarzalny charakter naszej postaci. Jest to tylko pierwszy krok w tworzeniu postaci. Kolejnym jest stworzenie jej historii. Oto i kilka pytań na które należy sobie odpowiedzieć:
-Kiedy się urodził?
-Gdzie się urodził?
-Kim była jego rodzina i w jakim środowisku się obracał w czasie dojrzewania?
-Czy był bogaty? Czy może zdobył majątek samemu?
-Czego nauczyło go życie? Jakie ciekawe zdarzenia mu się przydarzyły?– To chyba jedno z ważniejszych pytań.
Jakie ciekawe miejsca odwiedzała nasza postać? Kogo tam poznała? Jaki wpływ na naszą postać wywarło to miejsce?
To są tylko podstawowe pytania. Lecz kreują one charakter naszej postaci. Co ciekawe zazwyczaj te właśnie cechy są zupełnie nie związane z Nami. Może to z tego powodu że nawet jak gramy w czasach współczesnych to postacie nasze wywodzą się z innych części świata. Oczywiście nie jeden z nas wplata w postać pewne czynniki. Nieraz zdarza się że jak ktoś chodzi na siłownie jego postać korzystała z jej usług lub ćwiczyła w zaciszu swojego domu.

Na sam koniec pozostaje założyć czy coś z przeszłości naszej postaci nie ciągnie się za nim? Jakie ma cele do zrealizowania i czego pragnie, a także czy nasza postać nie zmieni się z czasem? Właśnie te cele nieraz sprawiają że nasza postać upodabnia się coraz bardziej do nas. I jeśli ktoś zaczynał jako niehonorowy rabuś, może skończyć jako rycerz, z drobną pomocą MG i odpowiednimi założeniami.

Podsumowując cechy przekazywane naszej postaci są całkowicie zależne od pewnych czynników. Mianowicie:
1. Ogólne założenie – to czy nasza postać ma być do nas podobna, czy może będzie się znacznie różnić, a nawet mieć jak najmniej wspólnego z naszym charakterem. W jakim systemie przyjdzie nam zagrać, itd.(10%)
2. Jaką część naszych cech charakterystycznych przejmie nasza postać. (25%)
3. Historia postaci i co wniosła ona w charakter bohatera. (30%)
4. Cele i założenia postaci. (20%)
I na sam koniec
5. Nasz humor w chwili obecnej. (10%)
Łącznie wszystko to daje 95% charakteru naszej postaci, pozostałe 5% kształtuje nasz MG. Raczej nie ma możliwości by nasza postać była dokładnie nami. Nawet gdyby wcielić się w siebie pewne rzeczy są jakby fikcją i możemy sobie pozwolić na dużo więcej, w końcu w nie zginiemy tak naprawdę. To tylko fikcja.

Trochę się rozpisałem, dużo nie na temat lecz mam nadzieje, że pozwoli to innym łatwiej ocenić odzwierciedlenie siebie w swych postaciach.
U mnie wacha się to miedzy 20, a 60%. Lubię wnikać wgłąb charakteru swoich postaci i zastanawiać się co w danej sytuacji by zrobiła. Jednak nie jest to tak łatwe w grach odbywających się w zaciszu domu, na konwentach czy miejscach odpowiednich do prowadzenia danej sesji. Właśnie dlatego trzeba dokładnie przemyśleć charakter swojej postaci zanim zacznie się grać. Sytuacja na forum zmienia się zupełnie tu zawsze mamy czas na reakcje i przemyślenia co można zrobić jak powinna zachować się nasza postać i inne pytania.
 
__________________
"Życie zaczyna się po śmierci"

"Vivant omnes virgines
Faciles, formosae"
Malkav3 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 11-04-2007, 18:12   #24
 
Angrod's Avatar
 
Reputacja: 1 Angrod ma w sobie cośAngrod ma w sobie cośAngrod ma w sobie cośAngrod ma w sobie cośAngrod ma w sobie cośAngrod ma w sobie cośAngrod ma w sobie cośAngrod ma w sobie cośAngrod ma w sobie cośAngrod ma w sobie cośAngrod ma w sobie coś
Istnieją trzy rodzaje kłamstwa: kłamstwo, cholerne kłamstwo, i statystyka.
Dlatego według mnie nie należy wypisywać w słupku co ma wpływ na naszą postać. Dla mnie sprawa jest prosta. Postacie dziele na dwie kategorie: Postać do odgrywania i nasze uzbrojone ego. Oczywiście może też być połączenie obydwu. Dlatego, że RPG ma w sobie coś ze snu, jesteśmy kim chcemy, a kiedy się budzimy zostajemy codziennym sobą.
 
Angrod jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27-04-2007, 09:03   #25
 
Radosław's Avatar
 
Reputacja: 1 Radosław jest godny podziwuRadosław jest godny podziwuRadosław jest godny podziwuRadosław jest godny podziwuRadosław jest godny podziwuRadosław jest godny podziwuRadosław jest godny podziwuRadosław jest godny podziwuRadosław jest godny podziwuRadosław jest godny podziwuRadosław jest godny podziwu
Zawsze staram się żeby było mnie jak najwięcej, bo łatwiej jest mi wtedy odtworzyć postać w czasie gry. Uważam, że wkładanie w swojego bohatera siebie daje nam możliwość zbadania naszych umiejętności. Badania to chyba najlepsze słowo żeby to określić, bo nigdy do końca nie potrafimy określić jak zachowali byśmy się w tej czy innej sytuacji. Dlatego też często daje moim postaciom te umiejętności, które sam posiadam, ponieważ daje mi to olbrzymie pole do popisu, gdy przyjdzie mi ich użyć. Dlatego każda postać ma w sobie „cząstkę” mnie.
 
__________________
W ferworze walki, na polu bitwy jakim jest życie obronną ręką wychodzą tylko Ci, których serca nie potrafią klęknąć przed nieprawością.
Radosław jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 02-05-2007, 02:38   #26
 
JPCannon's Avatar
 
Reputacja: 1 JPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputację
hmmy... do niedawna tworząc postać zawsze jej charakter, był moim charakterem, lub minimalnie inny. Jednak na ostatniej sesji, niestety miałem okazje grać z takową drużyną :/ która uznała, że moja postać jest nudna, bo taka zwyczajna, kiedy oni zawsze rzucali się jak to wojownicy do boju, gdy tylko pojawił się wróg, mieli mi za złe, że nie biegłem razem z nimi i uznali za beznadziejną strachliwą postać :/ taka prawda, że moja postać nie przykładała ogromnej wagi do drużyny, pomijając fakt, ze poznaliśmy się w celi :P więc fakt, że zawsze chętnie szedłem z tyłu i narażałem ich na niebezpieczeństwo mi nie rpzeszkadzał :] no ale nic, od tamtej pory pomyślałem, że tworząc postać skupie się troche bardziej na jej charakterze. Tworząc jej historie przykładam dużą wage do tego, jak jego wczęsniejsze przygody zmieniły mu nastawienie do świata. Dzięki temu moge się spokojnie wypiąć, wrazie czego na takich graczy i powiedzieć "taka jest moja postać i już, bo to i tamto" i skoro to będzie miało jakieś wytłumaczenie, dlaczego reaguje tak a nie inaczej, to nikt nie ma prawa się czepiać :]
 
__________________
"Miłość której najbardziej potrzebujesz to Twoja własna do siebie samego"
JPCannon jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 02-05-2007, 08:02   #27
 
Reputacja: 0 Niles Elmwood nie jest za bardzo znanyNiles Elmwood nie jest za bardzo znanyNiles Elmwood nie jest za bardzo znany
Dla mnie najtrudniej jest grać postaciami przeciętnymi lub mało wyrazistymi. Nie wiem jak to wychodzi w praktyce, czy takie prowadzenie postaci rzeczywiście się udaje i czy widzą to inni. Myślę, że najłatwiej jest mi grać osobę z gruntu dobrą lub cholernie złą. Zatem wychodzi na to, że lubię skrajności i radykalizm. Z tego powodu granie charakterem neutralnym przychodzi mi najtrudniej, bo chyba sam taki jestem, raczej zwyczajny, a na sesjach jakby nie było jest okazja, albo do wydobycia z głębi siebie tych najlepszych, jak i najgorszych instynktów. Wychodzi na to, że przenoszę własne cechy skrajnie podrasowane, niemniej w każdą postać staram się mimo wszystko tchnąć więcej od niej, jak ode mnie samego.
 
Niles Elmwood jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07-05-2007, 17:10   #28
 
Mhroczny's Avatar
 
Reputacja: 1 Mhroczny nie jest za bardzo znany
U mnie jest połowa. Jedna połową próbuje być sobą zachowywać się naturalnie ale drugą już lecę oczami wyobraźni i gram troszke pod moją wyidealizowaną postać. Aktualnie gram półelf bard i bardzo się staram zachowywać tak jak naprawdę, prowadzić podobny dialog itp. Jednak czasami wolę stworzyć postać taką aby wyćwiczyć w sobie odgrywanie tych ról. Np. sprytny niziolek czy pyszny mag.
 
Mhroczny jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07-05-2007, 17:18   #29
 
Panda's Avatar
 
Reputacja: 1 Panda jest jak niezastąpione światło przewodniePanda jest jak niezastąpione światło przewodniePanda jest jak niezastąpione światło przewodniePanda jest jak niezastąpione światło przewodniePanda jest jak niezastąpione światło przewodniePanda jest jak niezastąpione światło przewodniePanda jest jak niezastąpione światło przewodniePanda jest jak niezastąpione światło przewodniePanda jest jak niezastąpione światło przewodniePanda jest jak niezastąpione światło przewodniePanda jest jak niezastąpione światło przewodnie
Sądzę, że każdy wkłada chodź cząstkę siebie w swoją postać.
Moje postacie, hmm. Spokojnie mogę się z nimi utożsamiać, tzn z pewnymi cechami.


[nie wiem o czym jest dyskusja, bo odpowiadam na pytanie w temacie, nie czytałem postów (lenistwo, moje postacie też są leniwe ) sorry]
 
Panda jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13-05-2007, 12:12   #30
 
Kokesz's Avatar
 
Reputacja: 1 Kokesz ma wspaniałą reputacjęKokesz ma wspaniałą reputacjęKokesz ma wspaniałą reputacjęKokesz ma wspaniałą reputacjęKokesz ma wspaniałą reputacjęKokesz ma wspaniałą reputacjęKokesz ma wspaniałą reputacjęKokesz ma wspaniałą reputacjęKokesz ma wspaniałą reputacjęKokesz ma wspaniałą reputacjęKokesz ma wspaniałą reputację
W moich postaciach zawsze było coś podobnego do mnie. Przeważnie jest to coś z wyglądu. Sam w rzeczywistości nie mam potężnej postury. Wybieram np. elfa bo jest szczupły tak jak ja; krasnoluda bo jest niewielki wzrostem tak jak ja.
Jeśli chodzi o charakter to moje postacie przeważnie maja pewien dystans do siebie i do otaczającego ich świata, oczywiście tak jak ja w rzeczywistości.
 
Kokesz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 04:38.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172