Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Rozmowy ogólne na temat RPG
Zarejestruj się Użytkownicy

Rozmowy ogólne na temat RPG Podziel się swoimi uwagami na temat różnych systemów RPG. Opowiedz jakie są Twoje ulubione systemy, a które według Ciebie zasługują na miano najgorszych. Albo po prostu luźno porozmawiaj na tematy powiązane z RPG.


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 06-09-2007, 14:36   #11
 
Ragnaak's Avatar
 
Reputacja: 1 Ragnaak jest godny podziwuRagnaak jest godny podziwuRagnaak jest godny podziwuRagnaak jest godny podziwuRagnaak jest godny podziwuRagnaak jest godny podziwuRagnaak jest godny podziwuRagnaak jest godny podziwuRagnaak jest godny podziwuRagnaak jest godny podziwuRagnaak jest godny podziwu
Z klimatem to różnie bywa , ale nie zgodzę się że zawsze jest. Bo jeśli MG będzie prowadził sesje "bez uczuciowo" a gracze będą mówić tylko "swoje" kwestie i od czasu do czasu rzucą kośćmi to ... to podczas takiej sesji ja nie widze nawet odrobinki klimatu
Ale jeśli MG np przyciemni pomieszczenie , będą jakieś rekwizyty lub będzie odgrywał każdego BNa choć w jakimś minimalnym stopniu ( czy to zmieni głos , czy to mimika twarzy , ruchy) to już pomału buduje się klimat. Jeśli np dobrze odegra kapitana najemników to gracze będą chętniej słuchać to co ma do powiedzenia , nawet jeśli by to były niepotrzebne informacje ,a natomiast taki "rzeźnik-sadysta" który byłby w drużynie zastanawiał się jaką zastosować najlepszą torturę na tym gburowatym cwaniaczku.
A jeśli chodzi o rozmowy na przystanku czy przy piwku często mi się zdarzały z moimi znajomymi którzy uczestniczyli w tej samej przygodzie nie raz. Sesja była dobra , było mroczno , był strach no i jeszcze świetne odegranie przez MG tego czarnoksiężnika (wcześniej się go obawiałem , ale jak usłyszałem głos , zobaczyłem te ruchy to lekko zmieniłem zdanie na to że sie go boję)
W każdym systemie chodzi też (moim zdaniem) aby gracze i bohater łączyli się w jedność. Aby sie bali o swoje postacie , aby mieli marzenia że w przyszłości jak wyjdzie cało z tej kampanii wojennej to zostanie sierżantem a może weteranem i będą już czuli respekt i szacunek do niego.
Aby się bał czy mu jedzenia starczy na podróż bo np nie ma umiejętności łowieckich i zdaje sobie z tego sprawę.
W Neuroshimie moim ulubionym systemie (będącym u mnie teraz na topie bo wcześniej był cyberpunk ale gracze mi sie porozjeżdżali i MG)człowiek chcąc przejechać z jednego miasta do drugiego musi dobrze to zaplanować bo inaczej zginie, jeśli nie należy do gangu to zdaje sobie sprawę że jak z jednym zacznie gangerem to inni będą chcieli się zemścić lub zabawić i może to się źle skończyć. To jest moim zadaniem klimat i wczucie się jednocześnie

PS: a to od taka ciekawostka jak gracze potrafią się wczuć gdy MG dobrze poprowadzi sesje i zbuduje super klimat (niestety mnie nie było na tej sesji).
Warhammer - góry ... Walki było mało , pomału drużyna zaczynała marznąć a z czasem czucie w palcach zanikało. MG w odpowiedni sposób (i odpowiednim nastroju) straszył złodzieja i wojownika , że bez palców ciężko im będzie wykonywać zawód ... Wojownik aby ogrzać ręce wsadził je w zadek konia lub osła - to był akt desperacji , wczucia się i budowy odpowiedniego klimat z nutką strachu
 
__________________
MiarÄ… sukcesu jest krew : twoja lub wroga !!!
Ragnaak jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 06-09-2007, 23:36   #12
 
Darken's Avatar
 
Reputacja: 1 Darken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumny
Ale co to jest klimat? Tak prosto z mostu, powiedz co to jest klimat. Tylko nie kręć że chodzi o ciarki i katharsis.
 
__________________
Mroczna wydawnicza małpa przedstawia Gindie, czyli wydawnictwo fabularnych gier karcianych.
Uuuk.
Darken jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 06-09-2007, 23:43   #13
Banned
 
Reputacja: 1 Arango jest na bardzo dobrej drodzeArango jest na bardzo dobrej drodzeArango jest na bardzo dobrej drodzeArango jest na bardzo dobrej drodzeArango jest na bardzo dobrej drodzeArango jest na bardzo dobrej drodzeArango jest na bardzo dobrej drodzeArango jest na bardzo dobrej drodzeArango jest na bardzo dobrej drodze
Suma nastroju jaki potrafi stworzyć MG, zaangażowania i chęci graczy, oraz dobrze przygotowanej i przemyślanej fabuły.
 
Arango jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 06-09-2007, 23:45   #14
 
Milly's Avatar
 
Reputacja: 1 Milly ma wspaniałą reputacjęMilly ma wspaniałą reputacjęMilly ma wspaniałą reputacjęMilly ma wspaniałą reputacjęMilly ma wspaniałą reputacjęMilly ma wspaniałą reputacjęMilly ma wspaniałą reputacjęMilly ma wspaniałą reputacjęMilly ma wspaniałą reputacjęMilly ma wspaniałą reputacjęMilly ma wspaniałą reputację
Z tego, co zauważyłam, to każdy tutaj usiłował powiedzieć czym dla niego jest klimat i co jego zdaniem tworzy klimat.

Skoro jednak chcesz tak dokładnej definicji klimatu, to ja sobie zadałam trochę trudu i wyszukałam definicji w Wikipedii.

Cytat:
Napisał Wikipedia
Klimat (z gr. klÃ-ma = 'strefa') – charakterystyczny przebieg zjawisk pogodowych na danym obszarze w okresie wieloletnim (30-50 lat). Ustalony jest na podstawie wieloletnich obserwacji normalnego przebiegu pogody, zarówno jej stanów jak i poszczególnych jej skÅ‚adników.
Klimat na Ziemi kształtują trzy podstawowe procesy klimatotwórcze: obieg ciepła, obieg wody i krążenie powietrza, oraz czynniki geograficzne: układ lądów i oceanów, wysokość n.p.m. Klimat jest jednym z czynników ekologicznych wpływających na występowanie i życie organizmów.
Badaniem klimatu zajmuje siÄ™ klimatologia.
Proszę bardzo, nie musisz dziękować

A wracając do rzeczy - widzę, że do czegoś zmierzasz Darkenie. Może więc bez owijania w bawełnę po prostu powiesz o co Ci chodzi? Może chcesz udowodnić, że nikt nie wie o czym tak naprawdę mówią? Jestem ciekawa jak Ty to widzisz, więc odpowiedz już bez zbędnych podchwytliwych pytań.

 

Ostatnio edytowane przez Milly : 06-09-2007 o 23:48.
Milly jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14-09-2007, 12:37   #15
 
Fanael's Avatar
 
Reputacja: 1 Fanael jest na bardzo dobrej drodzeFanael jest na bardzo dobrej drodzeFanael jest na bardzo dobrej drodzeFanael jest na bardzo dobrej drodzeFanael jest na bardzo dobrej drodzeFanael jest na bardzo dobrej drodzeFanael jest na bardzo dobrej drodzeFanael jest na bardzo dobrej drodzeFanael jest na bardzo dobrej drodze
Darken zmierza do tego, chyba, że klimat w naszym pojęciu nie ma definicji ściśle ustalonej. Dla jednych będzie to ciemne pomieszczenie ze świecami, co dość często skutkuje tym, że gracze odpuszczają "bo przecież klimat już jest". Dla innych styl i długość wypowiedzi, odgrywanie psychiki bohatera, współtworzenie świata razem z Narratorem.

Czym jest dla mojej skromnej osoby klimat? Tym co sprawia, że chce mi się grać/prowadzić. To pewna specyficzna więź pomiędzy MG, a tymi, którzy przyjęli jego świat i chcą go jeszcze bardziej ożywić, wypełnić. Nie chodzi mi o samo pojawienie się postaci, bo nic nie rozwala sesji tak, jak tekst "to ja walę Przerażające spojrzenie i sp*****". Chodzi o to by gracz zareagował tak, jak postać którą stworzył, żeby na czas gry wykształcił trochę inne odruchy. Zresztą słowo klimat nie za bardzo mi pasuje, wolałbym nazywać to atmosferą. Wspólnego zaufania, poczucia wspólnoty uczestników, przede wszystkim dobrej zabawy.
 
__________________
Księciu nigdy nie powinno brakować powodów, by złamać daną obietnicę.
Fanael jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14-09-2007, 14:27   #16
 
Grey's Avatar
 
Reputacja: 1 Grey jest na bardzo dobrej drodzeGrey jest na bardzo dobrej drodzeGrey jest na bardzo dobrej drodzeGrey jest na bardzo dobrej drodzeGrey jest na bardzo dobrej drodzeGrey jest na bardzo dobrej drodzeGrey jest na bardzo dobrej drodzeGrey jest na bardzo dobrej drodzeGrey jest na bardzo dobrej drodzeGrey jest na bardzo dobrej drodzeGrey jest na bardzo dobrej drodze
Ostatni post to jest to, co chodzilo mi po glowie. W szczegolnosci:
"Tym co sprawia, że chce mi się grać/prowadzić. To pewna specyficzna więź pomiędzy MG, a tymi, którzy przyjęli jego świat i chcą go jeszcze bardziej ożywić, wypełnić."

Klimat to jest to, co sprawia, ze wraz z kilkoma osobami przestajemy siedziec na niewygodnych krzeslach, przy obskubanym stole, nie rzucamy juz kostkami, liczac jakies wspolczynniki, nie kreslimy olowkiem bezsensownych bazgrol na karcie, ale stajemy sie po czesci postaciami, ktore odgrywamy. Znaczy nie ze zatracamy siebie, jak co poniektorzy nawiedzeni WoDowcy, nie wywracamy oczu i nie rozdzieramy sie od srodka, ale dajemy cos naszej postaci z siebie, a ona nam cos z siebie. Widzimy czesciowo ich oczami i myslimy czesciowo ich myslami.

Grajac rzeznikiem moge:
1. Rzucac kostka i patrzec jak MG wykresla kolejne punkty zywotnosci pokonywanym NPCom. Smiac sie przy tym z zartow pozagrowych.
2. Czuc sie jak zwyrodnialec, ktoremu zwisa. Zadawac ciosy i z przyjemnoscia patrzyc jak jak ktos cierpi. To drugie to klimat. Chory, ale klimat.
 

Ostatnio edytowane przez Grey : 14-09-2007 o 14:30.
Grey jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14-09-2007, 18:08   #17
 
Darken's Avatar
 
Reputacja: 1 Darken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumnyDarken ma z czego być dumny
Czyli Klimat to wg. Ciebie Gray nieokreślone coś, jak dreszcz? Przechodzi tylko, jak zapominasz że nie chodzi o cyfry i widzisz świat przedstawiony przez Mg przed oczami? Sesje DnD gdzie zabija się potwory już klimatu nie ma? Dopiero gdy gracze opisują spływającą krew z ostrzy to się On znajduje? Czy klimat to jak miłość, dopóki nie poznasz tego uczucia to nie zrozumiesz prób opisania go? Czy może klimat zawsze jest, kiedy podoba Ci się sesja, a kiedy sesja była be, to klimatu nie miała? Czy odwrotnie, sesja bez klimatu jest be? Ad. Tak, uważam że powoływanie się w rozmowach na klimat, to uniwersalny argument. Bo "wtedy jest klimat, a wtedy go nie ma". Całkiem zabawne, bo uważa się że definicja jest oczywista. Ale na końcu okazuje się, że klimat jest tym, co komu pasuje.
 
__________________
Mroczna wydawnicza małpa przedstawia Gindie, czyli wydawnictwo fabularnych gier karcianych.
Uuuk.

Ostatnio edytowane przez Darken : 14-09-2007 o 18:11.
Darken jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14-09-2007, 19:10   #18
 
Grey's Avatar
 
Reputacja: 1 Grey jest na bardzo dobrej drodzeGrey jest na bardzo dobrej drodzeGrey jest na bardzo dobrej drodzeGrey jest na bardzo dobrej drodzeGrey jest na bardzo dobrej drodzeGrey jest na bardzo dobrej drodzeGrey jest na bardzo dobrej drodzeGrey jest na bardzo dobrej drodzeGrey jest na bardzo dobrej drodzeGrey jest na bardzo dobrej drodzeGrey jest na bardzo dobrej drodze
Cytat:
Sesje DnD gdzie zabija się potwory już klimatu nie ma
W tym sensie o ktorym mowisz, tak uwazam. Aczkolwiek pewnie istnieje na swiecie gracz, rzadki niczym jednorozec, ktory moze zabijac potwory w D&D i jednoczesnie tworzyc klimat.
Swoja droga - ja D&D nie lubie. Wiec moze w tym sek - jestem uprzedzony.

Mysle ze masz racje. Slowo klimat to wytrych.
Ale czekam na wypowiedz choc jednej osoby, ktora potwierdzi Twoja opinie, ze dla kostkowca fanatyka klimatem jest rzucanie koscia i rzniecie wirtualnej zywotnosci potworow.
Bo inaczej, to fantazjujemy na temat takich graczy. Moze oni tez w rzeczywistosci uwazaja, ze klimat jest wtedy, kiedy pojawia sie swiat poza kostami? Tylko wola kostki od klimatu
 
Grey jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14-09-2007, 19:18   #19
 
Fanael's Avatar
 
Reputacja: 1 Fanael jest na bardzo dobrej drodzeFanael jest na bardzo dobrej drodzeFanael jest na bardzo dobrej drodzeFanael jest na bardzo dobrej drodzeFanael jest na bardzo dobrej drodzeFanael jest na bardzo dobrej drodzeFanael jest na bardzo dobrej drodzeFanael jest na bardzo dobrej drodzeFanael jest na bardzo dobrej drodze
Darken wybacz, ale czepiasz się strasznie. Nie sugerujesz przecież, że klimat Wampira jest taki sam jak D&D?
Prowadząc Wampira wymagam od graczy podejścia poważnego z mnóstwem ironicznego humoru - bo taka jest atmosfera moich sesji. Kolega prowadził cybera rozrywkowego (w przerwach między zajęciami) i absurdy były jego klimatem. Chcąc zachowywać się poważnie popsułbym wtedy całą zabawę. Klimat jest nieokreślony... nie. Jest ściśle określony przez MG, graczy, miejsce i przygodę jednocześnie. Coś jak dreszcz? Absolutnie nie - dreszcz to już pewien specyficzny klimat horroru/thrillera. Dla ciebie klimatem idealnym może być zabijanie potworów, dla kogo innego roztrząsanie moralnych rozterek Torreadora zakochanego w śmiertelniku.
Pamiętajmy o tym, że klimat jest zawsze. Może być fatalny, żałosny, nudny ale jest. Każda sesja, każdy fragment sesji, ma swój specyficzny niepowtarzalny klimat. Jest to z resztą świetne narzędzie dla MG - nagle zmienić atmosferę , by w pełni wybić graczy z rytmu, pokazać im jak niewiele naprawdę potrzeba, by zaczęli się bać.
 
__________________
Księciu nigdy nie powinno brakować powodów, by złamać daną obietnicę.
Fanael jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14-09-2007, 19:31   #20
 
Grey's Avatar
 
Reputacja: 1 Grey jest na bardzo dobrej drodzeGrey jest na bardzo dobrej drodzeGrey jest na bardzo dobrej drodzeGrey jest na bardzo dobrej drodzeGrey jest na bardzo dobrej drodzeGrey jest na bardzo dobrej drodzeGrey jest na bardzo dobrej drodzeGrey jest na bardzo dobrej drodzeGrey jest na bardzo dobrej drodzeGrey jest na bardzo dobrej drodzeGrey jest na bardzo dobrej drodze
Darken rzucil slowo konwencja. I w tym sensie konwencja jest zawsze. Horror, 'Heroic' Funny Killing czyli Sielanka Krawego Kapturka, Heroic Fantasy, Dark Fantasy, WoD, Emo :P [na marginesie, zabil mnie tekst o Emo trawie co sie sama tnie]

Tyle ze czesto mowi sie "to jest klimatyczne, a to nie". I o to znaczenie slowa klimat pyta Darken (znaczy nas prowokuje, nie pyta).

Wiec teraz wzorem slownikotworcow powinnismy rozbic znaczenie slowa "klimat" na kilka i zdefiniowac kazde oddzielnie. Inaczej nigdy sie nie dogadamy.
Podejrzewam ze Milly szukajac na wikipedii miala nadzieje, ze na takie definicje sie natknie. A tymczasem mamy kolejne znaczenie dotyczace zjawisk przyrody

Klimat

1. Charakterystyczny przebieg zjawisk pogodowych...
2. Specyficzny nastroj towarzyszacy relacjom miedzyludzkim, np. podczas rozmowy. "Klimat tej rozmowy byl niesprzyjajacy".
3. Specyficzny nastroj danej sesji rpg lub innych pokrewnych, jak LARP etc.
4. Okreslenie nastroju grozy badz spokrewnionego psychicznego nacisku / stresu, bliskoznacznie z mrok

Oczywiscie to na szybko i przez to blednie. Ale chodzi mi o nakreslenie pewnego problemu semantycznego z ktorym sie bedziemy borykac, jesli bedziemy mieszac znaczenia w jednej dyskusji.
 
Grey jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest WÅ‚.
Uśmieszki są Wł.
kod [IMG] jest WÅ‚.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
Pingbacks sÄ… WÅ‚.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 14:06.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172