Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Rozmowy ogólne na temat RPG
Zarejestruj się Użytkownicy

Rozmowy ogólne na temat RPG Podziel się swoimi uwagami na temat różnych systemów RPG. Opowiedz jakie są Twoje ulubione systemy, a które według Ciebie zasługują na miano najgorszych. Albo po prostu luźno porozmawiaj na tematy powiązane z RPG.


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 01-09-2007, 20:26   #1
 
behemot's Avatar
 
Reputacja: 135 behemot wkrótce będzie znanybehemot wkrótce będzie znanybehemot wkrótce będzie znanybehemot wkrótce będzie znanybehemot wkrótce będzie znanybehemot wkrótce będzie znanybehemot wkrótce będzie znanybehemot wkrótce będzie znanybehemot wkrótce będzie znanybehemot wkrótce będzie znanybehemot wkrótce będzie znany
Twoje klimaty?

Zainspirowałem się tematem "Co to klimat" i jak już ktoś będzie wiedział, co to jest. To niech sie podzieli jaki temat lubi. Woli mroczne i straszne przygody w których połowa postaci ginie, a może opowieść na której końcu zawsze jest "i żyli długo i szczęśliwie". Wolicie sesje pełne akcji, walki, pościgów? Czy raczej niekończące się dyskusje i dylematy moralne naszych postaci + odgrywanie ich odmienności i niepowtarzalności?

W niewielkim stopniu pytam o system, jak ktoś chce w DnD moze poprowadzić Stroytellingową sage o cierpieniu i straconej młodości, a można też zrobić z Wampira nawalankę. Interesuje mnie głownie własnie niesprecyzowany klimat który próbujecie stworzyć w czasie gry.
 
behemot jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 01-09-2007, 21:01   #2
Andregor
 


Poziom Ostrzeżenia: (0%)
to ja z chęciom sie wypowiem

Uwielbiam sesje w klimacie grozy, gdy gracz nie wie co czai sie za drzewem a zejście z ścieżki w lesie to jak wołanie "chce zabłądzić i żeby mnie coś zjadło" albo gdy po całej kampanii w której niemal wszyscy zginęli udał sie komuś zdobyć artefakt to zaraz po powrocie do miasta jest on skradziony przez miejscową gildię złodziei.Nie bezsensowna nawalanka, a raczej unikanie walki z obawy o własne życie.Zapewne zdarzyło sie wam grać w w roku 2000-2007 i zapewne nie obyło sie bez strzelaniny :P z zimną krwią wywala sie cały magazynek z znalezionego pistolety a na słowa MG "trafili cię w nogę" jest odzew "nic nie szkodzi, i tak sie czołgam" to mowy niema żebym ja w to zagrał.Na moich sesjach zawsze jest: Strach, Zwątpienie, Beznadzieja oczywiście nikogo nie uśmiercam ot tak "uderzył cię piorun nie czyjeż" najpierw oczywiście ostrzeżenie
"u wejścia do jaskini widać ślady krwi i stary poszarpany plecak" a jak gracz nie da nogi tylko wejdzie tam to niech sie nie dziwi ze nawet nie wie co go zabiło.A jak sie drzwi nie zamknie na noc to prawdopodobnie ktoś sie włamie.Poza tym gracze według mnie za bardzo wierzą NPC a przecież każdy może zmyślać albo kłamać żeby coś osiągnąć.
 
  Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 23-09-2007, 22:30   #3
 
Lavi's Avatar
 
Reputacja: 189 Lavi ma w sobie cośLavi ma w sobie cośLavi ma w sobie cośLavi ma w sobie cośLavi ma w sobie cośLavi ma w sobie cośLavi ma w sobie cośLavi ma w sobie cośLavi ma w sobie cośLavi ma w sobie cośLavi ma w sobie coś


Ja znowu ostatnio sie najadłem gier typu Dnd :P Wole gry współczesne jak Neuroshima, Cyberpunk.

Teraz preferuje walkę na broń białą (szczególnie na noże). Jeden GM odegrał to tak wspaniale że od tamtego momentu chodziłem i zabijałem każdego nożem, oczekując następnej tak genialnej walki.

Samą czystą walkę wręcz też uwielbiam. Wykopy, uderzenia, chwyty, coś pięknego. Jeszcze jak przyjdzie ci walczyć z większą grupą wrogów lub z jakimś mistrzem walk to jest dopiero frajda. Po wygranej czujesz się wspaniale i wierzysz że to była zasługa nie twojej celności a pomysłowości.

Co do broni palnej to lubię jak strzelanina jest szybka, ciężka i emocjonująca.
Najlepiej jest gdy twoi wrogowie nie dość że bardzo myślą taktycznie to jeszcze współpracują ze sobą. Najlepiej żeby GM przygotował sobie wcześniej szczegółowo mapki z jakimiś extra miejscami dzięki którym można coś wysadzić strzelając zerwać np. jakiś hangar z chemikaliami, biurowiec. Wtedy w takim miejscu walka nie sprowadza się do "strzelam w następnego".

Oprócz tego co powyżej dobrze jest dodać jakąś ciekawą i zagmatwaną fabułę z jakimiś elementami miłosnymi, zazdrości, nienawiści i takich tam. Np. jakaś kobita ratuję twoją postać a potem okazuje się że ona pracuje dla kogoś kogo chcesz zniszczyć lub nawet jest tą osobą.

Byłoby całkiem ciekawie gdyby dodać do tego wszystkiego jakieś tajemne moce, kulty, demony, mutanty czy inne nadprzyrodzone rzeczy to wychodzi nam całkiem ciekawa gra z której zapewne każdy by sie nacieszył.

TAKI WŁAŚNIE STYL LUBIE.

Chcesz mnie uszczęśliwić ?!? Zrób taką sesje
 
__________________
"I never make the same mistakes twice" -- by Me :P
Lavi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24-09-2007, 09:30   #4
 
VIIIX's Avatar
 
Reputacja: 16 VIIIX nie jest za bardzo znanyVIIIX nie jest za bardzo znanyVIIIX nie jest za bardzo znanyVIIIX nie jest za bardzo znanyVIIIX nie jest za bardzo znany


Cytat:
Napisał Lavi Zobacz post
Oprócz tego co powyżej dobrze jest dodać jakąś ciekawą i zagmatwaną fabułę z jakimiś elementami miłosnymi, zazdrości, nienawiści i takich tam.
Zawsze mi się wydawało, iż główną płaszczyzną, podstawą wręcz, do tworzenia sesji jest właśnie jej fabuła. Cóż, najwidoczniej nie jest, to takie oczywiste.

Co do owego klimatu, atmosfery... Jako prowadzący uwielbiam nastrój groteski, niepewności i wręcz wszech obecnego brudu. Co do przypraw i sosików, no to juz muszę przygotować biorąc pod uwagę specyfikę danych graczy, ale zawsze starania me są, chociażby śladowo, nakierunkowane na sesje gadane.

Jako gracz... cóż... lubię grać.
 
VIIIX jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24-09-2007, 17:45   #5
 
Delaraan's Avatar
 
Reputacja: 52 Delaraan jest na bardzo dobrej drodzeDelaraan jest na bardzo dobrej drodzeDelaraan jest na bardzo dobrej drodzeDelaraan jest na bardzo dobrej drodzeDelaraan jest na bardzo dobrej drodzeDelaraan jest na bardzo dobrej drodzeDelaraan jest na bardzo dobrej drodzeDelaraan jest na bardzo dobrej drodzeDelaraan jest na bardzo dobrej drodzeDelaraan jest na bardzo dobrej drodzeDelaraan jest na bardzo dobrej drodze


Ja też z chęcią się wypowiem.

Owszem, lubię sesje z dużą ilością akcji i nienawidzę długiego gadania. Andregor, nie zgodzę sie co do twojego gustu. Po kilkunastu sesjach, w których użerałem się z NPC i gildiami złodziei, szlag mnie trafia, gdy słyszę słowo "łotrzyk". Nigdy nie zapomnę jak jakiś złodziej buchnął moje ciężko ukradzione pieniądze (Musiałem spuszczać się po linie do...toalety i gonić go przez pół podziemi, aż wreszcie trafiłem do jakiejś [piiiii] gildii złodziei, w której o mało realnego zdrowia nie straciłem). Nie wspomnę o tym, jak chciałem zemścić się na swoim wrogu i zmienić boga (byłem kapłanem). Po trzech sesjach użerania się z grupą "pomocników" (kobolds...) znalazłem czapkę przemian, przez którą zamieniłem się w...kobolda! I nie mogłem się odmienić! Gdy szukałem ratunku, porwali mnie czarnoksiężnicy, którzy chcieli wykorzystać mnie do nieprzyzwoitych celów...Taa, właśnie dlatego nie lubię zaskakujących sesji...
 
Delaraan jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24-09-2007, 23:11   #6
 
Michalius's Avatar
 
Reputacja: 22 Michalius jest na bardzo dobrej drodzeMichalius jest na bardzo dobrej drodzeMichalius jest na bardzo dobrej drodzeMichalius jest na bardzo dobrej drodzeMichalius jest na bardzo dobrej drodzeMichalius jest na bardzo dobrej drodzeMichalius jest na bardzo dobrej drodzeMichalius jest na bardzo dobrej drodze


Jaki rodzaj sesji ja lubię... Chyba najbardziej odpowiada mi standardowy heroic - to on przyciągnął mnie do fantastyki i rpgów. Zło panoszy się po świecie, istnieje potężna intryga mająca na celu zdobyć władzę. I jest grupa poszukiwaczy przygód, którzy w ten czy inny sposób wplątują się w tę intrygę, po czym kawałek po kawałku ją rozpracowują. Może na drodze rozmów z NPCami, może walcząc z "tymi złymi" i zbierając fragmenty łamigłówki z ich martwych ciał. I ostatecznie dobro - czyli w głównej mierze drużyna - powinno zwyciężyć. Oczywiście nie może to przyjść łatwo - ofiary, wyrzeczenia, dramaty postaci, trudne wybory powinny być, MG powinien urealniać trud jakiemu muszą stawić czoła bohaterowie. Ale jednocześnie dla mnie rpg jest wyzwoleniem z codzienności, wczuciem się w kogoś kto faktycznie może zostać bohaterem, a nie kawałkiem wielkiej machiny potężnych ludzi tylko w innym wyimaginowanym świecie.

To jest mój styl. Przynajmniej wymarzony, bo czy zbiorę kiedyś na żywo odpowiednią ekipę...
 
__________________
if (Youre_Happy && You_Know_It)
{
Clap_Your_Hands;
}
Michalius jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27-09-2007, 08:42   #7
 
Kelly's Avatar
 
Reputacja: 5590 Kelly ma wyłączoną reputację


Lubię bardzo różnorodne klimaty, lubię, kiedy GM wprowadza elementy heroic, romansu, ale także przygody detektywistycznej, czasem wejdzie do inner space, czasem zwraca się w stronę socjologii i psychologii. Obecnie na przykład gram w Wampira: Mroczne Wieki, no i mój główny bohater przeniósł sie duchowo w ciało cesarza Isaaca II Angelosa z przełomu wieków XII i XIII. Zadanie, spróbuj zobaczyć, jak to się fajnie rządziło upadającym Konstantynopolem, a ponieważ historia Bizancjum to konik mojego GMa, naprawdę dobrego, to role playing z heroic oraz grozy, jaka były wcześniejsze sesje, przekształciły się w niemal w strategię mocno powiązaną z psychologia i socjologią. Nie lubię natomiast czystego horroru, nie lubię przesadnego filozofowania oraz zadręczania się egzystencjalnego, nie lubię ciągłego brudu, syfu oraz stawiania graczy w sytuacji, w której zawsze są nikim, cokolwiek by zrobili. Nie trawię ciągłych zakończeń, które pozostawiają niedosyt, chociaż takich trochę także powinno być. Nie trawię gry przesadnie rozrywkowej, takiej jak Toon, gdzie pewnie byłbym fatalnym graczem. Aha, nie trawię jeszcze ciągłego ratowania świata, nie przepadam za pojedynczymi sesjami, wolę sagi.
 
Kelly jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 28-09-2007, 01:55   #8
 
Nadbor's Avatar
 
Reputacja: 0 Nadbor miał trochę wstydliwych czynów w przeszłości


Klimat sesji jak dla mnie gdyż jestem mg i prowadze sesje w klimacie nieprzesyconym fantazją muszą mieć to coś czyli wszytko po trochu.Oczywiście nie zawsze to wychodi ale staram się dać moim graczom bo znam ich na pamięć troche bitki troche do rozkminy a to wszystko owiane z deka tajemniczością i jest git
 
__________________
Nadbor MG
Nadbor jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08-10-2007, 16:30   #9
 
bushido's Avatar
 
Reputacja: 45 bushido jest na bardzo dobrej drodzebushido jest na bardzo dobrej drodzebushido jest na bardzo dobrej drodzebushido jest na bardzo dobrej drodzebushido jest na bardzo dobrej drodzebushido jest na bardzo dobrej drodzebushido jest na bardzo dobrej drodzebushido jest na bardzo dobrej drodzebushido jest na bardzo dobrej drodzebushido jest na bardzo dobrej drodzebushido jest na bardzo dobrej drodze


Co do klimatu to lubię różne. To tak jak z filmami czasem ma się ochotę na dobry thriller z zaskakującymi zwrotami akcji a czasami na prostą i przewidywalną komedyjkę. Tak samo jest z rpg. Jednak powiem jakie rzeczy w nich mile widzę.
Lubię gdy postacie mają dość dużą swobodę (a przynajmniej mg stara się jak może abyśmy to odczuli). Lubię ciągłość i złożoność świata. Klimatycznie jest gdy z biegiem czasu nasze postacie mają coraz więcej przyjaciół/wrogów wynikających zarówno z samej gry jak i historii. Lubię gdy to co robimy ma wpływ na to co się stanie. Oszukanie jakiegoś wpływowego człowieka wiążę się z vendetą. Pomoc innemu z jego wdzięcznością.
Jak widać moim zdaniem klimat dobry nie zamyka się w ścisłym określeniu: groza lub jej brak; dużo czy mało zagadek. Klimat buduje swoboda i mnogość wątków, dająca nam wrażenie, że nasze postacie żyją w świecie gry na prawdę i nie podążają zgodnie z scenariuszem przygotowanym przez mg, ale realizują własne cele i pragnienia.
 
bushido jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08-10-2007, 21:35   #10
 
Nauczyciel's Avatar
 
Reputacja: 53 Nauczyciel jest na bardzo dobrej drodzeNauczyciel jest na bardzo dobrej drodzeNauczyciel jest na bardzo dobrej drodzeNauczyciel jest na bardzo dobrej drodzeNauczyciel jest na bardzo dobrej drodzeNauczyciel jest na bardzo dobrej drodzeNauczyciel jest na bardzo dobrej drodzeNauczyciel jest na bardzo dobrej drodzeNauczyciel jest na bardzo dobrej drodzeNauczyciel jest na bardzo dobrej drodzeNauczyciel jest na bardzo dobrej drodze


Cytat:
Uwielbiam sesje w klimacie grozy, gdy gracz nie wie co czai sie za drzewem
Preferuję kilmat grozy, ale nie tak jak opisał nam tutaj pan Andregor. Andregor woli jak coś lub ktoś kryje się za drzewem, ja wolę żeby to drzewo było tym ''strasznym czymś''. Widzowi, słuchaczowi, czytelnikowi ma się wydawać, iż drzewo jest nienormalne, upiorne, nie z tego świata. To drzewo ma być pełne zła i niezrozumiałej, nielogicznej zgrozy. Nie wiecie o co mi chodzi? To nie czytajcie moich postów Chodzi o to by gracz miał wrażenie, że jest śledzony... przez drzewo.
 
__________________
Czyń swą Wolę, niechaj ci będzie całym Prawem.

Ostatnio edytowane przez Nauczyciel : 08-10-2007 o 21:39.
Nauczyciel jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:29.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166