lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Rozmowy ogólne na temat RPG (http://lastinn.info/rozmowy-ogolne-na-temat-rpg/)
-   -   Npc (http://lastinn.info/rozmowy-ogolne-na-temat-rpg/4311-npc.html)

Kelly 14-11-2007 09:25

Oczywiste, że nie opisuje graczom NPCów jako numerki od 1 do 4. Niemniej te numerki ułatwiają mi myślenie na temat owych NPCów. Dlatego je stosuję. Rzecz jasna, podział ma w sobie coś ze sztuczności, ale wszyscy korzystamy z takich podziałów, jeżeli ułatwiają nam opis sytuacji. Chociażby podział na średniowiecz, oświecenie, barok etc. Kto i kiedy powyznaczał bowiem granice pomiędzy owymi okresami? Natomiast jest rzeczą jasną, że RPG wtedy jest udane, kiedy bawią się wszyscy. Przedstawioną wstępnie myśl opisałem, jako gdzieś przeczytana, którą niecałkowicie podzielam. Nie stawiam tutaj jakichkolwiek tez, które chciałbym bronić jako swoje, a już na pewno niczego nie udowadniam. Jednak owo podejście zwraca według mnie uwagę na szalenie istotną rolę NPCów dla stworzenia dobrej gry oraz przedstawia pewna koncepcję użycia NPCów. Zauważmy bowiem, ze istnieją dwie odległe drogi użycia NPCów biorąc pod uwagę ich usytuowanie w grze:
- po pierwsze, można założyć, że NPCi są dla graczy, co oznacza taki mniej więcej komputerowy sposób ich użycia, czyli, że NPC zawsze jest odpowiednio ulokowany czekając na gracza, który spotka go, kiedy dojdzie do pewnego momentu,
- można także założyć, że NPCi mają swoje sprawy, swoją rolę w świecie i po prostu przemieszczają się po danym uniwersum tak, jak to wynika z logiki danej postaci. Przy takim podejściu nie ma założeń, że np. gracz kiedy dojdzie do 4 poziomu spotka mędrca, który da mu zadanie, albo np. gracz wchodzący do wioski spostrzeże bawiące się przy chałupie dziecko mające płowe włosy, które zaatakuje go scyzorykiem.
Wydaje mi się, że wszyscy prowadzący, łącznie ze mną, stosują obydwa podejścia, przy czym większość NPCów zdecydowanie jest stawiana według pierwszej metody. Nie mniej, wydaje mi się, ze niekiedy zapominamy, przynajmniej piszący niniejsze słowa zapomina, że czasem warto by było wprowadzić większą nutę realizmu stosując drugi sposób. Przynajmniej zaś warto zastanowić się nad wprowadzaniem go nieco częściej. Gwarantuje on bowiem nadanie grze większej nuty realizmu, co często uatrakcyjnia grę sprawiając, że gracze zaczynają bardziej czuć przedstawiane uniwersum.

Marcellus 14-11-2007 19:47

Pamietam jak kiedys, gdy zaczynalem prowadzic w realu mialem taki powazny minus iz czesto gesto mialem takiego NPC 1szego stopnia.
Problem polegal na tym ze zabardzo sie z nim utozsamialem i zaczynal on byc jak kolejny gracz. A ze mlody bylem to i czesto mial rozne specjalne "bonusy"
Pozniej z tego wyroslem ale nauczony tym mam pewna uraze do NPC zbyt "BGowych".
DObrze jest gdy NPC ma dusze ale byle nie byl bardziej graczowy niz gracze.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 16:56.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172