Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Rozmowy ogólne na temat RPG
Zarejestruj się Użytkownicy

Rozmowy ogólne na temat RPG Podziel się swoimi uwagami na temat różnych systemów RPG. Opowiedz jakie są Twoje ulubione systemy, a które według Ciebie zasługują na miano najgorszych. Albo po prostu luźno porozmawiaj na tematy powiązane z RPG.


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 15-02-2008, 11:20   #1
Banned
 
Reputacja: 0 void nie jest za bardzo znany
Dylematy graczy

Zastanawiam się jak zrobić, żeby wybory, przed którymi stają gracze były naprawdę trudne, żeby nie wszystkie odbywały się na zasadzie "przed wami skrzyżowanie, można iść w lewo albo w prawo, w lewo jest trochę jaśniej, w prawo ciemniej".

Na razie myślę o sprzeczności interesów graczy z drużyny, tzn połączenia ich historii za pomocą jakiegoś wątku/wydarzenia/postaci, żeby musieli wybrać, a każdy wybór miał dla któreś postaci złe strony.

Mogą też być prorocze sny w które ma np. dwójka bohaterów. Każdy z nich widzi inną przyszłość, każdy myśli, że chce dobrze i każdy chce czego innego.

Jeśli macie jakieś pomysły, podrzuccie
 
void jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 15-02-2008, 11:28   #2
Banned
 
Reputacja: 0 Arango jest na bardzo dobrej drodzeArango jest na bardzo dobrej drodzeArango jest na bardzo dobrej drodzeArango jest na bardzo dobrej drodzeArango jest na bardzo dobrej drodzeArango jest na bardzo dobrej drodzeArango jest na bardzo dobrej drodzeArango jest na bardzo dobrej drodzeArango jest na bardzo dobrej drodze
Doprowadz do sytuacji, gdy będą musieli postąpić wbrew własnym przekonaniom, wartościom jakie uznają za najważniejsze. Banalne, ale skuteczne.
 
Arango jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 15-02-2008, 11:47   #3
Banned
 
Reputacja: 0 void nie jest za bardzo znany
Wbrew przekonaniom graczy, czy ich bohaterów?
Niestety, to czasem jest dla graczy największy dylemat - postąpić tak jak oni by postąpili, a postąpić tak, jak wynika z charakteru postaci. No ale mówmy o dobrych graczach
 

Ostatnio edytowane przez void : 15-02-2008 o 11:52.
void jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 15-02-2008, 14:30   #4
 
Gettor's Avatar
 
Reputacja: 1674 Gettor ma wspaniałą przyszłośćGettor ma wspaniałą przyszłośćGettor ma wspaniałą przyszłośćGettor ma wspaniałą przyszłośćGettor ma wspaniałą przyszłośćGettor ma wspaniałą przyszłośćGettor ma wspaniałą przyszłośćGettor ma wspaniałą przyszłośćGettor ma wspaniałą przyszłośćGettor ma wspaniałą przyszłośćGettor ma wspaniałą przyszłość
Ja mam pewien pomysł a mianowicie zagraj w Wiedźmina. Według mnie tam na każdym kroku są trudne do podjęcia decyzje.

Jednak to Twoim zadaniem jako MG jest wymyślenie dobrego i poważnego dylematu dla gracza, na przykład darować komuś życie czy go zabić. Jeśli temu komuś daruje życie to ten ktoś później pomoże graczowi, a jeśli zabije to dostanie nagrodę od burmistrza miasta (przykład wymyślony na poczekaniu).

Słowem użyj swojej wyobraźni i kreatywności.
 
Gettor jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 15-02-2008, 14:59   #5
 
Regot's Avatar
 
Reputacja: 73 Regot wkrótce będzie znanyRegot wkrótce będzie znanyRegot wkrótce będzie znanyRegot wkrótce będzie znanyRegot wkrótce będzie znanyRegot wkrótce będzie znanyRegot wkrótce będzie znanyRegot wkrótce będzie znanyRegot wkrótce będzie znanyRegot wkrótce będzie znanyRegot wkrótce będzie znany
Co powiesz na to (wymyśliłem przed chwilą)

Dostają zlecenie od szlachcica (czy innego bogacza) by śledzić jego córkę bo sie o nią martwi (póki ci spokojnie) Gracze odkryją że spotyka sie ona z innym kupcem który ma wpływy w straży miejskiej.
*Dylemat: Powiedzieć zlecenio dawcy o odkryciu i mieć straż miejską na karku? czy powiedzieć ze nic podejrzanego sie nie zauważyło?
** Komplikacja, córka szlachcica następnego dnia umiera. Podejrzenie pada na Bohaterów graczy bo są świadkowie że śledzili ją w przed dzień śmierci.

Jeżeli będą mówić prawdę mają straż miejska na karku i wpływowego szlachcicami ale i mają wsparcie u mniej zamożnego ale również ważnego bogacza. Po śmierci dziewczyny trafiają do więzienia ale zostaje wpłacona kaucja
Jeżeli okłamią zleceniodawcę on będzie zawiedziony i odrobinę nieufny wobec graczy. Po śmierci dziewczyny oskarży ich o zabójstwo i trafią do lochu.

Jak zostaną uwięzieni i nikt nie wpłaci kaucji to kolejna sesja o ucieczce z wiezienia i są ścigani listami gończymi. Jak kaucja zostanie wpłacona wracają do normalnego życia lecz maja wpływowego wroga.
 
__________________
Wyobraźnia bez wiedzy może stworzyć rzeczy piękne. Wiedza bez wyobraźni najwyżej doskonałe - Albert Einstein

Ludzie się zmieniają...

Ostatnio edytowane przez Regot : 15-02-2008 o 15:01.
Regot jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 15-02-2008, 16:04   #6
Banned
 
Reputacja: 0 void nie jest za bardzo znany
Cytat:
Napisał Gettor Zobacz post
Słowem użyj swojej wyobraźni i kreatywności.
no pewnie, że tak. Chodzi mi jednak o patterny, czy szkielety sytuacji, które powodują takie dylematy. Jak w życiu, gdy zależy Ci na dwóch rzeczach i którąś musisz wybrać, zaniedbujesz przy tym tę drugą, na której też Ci zależy...

Regot, ten konflikt straż miejska - zleceniodawca całkiem fajny. Będę próbował go jakoś uogólnić, stworzyć z niego pattern. Tak sobie myślę żeby wykorzystując takie patterny potem tworzyć konkretne sytuacje. Tu wejdzie kreatywność i wyobraźnia.
 
void jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 15-02-2008, 16:11   #7
 
Gettor's Avatar
 
Reputacja: 1674 Gettor ma wspaniałą przyszłośćGettor ma wspaniałą przyszłośćGettor ma wspaniałą przyszłośćGettor ma wspaniałą przyszłośćGettor ma wspaniałą przyszłośćGettor ma wspaniałą przyszłośćGettor ma wspaniałą przyszłośćGettor ma wspaniałą przyszłośćGettor ma wspaniałą przyszłośćGettor ma wspaniałą przyszłośćGettor ma wspaniałą przyszłość
No cóż, mogę Ci polecić jeszcze coś takiego, lecz to się odnosi tylko do jednego z graczy:
Jest sobie osoba X, która jest przyjacielem gracza, oraz osoba Y, która jest jego (potencjalnym) kochankiem i gracz musi wybrać której z tych osób w tym samym czasie pomóc, czy umówić się. Na przykład w tym samym czasie przychodzi do gracza wiadomość że i osoba X i osoba Y chcą się z nim spotkać w jakiejś sprawie.

Mam nadzieję że nie muszę dodawać, że jeśli wybierze X to stosunki z Y się pogorszą i vice versa.
 
Gettor jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 15-02-2008, 19:24   #8
 
Regot's Avatar
 
Reputacja: 73 Regot wkrótce będzie znanyRegot wkrótce będzie znanyRegot wkrótce będzie znanyRegot wkrótce będzie znanyRegot wkrótce będzie znanyRegot wkrótce będzie znanyRegot wkrótce będzie znanyRegot wkrótce będzie znanyRegot wkrótce będzie znanyRegot wkrótce będzie znanyRegot wkrótce będzie znany
Gracze spotykają X który chętnie przydziela im zlecenia. W pewnym momencie odkrywają że to co robią służy złu (do interpretacji dowolnej). Jeżeli będą chcieli przestać X zagrozi ujawnieniem ich jako wspólników, co zniszczy ich reputacje i narazi prawu. Jeżeli dalej będą wypełniać zlecenia, coraz bardziej sie w tym pogrążą.

Jedyne wyjście to zabicie X



Poza tym klasyki takie jak...

-Dobro ludzi (np. Wioski) na szali z dobrem kolegi z drużyny (np.Porwany)
-Osiągniecie celu i skazanie niewinnych na poniesienie konsekwencji lub porażka i skazanie na cierpienie mniejszej liczby ludzi (np. Rodziny bohatera).
 
__________________
Wyobraźnia bez wiedzy może stworzyć rzeczy piękne. Wiedza bez wyobraźni najwyżej doskonałe - Albert Einstein

Ludzie się zmieniają...

Ostatnio edytowane przez Regot : 15-02-2008 o 20:58.
Regot jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16-02-2008, 01:08   #9
Banned
 
Reputacja: 0 Revan wkrótce będzie znanyRevan wkrótce będzie znanyRevan wkrótce będzie znanyRevan wkrótce będzie znanyRevan wkrótce będzie znanyRevan wkrótce będzie znanyRevan wkrótce będzie znanyRevan wkrótce będzie znanyRevan wkrótce będzie znanyRevan wkrótce będzie znanyRevan wkrótce będzie znany
Najlepiej doprowadzić do sytuacji, w której główny wątek w który wprowadzeni są gracze, a raczej jego przebieg odbije się echem na psychice postaci. Przykładem może być bardzo ważne zlecenie, wręcz życiowa misja, albo zwykłe intratne zadanie, jednak w pewnej sytuacji, aby je wykonać trzeba dokonać wyboru, albo lecimy na ratunek ważnemu NPCowi w wirze walki, albo pomagamy np. swojej dziewczynie w drużynie, która jest okrążona przez wrogów. W tym, albo i tym wypadku można coś stracić, nie można wszakże upiec dwóch pieczeni na jednym ogniu.
 
Revan jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16-02-2008, 02:24   #10
Banned
 
Reputacja: 0 void nie jest za bardzo znany
Cytat:
Napisał Regot Zobacz post
Poza tym klasyki takie jak...

-Dobro ludzi (np. Wioski) na szali z dobrem kolegi z drużyny (np.Porwany)
To rzeczywiście klasyk, ale po chwili zastanowienia jestem gotów powiedzieć, że jest on raczej z gatunku tych słabych. Dlaczego?

W przypadku RPG waga jednoznacznie przechyla się na stronę dobra kolegi z drużyny. Wybór jest oczywistą oczywistością. Nie ocalenie ludzi z wioski może równać się wyrzutom sumienia, ale ile można to odgrywać, jak długo o tym pamiętać... Jedną sesję? Dwie?
No chyba, że w jakiś poważny sposób nagradzać graczy za to, że pamiętają, że ich bohaterowie nie tak łatwo zapomną np. o rzezi niewinnych...
Chyba że wyrzuty sumienia jakoś sprytnie wesprzeć mechaniką rozgrywki. Sam nie wiem.
 
void jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 17:57.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166