Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Rozmowy ogólne na temat RPG
Zarejestruj się Użytkownicy

Rozmowy ogólne na temat RPG Podziel się swoimi uwagami na temat różnych systemów RPG. Opowiedz jakie są Twoje ulubione systemy, a które według Ciebie zasługują na miano najgorszych. Albo po prostu luźno porozmawiaj na tematy powiązane z RPG.


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 24-03-2008, 00:53   #1
 
Gettor's Avatar
 
Reputacja: 1674 Gettor ma wspaniałą przyszłośćGettor ma wspaniałą przyszłośćGettor ma wspaniałą przyszłośćGettor ma wspaniałą przyszłośćGettor ma wspaniałą przyszłośćGettor ma wspaniałą przyszłośćGettor ma wspaniałą przyszłośćGettor ma wspaniałą przyszłośćGettor ma wspaniałą przyszłośćGettor ma wspaniałą przyszłośćGettor ma wspaniałą przyszłość
Pomysły z cRPG do sesji.

Witam

Od pewnego czasu dręczy mnie pewna rzecz. Co gorsza do niedawna nie potrafiłem nawet określić czym ona jest, lecz teraz już wiem (patrz nazwa tematu).
Pytanie brzmi - czy to jest takie złe?
Mój problem polega na tym że ilekroć staram się wymyślić coś na sesję jako MG i wpadam na (wydawałoby się) genialny pomysł - załamka, bo okazuje się że to już było w którymś cRPG.
Mam jeszcze drugie pytanie - czy wy też tak macie, że ilekroć staracie się MG'ować to podświadomie bierzecie pomysły z gier w które graliście?
 
Gettor jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24-03-2008, 01:50   #2
Lio
 
Lio's Avatar
 
Reputacja: 39 Lio jest na bardzo dobrej drodzeLio jest na bardzo dobrej drodzeLio jest na bardzo dobrej drodzeLio jest na bardzo dobrej drodzeLio jest na bardzo dobrej drodzeLio jest na bardzo dobrej drodzeLio jest na bardzo dobrej drodzeLio jest na bardzo dobrej drodzeLio jest na bardzo dobrej drodzeLio jest na bardzo dobrej drodzeLio jest na bardzo dobrej drodze
Fakt, czasem zdarzają się takie rzeczy, choć raczej jeśli chodzi o jakieś poboczne elementy, a nie te główne. Tak przynajmniej jest w moim przypadku.

Nie jest to jednak nic złego, gier powstało już tyle, że wiele motywów zostało w nich wykorzystanych, niektóre są wręcz bardzo dobre i po prostu głupio byłoby ich w jakiś sposób nie wykorzystać.

Sam chciałbym, żeby powstawało więcej gier w klimatach postapokaliptycznych albo Legendy Pięciu Kręgów, czyli nie samuraje i ninje koszące miliony przeciwników czym zarzucane są konsole, tylko coś co ma w sobie większy procent realizmu. Może wtedy mógłbym znaleźć kilka rzeczy do wykorzystania w trakcie prowadzenia własnych przygód.
 
__________________
Może być sto postaw i ułożeń miecza, ale zwyciężasz tylko jedną.
- Yagyū Munenori
Lio jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24-03-2008, 11:30   #3
 
Fehu's Avatar
 
Reputacja: 37 Fehu jest na bardzo dobrej drodzeFehu jest na bardzo dobrej drodzeFehu jest na bardzo dobrej drodzeFehu jest na bardzo dobrej drodzeFehu jest na bardzo dobrej drodzeFehu jest na bardzo dobrej drodzeFehu jest na bardzo dobrej drodzeFehu jest na bardzo dobrej drodzeFehu jest na bardzo dobrej drodzeFehu jest na bardzo dobrej drodzeFehu jest na bardzo dobrej drodze
Ja radzę sobie z tym tak:
Główny pomysł na akcję, fabułę, bądź jakiś główny wątek biorę z jakiejś gry, bądź filmy, czy książki. Ewentualnie robię zmiany kosmetyczne, dostosowując dany pomysł do realiów wymyślonego przeze mnie świata itd. Zmieniam natomiast postacie, okoliczności, miejsca, czas itp. Wszelkie elementy poboczne, wątki nie mające większego wpływu na przebieg całej gry dopracowuję już samodzielnie.
Według mnie to wcale nie jest nic złego. W dzisiejszych czasach naprawdę ciężko jest wymyślić coś, czego jeszcze nigdzie i nigdy nie było. Zastanawiam się, czy w ogóle jest to możliwe... W każdym bądź razie ważne jest, by w razie czego przyznać się do czerpania inspiracji z pewnych źródeł. Wmawianie ludziom, że wszyściutko wymyśliliśmy samemu (kiedy jest inaczej) nie prowadzi do niczego dobrego. Jeżeli kogoś dręczy natomiast to, że faktycznie nie potrafi niczego wykombinować samemu i ciągle czerpie pomysły od innych, to powinien postarać się znaleźć takie źródło inspiracji, które potencjalnie znać może niewiele osób. Możemy więc opierać się na mało znanym filmie, bądź rzadko czytanej książce, albo nawet na opowiadaniu napisanym przez kolegę z osiedla itp. itd. Możliwości jest naprawdę mnóstwo, a powielanie pewnych elementów wcale nie musi być złe, o ile umie je się ciekawie i możliwie oryginalnie przedstawić
 
Fehu jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24-03-2008, 12:21   #4
Banned
 
Reputacja: 0 Arango jest na bardzo dobrej drodzeArango jest na bardzo dobrej drodzeArango jest na bardzo dobrej drodzeArango jest na bardzo dobrej drodzeArango jest na bardzo dobrej drodzeArango jest na bardzo dobrej drodzeArango jest na bardzo dobrej drodzeArango jest na bardzo dobrej drodzeArango jest na bardzo dobrej drodze
Są dwie teorie.
Jedna mówi że wszystko co wymyślone od czasów Biblii jest plagiatem, druga że wszystko od czasów Szekspira jest tylko już powieleniem.

A bardziej serio. Ponieważ zazwyczaj fabuła gier cRPG jest prościuteńka (znajdz/zabij/odkryj/uwolnij) ma zastosowanie też jako podstawa w większości scenariuszy do sesji.

Tu nie ma co popadać w rozpacz, tylko skupić się na psychice bohaterów, stwórz skomplikowanego NPC i kładz nacisk na dylematy moralne.
A i tak okaże się że ktoś już coś takiego wcześniej wymyślił/napisał/nakręcił. Czerpanie inspiracji z rzeczy dobrych to zasługa, natomiast bezmyślne kopiowanie to tragedia. Szczegóły, wymyślone przez Ciebie, takie małe "smaczki" czynią cuda i wierz że jeśli nad tym popracujesz będzie o wiele lepiej i unikniesz wrażenia o którym pisałeś.

Pozdrawiam i życzę wielu dobrych inspiracji niekoniecznie z cRPG
 
Arango jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24-03-2008, 12:40   #5
 
Gettor's Avatar
 
Reputacja: 1674 Gettor ma wspaniałą przyszłośćGettor ma wspaniałą przyszłośćGettor ma wspaniałą przyszłośćGettor ma wspaniałą przyszłośćGettor ma wspaniałą przyszłośćGettor ma wspaniałą przyszłośćGettor ma wspaniałą przyszłośćGettor ma wspaniałą przyszłośćGettor ma wspaniałą przyszłośćGettor ma wspaniałą przyszłośćGettor ma wspaniałą przyszłość
No cóż, widać niepotrzebnie się martwiłem.

Dziękuję wam wszystkim za rady i powodzenia... w życiu
 
Gettor jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26-03-2008, 10:31   #6
 
Szarik's Avatar
 
Reputacja: 19 Szarik nie jest za bardzo znanySzarik nie jest za bardzo znanySzarik nie jest za bardzo znanySzarik nie jest za bardzo znanySzarik nie jest za bardzo znanySzarik nie jest za bardzo znanySzarik nie jest za bardzo znany
Problemem tu mogą być gracze Sam, mając graczy dosyć oczytanych i ogranych unikałem jak ognia motywów ze znanych filmów/książek/gier.
Raz byłem na sesji w Warhammera (wtedy jeszcze 1st edition), na której MG wykorzystał motyw z opowiadań Sapkowskiego. Musiałem naprawdę nieźle kombinować, żeby starać się reagować tak, jakbym nie wiedział co się dalej stanie
 
Szarik jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26-03-2008, 10:45   #7
Banned
 
Reputacja: 0 Arango jest na bardzo dobrej drodzeArango jest na bardzo dobrej drodzeArango jest na bardzo dobrej drodzeArango jest na bardzo dobrej drodzeArango jest na bardzo dobrej drodzeArango jest na bardzo dobrej drodzeArango jest na bardzo dobrej drodzeArango jest na bardzo dobrej drodzeArango jest na bardzo dobrej drodze
No zdarzyło się i mi taka "żaba", ale wyjściem z sytuacji gdy gracz/gracze po sesji stwierdzają - dobre było, ale ja to czytałem wcześniej, jest potraktowanie tego motywu jako bazy wyjściowej.

Znający zródło gracz, zapewne lekko znudzony fabułą odkrywa, że jego postać wchodzi znów do sesji "pod parą" bo na przykład jej reakcje, które powinny przynieść oczekiwany skutek (w końcu wiem co będzie - musimy po prostu zrobić to...) przynoszą wręcz odwrotny.

Można też złamać konwencję sesji, sposobów jest parę by nie stać się "niewolnikiem motywu".
 
Arango jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 17:54.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166