Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Rozmowy ogólne na temat RPG
Zarejestruj się Użytkownicy

Rozmowy ogólne na temat RPG Podziel się swoimi uwagami na temat różnych systemów RPG. Opowiedz jakie są Twoje ulubione systemy, a które według Ciebie zasługują na miano najgorszych. Albo po prostu luźno porozmawiaj na tematy powiązane z RPG.


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 25-06-2008, 11:46   #1
 
Telomo's Avatar
 
Reputacja: 18 Telomo nie jest za bardzo znanyTelomo nie jest za bardzo znanyTelomo nie jest za bardzo znanyTelomo nie jest za bardzo znanyTelomo nie jest za bardzo znanyTelomo nie jest za bardzo znany
P22

Zapewne każdy pisarz swojego systemu zna P19. Pozwoliłem sobie dodać 3 dodatkowe pytania, które mówią, czy w ogóle warto robić ten projekt.

Oto one:
1. O czym jest twoja gra?
2. Co robia postacie?
3. Co robia gracze(wliczajac w to mg, jeśli jest taki)?
4. W jaki sposób opisany świat(lub jego brak) wzmacnia to, o czym jest gra?
5. W jaki sposób tworzenie postaci wzmacnia to, o czym jest gra?
6. Jakie zachowania/style gry nagradza twoja gra(lub kaze, jesli to konieczne)?
7. W jaki sposób style gry/zachowania sa w twojej grze nagradzane lub karane?
8. Jak w twojej grze rozdzielone sa mozliwosci narracji i odpowiedzialnosc?
9. Co twoja gra robi, zeby przyciagnac uwage graczy, ich udzial i zaangazowanie(np. Co twoja gra robi, zeby sie przejmowali)?
10. Jaki jest sposob rozstrzygania/mechanika w twojej grze?
11. W jaki sposob rozstrzyganie wspomaga, to o czym jest gra?
12. Czy w twojej grze postacie sie rozwijaja? Jesli tak, to w jaki sposob?
13. W jaki sposob rozwoj postaci(lub jego brak) wspomaga to, o czym jest gra?
14. Jaki efekt chcesz swoja gra wywolac u graczy?
15. Jakie elementy towje gry zostaly dokladniej opisane. Dlaczego?
16. Jakie elementy twojej gry najbardziej cie ekscytuja/interesuja? Dlaczego?
17. Co twoja gra daje graczom, czego inne gry na daja, nie moga dac lub nie chca?
18. Czy chcesz swoja gre opublikowac i w jaki sposob?
19. Jaki jest twoj docelowy czytelnik?

P22 MOJE:

20. Czy planujesz wydać grę w kilku językach? Jakich?
21. Czy szukasz kogoś do pomocy? Kogo?
22. Czy projekt pochłania Ciebie bez reszty? Lubisz go?

Co o tym myślicie?
 
__________________
Nie ma to jak dobra książka, odpowiednie światło, śnieg za oknem, ciepły koc i lampka porządnego wina.

Jeżeli chcesz się skontaktować, pisz na mail lub gg: 13085699

Ostatnio edytowane przez Telomo : 25-06-2008 o 11:48.
Telomo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25-06-2008, 13:40   #2
 
Darken's Avatar
 
Reputacja: 191 Darken ma w sobie cośDarken ma w sobie cośDarken ma w sobie cośDarken ma w sobie cośDarken ma w sobie cośDarken ma w sobie cośDarken ma w sobie cośDarken ma w sobie cośDarken ma w sobie cośDarken ma w sobie cośDarken ma w sobie coś
Jest takie powiedzenie, że P19 dajesz komuś, kogo gry nie chcesz zobaczyć.

Sprawa 1
Nie dowiedziono skuteczności tego narzędzia. Odpowiedzi na pytania dają jakiś pogląd na grę samemu autorowi. Wtedy wie, do czego dąży (teoretycznie), a nie bawi się "Mam pomysł i jeszcze jeden pomysł".
Oglądanie odpowiedzi na te pytania podczas tworzenia gry to rachunek grzechów autora i próba odpowiedzi na to, czy nadal robi to, co zaplanował.

Sprawa 2
Pytania dotyczą systemów bardzo różniących się od "standardów" przyjętych w społeczności rpgowej (z tym, że takie standardy nie istnieją, ale to już inna sprawa, na inny temat, tutaj może się zrobić z tego offtop). Przeglądając forum autorskie.fora.pl widziałem wiele p19stek które brzmiały tak samo, chociaż ujmowane były różnymi słowami.
Nie, jak robisz fantasy Heartbreakra*, to nie potrzebujesz p19

Sprawa 3
Wiesz, ostatnie pytanie ma sens... i zarazem go nie ma.
Jeżeli ktoś siada do robienia gry, musi wiedzieć po co ją robi. Jeżeli tego nie zrobi, zaczyna gadać od rzeczy typu: Chcę kiedyś wydać ten system.
Btw. Istnieje taki serwis jak Lulu.com gdzie można opublikować swoją książkę, a następnie ludzie mogą ją zamawiać pojedynczo ze strony. Każda książka drukowana jest osobno, ale po dosyć niskich kosztach. Autor może ustalić, czy zwiększyć koszt druku o swój tantiem czy nie.
To najtańszy, znany mi sposób wydania rpg.

Co do pytania o wielojęzyczność, to naprawdę niewiele gier zostało wydanych w kilku językach. W domowych warunkach sukcesem jest skończenie jednej gry w rodzimych warunkach, a co dopiero tłumaczenie jej na inne języki.
Druga sprawa, że to ma mały sens. Za granicą mają jeszcze więcej gier (w końcu po angielsku pisze gry więcej osób niż po polsku), i raczej nie zainteresują się kolejnym fantasy heartbreakerem*.

*Heartbreaker fantasy to kolejna gra, która jest lepsza niż dnd, bo poprawia jego błędy, nie ma klas jest dowolność tworzenia i rozwijania postaci, jest bardziej realistyczna i ma 10-40 dodatkowych ras. I chronologię wydarzeń historycznych.
 
__________________
Mroczna wydawnicza małpa przedstawia Gindie, czyli wydawnictwo fabularnych gier karcianych.
Uuuk.
Darken jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:55.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166