|
Rozmowy ogólne na temat RPG Podziel się swoimi uwagami na temat różnych systemów RPG. Opowiedz jakie są Twoje ulubione systemy, a które według Ciebie zasługują na miano najgorszych. Albo po prostu luźno porozmawiaj na tematy powiązane z RPG. |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
30-11-2009, 08:46 | #1 |
Reputacja: 1 | Inne sposoby zwiększania współczynników/umiejętności postaci Co wy myślicie o takim systemie? Rozwijając umiejętność Atletyka(oparta na Budowie, Siła i Wytrzymałość w jednym) zdobywamy Punkty Budowy(1 poziom - 2 punkty, po 15/90 poziomie już 1), kiedy Punkty Budowy będą wynosiły tyle ile Budowa+1(BUD:9; wymagane PB:10 zapisujemy sobie punkcik Budowy. Byłoby to urealistycznienie systemu, ale wymagało by od każdej umiejętności określonego współczynnika. Umiejętności zwiększają się przez trenowanie ich(np. Atletykę Biegając), i tutaj byłby mechanizm podobny jak we współczynnikach(jak zrobimy dużo mikxturek, MG mówi by dać sobie punkt na Alchemię). Przykłady: Mag ma 6 Punktów Inteligencji i 8 Inteligencji oraz Alchemię(INT) na 5. Aby jeszcze w trakcie sesji podwyższyć INT ciągle bawi się przy stole alchemicznym. Reszta drużyny jest szczęśliwa(mnóstwo pełnych butelek) i mag, który ma swoją upragnioną Inteligencję na 9!
__________________ Prosze bardzo, Penny, i tak nie potrzebuję linka |
30-11-2009, 11:53 | #2 | ||||
Banned Reputacja: 1 | Cytat:
Cytat:
To podejście jest takie bardzo komputerowe, i w cRPG świetnie się sprawdza - w realu... Jak to widzisz? Cytat:
Ponadto: Cytat:
A w kwestii wyważania drzwi otwartych przy pomocy budyniu: Istnieje cała masa mechanik, gdzie poza współczynnikami i umiejętnościami używa się modyfikatorów (branych do testów) ze współczynników. A modyfikator zawiera w sobie część poziomu postaci... I to doskonale rozwiązuje "Twój problem"... | ||||
19-12-2009, 23:13 | #3 |
Reputacja: 1 | Jak dla mnie ten system jest chyba ściągnięty z Bethesdy (Morrowind, Oblivion). Ma on swoje plusy i minusy ale za tym idzie sporo mechaniki naliczania tych współczynników poprzez wykonywanie różnych czynności. Prawda jest to urealnienie gry (Atletyka wpływa na Krzepę/ Siłę/ Budowę zal. od systemu) ale jak mój przedmówca zauważyl trzeba by przy tych drzwiach i budyniu trochę posiedzieć. Można by ten system ułożyć ladnie i elegancko aby dało się nim grać, ale nie obejdzie się bez dużego liczenia, więc od razu odpadną rozgrywki w których czas i dynamika gry są najważniejsze. Jeśli natomiast chcemy się pobawić w rozwój swojej postaci a przy okazji porobić jakieś qsty to można poświęcić trochę czasu na zabawę we współczynniki. Nie ma co się bać nowych rozwiązań, nawet gdy są na początku zbyt rozległe. Pamiętajcie, to jest gra dla ludzi, a ilu ludzi tyle pomysłów. Jedni lubią Storytelling inni trochę matematyki, ktoś woli sesje w których pomacha sobie magicznym mieczem bo w końcu po to go ma, inny zaś woli pomyśleć nad rozwiązaniem zagadki i dać w łapę karczmarzowi za garść plotek. Refi, jeśli czujesz że ten system jest godzien uwagi to rozpisz go sobie, ustal zasady i całą mechanikę, potem zbierz kilku graczy i sprawdź go w praktyce. Wtedy dopiero będziesz miał odpowiedź czy masz skórkę czy jedwab. Mnie osobiście ten system cRPGowy od Bethesdy się podoba.
__________________ Jeśli coś musisz zrobić to to zrób a nie gadaj o tym |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
| |