lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Rozmowy ogólne na temat RPG (http://lastinn.info/rozmowy-ogolne-na-temat-rpg/)
-   -   [RPG na żywo] Pierwszy raz (http://lastinn.info/rozmowy-ogolne-na-temat-rpg/9819-rpg-na-zywo-pierwszy-raz.html)

Owłosiony Brodacz 03-03-2011 22:31

[RPG na żywo] Pierwszy raz
 
Witam, wielcy wojownicy i mroczni nekromanci!

Ostatnio zainteresowałem się bardziej sesjami na żywo i nie wiem jak zacząć. Znalazłem 1/2/3 osoby chętne do gry i myślę nad Warhamm. 2 edycją. Mam już bestiariusz w pdf, ponieważ na razie chce jedynie spróbować i jeśli się nam nie spodoba to przerzucić na inny system. Jedna z osób grała coś tam wcześniej, a druga ma zero pojęcia na temat RPG. Oczywiście planuję jej wyjaśnić co i jak itp.

Ja będę MG. I teraz proszę łaskawie o jakiekolwiek porady, linki do poradników itp. oraz jakiś download podręcznika w pdf. Język ang. nie sprawia mi kłopotu.

Pzdr.

Gettor 04-03-2011 01:11

Hej Brodacz
To świetnie, że RPG tak Ci się spodobało, a Warhammer 2ED to naprawdę niezły system (tak mówią, ja tam się nie znam, bo nie grałem :D).

W kwestii porad to szukasz pomocy bardziej pod kątem Młotka, czy RPG ogólnie? Bo ze swojej strony mogę pomóc tylko w tej drugiej sprawie.

A o podręcznik w pdf... hmm... nie powinieneś tu prosić. Tak oficjalnie, rozumiesz ;) Forum jako takie nie popiera piractwa, ale jestem pewien że gdzieś w jego ciemnych zakamarkach znajdzie się ktoś, kto Ci w tym pomoże :twisted:

Radagast 04-03-2011 02:22

Jak poszukujesz podręczników, to mogę Ci polecić DnD. Niby system praktycznie całkowicie inny od Młotka, ale wchodzisz na stronę ISG (polskiego wydawcy) i rozglądasz się za SRD (System Reference Document). Nie jest to to, co prawdziwy papierowy podręcznik, ale do gry na początek wystarczy, a całkowicie legalne. Choć prawdą jest, że Warhammer jest raczej prostszy (przynajmniej w moim odczuciu), więc początkujący szybciej załapią.

Osobiście proponowałbym Ci znaleźć kogoś kto ma większe obycie z RPGami, kto mógłby ciągnąć drużynę we właściwą stronę i pomógłby trzymać klimat. A propos klimatu, to sobie ustalcie na początku, że wszelkie dyskusje nie związane z grą poczekają na koniec sesji i że odpuszczacie sobie głupie dowcipy. Moim zdaniem nic tak nie zniechęca do RPG jak brak klimatu i kompletne rozluźnienie na sesji.
I nie nadużywaj mechaniki. Fajnie żeby się pojawiła, ale pół godziny turlania kostkami może trochę znudzić. Pamiętaj, że całą walkę na dobrą sprawę można rozstrzygnąć kilkoma testami przeciwstawnymi i opisać fabularnie. Niby podręcznik nie mówi że wolno, ale hej! policja nie ściga za coś takiego.

Tadeus 04-03-2011 10:35

Najlepiej by faktycznie było, gdybyś miał dostęp do podręcznika. Bez niego ciężko zacząć od zera.

Ewentualnie możesz zajrzeć do tej przygody:
http://www.fantasyflightgames.com/ff...r-contract.pdf

To kontrakt Oldenhallera. Chyba najciekawsza z dotychczasowych wprowadzających przygód do Warhammera, dopasowana do drugiej edycji tego systemu. Nawet jeśli nie poprowadzisz, to to dobra podstawa, na której można zbudować swoją własną przygodę w typowym klimacie Warhammera.

Jeśli to nie musi być koniecznie Warhammer, to możesz poszukać jakiegoś quickstarta. Dużo firm wypuszcza do netu pdfy z jakąś podstawową przygodą + skrótem zasad dla początkujących.

Na przykład tu do Earthdawna:
Misguided Ambitions - An Introduction to Earthdawn Third Edition - RedBrick | DriveThruRPG.com

albo do przyszłościowej wersji Warhammera:
http://www.fantasyflightgames.com/ff...ness-(web).pdf

Avaron 04-03-2011 14:01

A ja polecam coś znacznie prostszego, szczególnie dla osób rozpoczynających swoją przygodę z rpg. Mianowicie Savage Worlds, to uniwersalna i niesamowicie grywalna mechanika dzięki, której będziecie mogli bawić się w absolutnie dowolnym settingu. Na stronie polskiego wydawcy dostępna jest darmowa Jazda Próbna oraz cały szereg prostych, wprowadzających przygód dla leniwych:

http://wydawnictwogramel.pl/download/Jazda%20Probna.pdf

Jeżeli całość przypadnie Ci do gustu, to zakup podręcznika nie powinien nastręczać kłopotów (niecałe 40 zł w wersji papierowej i jakieś 15 za pdf).

Można bez piracenia? Można! :)

Glyph 04-03-2011 14:35

Jeśli chodzi o Warhammera, to jest jeszcze autorka, czy raczej fanowskie rozszerzenie pierwszej edycji warhammera. Zawiera wszystkie zasady potrzebne do gry.
Warhammer FRP TofT ed III ver 003 (288dpi)

Owłosiony Brodacz 04-03-2011 19:10

Cytat:

Napisał Gettor (Post 290318)
Hej Brodacz
To świetnie, że RPG tak Ci się spodobało, a Warhammer 2ED to naprawdę niezły system (tak mówią, ja tam się nie znam, bo nie grałem :D).

W kwestii porad to szukasz pomocy bardziej pod kątem Młotka, czy RPG ogólnie? Bo ze swojej strony mogę pomóc tylko w tej drugiej sprawie.

A o podręcznik w pdf... hmm... nie powinieneś tu prosić. Tak oficjalnie, rozumiesz ;) Forum jako takie nie popiera piractwa, ale jestem pewien że gdzieś w jego ciemnych zakamarkach znajdzie się ktoś, kto Ci w tym pomoże :twisted:

Szukam ogólnych porad, praktycznie wszystkiego co może pomóc w tworzeniu klimatycznych i ciekawych sesji. Jeśli jesteście w stanie pomóc, lub myślicie, że możecie to śmiało - nie krępować się. Co do systemu: nie jest nic jeszcze ustalone. Nie rozmawiałem jeszcze z resztą grupy - równie dobrze możemy wybrać jakiś system w przyszłości itp. Proszę jedynie o waszą opinie na temat systemów w jakie graliście i jakie, waszym zdaniem, są najlepsze.

Innych graczy już nie znajdziemy - miałem problem ze znalezieniem tych dwóch.

Dziękuje za pomoc i porady i w dalszym ciągu proszę o pomoc.

btw. to słyszeliście o systemie fallout czy coś? - wydaję się bardzo ciekawy. ; )

Gerhagox 05-03-2011 09:51

Ja tam za Falloutem nie przepadam, chociaż muszę przyznać, że ma najlepiej rozwiniętą siatkę fanowską. Taka nasza polska Klanarchia to by tylko mogła pozazdrościć.

Jak angielski nie sprawia ci kłopotu, Owłosiona Brodo to mogę polecić zbiór artykułów DnD: Dungeons & Dragons Roleplaying Game Official Home Page - Archive
Ok, wiem, że pisałeś o Warh-u, ale wiele rzeczy w tych artykułach jest przydatnych do przemyślenia bez względu na system.

Radagast 05-03-2011 20:58

Cytat:

Napisał Avaron (Post 290374)
Savage Worlds, to uniwersalna i niesamowicie grywalna mechanika dzięki, której będziecie mogli bawić się w absolutnie dowolnym settingu.

Zapomniałeś dodać "brawurowa". ;) Uważam, że SW są przereklamowane, a poza tym niekoniecznie łatwe do nauczenia na początek. Zdecydowanie wolałbym zaczynać od prostej mechaniki bazującej na jednej kostce, jak Neuroshima, Warhammer, Dzikie Pola, czy Gasnące Słońca (tu akurat 2 kostki). A jak komuś się setting nie podoba, to zawsze może go zmienić, a tylko mechanikę zachować.
Fallouta nie znam, chętnie poznam, choć nie sądzę, żebym polubił bardziej niż rodzimą Neuroshimę.

Aschaar 05-03-2011 21:16

Cytat:

Napisał Owłosiony Brodacz (Post 290294)
Ostatnio zainteresowałem się bardziej sesjami na żywo i nie wiem jak zacząć. Znalazłem 1/2/3 osoby chętne do gry i myślę nad Warhamm. 2 edycją. Mam już bestiariusz w pdf, ponieważ na razie chce jedynie spróbować i jeśli się nam nie spodoba to przerzucić na inny system. Jedna z osób grała coś tam wcześniej, a druga ma zero pojęcia na temat RPG. Oczywiście planuję jej wyjaśnić co i jak itp.

Proponuję na początek wybrać świat w jakim chcielibyście zacząć grać. Czy ma to być świat fantasy, czy SF; czy ma w nim być dużo magii, czy niekoniecznie. To dobrze jest ustalić wspólnie na początku - zanim zacznie się rozgrywkę. Odpadnie wtedy problem zmieniania systemu w trakcie (a prawda jest taka, że jeżeli ktoś się zrazi na początku to potem nie chce spróbować po raz kolejny). Jeżeli ktoś grał wcześniej - warto skorzystać z jego pomocy. Może nawet wybrać system, w który grał - będzie wtedy mógł pomóc w przygotowaniu postaci, czy nawet "podpowiadać" nowym graczom. Myślę, też na na początek nie ma co się bawić w pełną mechanikę (w jakimkolwiek systemie) bardziej koncentrując się na odgrywaniu roli niż na turlaniu. Można po prostu zastosować mechanikę uproszczoną lub nie stosować jej wcale. Wprowadzając mechanikę dopiero po kilku sesjach, kiedy będzie wiadomo, że świat odpowiada całej ekipie. Mechaniki mają to do siebie, że każdemu odpowiada inna...


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 10:50.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172