Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Rozmowy ogólne na temat RPG
Zarejestruj się Użytkownicy

Rozmowy ogólne na temat RPG Podziel się swoimi uwagami na temat różnych systemów RPG. Opowiedz jakie są Twoje ulubione systemy, a które według Ciebie zasługują na miano najgorszych. Albo po prostu luźno porozmawiaj na tematy powiązane z RPG.


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 05-03-2011, 23:22   #1
 
Shooty's Avatar
 
Reputacja: 1 Shooty jest na bardzo dobrej drodzeShooty jest na bardzo dobrej drodzeShooty jest na bardzo dobrej drodzeShooty jest na bardzo dobrej drodzeShooty jest na bardzo dobrej drodzeShooty jest na bardzo dobrej drodzeShooty jest na bardzo dobrej drodzeShooty jest na bardzo dobrej drodzeShooty jest na bardzo dobrej drodzeShooty jest na bardzo dobrej drodzeShooty jest na bardzo dobrej drodze
System arenowy

Ostatnio zamarzyło mi się poprowadzenie sesji PBF skupionej na walce o przetrwanie na arenie. Z tym, że każdy gracz byłby innym gladiatorem, który pragnie przeżyć i nie zawaha się przed zabiciem innych. I jako, że gra nie będzie oparta o żaden konkretny system, chciałbym zapytać się jaki polecacie. Zależy mi głównie na szybkich, brutalnych starciach PvP, które nie ciągną się turami.
 

Ostatnio edytowane przez Shooty : 05-03-2011 o 23:24.
Shooty jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05-03-2011, 23:35   #2
Banned
 
Reputacja: 1 Aschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znany
PBF oparty na szybkich starciach PvP? Albo jest późno, albo to się wyklucza... Szybkie PBF oparte po jakąkolwiek mechanikę to jakaś nowatorska nowość...
 
Aschaar jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05-03-2011, 23:52   #3
 
Shooty's Avatar
 
Reputacja: 1 Shooty jest na bardzo dobrej drodzeShooty jest na bardzo dobrej drodzeShooty jest na bardzo dobrej drodzeShooty jest na bardzo dobrej drodzeShooty jest na bardzo dobrej drodzeShooty jest na bardzo dobrej drodzeShooty jest na bardzo dobrej drodzeShooty jest na bardzo dobrej drodzeShooty jest na bardzo dobrej drodzeShooty jest na bardzo dobrej drodzeShooty jest na bardzo dobrej drodze
Pewnie to drugie. Chciałbym, aby walki PvP opierały się głównie na szczęściu do kości połączonym ze statystykami i umiejętnościami postaci.
 
Shooty jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 06-03-2011, 00:05   #4
 
Sekal's Avatar
 
Reputacja: 1 Sekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputację
Jedyny nadający się to system, o którym wiem, to D&D. Ale to arena dla specyficznych osób, które znają tą mechanikę na wylot, inni nie mają szans. Coś takiego (czyt: areny) miały miejsce na forum D&D, a potem Polterze, gdzie to pierwsze forum przeniesiono. Poszukaj w tamtejszym archiwum, powinny być. Zobaczysz jak to wyglądało - i to jak to rozwiązano jest chyba jedyną opcją rozgrywania takiego czegoś na forum.
Można niby kombinować z innymi systemami/opcjami, ale wielu już poniosło porażki. D&D pozwala na tyle kombinacji, że te walki zawsze mogą być ciekawe i zaskakujące, w innych systemach o to trudno. No i pisanie "strzelam" jest niezbyt... wciągające.
 
__________________
If I can't be my own
I'd feel better dead
Sekal jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 06-03-2011, 00:33   #5
 
Takeda's Avatar
 
Reputacja: 1 Takeda ma wyłączoną reputację
Sesja pbf oparta głównie na walce, które nie ciągną się turami?
Moim zdaniem pomysł raczej mało wykonalny.
Przy grze na żywo może i miałby rację bytu (choć i tu wątpię, by gra pvp przy takich założeniach była dla kogoś satysfakcjonująca. Wyjście na arenę oznacza śmierć jednej z postaci graczy. I co dalej? Gracz idzie do domu, albo emocjonuje się pojedynkami innych)
Przy graniu na forum nie da się wprowadzić elementu emocji jaki towarzyszy turlaniu się kości po stole. Odpada element zaskoczenia i potrzeba błyskawicznych decyzji, które mogę zaważyć na życiu postaci.
Tak jak pisze Sekal zastosowanie mechaniki D&D i jej wszystkich kruczków pozwala jakoś urozmaicić grę, ale to za mało by starczyło tego na całą sesję.
Na arenę wychodzą postacie dwóch graczy, po dwóch tygodniach (bo zakładam, że co najmniej tyle czasu trzeba będzie na rozegranie walki) jedna z nich ginie, a gracz kończy zabawę w sesji. Posty w takiej sesji ograniczyłby się do kilku zdań. Nie można przecież w każdej turze opisywać na pół strony A4, jak to słońce błyszczy na stali toporów.
To troszkę zniechęcające, nie uważasz?
Jeżeli już chcesz oprzeć sesję na walce o przetrwanie to może lepiej zmienić troszkę założenia. Zamiast pojedynków gracz kontra gracz, mamy drużynę która wciela się w niewolników/gladiatorów, którzy z kaprysu władcy i ku uciesze gawiedzi walczy z najróżniejszymi potworami. Na arenę wychodzi potwór i drużyna. Potwór musi być na tyle silny i potężny, by bardziej liczyła się taktyka, pomysłowość i umiejętności niż rzuty kośćmi.
Dodajemy do tego wątek fabularny. Władca ogłasza turniej w którym nagrodą jest wolność. Na chętnych czeka turniej (czyli kilka potworów które trzeba ubić) i jakiś tzw. super boss. Gracze musieli by planować walki i troszkę pomyśleć. Za każdą wygraną walkę postacie graczy zdobywają pieniądze za które mogą kupić sprzęt, jakieś magiczne przedmioty itp. itd. Nie wiem czy taki pomysł też nie poległby z powodu małej atrakcyjności i małej grywalności, ale wydaje mi się że mógłby on znaleźć więcej amatorów niż walki pvp, gdzie każda walka oznacza śmierć dla jednego z uczestników.
 
__________________
"Lepiej w ciszy lojalności dochować...
Nigdy nie wiesz, gdzie czai się sztruks" Sokół
Takeda jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 06-03-2011, 00:47   #6
 
Qumi's Avatar
 
Reputacja: 1 Qumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetny
No cóż... ewentualnym przyspieszeniem walk może być gg, skype czy google docs. Niestety z mojego doświadczenia gracze są leniwi w odpisywaniu na tak wysłane wiadomości.

Google docs w sumie najlepiej się nadaje bo pozwala edytować tekst w trakcie pisania. Tylko trzeba mieć zmotywowanych graczy.

Ewentualnie użyj systemu Anonima - czyli sesję jednolinijkową.
 
Qumi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 06-03-2011, 11:10   #7
 
Shooty's Avatar
 
Reputacja: 1 Shooty jest na bardzo dobrej drodzeShooty jest na bardzo dobrej drodzeShooty jest na bardzo dobrej drodzeShooty jest na bardzo dobrej drodzeShooty jest na bardzo dobrej drodzeShooty jest na bardzo dobrej drodzeShooty jest na bardzo dobrej drodzeShooty jest na bardzo dobrej drodzeShooty jest na bardzo dobrej drodzeShooty jest na bardzo dobrej drodzeShooty jest na bardzo dobrej drodze
@Takeda
W tej sesji nie chodziłoby tylko o samą walkę, ważną rolę odgrywałby aspekt psychologiczny. Poza tym postacie wędrowałyby po arenie tygodniami, więc byłyby zmuszone polować i gotować, aby przeżyć. A poza tym ważnym szczegółem jest to... że bohaterowie składaliby się z dzieci. Kto czytał "Igrzyska Śmierci" Suzanne Collins, ten od razu domyślił się o co mi chodzi. Świetna książka, nawiasem mówiąc, ale co do sesji to właśnie wspomniane dzieło było moją największą inspiracją.
 
Shooty jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 06-03-2011, 11:44   #8
 
Sekal's Avatar
 
Reputacja: 1 Sekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputacjęSekal ma wspaniałą reputację
No właśnie, inspiracje po przeczytaniu książki/obejrzeniu filmu... to najczęściej koszmar PBF. Mg przechodzi szybko, graczom jeszcze szybciej, a tak na prawdę nie ma większego na to pomysłu. A "idę, zabijam, gotuję, śpię, idę zabijam..." jest baaardzo nudnym i słabym pomysłem na sesję.
 
__________________
If I can't be my own
I'd feel better dead
Sekal jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 06-03-2011, 11:48   #9
 
Shooty's Avatar
 
Reputacja: 1 Shooty jest na bardzo dobrej drodzeShooty jest na bardzo dobrej drodzeShooty jest na bardzo dobrej drodzeShooty jest na bardzo dobrej drodzeShooty jest na bardzo dobrej drodzeShooty jest na bardzo dobrej drodzeShooty jest na bardzo dobrej drodzeShooty jest na bardzo dobrej drodzeShooty jest na bardzo dobrej drodzeShooty jest na bardzo dobrej drodzeShooty jest na bardzo dobrej drodze
Jak już wspomniałem bardzo dużą rolę odgrywałyby przemyślenia dzieci (12 - 17 lat) zmuszonych do zabijania siebie nawzajem w celu przeżycia. Dodatkowo traktowane jest to jako program rozrywkowy dla mieszkańców kraju, więc ich zdania na ten temat musiałyby być jeszcze bardziej podzielone.

Poza tym jest wiele sesji inspirowanych, które mimo to nie upadły i wytrwały do końca. A ja nie tracę tak szybko chęci zrealizowania pomysłu.
 
Shooty jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 06-03-2011, 14:19   #10
 
Takeda's Avatar
 
Reputacja: 1 Takeda ma wyłączoną reputację
Sekal ponownie ma rację mówiąc o koszmarze nagłych inspiracji pod wpływem filmu, książki. Nie ma oczywiście nic złego w inspiracji, ale taki pomysł trzeba dobrze przemyśleć i opracować, a nie rzucać się na żywioł. Sesja zbudowana na bezpośrednim przeniesieniu fabuły książki, czy filmu do gry jest w większości przypadków mało grywalna. Jedna sesja na żywo zagrana pod wpływem takiego impulsu będzie niewątpliwie wciągająca dla wszystkich znających dzieło na którym jest oparta, gdyż przedłuży radość i satysfakcję z obcowania z nim i pozwoli na bawienie się tematem, który się podobał.
Musisz jednak pamiętać, że sesje pbf-u trwają miesiącami i by sesja nie zakończyła się po trzech kolejkach postów musi być naprawdę wciągająca. Nieprzemyślany temat i fabuła sesji spowoduje jej szybki koniec.

Jeżeli chcesz oprzeć sesję na pokazaniu emocji i psychologii postaci to po co ci mechaniczne walki w sesji. Użycie mechaniki zniszczy wszelką psychologię w sesji. Jeżeli walka ma być tłem dla ukazania przeżyć wewnętrznych bohaterów nie potrzebne są kości i cyferki do jej rozgrywania, wystarczy fabularny opis i bazowanie na tym o czym pisałem wcześniej, czyli fortelach i strategii walki.
Jeżeli interesuje cię pokazanie degradacji moralności i upadku etyki to polecam "Władcę much" Williama Goldinga. Wielopoziomowa powieść o walce o przetrwanie, o narodzinach dyktatury i degradacji wartości moralnych ukazana właśnie na przykładzie losów grupy dzieci ocalałych z katastrofy lotniczej, które próbują zorganizować własny rząd i społeczeństwo.
 
__________________
"Lepiej w ciszy lojalności dochować...
Nigdy nie wiesz, gdzie czai się sztruks" Sokół
Takeda jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 23:55.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172