|
Rozmowy ogólne na temat RPG Podziel się swoimi uwagami na temat różnych systemów RPG. Opowiedz jakie są Twoje ulubione systemy, a które według Ciebie zasługują na miano najgorszych. Albo po prostu luźno porozmawiaj na tematy powiązane z RPG. |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
13-03-2011, 19:43 | #21 |
Reputacja: 1 | Właśnie z tym bym polemizował. Nie stać mnie na każdy podręcznik jaki mi się wymarzy a PDFa bym kupił z chęcią - jeżeli mi się spodoba, wydrukuję go albo cuś.
__________________ Ogień trawi mnie, Spala każdym dniem, Rośnie we mnie gniew, Ogień! Ogień! Spala mnie Stracony czas dzieciństwa, We łzach umkną mi, Wszystko płonie w głowie mej, Płomień, płomień.. Palę się |
13-03-2011, 20:44 | #22 | |||
Reputacja: 1 | Anonim--> Cytat:
Cytat:
Cytat:
Kolejni zaś, są kolektywem i jednostkami autonomicznymi zarazem, więź społeczna przekracza pojmowanie ludzkie, a dziwna degeneracja technologiczna od tysięcy ras, nie ma racjonalnego wytłumaczenia.. Żyją w środowisku większej grawitacji, w atmosferze metanowej.. Owszem, na upartego można by jakoś grać, w końcu MG musi czasem odegrać takiego NPC, ale chodzi o to, że to jest bardzo na siłę i nie powinno mieć miejsca. Motywacje i zachowania Obcego, są bardzo różne. A jeszcze pomysł drużyny kilku obcych, to już zupełnie odpada Chociażby z powodu biologii.. Achernar--> Druk 350 stron, to też nie w kij dmuchał 30-35 złotych w czerni-bieli jak nic. Na razie opcją jest wydanie na papierze, zobaczymy jak będzie. | |||
13-03-2011, 22:12 | #23 |
Reputacja: 1 | Jak dla mnie kosmitów w SF może w ogóle nie być. Nie są najważniejsi, ale skoro już przy tym jesteśmy to w porządku były te z Master of Orion 2. Natomiast kompletnie nie podoba mi się ten motyw w Star Trek (który ogólnie bardzą lubię, zwłaszcza oryginalną serię): wszędzie ludzie bez wyraźnej przyczyny. Inna sprawa, że rzeczywistość, w której w całym wszechświecie jedyne rozumne istoty to byliby ludzie, ale rozwijający się oddzielnie na wielu planetach to całkiem dobry pomysł. W panteonie moich ulubionych kosmitów, które zresztą sam stworzyłem na motywach wspomnianego Master of Orion 2 jak również kreskówki Johnny Bravo i całkowicie własnej wyobraźni to (bez nazw): 1. Gady zakryte płaszczami z kapturami, które w sposób naturalne poruszają się pomiędzy fazami rzeczywistości i są mistrzami techniki kamuflażu - niewidzialności (na podstawie Darlok). 2. Duże i szybko rozmnażające się gady o kiepskiej technologii, których celem jest zasiedlenie jak największej ilości światów (na podstawie Sakkra). 3. Niedźwiedziopodobne stwory, których zagłada odbyła się dawno temu w przyszłości i ocaleli badają teraz czas, żeby odzyskać swoją cywilizację (na podstawie Chronosa Pana i Władcy Czasu, niedźwiedzia z Johnny Bravo). 4. Stwory, które zdecydowały się porzucić organiczność na rzecz mechaniczności i rozdzieliły się na trzy wrogie rasy: organiczne, półorganiczne i mechaniczne (na podstawie Meklarów). 5. Kamienie posiadające zdolności psioczne (na podstawie Silicoids). 6. Wirusy umiejące sterować życiem jakby były lalkarzami i które poruszają się po świetle. Ale czy to napewno nie to samo co "elfy z lasergunami"? |
13-03-2011, 22:38 | #24 |
Reputacja: 1 | Raczej nie, ale Indoctrine z tego co widzę ma już własną wizję świata której zaciekle broni, poza tym to nie koncert życzeń =)
__________________ Ogień trawi mnie, Spala każdym dniem, Rośnie we mnie gniew, Ogień! Ogień! Spala mnie Stracony czas dzieciństwa, We łzach umkną mi, Wszystko płonie w głowie mej, Płomień, płomień.. Palę się |
13-03-2011, 23:07 | #25 |
Reputacja: 1 | Anonim--> Ja, chociaż jestem fanem Treka, nie przepadam za wizją tamtejszych kosmitów (szczególnie ta kompatybilność genowa.., wiem jest to wytłumaczone, ale..). Skupiłem się na tym, by Obcy byli jak najbardziej różni od ludzi W Master of Orion 2, niektórzy Obcy byli zrobieni całkiem całkiem, oczywiście jak na grę komputerową Głównie brawa za mieszkańców planet gazowych... Achernar--> Jak każdy twórca, wizję mam Nie jestem głuchy na uwagi, lecz podstawowe sprawy oczywiste, że nie będą zmieniane, co innego drobniejsze. |
14-03-2011, 14:05 | #26 | |
Reputacja: 1 | Przede wszystkim gratulacje, za samą jakość owego kawałka. Wygląda naprawdę ładnie. Co do systemu, to jest to klasyka i dobrze, według mnie zdroworozsądkowe klocki do budowy postaci. Natomiast prawdopodobnie nie jest to system dla mnie, bynajmniej nie dlatego, że hard sf nie może być osadzona daleko w przeszłości. Może, czego doskonałym przykładem są chociażby "Solaris" oraz "Niezwyciężony" stanowiące klasykę hard sf nie tylko polskiej, ale światowej. Oczywiście według niektórych kryteriów Rzecz jasna, klasyfikacji w fantastyce jest wiele, na tyle właściwie, że każdy znajdzie coś, czym będzie się mógł podeprzeć, dlatego więc może Aschaarowi pasują inne granice strukturalne, niż Indoctrine. Otóż dla mnie rpg jest zabawą, a nie wkuwaniem oraz przeliczaniem na arkuszach kalkulacyjnych rozmaitych zależności. Widziałem kiedyś na konwencie, kiedy GM prowadził "kryształy Czasu" przy pomocy komputera ze względu na szereg potrzebnych przeliczeń. Średnio to wyglądało, nie mówiąc już o tym, ze tak naprawdę utrudnienia przeszkadzają. Komplikacja systemu jest, według mnie, sensownie ciągnięta do tego miejsca, dopóki ubarwia grę, ale nie spowalnia rozgrywki. Jeśli natomiast wrzucamy arkusze kalkulacyjne to niewątpliwe stanowi znak, że warto się jeszcze raz zastanowić nad tym aspektem wspomnianego systemu. Cytat:
Ogólnie przy zalewie indiasów rozmaitego typu cieszy mnie powstawanie oraz wydawanie klasycznych systemów. Szczere wyrazy powodzenia. | |
14-03-2011, 20:20 | #27 | ||
Reputacja: 1 | Cytat:
Cytat:
| ||