lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Savage Hydepark (http://lastinn.info/savage-hydepark/)
-   -   Materiały i dodatki (http://lastinn.info/savage-hydepark/12166-materialy-i-dodatki.html)

0blivion 16-05-2013 09:06

Jasne. W odległych planach mam sesję z Nemezis (obecnie prowadzę Neuroshimę na Savage Worls), ale tylko "na żywo", więc chętnych zapraszam do Poznania ;)

JPCannon 16-05-2013 11:15

Skoro na żywo to po sesji koniecznie napisz jakieś małe streszczenie albo jakiś raport z sesji u nas ;) Chętnie poczytam jak wam poszła sesja i jakie rozwiązania stosowaliście.

Tutaj jest specjalny dział na to :) żebyś nie musiał szukać. Wasze sesje - lastinn

A w sesji Nemezis z chęcią wziął bym udział ;) jeśli jednak skusił byś się na wersję pbf. Także w razie czego gracza na pewno jednego już masz :)

JPCannon 30-05-2013 11:59

Na stronie jednego z twórców darmowych materiałów do Savage Worlds pojawił się kolejny podręcznik w pdfie ;) Tym razem autor stworzył (i tworzy bo z opisu wynika, że będzie go jeszcze aktualizował) podręcznik z przeróżnymi wariantami podstawowych mocy. Są tam bardzo ciekawe i zrównoważone opcje jak taki spell może działać, zwiększając jego koszt punktów mocy, w zamian zyskując dodatkowe efekty.

Przykładem może być kwasowa strzała na podstawie zaklęcia pocisk. Normalnie pojedynczy pocisk może zadawać 3k6 obrażeń i kosztuje 1PM. Tutaj autor w zamian za zmniejszenie obrażeń o jeden rodzaj kości, dodał dodatkowe 2k4 obrażeń w kolejnej turze od kwasu z możliwością częściowego zniszczenia pancerza celu ;) Zapraszam do czytania i korzystania!

Strona z tworami autora:
Zadmar's Savage Worlds stuff

Nowy podręcznik Savage Spellbook
http://www.godwars2.org/SavageWorlds...eSpellbook.pdf

Azrael1022 05-07-2013 17:11

Savage Worlds - Savage SLA Industries to nieoficjalna konwersja stworzona przez forumowiczów z Pinnacle Entertainment Group (Index :: Great White Games/Pinnacle Entertainment Group) (dyskusja: Savage SLA :: Great White Games/Pinnacle Entertainment Group). Jak to z autorskimi materiałami bywa, dostępna jest za darmo, np. na Voidstate - Roleplaying Downloads. Już na pierwszy rzut oka widać, że konwersja zrobiona została przez ludzi, którzy czują SLA. Stworzyli interesujące przewagi i zawady doskonale odzwierciedlające zasady czy też problemy istniejące w Świecie Postępu. I tak dostajemy np. uzależnienie od telewizji, telegeniczność oraz zerową charyzmę (przed kamerą).

Myślę, że konwersja wyszła systemowi na dobre. Kreacja postaci jest dużo prostsza – określamy kostki cech, wybieramy pakiet zdolności związany z profesją, kupujemy umiejętności, przewagi/zawady i w końcu płacimy za ekwipunek. Nie ma większych problemów, o ile ktoś nie chce grać Ebonem lub Brain Wasterem – wtedy czeka go żmudne przeglądanie kilku podręczników naraz, w celu wybrania glifów.

Dużym mankamentem oryginalnego SLA Industries było niezrównoważenie grywalnych ras. Autorzy dodatku pokusili się o próbę wprowadzenia pewnego balansu. Z jednej strony, jest już sens grać ludźmi, z drugiej jednak, niektóre rasy z założenia miały być potężne. Jeżeli MG chciał prowadzić przygodę szpiegowską, mógł ograniczyć wybór ras do ludzi, jak koncentrował się na skrytobójstwach najlepszą opcję stanowili Wraith Raiders, a kiedy trzeba było ruszyć do Sektorów Kanibali warto było stworzyć drużynę Stormerów. Taki wybór postaci ograniczał jednak różnorodność, a szkoda. Grając na zasady Savage Worlds można złożyć zróżnicowaną, wielorasową drużynę i cieszyć się możliwościami, jakie daje współpraca.

Walka jest szybsza i prostsza. Dzięki systemowi SW nie trzeba tyle liczyć, podział rundy jest bardziej klarowny, postacie mogą wykonać podobną liczbę czynności i dzięki Fuksom śmiertelność jest dużo niższa (grając na oryginalne zasady można było mieć dwa, trzy przypadkowe zgony na sesje). Nadal jednak trzeba liczyć uszkodzenia zbroi – niestety zrobione niezbyt logicznie. Dla przykładu, podstawowe pancerze mogą się zepsuć już po dwóch uderzeniach, a pancerz wspomagany jest gorszy od kamizelki kevlarowej opisanej w SE Rules Explorer’s Edition… wtf? Ogólnie, mimo konieczności wprowadzenia homerules dla pancerzy, zasady są jaśniejsze i lepsze. To jednak nie było trudne do uzyskania, bo mniej logiczne zasady niż w podstawce SLA to ciężko znaleźć.
Solidnym punktem konwersji jest część przewagi i zawady – mamy ich ponad dwadzieścia stron. Są bardzo klimatyczne i dobrze odwzorowują realia Mortu. Znajdziemy też informacje, o jakich przewagach/zawadach z podstawki należy zapomnieć, bo nie pasują do settingu.

Skomplikowaną sprawą w Savage SLA jest Ebb – czyli odpowiednik magii. Odpowiednie glify (czary) nie są już kupowane jak umiejętności, tylko jako przewagi, co sprawia, że początkujący Ebon zaczyna ze znacznie mniejszą liczbą mocy – według podstawki SLA mógł wykupić dowolną liczbę. Do każdego (prawie) glifu można dokupić wzmacniającą go przewagę, ponadto manipulując fulxem (odpowiednik many) można uzyskać dodatkowe efekty, takie jak zwiększenie obrażeń czy większy obszar działania glifu. Dzięki temu mamy uproszczony i ograniczony system w porównaniu z podstawką, gdzie każdy glif dostępny był na dwudziestu poziomach i każdy dawał jakąś nową moc. System Savage SLA jest niby prosty, ale żeby wybrać glify dla początkującej postaci lub po prostu się w tym wszystkim wstępnie rozeznać, trzeba poświęcić sporo czasu wertując różne podręczniki – czasem nawet cztery naraz – SLA Industries Core Rulebook, SW Explorer’s Edition, Deadlands Reloaded i Tour of Darkness. Jeżeli nam jakiegoś brakuje... well, albo nie kupimy glifu albo trzeba będzie go opracować samemu.

Całkiem nową rzeczą jest "test magii" bazujący na umiejętność Formulae. W konwersji jest to zwykła umiejętność, której wartość określa znajomość skomplikowanych reguł matematycznych rządzących Ebb. Można ją zwiększyć w zwykły sposób podczas tworzenia postaci oraz podnosić za punkty doświadczenia podczas gry. Jej poziom nie zależy już tylko i wyłącznie od MG. Kiedy zatem nasz Ebon tak dobrze pozna Ebb, że zacznie mieć koszmary? Kiedy zacznie halucynować? Kiedy koszmary staną się rzeczywiste? To nadal zależy od mistrza gry, ale dopiero jak postać osiągnie rangę weteran.

Podsumowując, konwersja dobra – szczerze polecam grę według tych zasad.



JPCannon 20-07-2013 10:56

PICIE MOŻE BYĆ NAPRAWDĘ BRAWUROWE!



Z ciekawości przeglądałem sieć w poszukiwaniu nowych materiałów do Savega. Znalazło się ich trochę jak zwykle, ale trochę zajmie mi wrzucenie ich tutaj. Jednak natrafiłem na coś co nie mogło czekać. Któż nie lubi od czasu do czasu w swojej sesji napić się mocniejszego drinka :D Jeden z fanów stworzył bardzo fajne reguły dla picia konkretnych trunków i powiązanych z tym elementów do Savage Worlds. Materiał zawiera między innymi nowe przewagi i zawady dla lubujących się w trunkach, specjalne zasady z tym związane, czy chociażby bonusy i kary jakie zapewnia konkretny alkohol w kwesti rozstrzygania trzeźwości. Wszystko zaś okraszone ciekawymi grafikami :) Zapraszam serdecznie do czytania:

https://docs.google.com/file/d/0B3g3...it?usp=sharing

Ps.AJT Twój krasnolud za pewne ucieszył by się z takiego dodatku :D

PS2.Polecam oglądać po pobraniu na dysk bo w przeglądarce jak zauważyłem często pdfy mają zniekształcone kolory. Chyba, że to tylko u mnie tak jest :)

JPCannon 14-11-2013 10:47

Strasznie żałuję, że nie mam więcej czasu by zbierać materiałki do Savega, ale jak natrafiam na coś naprawdę ciekawego to nie mogę się powstrzymać żeby na forum nie dać :D

Kolejne materiały od geniusza który tworzy darmowe, wypchane mechaniką pdfy do Savega. Tym razem jego wytworami są podręcznik o tworzeniu ras smoków:
http://www.godwars2.org/SavageWorlds/SavageDragons.pdf
i ras nieumarłych:
http://www.godwars2.org/SavageWorlds/SavageUndead.pdf

Dla tych którzy nie kojarzą wcześniejszych materiałów twórcy, podsyłam stronę ze wszystkimi jego materiałami:
Zadmar's Savage Worlds stuff

JPCannon 22-12-2013 22:23

Kolejna konwersyjna perełka na którą trafiłem w sieci :) Dzisiaj wrzucam nic innego jak konwersję samego:


Konwersji jeszcze nie testowałem bo ledwo co na nią trafiłem. Wydaje się jednak wykonana bardzo fajnie i za pewne zawiera sporo przydatnych elementów. Moim zdaniem całego Shadowruna da się w Savegu prowadzić za pomocą settingu Interface Zero, jednak dodatkowe materiały w postaci konwersji na pewno wprowadzą parę przydatnych smaczków ;)

Konwersja1:
http://wrathofzombie.files.wordpress...wrun-final.pdf

Konwersja2:
http://wrathofzombie.files.wordpress...d-finished.pdf

Karta postaci:
http://wrathofzombie.files.wordpress...cter-sheet.pdf

Strona na której została znaleziona:
The Savage Worlds of Shadowrun Hack | Wrathofzombie's Blog

JPCannon 23-12-2013 15:44

Z okazji świąt FajneRPG które teraz zajmują się wydawaniem między innymi polskiej sceny Savage Worlds umieścili u siebie prezent dla fanów ;)

Rzecz dzieje się w Polsce, w niedalekiej lecz mrocznej przyszłości. Zbliża się Wigilia. Sroga postapokaliptyczna zima więzi dwie zwaśnione grupy Polaków w jednych ruinach....

Reszta w 8 stronnicowej przygodzie ;) WESOŁYCH ŚWIĄT WSZYSTKIM!
https://www.dropbox.com/s/ltwy9la53y...Swiateczna.pdf

JPCannon 23-01-2014 15:06


Pinnacle z okazji wydania SF Companion udostępniła też cały zestaw nowych narzędzi internetowych. Służą one do tworzenia na szybko własnych futurystycznych pancerzy, robotów, okrętów kosmicznych, walkerów itp. Miłego testowania życzę ;) Moim zdaniem narzędzia są świetne!

Pinnacle Entertainment Group | Welcome

A o to i mój zbudowany w 5 minut mech :)



FIRE MASTER

Size: Heavy (50' tall)
Strength: d12+8
Toughness: 32(10)
Pace: 12
Remaining Mods: 7
Cost: $7,707,000

Mods:

Armor
Jump Jets
Shields
Targeting System
Stabilizer

Weapons:

Flame Weapons, Flamethrower, Heavy
Grenade Launchers, Grenade Launcher
Lasers, Light


Albo coś bardziej typowego:

WIELKI, CIĘŻKI CZOŁG!


New Vehicle

Size: Super Heavy (Tanks)
Acceleration: 5
Top Speed: 10
Climb: 2
Toughness: 25(6)
Crew: 10
Remaining Mods: 3.5
Cost: $3,033,000

Heavy Armor:

Front: 16
Sides: 12
Rear: 8

Mods:

Armor, Heavy x3
Deflector Screens
Electromagnetic Shielding
Missile Launcher
Shields x2
Targeting System
Four Wheel Drive
Handling

Fixed Weapons:

Cannons, Super Heavy

Linked Weapons:

Auto Cannons, Medium


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 04:51.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172