Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Pozostałe systemy RPG > Savage Worlds > Savage Hydepark
Zarejestruj się Użytkownicy

Savage Hydepark Pisz tutaj jeśli nie wiesz, w jakim dziale umieścić swoją wypowiedź.

« Weird War 2 PL | - »

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 03-05-2018, 02:14   #1
 
Arvelus's Avatar
 
Reputacja: 1 Arvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputację
Savage World - Warhammer 40k

Hej panowie!

Generalnie przymierzam się do poprowadzenia sesji Black Crusade na mechanice Savage Worlds.

Miała być mała łata która to umożliwi...

Mała łata się rozrosła...No i ten... no...

Jak się komuś chce to doceniłbym konstruktywną krytykę =p
W Savage Worlds mam na koncie 4-6 sesji, co pozwala wejrzeć w system ale nie widzę wszystkich niuansów, a ktoś kto ma więcej doświadczenia mógłby zauważyć coś czego ja nie dostrzegę.

Zasady
Najkrótszy doc. W sumie to jedna strona

Zbrojownia
Najdłuższy doc i pewnie w nim jeszcze najwięcej czasu spędzę, ale podstawowo jest gotowe

Przewagi i Dary
W kontekście mechaniki testów spornych wiele przewag straciło mechaniczny sens. Wymagało to ich przepisania. Wiele innych uważam zwyczajnie za zdecydowanie zbyt potężne, bądź zbyt za słabe... w efekcie przepisałem wszystko =p

Psykerzy
Moja analiza roli psykera, zasady jego funkcjonowania oraz moce. Tutaj pewnie też jeszcze trochę spędzę jeśli gracze będą chcieli grać czarnoksiężnikami


Z góry dzięki za pomoc
 
Arvelus jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05-05-2018, 21:05   #2
 
Mike's Avatar
 
Reputacja: 1 Mike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputację
Ekspertem nie jestem w SW, ale mam uwagę do ran.
W Interface Zero, by zwiększyć śmiertelność dodali test Wigoru po każdej ranie (nie tylko po otrzymaniu 4). Jak zdany to ok, jak niezdany to postać wyeliminowana (tu dali jeszcze kolejny test czy tylko ogłuszona, czy nieprzytomna czy faktycznie wyeliminowana, przy krytycznej porażce umiera od razu).
No i rzecz jasna niema wyparowań.
 
Mike jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 06-05-2018, 09:27   #3
 
Arvelus's Avatar
 
Reputacja: 1 Arvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputację
Well... na tym nie do końca mi zależy.
Też myślałem o zmniejszeniu ran do dwóch, ale ostatecznie postanowiłem zostać przy trzech i dodatkowych możliwościach zwiększania tej liczby.

Sesja ma by na poziomach epickich. Gracze mają być o krok od możliwości podbijania małych planet i chcę aby i oni i wrogowie mieli w sobie dużo krwi którą mogą przelewać.

Choć oczywiście rozumiem skąd w tym świecie idea by zwiększyć śmiertelność =p
 
Arvelus jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07-05-2018, 10:16   #4
 
Mike's Avatar
 
Reputacja: 1 Mike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputację
Sam podwyższasz śmiertelność przez brak przebicia i szoku

Jak chcesz epickości to w drugą stronę zrób Daj wszytkim odpowiednik zalety "Bikini hero" (tylko nazwę zmień :P) Wtedy będą mieli szansę nie dostać rany, a bryzgającą krew fabularnie dodasz
 
Mike jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07-05-2018, 14:15   #5
 
Prince_Iktorn's Avatar
 
Reputacja: 1 Prince_Iktorn ma wyłączoną reputację
Przeczytałem Twoje materiały i nasunęło mi się sporo uwag, wypiszę te, które najbardziej zapadły mi w pamięć.

- Zmniejszasz ilość cech, łącząc Siłę i Wigor. Gdyby to była gra na kampanię, przy stole, to mogłoby dużo zamieszać, z uwagi na balans między postaciami. Wigor odpowiada za ogólną wytrzymałość postaci i cechę Wytrzymałość, oraz za Wyparowania postaci, Siła odpowiada głównie za obrażenia w walce wręcz ale też za siłę ogólną. Nie jestem pewien czy to połączenie Siły i Wigoru to dobry pomysł, bo odpadają postacie Wytrzymałe (długodystansowiec) ale słabsze (kiepski Sprinter).

- Skasowałeś dużą ilość przewag, jednocześnie chcesz dać dużo rozwinięć. To sprawi, że postacie będą miały wysokie kości umiejętności, ale mało przewag. To nie zawsze jest dobra droga. Nawet przy pomocy Dzikiej Kostki, prawdopodobieństwa różnych wyników na kościach w SW są… ciekawe. Czasem lepiej jest mieć umiejętność k8 z przewagą dodającą +2 niż umiejętność na poziomie k10 bez przewagi.

- Usunięcie Obrony jako cechy. Tutaj utrudniasz sobie życie. Obrona to nic innego jak średnia z rzutów na Walkę + niewielki bonus, aby broniący miał odrobinę większe szanse. Twórcy systemu celowo tak to wprowadzili, abyś nie musiał rzucać 2 razy na rozstrzygnięcie każdego ataku.

- Brak Szoku w zasadach broni. Tutaj odrzucasz mechanikę, która umożliwia postaciom niebojowym, o dużych wartościach umiejętności lub cech (Spryt, Zręczność, Wyśmiewanie, Perswazja itp.) uczestniczenie w walce i wspieranie (przy pomocy Sztuczek) postaci czysto bojowych.

- Co do automatycznie zadawanej Rany, to wiąże się z punktem powyżej. Jeśli chcesz aby broń była silna to po prostu daj większe obrażenia dla bolterów.

Co ja bym zrobił na Twoim miejscu.

Zostawić zasady jak są.
Jeśli chcemy postaci bardzo przepakowane, możemy skorzystać z zasad Supermocy, tworząc bohaterów posiadających Przewagę Zdolności Nadprzyrodzone (Supermoce), ale ograniczyć ich wybór. Zmienić nazwę Supermoce na np. Trening Karskinów czy Trening Assasinów. Taka przewaga mogłaby dawać możliwość wykupywania umiejętności na super wysokich poziomach, a Przewaga Space Marine mogłaby dać większy zakres dostępnych możliwości (Zwiększone Cechy, Pancerz jako wzmocniony szkielet, czy co tylko chcemy).

W ten sposób miałbyś bardzo silne postacie, a nie musisz pisać na nowo podręcznika.

Jedyny zgrzyt jest taki, że dobrze by było gdybyś zdobył podręcznik do jakiegoś settingu o superbohaterach i stamtąd wziął zasady (nawet w podręczniku głównym piszą, że tam zasady supermocy są lepiej opisane – to jedyny przypadek, w którym sam Podręcznik podstawowy moim zdaniem nie wystarczy). Polecałbym Necessary Evil, lub Superpowers Companion.
 
__________________
-To, że 99% ludzi jest innego zdania niż Ty, wcale nie znaczy, że to oni mają rację.

Ostatnio edytowane przez Prince_Iktorn : 07-05-2018 o 14:17.
Prince_Iktorn jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07-05-2018, 14:16   #6
 
Arvelus's Avatar
 
Reputacja: 1 Arvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputację
Nie kojarzę gdzie napisałem o braku przebicia, a rana wchodząca już na szoku jest z przyczyn fabularnych... nie widzę sposobu aby ktoś mógł zostać oszołomiony wiązką z multimelty co potrafi czołgi odparowywać =p

W settingu fantasy to ma sens. Można dostać płazem miecza, czy zostać draśniętym ale przy mocy niszczącej broni 40go millenium nie wydaje mi się to adekwatne.
Ergo: To mój osobisty kaprys =p

A bikini heroine... hmmm... fajna zasada... muszę nad liczbami posiedzieć aby się upewnić, że chodzenie bez pancerza będzie CIEKAWĄ i SENSOWNĄ opcją, a nie NAJLEPSZĄ opcją. Z drugiej strony u mnie pancerze mają wartości nawet po 18, co jest równoważne 4,5 rany to ta przewaga może wymagać wzmocnienia i dużym elementem ograniczającym jej moc jest to, że nie będzie to pozwalało wydać jeszcze jednego fuksa aby ponownie wyparowywać, co przełoży się na to, że będzie to mniej przewidywalne, bo nie będzie opcji by "sparować" fuksem wyjątkowo farciarski test obrażeń przeciwnika. Will see... bardzo warte uwagi, dzięki



EDIT

Cytat:
- Zmniejszasz ilość cech, łącząc Siłę i Wigor.
Wydaje mi się, że to ułatwi sprawę. Zawsze miałem problem z rozdziałem tych statystyk, bo daje to "opcje" stworzenia kogoś kto ma siłę w granicach ludzkiego maksimum jednocześnie wytrzymałość na żałosnym poziomie, co się wyklucza bo jedno i drugie to są mięśnie.

I w moich grach zauważyłem wyraźnie, że gracze dyskryminują wigor maskując zręczność, w drugiej kolejności siłę a wigor zostawiając na k4 i na dobre im to wychodzi. Choć dopiero na ostatniej sesji do nich dotarło, że istnieje coś takiego jak wyparowanie, więc może z tego to wynika O_o

Cytat:
- Skasowałeś dużą ilość przewag, jednocześnie chcesz dać dużo rozwinięć.
Kilka też dodałem =p
Przewag wciąż jest koło 60ciu. Rozpisałem już sobie dwie postaci... jedną jako Plague Marine, drugorzędnie medyk, drugą jako khornicki berserkerowaty czempion i dowódca. Na podstawie tej (zbyt małej by uznać za reprezentywną) próbie wychodzi mi, że na cechy i umiejętności idzie jakieś 60% rozwinięć a na przewagi 40%.

Do tego limit podwajający cenę rozwinięć statystyki ponad poziom k12 wymusza by się ograniczyć i iść w kierunku przewag.

Cytat:
- Usunięcie Obrony jako cechy. Tutaj utrudniasz sobie życie.
W obronie mnie drażniło, że umiejętność walki wręcz ma pomagać przeciwko ostrzałowi. Przy czym nie zgadzam się z Tobą. Rzeczywiście wymaga to dwóch rzutów, ale w tym momencie rozstrzygam dwa ataki... może nie dość wyraźnie to zaznaczyłem. Zaraz jak tutaj odpiszę w docu jakoś to przeredaguję =p

Chcę odejść od inicjatywy i rozstrzygane będą całe starcia ("starcie" czytaj: jedna grupa związana w bezpośredniej walce wręcz). Osobni uczestnicy nie mają swoich osobnych kolejek w inicjatywie ale walczą jednocześnie i ten kto osiągnie najlepszy wynik ten trafia, a kto miał gorszy ten chybia.

W efekcie rozpatruję dwoma testami porówywanymi do siebie test ataku obu walczących w jednym starciu.

Cytat:
- Brak Szoku w zasadach broni.
Tutaj mam wrażenie, że coś przeoczyłem...
Żadna broń nie ma w tabeli zasady "szok", ani nic co tak wygląda. Mógłbyś sprecyzować?
Cytat:
- Co do automatycznie zadawanej Rany, to wiąże się z punktem powyżej. Jeśli chcesz aby broń była silna to po prostu daj większe obrażenia dla bolterów.
Tutaj sprawa jak pisałem powyżej.
Nie widzę fabularnej możliwości by kula plazmy, która spenetrowała calowy cer-metalowy pancerz, jedynie zadała ból. To znaczy... jest możliwość ale wraz ze skutecznością pancerza zmniejsza się "okno" prawdopodobieństwa wystąpienia takiego zdarzenia. Kiedy ma się na sobie pełen wspomaganiec (co będzie bardziej częste niż rzadkie) szansa na coś takiego jest na prawdę mała i nie chcę aby było to regułą. Aby taką szansę oddać wystarczą odparowania.

Cytat:
Co ja bym zrobił na Twoim miejscu.
Rzecz w tym, że praca i tak byłaby wymagana. Zmian w zasadach jest bardzo niewiele (razem z kartą postaci zajmują jedną stronę), ale zbrojownia z głównego podręcznika jest absolutnie niewystarczająca. Podobnie magia mnie nie zadowala i wiele innych elementów, a praca i tak została już włożona =p
 

Ostatnio edytowane przez Arvelus : 07-05-2018 o 14:47.
Arvelus jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07-05-2018, 21:30   #7
 
Mike's Avatar
 
Reputacja: 1 Mike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputację
Cytat:
Żadna broń nie ma w tabeli zasady "szok", ani nic co tak wygląda. Mógłbyś sprecyzować?
Szok - rzut na obrażania porównujesz z Wytrzymałością, jeśli jest niższy, to Wróg oberwał, ale niema to wpływu na niego (taka obcierka). Jak jest wyższy to trafiony jest w SZOKU. Jak wynik jest wyższy o 4 (tzw. przebicie) to dostaje 1 ranę.

Więcej w znajdziesz w dziale z obrażaniami. Choćby na 6 stronie Jazdy próbnej.

Cytat:
Nie widzę fabularnej możliwości by kula plazmy, która spenetrowała calowy cer-metalowy pancerz, jedynie zadała ból.
Fabularnie to możesz tłumaczyć tym, ze pancerz zatrzymał trafienie (niema dziury ). Np. obrywasz postrzał w głowę, ale wypada Szok, czyli obcierka, która rysuje pancerz, i sprawia, że Ci szumi we łbie.


W SW: Superbohaterowie są zasady dla pancerzy, dla Broni ciężkiej, która może "ranić" ciężko opancerzone cele.
 
Mike jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 07-05-2018, 22:32   #8
 
Arvelus's Avatar
 
Reputacja: 1 Arvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputację
Nie podoba mi się idea cechy "ciężka". To dodatkowa komplikacja. Wolę aby to wynikało z podstawowych statystyk. W mojej zbrojowni tak jest, bo jest znacznie szerszy zakres obrażeń jakie broń zadaje i to mi wystarczy.

A jeśli ten szok o którym mówisz to ten sam o którym mówił Księżulu to on zostaje jak był. Jedyna zmiana w tym aspekcie to to, że zadanie rany nie wymaga przebicia. Już na przekroczeniu wytrzymałości wchodzi szok i 1 rana. Na przebiciu szok i 2 rany... choć nie przewiduję dodatkowych ran za fakt, że postać już jest w szoku =p
 
Arvelus jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08-05-2018, 00:17   #9
 
Mike's Avatar
 
Reputacja: 1 Mike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputacjęMike ma wspaniałą reputację
Cecha "ciężka" po prostu zastępuje idące w dziesiątki "+".

Tak, to ten sam szok. Jeśli to się nie zmienia w Twoich zasadach to napisz to w docu, bo jak widać obaj źle zrozumieliśmy zapis
 
Mike jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08-05-2018, 00:21   #10
 
Arvelus's Avatar
 
Reputacja: 1 Arvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputację
Ale z jakiegoś powody te "dziesiątki +" nie tyczą się czegokolwiek co nie ma ciężkiego pancerza =p
Wydaje mi się to zbędną regułą szczegółową którą spokojnie można zastąpić odpowiednio rozpisanymi statystykami ogólnymi.


Well... racja. Jak druga osoba z rzędu rozumie inaczej niż to co myślałem, że napisałem to znaczy, że źle to sformułowałem =p

EDIT:
Done. Teraz nie powinno być wątpliwości
 

Ostatnio edytowane przez Arvelus : 08-05-2018 o 00:56.
Arvelus jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

« Weird War 2 PL | - »


Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 14:25.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172