Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Pozostałe systemy RPG > Savage Worlds > Savage'owe produkty > Savage Worlds - podstawka
Zarejestruj się Użytkownicy

« Pościgi | - »

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 20-04-2013, 22:00   #1
 
JPCannon's Avatar
 
Reputacja: 1 JPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputację
Pytania o mechanikę

Tworzę ten temat na wszelakie pytania dotyczące funkcjonowania różnych aspektów mechaniki i zasad Savage Worlds. Sam nie czuję, się jakimś mega ekspertem w tej dziedzinie, jednak postaram się pomóc najlepiej jak będę potrafił
 
__________________
"Miłość której najbardziej potrzebujesz to Twoja własna do siebie samego"
JPCannon jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27-12-2013, 01:26   #2
 
JPCannon's Avatar
 
Reputacja: 1 JPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputację
Ostatnio zauważyłem, że wiele osób poznających system Savage Worlds ma problem przy tworzeniu postaci. Pamiętam, że kiedyś również trochę gubiłem się w zasadach przy tym procesie, lecz dziś znam go już na tyle dobrze, że zupełnie nie pamiętam z czym miałem wtedy problem :P Chciałbym byście się wypowiedzieli tutaj przy okazji co według was jest najbardziej zawiłe i niejasne przy tworzeniu postaci, bym mógł to trochę rozjaśnić.
 
__________________
"Miłość której najbardziej potrzebujesz to Twoja własna do siebie samego"
JPCannon jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14-09-2014, 14:06   #3
 
Martinez's Avatar
 
Reputacja: 1 Martinez ma wspaniałą reputacjęMartinez ma wspaniałą reputacjęMartinez ma wspaniałą reputacjęMartinez ma wspaniałą reputacjęMartinez ma wspaniałą reputacjęMartinez ma wspaniałą reputacjęMartinez ma wspaniałą reputacjęMartinez ma wspaniałą reputacjęMartinez ma wspaniałą reputacjęMartinez ma wspaniałą reputacjęMartinez ma wspaniałą reputację
Sięgnąłem po SW szukając mechaniki łatwej i przyjemnej, która przyda się w rozgrywkach przez komunikatory (vt). Tym bardziej, że jest wspierana przez Roll20. Mam skróconą darmową wersję systemu i nie wszystko w niej jest opisane. Tak więc mam 2 pytania:
1. W systemie, patrząc po Przewagach, istnieje coś takiego jak udźwig. W skróconej wersji nie jest opisany. Mógłbym zastosować zasadę Siła x 10 ale chętnie dowiem się jak to z nią jest. I pewnie jakoś wpływa też na Wyczerpanie w przypadku przeciążenia (Wyczerpanie w ogóle nie jest opisane, ale nie chcę by ktoś mi przepisywał całą podstawkę )
2. W rozdzialiku pt "Rozwój" można sobie wykupić nową umiejętność na poziomie k4. Ok. Czyli jeśli nie posiadamy umiejętności - testujemy w jej miejsce Cechę tak?
 
Martinez jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16-09-2014, 20:02   #4
 
JPCannon's Avatar
 
Reputacja: 1 JPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputację
1. Standardowy udźwig (o ile używasz w ogóle tego w swojej sesji) wylicza się przez Siłę x 5 lub jeśli masz przewagę "Krzepki" Siłę x 8. Każda wielokrotność obciążenia to kara -1 do wszystkiego co jest związane z siłą lub zręcznością postaci. Czyli np jeśli mam k8 siły to mój udźwig = 40. Jeśli będę obciążony na poziomie 40-80 to będę miał karę -1 do testów zręczności, siły i wszystkich powiązanych z nimi umiejętnościami. Jeśli będę obładowany na poziomie 81-120 będę miał karę -2 itd.

2. Jeśli nie posiadasz wytrenowanej umiejętności, oznacza to, że testujesz tzw. umiejętność improwizowaną. Wykonuje się wtedy rzut k4-2 i k6-2 (o ile jesteś figurą). Standardowo wybierasz lepszy wynik i możesz uzyskać na tych kościach asy . Oczywiście jeśli uznasz to za stosowne, możesz to swobodnie modyfikować. Ja np często jeśli widzę, że gracz ma małe szanse na sukces, pozwalam mu dodatkowo testować cechę od danego skill. Później za każdy sukces i przebicie daje mu premię +1 do ostatecznego rzutu na umiejętność. Mam nadzieję, że odpowiedź Ci pomoże W razie kolejnych problemów, pytaj śmiało.
 
__________________
"Miłość której najbardziej potrzebujesz to Twoja własna do siebie samego"
JPCannon jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 12-04-2015, 12:23   #5
 
Cattus's Avatar
 
Reputacja: 1 Cattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputację
Ja mogę mieć pytanie. Dopiero wczytuje się w to systemidło i natrafiłem na informacje o pancerzu:

Cytat:
Wytrzymałość wynosi 2 plus połowa kości Wigoru. Do tej wartości dodaje się pancerz, noszony na korpusie (który należy pominąć, jeżeli wróg trafi inną część ciała).
A co jak ma się pancerz na rękach, nogach, głowach i co tam jeszcze odstaje od korpusu? Osobiście dodał bym wtedy pancerz z konkretnej kończyny której sięgnął cios, ale wolę dopytać.
Może być tak że odpowiedź jest gdzieś dalej w podręczniku, a jeszcze nie doczytałem. Nawet nie robiłem jeszcze postaci. Na to przyjdzie czas.
 
__________________
Our sugar is Yours, friend.
Cattus jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 12-04-2015, 17:33   #6
 
PiotrP.'s Avatar
 
Reputacja: 1 PiotrP. jest na bardzo dobrej drodzePiotrP. jest na bardzo dobrej drodzePiotrP. jest na bardzo dobrej drodzePiotrP. jest na bardzo dobrej drodzePiotrP. jest na bardzo dobrej drodzePiotrP. jest na bardzo dobrej drodzePiotrP. jest na bardzo dobrej drodzePiotrP. jest na bardzo dobrej drodzePiotrP. jest na bardzo dobrej drodzePiotrP. jest na bardzo dobrej drodzePiotrP. jest na bardzo dobrej drodze
Dosyć niefortunnie ujęte, zarówno w wersji oryginalnej, jak i polskiej, ale pancerz, to pancerz - zapewnia dodatkową ochronę danej lokacji, niezależnie od tego, jaka to lokacja. Czyli, jak masz pancerz na korpusie +2, to doliczasz to do Wytrzymałości, kiedy dostaniesz cios w korpus; jak masz pancerz na wszystkich lokacjach (prócz korpusu) +3, to dodajesz tą wartość do Wytrzymałości w ramach ochrony przed każdym atakiem prócz ataków wymierzonych w korpus.

Ujmując to jeszcze prościej i krócej, wykasuj sobie z cytatu fragment "noszony na korpusie".
 
__________________
Fast! Furious! Fucking Awesome!
PiotrP. jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 12-04-2015, 17:36   #7
 
Cattus's Avatar
 
Reputacja: 1 Cattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputacjęCattus ma wspaniałą reputację
Czyli jest tak, jak podpowiada logika. Dzięki.
 
__________________
Our sugar is Yours, friend.
Cattus jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16-04-2015, 13:54   #8
 
JPCannon's Avatar
 
Reputacja: 1 JPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputację
Po prostu w Savegach masz dwie formy ataków tak naprawdę. Normalne i mierzone. Normalne domyślnie trafiają w korpus i dlatego wytrzymałość zapisuje się z pancerzem z korpusa. Jeśli jednak deklaruje się strzał mierzony w głowę/kończynę, brany pod uwagę jest pancerz z tej części ciała a nie z korpusu.
 
__________________
"Miłość której najbardziej potrzebujesz to Twoja własna do siebie samego"
JPCannon jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16-04-2015, 14:21   #9
 
PiotrP.'s Avatar
 
Reputacja: 1 PiotrP. jest na bardzo dobrej drodzePiotrP. jest na bardzo dobrej drodzePiotrP. jest na bardzo dobrej drodzePiotrP. jest na bardzo dobrej drodzePiotrP. jest na bardzo dobrej drodzePiotrP. jest na bardzo dobrej drodzePiotrP. jest na bardzo dobrej drodzePiotrP. jest na bardzo dobrej drodzePiotrP. jest na bardzo dobrej drodzePiotrP. jest na bardzo dobrej drodzePiotrP. jest na bardzo dobrej drodze
Z tą domyślnością, to nie jest taka prosta sprawa. Spójrz na Tabelę Urazów. Możesz zyskać Uraz również w kończynach i głowie. Na Uraz rzucasz, więc RAW wychodzą kwiatki typu "trafił go w głowę i złamał mu rękę".
 
__________________
Fast! Furious! Fucking Awesome!
PiotrP. jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22-04-2015, 16:11   #10
 
JPCannon's Avatar
 
Reputacja: 1 JPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputacjęJPCannon ma wspaniałą reputację
No cóż, tutaj już pozostawili to inteligencji MG i nadaniu temu jakiegoś sensu Poza tym uraz głowy dla mnie też nie wiążę się z utratą Smarta domyślnie. Ja bym np stosował za to uraz układu nerwowego co równa się kostce mniej w zręcznosci. Potem dopiero dorzucił bym smarta, albo jakoś losowo z tych dwóch. Wszystko kwestią MG.
 
__________________
"Miłość której najbardziej potrzebujesz to Twoja własna do siebie samego"
JPCannon jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

« Pościgi | - »


Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 19:44.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172