25-04-2013, 22:17 | #1 |
Reputacja: 1 | Artykuły i recenzje W temacie tym zapraszam do umieszczania wszelkich recenzji i artykułów związanych z Savage Worlds, settingami itp -------------------------------------------------------------- Tytuł artykułu: Savage Worlds-Pierwsze starcie Autor: Darken Opis: Wstępna recka o mechanice Kategoria: Inne Typ: Artykuł >>Czytaj cały artykuł (Savage worlds: Recenzja) Artykuł edytowany przez Darken ----------------------------------------------------------------- Podręcznik podstawowy Savage Worlds – edycja polska, druga recenzja - Gry fabularne - RPG - POLTERGEIST Sensacja i Przygoda Miłosz Cybowski ‹Sanacja w natarciu� (recenzja: „Sensacja i przygoda”) – Esensja Almanach Superbohaterów Almanach Superbohaterów - recenzja - Paradoks Nemezis Nemezis - Gry fabularne - RPG - POLTERGEIST W wolnej chwili dodam następne Oczywiście, jeśli znacie inne ciekawe, po polsku lub angielsku to zachęcam do wstawiania. Własne recencje i artykuły również bardzo mile widziane EDIT - ZMIANA UKŁADU FORUM Z racji zmiany układu forum polecam teraz wrzucanie aktualnych recenzji danych settingów do odpowiednich dla nich działów (np.recenzję Nemezis do działu Nemezis). Tutejszy temat zaś pozostaje do recenzji dotyczących podręczników głównych i tych które nie mają własnego działu. Z góry dziękuję za trzymanie się tego układu aby niepotrzebnie nie robić bałaganu
__________________ "Miłość której najbardziej potrzebujesz to Twoja własna do siebie samego" Ostatnio edytowane przez JPCannon : 24-08-2013 o 12:05. |
24-08-2013, 09:54 | #2 |
Reputacja: 1 | Pozwolę sobie na krótki wpis od siebie. SW to genialny wynalazek, krok milowy w dziejach RPG, jak lądowanie na księżycu dla naszej wiedzy o kosmosie. Dostajemy prostą i niezwykle dynamiczną mechanikę, która pozwala na szybkie rozgrywanie emocjonujących starć, z nawet przeważającymi liczebnie przeciwnikami. Postacie graczy dzięki sztonom fuksa mają dużą szansę wyjścia z większości opresji, tym samym przypadłość umierania bohatera znana ze starych systemów jest dość rzadka. Wszystko jest proste i poukładane - mechanika, tworzenie postaci, modyfikatory. Nie ma stert tabel do przebrnięcia, skomplikowanych zasad dodatkowych do rozkminiania. Sewidże mają kolejny atut - gadżety. Korzystamy ze sztonów dla oznaczenia fuksów, jest talia kart do określania inicjatywy. Bardzo potrzebna jest mata do gry z zaznaczonymi polami, flamastry suchościeralne, figurki. Ja zrobiłem sobie dodatkowo matę pokładu okrętu na okoliczność bitew na morzu Do gry w Conana na silniku Savage popełniłem też w drukarni mapę świata - Hyborii. Potem odrzuciliśmy Conana, bo pojawił się Beasts&Barbarians. Nie ma sensu jednocześnie grać dwóch settingów o niemal identycznym klimacie. Kiedy pakuję się na nasze rytualne granie łikendowe to ze względu na ilość gadżetów muszę targać małą walizkę. Trochę mnie to irytuje, ale zabawa potem rekompensuje wszystkie nakłady. Ciekaw tylko jestem jak będą się spisywać Sewidże na poziomie Legenda czy Heros. Do tego etapu nie dotarłem. |
24-08-2013, 11:14 | #3 |
Reputacja: 1 | W dodatku nie ma żadnego przymusu korzystania z tych wszystkich gadżetów. Można ale nie trzeba, a to ogromny plus. Savage Worlds mnie osobiście ujmuje ogromną różnorodnością, elastycznością i istnym wszechświatem możliwości w co i jak grać. Pisałeś o fajnej brawurowości i zmniejszonej śmiertelności graczy, warto jednak zaznaczyć, że nadal istnieje wiele metod i zasad (również oficjalnych) dzięki którym sesja może być naprawdę przepełniona mrokiem i ryzykiem śmierci na każdym kroku. Ja osobiście właśnie za to ogromną wszechstronność, a za razem zachowanie przy tym prostoty kocham Savage Worlds Pomijam już aspekt, że jest to jeden z nie aż tak wielu systemów wydanych po polsku co nie raz dużo ułatwia w zrozumieniu zasad.
__________________ "Miłość której najbardziej potrzebujesz to Twoja własna do siebie samego" |
24-08-2013, 11:17 | #4 |
Reputacja: 1 | No właśnie, ostatnio czytam 100% niemal systemów nowych po angielsku i powoli mam tego dosyć. Czytam ze zrozumiałych względów wolniej. Niedawno skończyłem Yggdrasilla, ale muszę jeszcze raz go przeczytać, bo będę prowadził. Chwilę wcześniej czytałem Fate Core (310 stron)... |
24-08-2013, 11:28 | #5 |
Reputacja: 1 | Wiem... ja osobiście znam angielski nie najgorzej, ale nie raz muszę się nieźle nasiłować żeby dobrze zrozumieć angielskie zasady, czy treść fabularną świata. Na szczęście GRAMel wydał dość sporo polskich podręczników i materiałów (nie chwaląc się posiadam wszystkie ) z użyciem których można i tak sporo fajnych sesji poprowadzić. Właściwie używając podstawki z broszurką Delux, Almanachu superbohaterów, Nemezis i Evernighta da się poskładać niemalże dowolny świat i pomysł. Dorzucając do tego takie tomiszcza jak Interface Zero z bogatym sklepem i fajnymi przewagami, Sensację i Przygodę zawierającą nawet elementy strikte dla polaków czy chociażby światostworzenie które wręcz instruuje jak stworzyć własny świat, to już w ogóle nic tylko bawić się w twórcę settingów.
__________________ "Miłość której najbardziej potrzebujesz to Twoja własna do siebie samego" Ostatnio edytowane przez JPCannon : 24-08-2013 o 11:31. |
24-08-2013, 11:32 | #6 |
Reputacja: 1 | Da się żyć w sumie, bo dla mnie i tak najważniejszy jest B&B To nie są długie książeczki. Lektura jest szybka i przyjemna, język prosty. |
24-08-2013, 12:02 | #7 |
Reputacja: 1 | W B&B najbardziej podobały mi się nietypowe rozwiązania, jak np szamanizm jako nowy rodzaj zdolności nadprzyrodzonych fajny rozwój rozmowy jednak dalszy jej ciąg proponuję prowadzić w temacie ogólnych rozmów o systemie i Savegach tutaj: http://lastinn.info/savage-hydepark/...-systemie.html (Ogólne rozmowy o systemie) Ten temat za to zostawmy na pełniejsze recenzje Można też stworzyć osobny temat na ową rozmowę w dziale B&B jeśli masz ochotę
__________________ "Miłość której najbardziej potrzebujesz to Twoja własna do siebie samego" Ostatnio edytowane przez JPCannon : 24-08-2013 o 12:11. |