Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Pozostałe systemy RPG > Science-Fiction
Zarejestruj się Użytkownicy

Science-Fiction Science-Fiction


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 05-07-2013, 13:58   #1
 
Azrael1022's Avatar
 
Reputacja: 1 Azrael1022 ma wspaniałą reputacjęAzrael1022 ma wspaniałą reputacjęAzrael1022 ma wspaniałą reputacjęAzrael1022 ma wspaniałą reputacjęAzrael1022 ma wspaniałą reputacjęAzrael1022 ma wspaniałą reputacjęAzrael1022 ma wspaniałą reputacjęAzrael1022 ma wspaniałą reputacjęAzrael1022 ma wspaniałą reputacjęAzrael1022 ma wspaniałą reputacjęAzrael1022 ma wspaniałą reputację
SLA Industries

Za oknem znowu deszcz. Tak jak w jednym z moich ulubionych settingów RPG, gdzie z powodu katastrofy ekologicznej pada już 600 lat i nie zanosi się na przejaśnienia.
SLA Industries nie jest jakimś popularnym systemem, nie tylko w Polsce. Gra powstała w 1993 roku w Glasgow, wydana została przez Nightfall Games. Nawet jak na początek lat dziewięćdziesiątych, charakteryzowała się wyjątkowo słabą mechaniką – skomplikowaną i mało realistyczną. Do tego dochodziły niezbalansowane grywalne rasy i toczące się w nieskończoność walki.
Akcja tej gry ma miejsce w Świecie Postępu, jak ironicznie określana jest ta dystopijna przyszłość. Centrum znanego wszechświata stanowi planeta Mort, całkowicie wyeksploatowana z zasobów naturalnych, ze zniszczonym przez przemysł ekosystemem. Znajdujące się na niej miasto Mort jest ogromnym, przeludnionym i niebezpiecznym miastem, w którym ma siedzibę Mr. Slayer - władca systemu planet, który określany jest jako Świat Postępu. Gracze wcielają się w rolę operatorów – taką futurystyczną SB – i pilnują porządku.
Gra reklamowana jest jako połączenie cyberpunka i horroru, przy czym fani CP 2020 szybko zauważą, że cyberpunka jest mało, zaś dla miłośników Zewu Cthulhu będzie za mało horroru. Ciężko się nie zgodzić z tymi zarzutami. Świat Postępu kontrolowany jest przez jedną korporację, więc nikt nie musi rywalizować w celu stworzenia nowej technologii czy też cyborgizacji. Z tego względu w mieście Mort jest mało pojazdów, wszczepy biogenetyczne należą do rzadkości a sieć komputerowa kontrolowana jest przez SLA Industries, więc nie ma nawet opcji grania netrunnerem. Motywy horroru pojawiają się przeważnie w dwóch dzielnicach – Downtown i Cannibal Sector. Jeżeli akcja przygody czy kampanii osadzona jest w Uptown czy Centrum, to au revoir, koniec straszenia.
W recenzjach podręcznik główny oceniany jest zazwyczaj mocno średnio – 4 lub 5 punktów na 10 to niezbyt wysoka, ale trzeba przyznać uczciwa nota. Co więc stanowi o sile systemu? Koncepcja świata. Miasto Mort szybko zawładnęło moją wyobraźnią. Zalane deszczem ulice, bezrobocie i bieda Downtown kontrastująca z przepychem i bogactwem Centrum. Wszechobecne uzależnienie od telewizji i odmóżdżających programów, etapujących brutalnością. Gangi, kanibale, seryjni mordercy, terroryści, szpiedzy Dark Night i Tresher Inc. Eboni, Brainwasterzy i potężna moc ebb i wiele innych elementów.
Kim można zagrać? Operatorami mogą być: ludzie – najlepsi z najlepszych, absolwenci Akademii Meny. Frotherzy – czyli ludzie uzależnieni od narkotyków bojowych, którym te substancje zaczęły już trwale zmieniać kod genetyczny. Wraith Raiderzy – kotowata rasa pochodząca z planety pokrytej wiecznym śniegiem. Bardzo zwinni i szybcy, urodzeni myśliwi. Shaktarzy – honorowa rasa jaszczuropodobnych wojowników. Eboni i ich mroczny odpowiednik – Brain Wasterzy, rasy, które przez dokonywanie skomplikowanych obliczeń matematycznych potrafią posługiwać się mocami ebb (odpowiednik magii). Stormerzy – biogenetyczne twory powstałe w laboratoriach, ogromni, silni i szybcy wojownicy, choć niezbyt rozgarnięci.
Jeżeli chodzi o setting, to jak już wspomniałem, mimo wad można go bardzo polubić. Miasto Mort dzieli się na Centrum, Uptown, Suburbię, Downtown i Cannibal Sectors. Każda dzielnica ma swoje smaczki i charakterystyczny klimat, co powoduje, że można rozgrywać przygody w wielu konwencjach. W podręczniku głównym jak i w dodatkach Karma, Mort oraz Cannibal Sector 1 można znaleźć ciekawe informacje o topografii, interesujących miejscach, zwyczajach, gangach i mieszkańcach. Mimo podania w materiałach wielu szczegółów, mistrz gry musi sam ustalić wiele rzeczy, często już na wstępie gry. Dla jednych może to być zaleta, dla innych wada. Pierwszy przykład przychodzący mi do głowy to: jak duże jest miasto? W oficjalnych materiałach jest na ten temat kilka sprzecznych informacji. Wielkości Eurazji? Europy? Mniejsze? Tego typu zagwozdek prowadzący będzie miał kilka.
Podsumowując, gra mi się podoba. Ciekawy świat równoważy spore mankamenty.
Dotychczas ukazały się następujące pozycje do SLA Industries (podaję za Wiki):
SLA Industries Main Rulebook
Karma Sourcebook
GM Screen
Mort Sourcebook
The Key of Delhyread Scenario
The Contract Directory Sourcebook
Cannibal Sector One Sourcebook
Hunter Sheets Issue 1 Supplement
Hunter Sheets Issue 2 Supplement
Klicks End Supplement
Ursa Carrien Supplement
Momic 0.1 Supplement
 

Ostatnio edytowane przez Azrael1022 : 05-07-2013 o 18:07.
Azrael1022 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 15:16.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172