lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Science-Fiction (http://lastinn.info/science-fiction/)
-   -   [Star Wars] Edge of the Empire - nowe SW od FFG (http://lastinn.info/science-fiction/14106-star-wars-edge-of-the-empire-nowe-sw-od-ffg.html)

behemot 10-04-2014 01:05

[Star Wars] Edge of the Empire - nowe SW od FFG
 
Temat poświęcony produktom Star Wars od FFG. Dyskusje, wrażenia, spekulacje.

Kliknij w miniaturkęKliknij w miniaturkę

Uniwersum Star Wars doczekało się już swojej kolekcji różnych wydań i mechanik, można nawet dyskutować o wyższości d6 nad d20, ale tutaj:
http://lastinn.info/science-fiction/...-autorski.html

Tymczasem Fantasy Flight Games wydało nową odsłonę gwiezdnej sagi.
Nawet na forum powstała pierwsza sesja na tej mechanice (no z grubsza, bo w praktyce symboliczna) o tutaj:
http://lastinn.info/sesje-rpg-scienc...ka-sabaka.html

Chętni mogą też przeczytać quickstarta (tak jakby): http://www.fantasyflightgames.com/ff...un%20LoRes.pdf

Kilka słów o mechanice:
- Uniwersum nie ma sensu tłumaczyć, choć podręczniki z osobna skupiają się na pewnej grupie postaci. I tak Edge of the Empire koncentruje się na graniu przemytnikami na Zewnętrznych Rubieżach. Kolejny (age of rebelion) dotyczyć będzie zapewne rebelii i tak będą trzaskać kolejne moduły (wyczuwa podstawkę imperialną i exile jedi). To ma swoje plusy, bo unikamy bogactwa urodzaju tylko podręcznik sugeruje, że w tym systemie jesteśmy jak Han Solo, a któżby nie chciał być jak Han Solo?
- Galeria postaci nie ogranicza się do przemytników, w archetypach mamy też łowców nagród, najemników, techników, medyków (ogólnie cywilów) a nawet wrażliwych na Moc. Choć materiału dla postaci z Mocą jest bardzo mało. Każdy archetyp ma też wstawkę jak grać, co może być pomocne.
- Mechanika używa kości z obrazkami zamiast cyfr czy oczek, niestety nadal trzeba je sumować. Ale takie wróżenie z piktogramów nawet ma swój urok. Piktogramy oprócz powodzenie/porażka zawierają też "fuksy", które można przehandlować na dodatkowe korzyści fabularne (typu wytrącenie broni, wynegocjowanie lepszej ceny).
- Postać mechanicznie tworzy się w oparciu o "klasy" postaci, które determinują umiejętności i talenty. Choć można mieszać klasy i właściwie można szybko zrobić dość wszechstronnego bohatera. Każda klasa ma swoje drzewko rozwoju z talentami. Choć talenty czasem mało inspirujące. (też powtarzają się pomiędzy klasami)
- Fajnym patentem są zobowiązania [obligation] postaci, czyli mechaniczny zapis jej zaszłości z przeszłości, albo innych obowiązków. W założeniu przed każdą sesją MG rzuca na zobowiązanie, by sprawdzić czy coś z utrapień postaci nie pomiesza drużynie szyków w tej sesji. Ciekawy sposób by historia postaci wpływała jakoś na kampanię.
- Są jeszcze metażetony (ale któż ich nie ma w tych trudnych czasach), czyli punkty, którymi gracz może wpływać na los. (punkty przeznaczenia)
-

Tyle na początek. Temat otwarty do wszelkich dyskusji, byle na temat i niech moc będzie z wami.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 14:23.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172