|
Science-Fiction Science-Fiction |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
09-09-2009, 14:12 | #11 |
Reputacja: 1 | Dla zainteresowanych, recenzje video Fading Sunsów i suplementów. [MEDIA]http://www.youtube.com/watch?v=h12BwNMN5sU[/MEDIA] [MEDIA]http://www.youtube.com/watch?v=5ltccxEahLk[/MEDIA] [MEDIA]http://www.youtube.com/watch?v=4JCGGK9NIqM[/MEDIA] Żeby nie było, że tylko mi się podoba |
19-09-2009, 21:48 | #12 |
Reputacja: 1 | To ja może dorzucę parę linkaczy: Najpierw warto zajrzeć na stronę RedBrick lim. zwłaszcza w dział download, gdzie można znaleźć fragmenty dodatków wydanych przez RB, tapetki i inne bajery, najfajniejszy jest jednak freestuff a w nim: Fading Suns QuickStart - czyli podstawowe zasady, wprowadzenie w świat i inne bajery potrzebne początkującym. Fading Suns Tables - czyli różnego rodzaju tabelki przydatne w grze, tabele broni, manewrów, skali sukcesów itp. Imperial Fliefs - dodatek o lennach Cesarza udostępniony za darmo. Character Sheet - czyli karta postaci Niestety wszystko co powyżej jest po angielsku. A teraz różności z innych zakamarków sieci: FS wikia - czyli wikipedia o GSach, znowu po angielsku, i niezbyt dogłębna, ale wystarczy by znaleźć odpowiedź na pytanie "co to jest ...?". Uniwersum GS (Gildia) - duuużo materiałów o GS, opis świata, dryf mechaniczny, trochę materiałów fanowskich. Generator Postaci GS - po Polsku, niestety nie posiada opcji wydruku txt. Gasnące Słońca (Sepia) - kolejna w miarę rozbudowana strona fanowska, recenzje, porady, opowiadanka. Recenzja GSów - średnio polecam, bo recenzja taka sobie, ale skoro już wrzucam to niech się załapie.
__________________ Efekt masy sam się nie zrobi, per aspera ad astra |
30-09-2009, 19:21 | #13 |
Reputacja: 1 | Dzięki temu tematowi oraz dzięki tematom Tadeusa zainteresowałem się tym systemem i przeczytałem podręcznik główny. W świecie Gasnących Słońc zauważyłem pewne podobieństwa do "Diuny" Franka Herberta, którą byłem kiedyś zachwycony, ale nie o "Diunie" chcę pisać System "Gasnących Słońc" daje zarówno mistrzowi gry, jak i graczom ogromne możliwości. Tło polityczne, które Kelly uważa za szablonowe, wydaje mi się niezmiernie interesujące. Daje niezmierzone możliwości, w niesamowicie prosty sposób można uknuć niezliczone ilości intryg na skali lokalnej, planetarnej albo takie dotyczące całego imperium. Można się skupić na jednej planecie lub na wielu światach, akcję można rozgrywać w całości na statku, na lądzie lub trochę pomieszać. Głównym wątkiem mogą być kontakty pomiędzy obcymi a ludźmi, między rodami szlacheckimi, kościołem, gildią, barbarzyńcami albo jakieś wewnętrzne spory. Każdą fanaberię jaką mistrz gry sobie wymyśli może bezproblemowo wprowadzić w życie przy opisie jakiegoś nowego świata, należącego do znanych światów lub spoza znanej części kosmosu. Sama mechanika pozostawia trochę do życzenia według mnie ^^ Przykładem są punkty wolne (40) za które każda cecha, umiejętność czy cokolwiek innego kosztuje 1 punkt wolny... Według mnie to trochę nieprzemyślane, na przykład cechy główne jak zręczność itp powinny być bardziej kosztowne niż umiejętności wrodzone, czyli przykładowo skradanie się... ale nie przeszkadza mi to zbytnio - jeśli nie masz zamiaru się stosować sztywno do mechaniki, to na pewno taki system wystarczy aby oddać ideę postaci. Szczerze mówiąc, gdybym miał taką możliwość grałbym tylko w systemie Gasnących Słońc Ale chyba to nie będzie możliwe, bo obecnie nikt nie prowadzi rekrutacji do tego systemu (nie liczę "zapowiedzi rekrutacji" Tadeusa, która może zostać zaczęta w bliżej nieokreślonej przyszłości) ;p Wszystkich zachęcam do zapoznania się z sytemem, na prawdę warto. Podręcznik główny bardzo łatwo można ściągnąć z internetu, lecz nie polecam tego, ponieważ jest to oczywiście nielegalne. Ostatnio edytowane przez TheMan : 30-09-2009 o 19:23. |
01-10-2009, 16:37 | #14 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
| |
01-10-2009, 16:56 | #15 |
Reputacja: 1 | Co do punktów wolnych, jeśli opisujesz podręcznik pl, to zdobądź errate, errata gs z niej wynika, że Cecha kosztuje 3 PW, zaś umiejka tylko 1. Warto również zaznaczyć, że kolejne poziomy śmocy kosztują poziom punktów wolnych (kolejno: 1,2,3....9) więc koszt to nie jest ciągle 1 do 1. Ale... to i tak za mało. System tworzenia postaci w GSach łatwo złamać, wykorzystując to, że pewne umiejki są częściej używane (np wywieranie wrażenia vs jeździectwo), kolejna sztuczka dotyczy przekleństw charakteru (+2 PW za dodanie Honorowy - poproszę dwa razy ), różnice w opłacalności zasobów i nagród, sztuczki z Soma i Szóstym Zmysłem (podbijanie cech), zajefajność Zręczności i Ekstrawersji... Mimo całej sympatii do systemu to muszę przyznać że system tworzenia postaci nie należy do zbalansowanych. Czy to problem? Niespecjalnie, jeśli gracze nie zgrywają cfaniaków, to system jest przyjemny i prosty. Tylko wymaga od graczy trochę refleksji "skoro ta umiejętność to czysty zysk, to może nie należy jej brać..." @The man - zawsze możesz samemu zmierzyć się z systemem i zaproponować graczom prostą przygodę na wprowadzenie.
__________________ Efekt masy sam się nie zrobi, per aspera ad astra |
01-10-2009, 18:30 | #16 |
Reputacja: 1 | Faktycznie, tworzenie postaci za punkty wolne wydaje się lekko skopane. Zawsze zastanawiałem się czemu do punktów wolnych dali sporą tabelkę kosztów, tylko po to by napisać, że wszystko w niej kosztuje 1 punkt. Errata wreszcie częściowo rozwiązuje ten problem. Na szczęście później w ogóle nie ma tego problemu. Gdy kupuje się wszystko za pdki, robi się drogo. A co do możliwości stworzenia przepakowanej postaci, to oczywiście prawda. Nawet nie trzeba się bardzo nakombinować, by stworzyć czołg z Bractwa Wojny. Inna sprawa, że mi to zupełnie nie przeszkadza. Dla mnie klasy nie muszą być zbalansowane - to nie D&D, gdzie każdy musi przysłużyć się w walce, by gracze nie czuli się pokrzywdzeni. Ważne by MG potrafił znaleźć dla każdego odpowiednie zajęcie poza walką Co do jeździectwa i wywierania wrażenia - zależy kim się jest i co chce się robić To, czy umiejętność będzie wykorzystywana zależy tylko od przygody. Jeśli zaś chodzi o błogosławieństwa i przekleństwa - w książce jest limit siedmiu, u mnie trzech. Dość dobrze blokuje to cwaniactwo graczy Generalnie, system tworzenia postaci jest bardzo otwarty, co daje morze możliwości ale również potencjał wykorzystania go przez graczy. Na szczęście zawsze pozostaje instytucja zatwierdzania karty przez MG Ostatnio edytowane przez Tadeus : 01-10-2009 o 18:34. |
27-11-2011, 15:31 | #17 |
Reputacja: 1 | Tworzenie postaci do Gasnących Słońc, drugiej edycji. Dzięki sprytnemu programikowi nie potrzebujemy do tego ani znajomości angielskiego, ani podręcznika. Wpierw ściągamy i instalujemy generator spod tego linka: http://pliki.gildia.pl/rpg/gs/generator.exe Po odpaleniu góra karty wygląda tak: Program jest o tyle fajny, że klikając prawym przyciskiem na pola dostajemy propozycję z listy i nie musimy samemu wiedzieć, co jest do wyboru. Góra karty Są tu do wyboru wszystkie planety Cesarstwa, z których można pochodzić. Gdy chcemy dowiedzieć się czegoś o danej planecie, najlepiej zajrzeć tutaj: Planets - Fading Suns Niestety po angielsku, ale za to sporo informacji. Mamy też do wyboru frakcję, z której pochodzimy, lub z którą jesteśmy ściśle związani (Sprzymierzeńcy) i naszą rangę w danej organizacji (od najniższych do najwyższych). Możemy je wykupić za dodatkowe punkty (o tym zaraz). Cechy Na wszystkie cechy mamy do rozdysponowania 20 punktów. Cielesne/Umysłowe Jako człowiek zaczynamy ze wszystkimi tymi cechami na poziomie trzecim. Każdy następny poziom kosztuje dodatkowy 1 punkt z naszej puli 20tu punktów. Na początku gry normalni ludzie nie mogą mieć wyższych cech niż 8. Duchowe Tutaj jest trochę inaczej. Tu cechy połączone są parami. Na początku w każdej parze mamy wysokość 1 albo 3. (Jak ego 3 to wiara 1, jak wiara 1 to ego 3). Jeśli chcemy podnieść którąś z cech kosztuje nas to też 1 punkt z naszych 20tu punktów, lecz suma obu cech z pary nie może przekroczyć 10ciu (jak mamy ego 3 to wiarę możemy mieć max na 7). Umiejętności Na umiejętności do rozdysponowania jest 30 punktów. Na początku najwyższy możliwy poziom umiejętności to 8. Umiejętności wrodzone Zaczynamy ze wszystkimi na poziomie trzecim. Każdy następny punkt w tych umiejętnościach kosztuje 1 punkt z naszych 30tu. Umiejętności wyuczone Domyślnie żadnych z nich nie mamy. Ale możemy je wykupić (lista po kliknięciu prawym przyciskiem) w cenie jednego punktu za 1 punkt z naszych 30tu. Słowniczek: Wigor - wysportowanie Cwaniactwo - poruszanie się w przestępczym półświatku, umiejętność przeżycia na ulicy itp. Dociekliwość - umiejętność zbierania informacji Języki - nie mają poziomów, każdy język kosztuje 2 punkty (język Urth to podstawowy i wypada go wykupić) Koncentracja - i przy czarowaniu i przy skupieniu w normalnych sytuacjach Ksenoempatia - to samo co normalna empatia, tyczy się jednak odczytywania emocji u ras nieludzkich Księgoznawstwo - to samo co dociekliwość, tylko, że nie "na mieście", a w bibliotece. Kusznictwo, łucznictwo - nie mają poziomów, kosztują dwa punkty. Bez nich strzelając z kuszy albo łuku ma się ujemne modyfikatory. Maszyny myślące - obsługa komputerów Panowanie nad ciałem - Ignorowanie negatywnych skutków obrażeń i zmęczenia. Skafandry kosmiczne - Nie ma poziomów, kosztuje 2 punkty. Szelmostwo - umiejętność skutecznego ściemniania i szeroko pojętych oszustw Szermierka i sztuki walki - odpowiedni poziom wykupionej umiejętności pozwoli nam wykonywać manewry bojowe (dotyczące odpowiednio walki bronią białą i bez broni) z wykupionego poziomu. Tak więc, by na przykład użyć manewru szóstego poziomu Riposta trzeba wykupić 6 poziomów szermierki. W skrócie, im wyższy poziom umiejętności tym w danej dziedzinie walki znamy więcej sztuczek. Wybawienie = naprawa Zwinne dłonie - kradzież Żelazna wola - opieranie się mocom okultystycznym Dobrodziejstwa i utrapienia (II strona karty - zakładka z boku) Mamy na nie 10 punktów. Jest ich tyle, że opiszę tylko najistotniejsze: Gotówka 1 punkt - 100 feniksów 3 punkty - 600 feniksów 5 punktów - 1000 feniksów 10 punktów - 3500 feniksów (Jak nie weźmiemy, to nie będziemy mieli na początku ekwipunku, który można mieć tylko, gdy kupi się go za startowe pieniądze) Majątek (lenno, biznes, lub inna inwestycja, 10% rocznych przychodów dostaje się od ręki jako gotówkę na początku gry). Szlachcic z wysoką rangą ale bez znacznego majątku, to pupa, a nie szlachcic 3 - zabezpieczony (300 gotówki na start) 5 - dość zamożny (500 gotówki) 7 - bogaty (1000 gotówki) 9 - bardzo bogaty (1500 gotówki) 11 - obrzydliwie bogaty (2000 gotówki) Częste podróże 3 punkty - bohater zwiedził w życiu około 5 światów i może dodać sobie umiejętność wiedzy o tych światach. 5 punktów - bohater podróżował całe życie i posiada umiejętności wiedzy dotyczące niemal wszystkich Znanych Światów. Spadkobierca 3 punkty - bohater jest bliski odziedziczenia czegoś o znacznej wartości Pozycja we frakcji 3 punkty - pierwsza ranga (do ustawienia na początku karty w polu ranga) 5 punktów - druga ranga 7 punktów - trzecia 9 punktów - czwarta 11 punktów - piąta 13 punktów - szósta Pojedyncze rangi w różnych organizacjach mają różne nazwy, ale to wszystko podpowiada nam generator w polu Ranga. Gdy już wykupimy daną rangę możemy się tak tytułować Warto jednak ustalić wykupienie wyższych rang z MG. Kontakty 1 punkt za znajomego, który może nam pomóc, gdy akurat będziemy w okolicy Sieć informatorów, obejmująca: 1 punkt - miasto 2 punkty - planeta 3 punkty - lenna wybranej frakcji 4 punkty - wszystkie Znane Światy Więzy krwi 3 punkty - bohater jest bardzo silnie związany z najbliższą rodziną, która wesprze go, gdy ten będzie tego potrzebował, lecz działa to i w drugą stronę, on może zostać wezwany. Relikwie kościelne 1 punkt kosztuje pełne wyposażenie kapłańskie wyświęconego kapłana 2 punkty kosztuje relikwia pomagająca w rytuałach Najemnik 1 punkt - Postać nie jest członkiem żadnej frakcji, ale z jakąś jest związana. Sekrety 1-5 punktów w zależności od wartości sekretu, które postać zna. Taki za 5 punktów może być nawet lokalizacją nieznanej Cesarstwu planety! Doradca 5 punktów - bohater ma rzadką podręczną maszynę myślącą wyposażoną w sztuczną inteligencję, bardzo to przydatne, póki inkwizycja się nie dowie! Ostatni etap kreacji postaci Tu dostaje się jeszcze standardowo 40 punktów do rozdysponowania na co się chce według cennika: Punkt cechy - 3 punkty Punkt umiejętności - 1 punkt Punkt dobrodziejstwa - 1 punkt Punkt teurgii albo psi - 3 punkty (max 3 punkty na początku) Żywotność to 5 + wytrzymałość Dziw to albo: Wyższa z wartości porywczości albo opanowania, gdy postać nie czaruje Wyższa z wartości ekstrawersji albo introwersji, gdy postać jest psionikiem Wartość Wiary, gdy postać jest teurgiem. Ostatnio edytowane przez Tadeus : 23-12-2011 o 23:26. |
17-12-2011, 18:28 | #18 |
Reputacja: 1 | Z tego co widzę przy tworzeniu postaci najwięcej jest pytań w stylu "Ale co właściwie mogę kupić za początkowe pieniądze?". Oto i cennik. Zbroja Ubranie pikowane - 1 Ubranie grube - 1 Plecionka polimerowa (kamizelka kuloodporna) - 200 (wysoka obrona tylko przeciwko kulom) Kaftan skórzany - 5 Syntjedwab - 300 (może wyglądać jak normalne ubranie, modne u szlachty) Zbroja skórzana - 8 Kirys - 30 Kirys kompozytowy - 60 Zbroja łuskowa - 13 Zbroja łuskowa kompozytowa - 20 Syntskóra - 500 (jak grubszy lateks) Kolczuga - 20 Kolczuga kompozytowa - 50 Tarcza energetyczna - 500 Tarcza turniejowa (to samo, tylko może być ukryte) - 700 Tarcze działają tylko z ubraniem, plecionką lub syntjedwabiem. Broń biała Sztylet - 4 Rapier - 10 Miecz - 15 Jatagan/Katana - 20 Miecz oburęczny - 30 Porażacz - +30 do ceny broni, lekko poraża prądem przy ciosie Broń palna Derringer (pistolet kieszonkowy) - 50 Rewolwer - 200 Pistolet - 250 Ciężki rewolwer - 250 Ciężki pistolet - 300 Karabin wojsk cesarskich - 200 (strzały pojedyncze) Karabin szturmowy - 500 Karabin snajperski - 700 Pistolet maszynowy - 350 Strzelba - 300 Broń strzelnicza Kusza - 10-15 Łuk - 5-10 Broń energetyczna Laser kieszonkowy - 200 Pistolet laserowy - 300 Karabin laserowy - 500 Laser szturmowy - 700 Pistolet plazmowy - 700 Karabin plazmowy - 1000 Ogłuszacz - 300 Miotacz ognia - 150 Wszystkie ceny to egzemplarze przeciętnej jakości. Dobrej jakości kosztują 30% więcej. Warto pamiętać, że rapier prawdziwego magnata poza tym, że będzie dobrej jakości, będzie też zdobiony i wykonany z egzotycznych materiałów, co bez problemu może podbić jego cenę nawet do 1000f. Grający osobą szlachetnie urodzoną powinni rozważyć dopłacenie do podstawowego modelu, szczególnie jeśli chodzi o tradycyjną broń pokazową jak rapier czy myśliwska flinta. Niebojowe Apteczka - 20 Eliksir leczniczy - 50 (5 dawek) Zestaw chirurgiczny - 200 Skrzekotka (krótkofalówka) - 50 Radio ziemia-orbita / dalekiego zasięgu - 300 Pochodnia fuzyjna - 20 Narzędzia mechaniczne - 5 Narzędzia elektryczne - 7 Narzędzia elektroniczne - 50 Komputer stacjonarny - 500+ Komputer przenośny - 1000+ Ostatnio edytowane przez Tadeus : 01-01-2012 o 14:07. |
| |