Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Sesje RPG - DnD > Archiwum sesji z działu DnD
Zarejestruj się Użytkownicy

Archiwum sesji z działu DnD Wszystkie zakończone bądź zamknięte sesje w systemie DnD (wraz z komentarzami)


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 05-04-2023, 16:36   #1
 
Lord Cluttermonkey's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputację
[D&D 5E | Forgotten Realms] Dungeon of the Mad Mage - Clutterbane's Solo Run


Ten wątek będzie dokumentować moje solowe rozgrywki w RPG - występuję tu zarówno w roli Mistrza Podziemi, jak i gracza. Niezaznajomionym z tą formą gry mogę polecić poszperać w Sieci - napisano już wiele na ten temat, choćby tu czy tam.

ZAŁOŻENIA:
  • Gram w Dungeon of the Mad Mage wspartą toną materiałów z DM's Guild jak chociażby kultowy Companion do tej oficjalnej kampanii
  • Mistrz Podziemi będzie emulowany za pomocą Mythic GM Emulator 2nd Edition (szczególnie rozdziału dot. stosowania tej gry z gotowymi przygodami), tabel losowych i innych narzędzi, które uzbierałem w trakcie wielu lat prowadzenia
  • Będę grać w tą przygodę tylko jedną postacią, więc wszystkie wyzwania będą odpowiednio dostosowywane w dół (np. zamiast napotkania czterech goblinów napotkam tylko jednego a jakiś level boss będzie zadawał tylko 1/4 obrażeń i posiadał 1/4 hp)
  • Jako że bardzo dobrze znam ten moduł (poprowadziłem w niego ponad 50 sesji, z których niektóre były streamowane), będę stosował wiele narzędzi, które sprawią, że ten dungeon będzie dla mnie świeżym doświadczeniem, ale niekoniecznie będzie odpowiadał treści oficjalnej kampanii
  • Regularność odpisów: Przynajmniej raz w tygodniu, ale postaram się robić to częściej
  • I to w zasadzie tyle, zapraszam do lektury - zaczniemy od tworzenia postaci
TWORZENIE POSTACI:

Zaczniemy nietypowo, bo od wylosowania tajemnicy mojej postaci - listę takowych zaczerpnąłem z Character Secrets - Waterdeep: Dungeon of the Mad Mage autorstwa Wyatta Trulla. Podręcznik dostępny jest na DM's Guild. Mamy łącznie trzydzieści trzy tajemnice postaci. Rzucam więc 1d33 i...

Cytat:
ZHENT DRUGRUNNER

I have been sent into Undermountain to rendezvous with a Luiren spring cheese dealer in Skullport. This addictive drug puts halflings into a deep stupor; it is priceless and incredibly illegal. The Zhentarim is quite interested in smuggling it into Waterdeep.

I have been given 1,650 gp by my betters to pay for the cheese and I can expect a 750 gp reward for risking my neck to retrieve it.

I know thieves' cant.

ADDITIONAL INFORMATION
The secret-bearer's contact is Gharz Stonedark, manager of The Worm's Gullet (Area 35).
Pierwsza postać będzie Zhentarimem. "W pakiecie" dostaję więc frakcję (oraz jej wrogów oczywiście), z którą (z którymi) mogę wchodzić w najróżniejsze interakcje, czarną reputację Zhenta i konkretne zadanie do zrealizowania w Porcie Czaszek. Odlot! Backgroundem postaci będzie najprawdopodobniej faction agent, a co z rasą i klasą?

W piątej edycji lubię prowadzić przerysowanym postaciom, wręcz marvelowskim. Taką też zamierzam stworzyć, czerpiąc garściami z pomysłów moich graczy, konkretnie zaś bulorwasa, który grał niemal identyczną postacią czy buildem. Traktuję to jako swego rodzaju hołd złożony prawdopodobnie najoryginalniejszej postaci mojej kampanii.


Zgubionego*, bo tak się nazywa ten awanturnik, trudno przypasować do jakiegokolwiek ludu Zapomnianych Krain (rasowo custom lineage). Po części może być i krasnoludem, i elfem, i człowiekiem... ZAPYTANY O SWOJĄ PRZESZŁOŚĆ, odpowiada, że był w Podgórze wiele razy, pod wieloma różnymi postaciami. Jego pamięć to chaotyczny zbiór porwanych wspomnień wielu poszukiwaczy przygód, którzy zginęli w Lochu Szalonego Maga. Podobnie jak jego ciało. To swego rodzaju Frankenstein złożony z ciał poległych awanturników pragnący ostatecznie tylko jednego - śmierci Halastera. Sojusz z Zhentarimami nie jest przypadkowy - próbował wiele razy pokonać Szalonego Maga i wie, że w pojedynkę jest to niemożliwe - choć traktuje Zhentów tylko jako narzędzia. Przez przerażający wygląd większość swego żywota spędza pośród cieni, ciemności nocy i mroków podziemi (klasowo i poziomem gloomstalker 5), czasami chichocząc przeraźliwie, a czasami zanosząc się traumatycznym płaczem.

Kluczowe punkty z karty postaci:
  • STR 12 DEX 16 CON 14 INT 12 WIS 13 CHA 8
  • Feats: Sharpshooter (custom lineage), Crossbow Expert (Gloomstalker 4)
  • Languages: Common, Undercommon, Thieves' Cant (ten ostatni z wylosowanej tajemnicy postaci)
  • W ramach custom lineage wybieram oczywiście widzenie w ciemnościach
Metagrowo ten pomysł na postać uzasadnia też poniekąd moją wiedzę wyniesioną z prowadzenia tej kampanii - Zgubiony pamięta śmierci wielu poprzednich awanturników, w tym pewnie tych prowadzonych przez moich graczy.

* Zgubiony swoją drogą to tłumaczenie Clutterbane jakie pojawiło się w polskiej wersji TES: Morrowind.

Dzisiejszy wpis zakończę wylosowaniem pierwszej sceny jako zdarzenia losowego (random event) według Mythic GM Emulator 2nd Ed - nie zaczynam od zejścia przez studnię w "Ziejącym Portalu" tak jak w oficjalnej kampanii, ponieważ chcę się pozytywnie zaskoczyć.

POCZĄTEK PRZYGODY:

Cytat:
Random Event Focus Table
1d100 = 43
NPC Negative

Do zignorowania - lista Bohaterów Niezależnych jest póki co pusta, zresztą jeszcze nie powstała

Current Context
2d100 = 77, 27
repair, environment
Coś w Waterdeep spowodowało poważne trzęsienie ziemi. Coś, bo nie wiadomo do końca co. Mieszkańcy są przerażeni. Kilka budynków i ulice pomiędzy nimi zniknęły pod ziemią. Podczas akcji ratunkowej i wciąż trwającego remontu odkryto nowe wejście do Podgóry. Zgubiony udaje się tam pod osłoną nocy chichocząc sam do siebie. Tutaj zaczyna się jego przygoda.

W której dzielnicy Waterdeep wydarzyło się trzęsienie ziemi? Rzucam 1d8 na poniższą tabelkę i...

Cytat:
1 - Castle
2 - C. of Dead
3 - Dock
4 - Field
5 - North
6 - Sea
7 - Southern
8 - Trades
W dokach! W waterdhaviańskich dokach nocą może być niebezpiecznie. Czy spotykam kogoś po drodze?

Cytat:
Waterdeep City Encounters
1d100 = 45
Muggers
2d4 = 6
Jak wygląda ta ulica?

Cytat:
Alleyways: Appearance
1d100 = 22
5 ft., dirt floor; charcoal graffiti marks the walls.

Czy napisy na ścianie mają związek z Podgórą (Nearly Impossible). Tak (13 na 1d100)! Co dokładnie jest napisane?

Cytat:
Notes and Graffiti

1d4 = 4

Language - Written in a different language

Czy znam ten język? (50/50 or Unknown) Niestety nie (55), nie rzucam więc dalej.
Kilku zbirów czai się na sakiewki tych, którzy nierozważnie wyszli z domów po zmroku? Czy zdołają mnie zaskoczyć? Rzut 1d20+0 = 6 przeciw mojej pasywnej Percepcji niewiele da. Nawet jeśli bym ich nie widział, to słyszę ich rozmowy i ruchy.

Czy oni mnie zauważyli? Co prawda wciąż mogą mnie usłyszeć, ale przypominam, że widzę w ciemnościach i jestem klasowo gloomstalkerem, więc dzięki umbral sight jestem niewidoczny w ciemnościach, jeśli ta ulica tudzież uliczka jest nieoświetlona. Raczej jest, inaczej wybraliby inne miejsce na zasadzkę (Nearly Impossible). Wynik 22 na 1d100 potwierdza moje przypuszczenie, ale generuje losowy zwrot akcji... Remote event (4 na 1d100), czyli coś, co się dzieje gdzieś w szerszym świecie gry.

Cytat:
Meaning table: Actions 1
1d100 = 45, 6
flee, arrive
Zakradając się, słyszę o czym szepczą między sobą te opryszki. To aktorzy, którym nie do końca wyszła kariera na deskach teatru. Do niedawna kryli się w Podgórze, przebierając się za wampiry i żądając od awanturników schodzących przez studnię w karczmie Durnana "cła w krwi lub złocie", ale musieli uciekać z megalochu (flee), kiedy pojawiła się tam nowa frakcja (arrive), która ich stamtąd wykurzyła. Ta frakcja to... DRUIDZI, czyt. bezpośrednia inspiracja z Old School Guide to Dungeon of the Mad Mage dostępnego na DM's Guild, z którego korzystałem przy kampanii stołowej. Zaś aktorzy teatralni to frakcja prosto z Dungeon of the Mad Mage, jednak jako że prowadziłem tą kampanię moim graczom to pamiętam sztuczkę z przebierankami za wampirów i taki zwrot akcji nawet jest mi na rękę.


 

Ostatnio edytowane przez Lord Cluttermonkey : 02-05-2023 o 12:05.
Lord Cluttermonkey jest offline  
Stary 09-04-2023, 09:47   #2
 
Lord Cluttermonkey's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputację
Zanim ruszę dalej z grą, stworzę pełną kartę postaci - będzie można ją znaleźć pod tym linkiem.
 
Lord Cluttermonkey jest offline  
Stary 01-05-2023, 21:28   #3
 
Lord Cluttermonkey's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputację
Ok. Dawno mnie tu nie było - to trzeba przyznać. Karty postaci zresztą też nie dokończyłem, ale mam tak przemożną chęć powrotu do Podgóry, że nie mogę przestać myśleć o tym wspaniałym megalochu i coś muszę zrobić, nawet jeśli miała by to być zaledwie jedna linijka gry.


Zamierzam porozmawiać z tymi opryszkami. Tym bardziej, że wydają się powiązani z Lochem Szalonego Maga. Jaki mam w tym cel? Najchętniej to zawarłbym z nimi tymczasowy sojusz przeciwko wspomnianym druidom. Jak zareagują na Zgubionego? DMG w kwestii social interaction sugeruje wybrać starting attitude, ale ja wolę bardziej staroszkolną metodę - rzut na reakcję. Może już na wstępie tej kampanii zaznaczę, że w rozmowach z bohaterami niezależnymi będę mocno wspierać się "On the Non-Player Character" Courtneya Campbella - ta książeczka daje solidny fundament pod zasady do interakcji społecznych.

Cytat:
initial reaction roll
2d6-1 = 3+3-1
gdzie -1 za Charyzmę Zgubionego
unfriendly
intimidate
Nie zaczęło się dobrze. Nawet jeśli mnie nie widzą, a tylko słyszą mój głos dochodzący gdzieś z mroków waterdhaviańskiej alei, na propozycję rozmowy o wspólnym wrogu (tj. wspomnianych w nerwowych szeptach druidach) czy wspólnym interesie (jakim mogłoby być zejście do Podgóry), zareagowali próbą zastraszenia mnie. Pewnie próbują odegrać dobrze wyćwiczoną rolę wampira, co już wiele razy ratowało ich z różnych opresji i zwykle działało na napotkanych poszukiwaczy przygód.

Oczywiście Zgubiony nie należy do tych, których łatwo zastraszyć. Na żądanie "cła w krwi lub w złocie" mogę tylko żartobliwie odpowiedzieć, że moja krew rzadko kiedy trafia w gusta faeruńskich wampirów, a złota za wiele nie mam, bo do Podgóry się dopiero wybieram, ale możemy się przydać sobie nawzajem, szczególnie jeśli moi rozmówcy potrafią zmieniać się w nietoperze, jak na prawdziwych wampirów przystało. Czy żart rozbawi odbiorców? Zgubionego może i śmieszy, ale pamiętajmy, że to nie build kabareciarza, a inteligentnego drapieżnika grasującego w ciemnościach. Łatwo o sukces nie będzie.

Cytat:
1) Joke
CHA (Performance) DC 20
1d20-1 z disadvantage = 14-1 lub 1-1 = 0
-1 za CHA Zgubionego
disadvantage za wrogie nastawienie - wynik poprzedniego rzutu

wynik porażki: all rolls this encounter -2

Źródło: "On the NPC", Courtney Campbell
Nie wszystkich bawi to samo. Niestety. Zanim ulegnę tym przerażającym krwiopijcom, powtarzającym właśnie swe żądania, zastanawia mnie jedno. "Cło w krwi lub w złocie." Co wampiry robią z całym tym złotem? Po co im ten cenny kruszec? Czy krew nie wystarczy? Zgubiony zadaje takie pytanie. Odpowiedzi zaś szukam w tabelach z drugiej edycji Mythic Game Master Emulator.

Cytat:
2) Question
Meaning Tables: Actions 1 & 2
2d100 = 23, 8
continue
benefits


Źródło: Mythic Game Master Emulator Second Edition
Zdawkowo i niechętnie, ale też chyba i nerwowo odpowiadają, że dzięki złotu mogą niby dalej korzystać z uroków dawnego, szlacheckiego stylu życia - waterdhaviańskie opery, teatry, wystawne bale...

Pytanie za pytanie - kim jestem, skoro uważam, że moja krew nie przypadnie do ich wampirzego gustu? Odpowiadam pod prąd, że jestem tym, kogo oni próbują udawać, co jest oczywiście kłamstwem - choć nie do końca, bo jakaś część Zgubionego, na przykład wątroba, mogła być kiedyś częścią ciała prawdziwego wampira. Czy uwierzą w moje banialuki? Sprawdźmy.

Cytat:
3) Bluff
CHA (Deception) DC 10
-1 za CHA Zgubionego
+3 za biegłość w umiejętności
disadvantage za wrogie nastawienie - wynik poprzedniego rzutu
-2 za nieudany żart - wynik poprzedniego rzutu

1d20 = 4 lub 7 = 4

wynik porażki: lowers attitude
Po tym bezczelnym kłamstwie moi rozmówcy zamierzają mi pokazać, kto tu jest prawdziwym wampirem. Zostanie to rozstrzygnięte tutaj, nocą, w brudnej i wąskiej alei doków Waterdeep, przy użyciu siły. Zgubiony kontra sześciu pseudowampirów. Rzucamy na inicjatywę.

Cytat:
inicjatywa Zgubionego
1d20+3+1 = 12+3+1 = 16
+3 za DEX Zgubionego
+1 za WIS Zgubionego (dread ambusher)
Cytat:
inicjatywa pseudowampirów
1d20+1 = 13 = 13
 

Ostatnio edytowane przez Lord Cluttermonkey : 03-05-2023 o 11:14.
Lord Cluttermonkey jest offline  
Stary 03-05-2023, 11:20   #4
 
Lord Cluttermonkey's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputację
Wygrałem inicjatywę. Świetnie!

Walki poza lochem będę raczej rozgrywać bez mapy taktycznej, czyli w konwencji, którą modnie się teraz nazywa theatre of the mind. Sly Flourish zebrał na ten temat kilka przydatnych wskazówek, a pomocne też jest podejście Profesora DM co do walki nie na siatce, a w strefach (tj. Ultimate Dungeon Terrain).

Przypomnijmy sobie, co widzę:

Cytat:
Alleyways: Appearance
1d100 = 22
5 ft., dirt floor; charcoal graffiti marks the walls.

Kilka kluczowych obserwacji zanim podejmę działanie. Opryszkom nie udało się mnie zaskoczyć. Jeśli ich nie zauważyłem, to przynajmniej usłyszałem i wiem, gdzie są ukryci. Widzę w ciemnościach, a oni nie. Rozmawiałem z moimi przeciwnikami, musiałem więc się zbliżyć na tyle, by móc z nimi wymieniać zdania. Nie było to do końca rozważne, bo raczej znają teren lepiej ode mnie. Nie próbowałbym ucieczki, bo mogą mnie zapędzić w jakiś ślepy zaułek. Na pewno zostałem otoczony w trakcie rozmowy, tym bardziej, że byli wrogo nastawieni od samego początku. Bestiariuszowy thug preferuje walkę wręcz, ale jest uzbrojony także w kuszę, a jak patrzę na obrazek przedstawiający waterdhaviańską aleję, jestem niemal pewien, że w oknie nad ulicą pseudowampiry mają kompana albo nawet dwóch gotowych do strzału, pewnie z przynajmniej osłoną +5 do AC jeśli nie zupełnie ukrytych, ale strzelcy mnie póki co mniej interesują niż ci, którzy chcą spróbować ze mną ręcznego boju, a takich jest przynajmniej dwóch, bo liczą na wykorzystanie pack tactics.

Dobywam kuszy ręcznej (free action) i ruszam przed siebie (movement), prosto na uzbrojonego w buzdygan pseudowampira stojącego w ciemnej bramie, pod oknem, w którym widziałem czającego się kusznika.

W blasku pochodni, którą oprych zdążył rozpalić podczas naszej krótkiej wymiany zdań, zauważam, że nie ma paznokci - zostały jedynie paskudne rany. Ciekawe, przez kogo był torturowany? Przez druidów? A może podpadł swojemu przywódcy? Niewykluczone, że ten gang ma także innych, zaciekłych wrogów w Podgórze lub w Waterdeep.

Z moich obliczeń wynika, że mam cztery ataki w pierwszej rundzie. Podstawowy, dodatkowy z atutu Crossbow Expert (bonus action), trzeci ze zdolności specjalnej dread ambusher oraz extra attack z racji piątego poziomu. Wirtualne kości idą w ruch:

Cytat:
1d20+6 = 17 vs AC 11 -> trafienie za 1d6+3 = 6 obrażeń
favored foe -> dodatkowe 1d4 = 4 obrażeń
1d20+6 = 12 vs AC 11 -> trafienie za 1d6+3+1d8 = 9 obrażeń
Nie zamierzam rozlewać krwi na ulicach Waterdeep. Mam trochę instynktu samozachowawczego. Po pierwszych dwóch strzałach, kiedy widzę, że ten bez paznokci jest już ciężko ranny, odwracam się i dwa kolejne bełty posyłam w tego drugiego. Pragnę, żeby mnie się bali i żeby ten strach rozprzestrzenił się po całym gangu, docierając również do ich przywódcy tudzież przywódczyni.

Cytat:
1d20+6 = 14 vs AC 11 -> trafienie za 1d6+3 = 9 obrażeń
1d20+6 = 12 vs AC 11 -> trafienie za 1d6+3 = 6 obrażeń


 

Ostatnio edytowane przez Lord Cluttermonkey : 03-05-2023 o 20:06.
Lord Cluttermonkey jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 16:21.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172