Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Rekrutacje do sesji RPG > Sondy rekrutacyjne
Zarejestruj się Użytkownicy

Sondy rekrutacyjne W tym dziale możesz umieścić sondę na temat zbliżającej się rekrutacji, zasadności swoich pomysłów lub po prostu "zbadać rynek" pod kątem przyszłej sesji - zarówno z pozycji gracza jak i MG.


Zobacz wyniki ankiety: Wybierz przygodę:
Mariaż fantasy i sf 7 33.33%
Płaszcz i szpada, odkrycia geograficzne 9 42.86%
Piraci, klasyczni 5 23.81%
Głosujących: 21. Nie możesz głosować w tej sondzie

Zamknięty Temat
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 10-01-2012, 16:34   #11
 
Hawkeye's Avatar
 
Reputacja: 1 Hawkeye ma wspaniałą reputacjęHawkeye ma wspaniałą reputacjęHawkeye ma wspaniałą reputacjęHawkeye ma wspaniałą reputacjęHawkeye ma wspaniałą reputacjęHawkeye ma wspaniałą reputacjęHawkeye ma wspaniałą reputacjęHawkeye ma wspaniałą reputacjęHawkeye ma wspaniałą reputacjęHawkeye ma wspaniałą reputacjęHawkeye ma wspaniałą reputację
Taa i wysadzają się przy pierwszej okazji, bo to jest za skomplikowane dla nich
 
__________________
We have done the impossible, and that makes us mighty
Hawkeye jest offline  
Stary 11-01-2012, 00:52   #12
 
JanPolak's Avatar
 
Reputacja: 1 JanPolak to imię znane każdemuJanPolak to imię znane każdemuJanPolak to imię znane każdemuJanPolak to imię znane każdemuJanPolak to imię znane każdemuJanPolak to imię znane każdemuJanPolak to imię znane każdemuJanPolak to imię znane każdemuJanPolak to imię znane każdemuJanPolak to imię znane każdemuJanPolak to imię znane każdemu
Hawkeye, dzięki za uwagi – dały mi do myślenia. Widzę, że lubisz historię i do niej się odwołujesz. Akurat na moich sesjach nie ma prawdy i realiów historycznych. Plwam na historię (to znaczy znam ją na tyle, by świadomie ignorować ). Interesuje mnie popkulturowe wyobrażenie o jakiejś epoce, zabawa pomysłami w zadanej konwencji i realia hollywoodzkiego filmu.

Cytat:
Napisał Hawkeye
Niby może wyjść z tego fajny pastisz, ale ciężko sobie wyobrazić, żeby takie postacie były w stanie pomóc, raczej przez długi czas będą pod wrażeniem takiej technologii. Nie mówiąc już o tym, że nawet jak skumają, że jest to ot lepszy łuk to mogą mieć problem z jego obsługą ... ktoś kto próbował kiedyś wytłumaczyć 90 letniej babci zasadę działania komputera zapewne wie o co chodzi
Na pewno pomysł fantasy/sf jest najtrudniejszy do sensownego sprzedania graczom. I z góry przegrany, jeśli chcemy realistycznie oddawać technikę i jej zastosowanie – ale ja nie chcę! Spójrzmy na przykład na typowy rekwizyt sf – blaster. Blaster w sf (nie mówię tu oczywiście o hard sf) jest czymś skrajnie prostym. To znaczy na pewno jest wytworem niesamowicie wymyślnej technologii, ale my wiemy o nim tylko tyle, że z jednej strony naciska się guzik, a z drugiej strzela promień śmierci. To tylko rekwizyt – naciskasz i strzela. Rekwizytu bohaterowie używają w scenach emocjonujących strzelanin, pełnych napięcia mexican standoffów, itp. W moim crossoverze konwencji Elf Legolas może strzelać z blastera – naciskać guzik, siać promieniem śmierci i jeszcze cieszyć się, że strzał z kołczanu nie ubywa. To tylko rekwizyt, ważniejsze jest dla mnie w jakiej scenie go użyje i jak tym wpłynie na fabułę. Oczywiście musimy z góry odrzucić zastanawianie się, w jakiej poziomie cywilizacyjnym wychował się Legolas i jakiej kultury technicznej wymaga obsługa blastera. Bo jeśli tego nie zrobimy, sesja polegać będzie na tym, że gromada ciemniaków robi baranie oczy i z otwartymi gębami gapi się na wszystko wkoło. Część osób napisała tu, że ten pomysł ma potencjał humorystyczny. Właśnie ja nie chcę prowadzić sesji humorystycznej. Celuję bardziej w heroizm i epickość – bo oto bohaterowie! w epickiej wyprawie! jako jedyni ze swego świata! etc. Ale, jak pisałem, zaczynam się zastanawiać, czy ten pomysł wypadli. Widziałem takie crossovery choćby w komiksach (np. Thorgal) i grach komputerowych (Wizardry 7), ale RPG to inne medium. Medium wymagające szczegółowości - gracze zawsze pytają o szczegóły i znajdują dziury w konstrukcji świata. Pozostaję z zagadką.

Cytat:
Napisał Hawkeye
Oczywiście, ktoś może powiedzieć, że właśnie 2 jest fajniejsza, bo daje więcej swobody. Jednak wymaga ona od MG pewnej pracy, opisu przynajmniej paru krajów, czy nawet prostego rzucenia toposów. Na przykład MG musiałby ustalić, że na kontynencie mamy kraje w stylu Francji, Hiszpanii i Włoch (to by było absolutne minimum) i gracze mogliby dalej tworzyć szczegóły.
Jak najbardziej. Tak wyglądałby wstęp do sesji. Szkielet świata: to udaje Anglię, to Hiszpanię, takie są podstawowe nacje, takie grupy społeczne. Kilka słów o tym, czym ten świat żyje: najnowsza historia, konflikty społeczne, przykładowe powody emigracji do Nowego Świata. I dalej białe plamy do uzupełnienia dla graczy.

Cytat:
Napisał Hawkeye
Chodzi o samą kreację świata. Jest to ważny element, który z oczywistych względów dla sesji Piratów jest najbardziej kompletny.
Piraci - ta sesja byłaby chyba najłatwiejsza - to temat samograj. Ale w mojej idealnej sesji pirackiej nie powinna pojawić się ani jedna data roczna. W ogóle mnie nie obchodzi, czy jesteśmy w XVII czy XVIII wieku. Nie zastanawiam się, czy bohater ma historycznie prawidłową koszulę (aczkolwiek szukając materiałów znalazłem kroje koszul XVII-wiecznych marynarzy – lecz nie wymagam takich wiadomości od nikogo). Zwisa mi też, czy pirat ma przy boku rapier kolny z oprawą hiszpańską, czy pałasz z rękojeścią kabłąkową – ważne, czy potrafi nimi obciąć szelki angielskiego komodora, po czym złoić mu zad płazem – i co szczwanego wtedy powie . Po siedmiu morzach może żeglować równie dobrze Czarnobrody, jak i Admirał Nelson – nie obchodzą mnie oni jako realnie istniejący ludzie, ale interesuje mnie, co ich postaci w popularnym wyobrażeniu mogą wnieść do klimatu i fabuły. Realia hollywoodzkiego filmu o piratach – w to celuję. Póki wszystko, co gracze tam umieszczą, trzyma się konwencji pirackiej - jest dobrze.
 
__________________
Jestem Polakiem, mam na to papier i cały system zachowań.

Ostatnio edytowane przez JanPolak : 11-01-2012 o 02:45.
JanPolak jest offline  
Stary 11-01-2012, 12:20   #13
 
malahaj's Avatar
 
Reputacja: 1 malahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputację
Cytat:
ktoś kto próbował kiedyś wytłumaczyć 90 letniej babci zasadę działania komputera zapewne wie o co chodzi
Kiepski przykład. Jeżeli można nauczyć afgańskiego zbieracza kozich bobków obsługi AK47, RPG czy stingera, to można nauczyć tego każdego. 90 letnia babcia będzie miała z tym problem ze względu na wiek i związane z nim trudności w uczeniem i przyswajaniu wiedzy a nie poziom technologiczny komputera. Innymi słowy, za 60 lat ludzie pewnie wymyślą jakaś super technologie a my, wtedy też coś koło dziewięćdziesiątki możemy mieć trudności z jej opanowaniem, ale jak dostalibyśmy ją do rączek teraz, to poradzilibyśmy sobie bez problemu.

Jeśli tylko ci hipotetyczni kosmici nie wybiorą się na poszukiwania herosów do klubu emeryta, to nie powinni mieć problemów z nauczaniem ich używania nowoczesnych technologii. Zwłaszcza, że w SF występuje powszechnie coś takiego jak maszyny uczące i można takiego delikwenta wsadzić do takiej i za jeden dzień nauczy się tego co człowiek przez całe życie. Co więcej, taki ktoś, mający zupełnie inny sposób myślenia niż „skażony” współczesnością odpowiednik, może wpaść na zupełnie nowe zastosowanie dla narzędzi, które dostanie do łapy.

Podstawowe pytanie brzmi, czy nasze ufoki będą chciały nauczyć tych zacofanych herosów używania swojej technologii. Jeśli dać granat średniowiecznemu chłopu, nie mówić mu do czego służy, to pomimo prosty tego urządzenia, z pewnością zrobi nim komuś/sobie krzywdę. Jeśli jednak damy mu ten granat i nauczymy go używać, to będzie w tym równie skuteczny jak współcześnie żyjący fani fajerwerków.
 
__________________
naturalne jak telekineza.
malahaj jest offline  
Stary 11-01-2012, 20:15   #14
 
Hawkeye's Avatar
 
Reputacja: 1 Hawkeye ma wspaniałą reputacjęHawkeye ma wspaniałą reputacjęHawkeye ma wspaniałą reputacjęHawkeye ma wspaniałą reputacjęHawkeye ma wspaniałą reputacjęHawkeye ma wspaniałą reputacjęHawkeye ma wspaniałą reputacjęHawkeye ma wspaniałą reputacjęHawkeye ma wspaniałą reputacjęHawkeye ma wspaniałą reputacjęHawkeye ma wspaniałą reputację
Cytat:
Akurat na moich sesjach nie ma prawdy i realiów historycznych. Plwam na historię (to znaczy znam ją na tyle, by świadomie ignorować ). Interesuje mnie popkulturowe wyobrażenie o jakiejś epoce, zabawa pomysłami w zadanej konwencji i realia hollywoodzkiego filmu.
Ja tam nie twierdzę, że historia ma być wyrocznią i musimy trzymać się kurczowo faktów. Co prawda jak dla mnie pewne podstawy powinny pozostać: nie zmieniamy ogólnie znanych faktów [tzn. nie mówimy, że bitwę pod Grunwaldem wygrali Krzyżacy, chyba, że ustaliśmy, że gramy w alternatywnej rzeczywistości], jako tako trzymamy się dat i to wszystko. Ja wiem, że ludzie, którzy lubią historię zazwyczaj w czymś się specjalizują. Miałem nawet taką znajomą, która miała hyzia na punkcie ubiorów. I naprawdę nie zależałoby mi, żeby w sesji czytać, że postać nie może mieć takiego płaszcza bo ...

Jednak jakieś granice muszą być. Dlatego dla mnie ustalenie jakieś daty jest o tyle ważne, żeby ktoś nie powiedział. To moja postać wyciąga Glocka, gdzie tu Piraci .. są ci Somalijscy.

Dla takiej sesji typu heroic/filmowej to idealną inspiracją są Piraci z Karaibów. Jak dla mnie dopóki sesja będzie trzymać się tak realiów historycznych jak ten film to jest okay (mówimy oczywiście o założeniach jakie podałeś wcześniej Janie, bo jak ustalimy, że chcemy mieć super realizm, to wiadomo, że to się trochę zmieni )

Cytat:
Widziałem takie crossovery choćby w komiksach (np. Thorgal)
To trochę zły temat, bo tej technologi w Thorgalu było niewiele. Ostatnio oglądałem Thora i fajnie tam zostało założone, że magia/mity Skandynawskie, to reakcja na kontakt z obcą, zaawansowaną technologią. Faktycznie możemy sobie ustalić, że nasi herosi szybko przyswajają sobie daną technologię, ale nadal wychodzi nam tu pewna komedia. Coś w stylu "Goście, Goście" czy "Niesamowita wyprawa Billa i Teda".

Cytat:
Kiepski przykład. Jeżeli można nauczyć afgańskiego zbieracza kozich bobków obsługi AK47, RPG czy stingera, to można nauczyć tego każdego. 90 letnia babcia będzie miała z tym problem ze względu na wiek
Kiepski przykład. AK47, RPG czy nawet Stinger, to są w miarę proste technologie. AK może obsługiwać dziecko. Ale są technologie, które już nie bardzo.

Poza tym nasz afgański hodowca, raczej nie uzna, że strzał ze Stingera to znak od Allaha. A nasz wiking, może pomyśleć, że Bogowie właśnie się mocno wkurzyli.

Tak naprawdę do tego crossovera musielibyśmy odłożyć zdrowy rozsądek na bok. Nasi herosi są herosami i nawet pojawienie się kosmitów (których z początku uznają za np. Bogów) nie zraża ich przed robieniem swego, a jak krwawi, to możemy to zabić
 
__________________
We have done the impossible, and that makes us mighty
Hawkeye jest offline  
Stary 11-01-2012, 21:39   #15
 
Komtur's Avatar
 
Reputacja: 1 Komtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputację
Nie bardzo rozumiem o co ci chodzi Hawk, że niby crossover ci nie pasuje bo jest za bardzo naciągany, a opcja nr.2 musi być osadzona w realiach historycznych?

Ja w każdym bądź razie widzę to tak:
- Opcja nr.1 podoba mi się i widzę tu kilka możliwości. Wyobraźmy sobie cywilizację o tak wysokim poziomie życia społecznego i technologicznego, że praktycznie przemoc fizyczna w nim nie istnieje. W takim o to świecie nagle pojawia się fizyczne zagrożenie np. obcy (ten z filmu) grasuje w jednej z baz planetarnych, właściciele z braku odpowiedniego wyszkolenia nie radzą sobie z zagrożeniem i sprowadzają z prymitywnej planety zawodowych zabójców potworów (BG). Nasi bohaterowie będą musieli poradzić sobie z tymi bestiami w zakamarkach nowoczesnej bazy.
Lub inna sytuacja, w której bohaterowie graczy wyruszą z ekspedycją ratunkową w niezwykły rejon obcej planety, gdzie elektronika od razu pada i podobnie jak w przykładzie wyżej przedstawiciele supercywilizacji nie potrafią sobie poradzić bez zabijaków ze świata fantasy.

W opcji nr. 2 ja widzę sesję w Monastyrze np. założenie kolonii w jakimś rejonie Valdoru. Dla tych co marudzą opisanie świata jest dość szczegółowe, jest mroczna magia, nieznane bestie, tajemnicze miejsca i dla intrygantów wiecznie skłóceni kolonialiści.
 
__________________
"Kto się wcześniej z łóżka zbiera, ten wcześnie umiera" - Mag Rincewind
W orginale -"Early to rise, early to bed, makes a man healthy, wealthy and dead."

Torchbearer dla opornych. Ostatnia edycja 29.05.2017.
Komtur jest offline  
Stary 11-01-2012, 21:53   #16
 
Hawkeye's Avatar
 
Reputacja: 1 Hawkeye ma wspaniałą reputacjęHawkeye ma wspaniałą reputacjęHawkeye ma wspaniałą reputacjęHawkeye ma wspaniałą reputacjęHawkeye ma wspaniałą reputacjęHawkeye ma wspaniałą reputacjęHawkeye ma wspaniałą reputacjęHawkeye ma wspaniałą reputacjęHawkeye ma wspaniałą reputacjęHawkeye ma wspaniałą reputacjęHawkeye ma wspaniałą reputację
Komturze, zapomniałeś chyba o opcji numer 3 i to o niej głównie mówiłem mając na myśli realia historyczne, czy szerzej o sesji generalnie w takich klimatach zakorzenionej.

Poza tym nie widzę sesji heroic w świecie Monastyra ...
 
__________________
We have done the impossible, and that makes us mighty
Hawkeye jest offline  
Stary 11-01-2012, 22:02   #17
 
malahaj's Avatar
 
Reputacja: 1 malahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputację
Cytat:
Kiepski przykład. AK47, RPG czy nawet Stinger, to są w miarę proste technologie. AK może obsługiwać dziecko. Ale są technologie, które już nie bardzo.
Nie zgodzę się. Stinger to już zaawansowana technologia, to obsługa jest prosta. Co więcej owy pastuch nie będzie miał pojęcia jak działa owa broń, ale będzie wiedział, że tu należny przekręcić a tu nacisnąć aby odpalić. To wystarczy jemu i to wystarczy naszym herosom. W przypadku innych zaawansowanych technologi naszych ufoków może być podobnie. Zresztą ja mam bardzo mgliste pojęcie jak działa silnik spalinowy a samochodem jeżdżę codziennie, nauczyłem się tego tez w miarę sprawnie.
To raz. Dwa, że takiego Afgańczyka można równie dobrze nauczyć pilotować samolot, co już proste nie jest. Trzeba poświęcić tylko na to trochę czasu.

Cytat:
Poza tym nasz afgański hodowca, raczej nie uzna, że strzał ze Stingera to znak od Allaha. A nasz wiking, może pomyśleć, że Bogowie właśnie się mocno wkurzyli.
Współczesny (afgański hodowca) tak, ale ten sprzed powiedzmy 400 lata już tak. Uważasz, że poziom, nazwijmy to "świadomość technologicznej" obydwu jest jakoś strasznie różny? Względnie, czy nauczenie posługiwania się stingerm Pana z XVII w. trwało by dłużej niż współczesnego przedstawiciela jego zacnego zawodu?
 
__________________
naturalne jak telekineza.
malahaj jest offline  
Stary 11-01-2012, 22:04   #18
Banned
 
Reputacja: 1 Aschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znany
Cytat:
Napisał Hawkeye
Tak naprawdę do tego crossovera musielibyśmy odłożyć zdrowy rozsądek na bok.
Niestety (stety) też tak to widzę. Logika w sesji z opcji 1 po prostu trzaska w szwach. Pomijając zupełnie aspekt PO CO statek kosmiczny zabiera na pokład naszych bohaterów ze średniowiecza; to ci bohaterowie po prostu zwiajają się w kłębek ze strachu i modlą do wszystkich znanych sobie bogów o ratunek. Znajdują się bowiem poza oknem technologicznym i...
humor może być fajny, ale logikę trzeba wyłączyć.

Opcji 2 i 3 z kolej nie traktowałbym jako przerabiania podręcznika do historii (niezależnie czy się ją lubi czy nie), ale z drugiej strony - nie można jej też całkiem wyrzucić przez okno - znów z powodu logiki. Podobnie jak elementarnej wiedzy o statkach i morzu

Ale wracając do meritum: z dyskusji wynika, że... opcja 3? Bo z ankiety, że 2.

To kiedy rekrutacja? Ja się pytam


Cytat:
Napisał Malahaj
Uważasz, że poziom, nazwijmy to "świadomość technologicznej" obydwu jest jakoś strasznie różny? Względnie, czy nauczenie posługiwania się stingerm Pana z XVII w. trwało by dłużej niż współczesnego przedstawiciela jego zacnego zawodu?
Tak, oraz: tak.
 

Ostatnio edytowane przez Aschaar : 11-01-2012 o 22:06.
Aschaar jest offline  
Stary 11-01-2012, 22:14   #19
 
malahaj's Avatar
 
Reputacja: 1 malahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputacjęmalahaj ma wspaniałą reputację
Cytat:
Tak, oraz: tak.
No dobra, to dawaj tu tych pastuchów, ja zorganizuje stingera i będziemy sprawdzać :P

Ja tam myślę, zajęłoby to tyle samo. Zwłaszcza, że w drugim przypadku miałbym autorytet "wkurzonego boga" za sobą.
 
__________________
naturalne jak telekineza.
malahaj jest offline  
Stary 11-01-2012, 22:42   #20
 
Anonim's Avatar
 
Reputacja: 1 Anonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Aschaar Zobacz post
Niestety (stety) też tak to widzę. Logika w sesji z opcji 1 po prostu trzaska w szwach. Pomijając zupełnie aspekt PO CO statek kosmiczny zabiera na pokład naszych bohaterów ze średniowiecza; to ci bohaterowie po prostu zwiajają się w kłębek ze strachu i modlą do wszystkich znanych sobie bogów o ratunek. Znajdują się bowiem poza oknem technologicznym i...
humor może być fajny, ale logikę trzeba wyłączyć.
PO CO to Komtur dobrze odpowiedział. Ja bym dodał jeszcze: do walk gladiatorskich. Czy czegokolwiek co można zobaczyć w Samurai Jack Samurai Jack Rave Soundtrack (Episode 28) - YouTube . Pierwsza reakcja by była taka, że rzeczywiście by się modlili. Zresztą tak jak w Goście, Goście - pierwsza reakcja zniszczyć samochód, a potem łapserdak Uj sam prowadził. W średniowieczu "letko" nie było, więc ci ludzie znają się na przetrwaniu. Jedyna bariera to językowa, ale w domyślnych światach "fantasy" jest język wspólny, który wydaje się być niezmienialny. W Earth: Final Confilct kosmici przybywają na Ziemię między innymi po to, żeby odbudować swoją kastę wojowników. Złowieszczy Taeloni równie dobrze mogli przylecieć nad jakąś planetę z krasnoludami, elfami i trollami. Jest ich mało, więc potrzebują niewolników, a jako że w walce wręcz są do bani to tych niewolników biorą sobie mocą miłości, a nie strachu. No i jest jeszcze Bitwa o Ziemię (słabo oceniany, mi się podobał), która jest raczej postapokalipsą, ale też do wykorzystania do takiego RPG.
 
Anonim jest offline  
Zamknięty Temat



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 00:04.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172