|
Sondy rekrutacyjne W tym dziale możesz umieścić sondę na temat zbliżającej się rekrutacji, zasadności swoich pomysłów lub po prostu "zbadać rynek" pod kątem przyszłej sesji - zarówno z pozycji gracza jak i MG. |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
07-01-2012, 22:59 | #1 |
Reputacja: 1 | Sesja w settingu Fate/Stay Night Czym jest Fate/Stay Night? Jest to jedna z najpopularniejszych marek tzw. Visual Novels, czyli japońskiego medium przypominającego tradycyjne gry paragrafowe, w których czytelnik w miarę czytania opowieści napotyka na kluczowe wybory decydujące o kierunku w którym popłynie wątek przygody. Świat F/SN przypomina bardzo współczesne settingi takie jak WoD czy Unknown Armies, w których za fasadą codziennego życia rozgrywają się potyczki podziemia okultystycznego oraz różnego rodzaju nadnaturalne fenomeny nieodwracalnie kształtujące życie ludzkie. Mamy więc potężne, światowe organizacje takie jak Stowarzyszenie Magiczne czy Kościół (wzorowany na chrześcijańskich wyznaniach i z już zupełnie stereotypową "Inkwizycją" ), mamy długoletnie waśnie między rodami magów, magię dziedziczoną z pokolenia na pokolenie oraz mocną dozę okultyzmu, z poszukiwaniem starożytnych artefaktów i włącznie z rzucaniem terminami takimi jak Prana, linie geomanatyczne czy Drzewo Życia na lewo i prawo.Dlaczego więc nie zagrać w którychś z powyższych tytułów lub w [___]? Mówiąc szczerze, chciałem oprzeć rozgrywkę na Magu:Przebudzenie i innych tytułach nWoDa takich jak Hunter, ale z nagięciem realiów właśnie w stronę odpowiadającej F/SN. Dlaczego? Wizytówką serii jest istnienie tzw. Wojny Świętego Grala, czyli rytuału, w którym 7 magusów zbiera się w miejscu pojawienia owego artefaktu by walczyć ze sobą na śmierć i życie o spełnienie swego życzenia, które to ów osławiony przedmiot (czy może stan?) może zapewnić jednej wybranej osobie, Mistrzowi, który zwycięży wszystkich innych. Każdy z tzw. Mistrzów przywołuje sługę, czyli ducha znanego bohatera z przeszłości (przykłady: Medea, Herkules, Aleksander Wielki, Cúchulainn, Król Artur), który ma walczyć u jego boku i zapewnić mu zwycięstwo w tej potyczce.Hmm...czyli co konkretnie proponujesz? Chciałbym was zaprosić do semi-swobodnej dyskusji na temat takiego pomysłu, acz z rzeczy bardziej konkretnych rozważałem:Cele - stworzenie intrygi opartej w dużej mierze o relacje gracz-graczO MG Na LI uczestniczyłem w 3 sesjach, nie prowadziłem żadnej. W pierwszych dwóch mój styl był nieco niestandardowy, a uczestnictwo w ostatniej zostało niestety szybko przerwane poważnymi problemami osobistymi. Nie mogę określić więc dokładnie stylu narracji jaki przyjmę, ale celem moim jako MG jest popracowanie nad opisywaniem scen akcji i przerzucenie ciężaru fabularnego na relacje zewnętrzne, tzn. będę starał się ograniczyć "przemyślenia wewnętrzne postaci" do kilku wybranych, ważnych scen, napędzając dynamikę raczej innymi metodami takimi jak dialogi i opisy zachowań.Pytania do uczestników sondy a) Czego oczekiwalibyście od takiej sesji? Czy mielibyście ochotę w niej uczestniczyć? *PvP w moim rozumieniu określa sesję, w której prawdopodobieństwo, że gracze mogą zginąć z rąk innych graczy lub MG jest mocno podwyższone Nie oznacza to jednak, że celem takiej sesji jest przeżycie - jeśli gracz dalej chciałby snuć wątek związany z jego postacią, po konsultacjach na pewno mógłby się wcielić w rolę jednego z NPC lub nawet Sługi bądź Mistrza innego gracza. P.S. z góry przepraszam za błędy, jeśli jakieś umknęły mojej pośpiesznej korekcie |