lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Sondy rekrutacyjne (http://lastinn.info/sondy-rekrutacyjne/)
-   -   [Przetrwaj Sondę] TO (http://lastinn.info/sondy-rekrutacyjne/11414-przetrwaj-sonde-to.html)

Anonim 07-06-2012 23:11

[Przetrwaj Sondę] TO
 
Miało być wcześniej, ale przez ten pad forum wszystko się opóźniło. Jak obiecałem tak obiecałem, więc: Przetrwaj to 2. Najchętniej bym poprowadził, gdyby było 10 lub mniej graczy, ale czasem może być i tak, że nikt się nie zgłosi. Bywa. Dlatego zakładam ten temat, żeby dowiedzieć się czego dokładnie chcecie. Do wyboru takie opcje:

I Normalnie - tak jak było w pierwszej części. Oczywiście z wzięciem pod uwagę własnych i graczy wniosków. Tutaj też jest wybór odnośnie realiów:

1. Współczesność - zupełnie tak jak wcześniej.
2. Prehistoria - zmierzcie się z pierwotnym koszmarem! Rozgrywka w świecie opisanym w Szamanie, ale z całą masą żywych trupów!
3. Średniowiecze - bez broni palnej może być trudniej, ale tu i tak chodzi wyłącznie o to, żeby przetrwać najdłużej
4. Magią i Mieczem - Średniowiecze w wersji z magią. Tu z kolei postacie graczy byłyby odrobinę potężniejsze niż we Współczesności.
5. Wojownicy Kosmosu - wielkie zbroje, wielkie giwery i większe zagrożenie. Zazwyczaj ludzie wolą grać we Współczesności, bo cenią realizm - ten realizm, który pokazuje im, że nie ma tu miejsca dla niezniszczalnych bohaterów. W Wojownikach Kosmosu jesteście prawie niezniszczalnymi prawie bohaterami - wersja jest najtrudniejsza do przetrwania.

II Społecznie - w tej wersji gra drużynowa nabiera decydującego znaczenia. Gra zaczyna się w całkiem bezpiecznym miejscu, które jest otoczone ze wszystkich stron przez żywe trupy. Niestety jak szybko się okazuje jeden z was nie jest człowiekiem, a jakimś złowieszczym potworem - tytułowym "TO". Najłatwiej byłoby po prostu pozabijać wszystkich prócz siebie, ale wtedy obrona przed żywymi trupami byłaby niemożliwa. TO współpracuje z jakiegoś powodu z żywymi trupami, ale sam nim nie jest. Ot tylko barykade zniszczy, lekarstwa spuści w klopie albo doda robaków do jedzenia. Czasem jednak w ferworze walki ktoś zostanie zarażony przez żywe trupy i wtedy jedynie TO może go uleczyć - za cenę posłuszeństwa. Jedna obiecanki cacanki, a tylko jeden Zarażony może wygrać wspólnie z TYM, więc jakby było takich więcej... zrobiłoby się ciekawie. TO wie kto jest zarażony i jeśli chciałby może porozumiewać się niczym w filmach szpiegowskich przez skrzynkę - czyli moje PW. W zależności od ilości graczy wszyscy głosują przez PW raz na turę lub rzadziej podając dwie nazwy: tego kto najbardziej ich zdaniem zasługuje na immunitet i tego kto zasługuje na śmierć. Nie można wskazać na siebie. Po śmierci TO akcja jest przesunięta do momentu, aż kończą się zapasy.

Wszystko dzieje się we Współczesności.

III Społecznie wersja Ekspert - rozbudowana wersja tego co wyżej rozpisana na 119 punktów. Wątki strategii jak i Normalnej rozgrywki - dla każdego coś miłego oczywiście jeżeli komuś chciałoby się angażować w dość rozbudowane zasady do w gruncie rzeczy prostej gry.

Wszystko dzieje się w Postapokalipsie.

Agape 08-06-2012 11:44

Odnośnie "Magii i Miecza" to każdy miałby magię i miecz, czy jedni mieliby magię, a inni miecz? Przyznam, że pierwsza opcja wydaje mi się znacznie atrakcyjniejsza.

Anonim 08-06-2012 12:43

Cytat:

Napisał Agape (Post 365481)
Odnośnie "Magii i Miecza" to każdy miałby magię i miecz, czy jedni mieliby magię, a inni miecz? Przyznam, że pierwsza opcja wydaje mi się znacznie atrakcyjniejsza.

Wszyscy mieliby magię i miecz - to znaczy w zależności jak wybiorą na początku. Gra jest zbyt szybka, żeby był czas na jakiekolwiek rozdawanie PD.

D3wiant 08-06-2012 14:48

Cytat:

Napisał Agape (Post 365481)
Odnośnie "Magii i Miecza" to każdy miałby magię i miecz, czy jedni mieliby magię, a inni miecz? Przyznam, że pierwsza opcja wydaje mi się znacznie atrakcyjniejsza.

A moim skromnym zdaniem jest wręcz odwrotnie. Taki podział graczy na uzdolnionych magicznie i tych mielących mieczem, zmusi ludzi do łączenia się w większe/mniejsze grupki i zaciśni tym samym ewentualne stosunki między postaciami (wszak chyba nie ograniczymy się do nieustannego siekania umarlaków?).

Poza tym, im bardziej herosi będą przepakowani tym gorsze ujstwo MG rzuci nam pod nogi.

Anonim 08-06-2012 15:40

Cytat:

Napisał D3wiant (Post 365506)
A moim skromnym zdaniem jest wręcz odwrotnie. Taki podział graczy na uzdolnionych magicznie i tych mielących mieczem, zmusi ludzi do łączenia się w większe/mniejsze grupki i zaciśni tym samym ewentualne stosunki między postaciami (wszak chyba nie ograniczymy się do nieustannego siekania umarlaków?).

Poza tym, im bardziej herosi będą przepakowani tym gorsze ujstwo MG rzuci nam pod nogi.

Dwie podstawowe zasady gier tego typu:
1. Walcz tylko wtedy gdy uważasz że masz szansę.
2. Gra polega na tym, żeby przetrwać jak najdłużej.

OK, zrobiłem już dwa rodzaje kart postaci. Jedna dla Magio i Mieczowców, a druga dla Współczesnych. Być może w jednej grze będą oba te światy z możliwością przejścia z jednego do drugiego. Niestety zetknięcie się z drugim światem grozi szaleństwem. Bywa. Umiera się, gdy (Zdrowie i 1 z RCS) lub (Rozum i 1 z CS) spadną do zera lub Zdrowie spadło poniżej zera. Innymi słowy nieszanowanym bydlakiem można grać - nikt nie pomoże, a i bycie potworem nie chroni przed szaleństwem płynącym z odrażających czynów jakie robicie, żeby przeżyć. Zdrowie, Rozum, Człowieczeństwo i Szacunek można odzyskiwać w czasie gry, więc aż tak źle nie jest. To jednak nie strzelanka - jeden cios może wystarczyć, żeby stracić całe Zdrowie i unieruchomić delikwenta. Nikt mu nie pomoże i kaplica... a jak już przy tym jesteśmy - to wciąż nie strzelanka - jedno cokolwiek może spowodować tyle obrażeń, że zdrówka spada poniżej zera i już taki jest martwy. Zdrowy psychicznie, szanowany i miły człowiek nie przeżyje wybuchu. Obrazki tak skalibrowałem, że jakby ktoś chciał to mógłby sobie wydrukować. Co do twarzy dla Oczników, Saasosów i Nekronów to mam po 3/4 dla każdego z nich. Resztę da się znaleźć w internetach (Ratun to w goglach "wererat" albo "skaven").

Nadal obowiązuje zasada "bezpośrednio nie zabijaj" - tłumacząc to na odwrót: "pośrednio zabijanie" - wylewasz ludwika na podłogę, żeby kolejna osoba uciekająca przewróciła się i została złapana przez żywe trupy... albo zamknąć drzwi przed czyimś nosem, żeby nie mógł się ukryć przed milusińskimi...

Co do magii to jest tutaj wszystko opisane: Sierra: Arcanum - The Game - Magick - jeśli kto nie rozumie jak to używać to niech nie używa. Ogólnie to będzie powiedziane, ale tak w szczegółach to nie. Czy kości będą rzucane? Tak, jak ktoś zadeklaruje chęć czegoś tam to kości się rzuci. Co do mentalizmu to jest opisany w temacie z Astropolem i jak będzie rekrutacja to dam.

Jutro pewnie i tak puszczę rekrutację, ale może jakieś komentarze przed rekrutacyjne się pojawią, które sprawią, że się coś popoprawia. Pierwsza to oczywiście Magią i Mieczem, a druga to Współczesność.





Agape 08-06-2012 18:53

Kosmici i gobliny, magowie i karabiny, i to wszystko na raz w zombi apokalipsie? Jak dla mnie to trochę za dużo.

Gargamel 08-06-2012 19:29

Standardowo M&M (magia i miecz)

Arvelus 08-06-2012 19:42

Ja tam bym, zagrał sobie Skavenem : P

Yzurmir 08-06-2012 19:53

Czy na wersję z "TYM" wpłynęła moja własna sugestia pod koniec ostatniej sesji? Szkoda że te zasady społeczne nie wydają się cieszyć zbytnią popularnością, bo mnie osobiście taka gra najbardziej by interesowała. Zakręcone intrygi, ukryte potwory, cały czas trzeba pilnować swoich pleców -- to jest to.

Ewentualnie mógłbym zagrać we współczesności (nie zaznaczyłem tego w ankiecie, bo jakoś nie załapałem, że mogę wybrać więcej niż jedną opcję). Magię i miecz raczej sobie odpuszczę, jakoś mnie to nie chwyta.

Someirhle 08-06-2012 20:06

...to ja chyba jedyny zagłosowałem na prehistorię, a szkoda doprawdy, szkoda.

U mnie kolejność pokrótce wyglada tak:
1.Prehistoria
2.Społecznie
3. M&M
4. Woj. Kos.
5. Współczesność
6. Średniowiecze

Wariantu eksperckiego społecznego to się już boję grać.
W gruncie rzeczy zagram chętnie wszystko nie licząc średniowiecza, co do którego musiałbym się poważnie zastanowić.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:05.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172