Zew Cthulhu- jaki okres? Mechanika? Witam serdecznie. Bardzo bym chciał poprowadzić na forum sesję w uniwersum ZC. Jestem ciekawy jaki okres odpowiada graczom. Czy to lata przed pierwszę wojną światową, lata dwudzieste czy coś bliżej teraźniejszości. Kolejną rzeczą jaka mnie interesuje jest intensywność korzystania z mechaniki gry fabularnej ZC, a może jej całkowity brak? Oraz ostatnie pytanie- czy ilość osób odgrywających zaplanowany scenariusz poprawia jakość gry? Czy podczas gier PBF więcej nie znaczy lepiej? |
Cytat:
|
Tuż przed pierwszą wojną, lata dwudzieste, lata trzydzieste. W ZC grałem bardzo dawno ale raczej bym zagrał:) |
To może po kolei: Okres - powiedzmy sobie szczerze - jest zupełnie obojętny. Trzymając się podręcznika powinny być lata 20, ale... to tylko umowa. Wszystko zależy od scenariusza i samych graczy. Im dalej od teraźniejszości tym ciężej niektórym wczuć się w realia... Mechanika jeszcze bardziej zależy od przygody. Postać musi być przygotowana mechanicznie, aby było wiadomo co ona (postać) w zasadzie potrafi. Później... czasem człowiek rzucić musi (choć z tymi rzutami via forum to słabo...) W PBF gracze z natury swojej opisują sporo elementów, które w rzeczywistej grze są albo opisywane przez MG, albo są wynikiem rzutu - taka jest niestety specyfika PBF i jakoś do niej trzeba dopasować ilość mechaniki... Czy ilość osób poprawia jakość rozgrywki? Czasami. Prawdą jest, że czasem bierze się z górką licząc na to, zę ktoś odpadnie, ale z drugiej strony - jak nie odpadnie? duża ilosć graczy wymaga również większej dyscypliny - inaczej sesja się rozłazi, bo wiecznie się na kogoś czeka. Na pierwszą sesję raczej wziąłbym mniejszą ilość graczy... ----- ...Jeżyna... |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 08:40. |
Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0