|
Sondy rekrutacyjne W tym dziale możesz umieścić sondę na temat zbliżającej się rekrutacji, zasadności swoich pomysłów lub po prostu "zbadać rynek" pod kątem przyszłej sesji - zarówno z pozycji gracza jak i MG. |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
|
16-02-2013, 15:45 | #1 |
Reputacja: 1 | Wh40k: Rogue Trader Zastanawiam się czy byliby chętni do gry w Rogue Tradera W przygodzie gracze wcielają się w kapitana i jego popleczników w poszukiwaniu skarbów i bogactw na granicach imperium oraz poza nim. Zdobywanie informacji na czarnych rynkach, wyścigi z flotami innych kapitanów po skarby, zakradanie się na salony możnych oraz na światy obcych w celu kradzieży egzotycznych skarbów. Naginanie praw imperium, wchodzenie w konflikty z inkwizycją lub nawet space marines. Klasy postaci: Rogue Trader - Jeden gracz zostaje kapitanem głównego statku, reszta wciela się w załogę (do której mogą należeć kapitanowie innych statków). Źródła przychodów oraz zasoby floty kapitana określimy rzutem na kość. główne cechy rozwoju dotyczą walki wręcz, dowodzenia, wiedzy i charyzmy. Arch-Militant - zbrojne ramię kapitana, człowiek, który przeżył mrożące krew w żyłach wydarzenia na nie jednej wojnie. Główne cechy: umiejętności strzeleckie, siła, zręczność, wiedza i trening w broni. Astropath Transcendent - Psionik korzystający z mocy, by kontaktować się z okrętami i planetami. Zaufany doradca kapitana. Rozwój to inteligencja, siła woli, wiedza i moce. Explorator - Tech-priest na usługach kapitana, nikt inny nie zna się na działaniu maszyn i rozgryzaniu dawnych artefaktów jak on. Rozwój to siła, odporność, inteligencja, wiedza, budowa i naprawa. Missionary - Misjonarz niosący wiarę i światłości w mroki kosmosu. Wyczulony na Chaos, demony i heretyków. Broniący mocą płynącą z wiary towarzyszy. Rozwój to walka wręcz, siła woli, charyzma, wiedza, moce wiary Navigator - Posiada Warp Eye pozwalające mu spostrzegać świat niematerialny. Widzi przez spacznie i wszystkie inne kosmiczne zjawiska pozwalając mu mistrzowsko pilotować pojazdy. Jednak wystawienie na spacznie naraża go na choroby, szaleństwo i mutacje. Rozwój to inteligencja, zmysły, siła woli, wiedza, moce nawigatora Seneschal - Szpiedzy i handlarze informacją, budują siatki informacyjne, werbują ludzi knują intrygi. Rozwój inteligencji, percepcji, charyzmy, zdolności łotrzyka Void-Master - Dozorcy statków, szef zabezpieczeń, zbrojmistrze, dowódcy. Ludzie, którzy spędzili całe życie na statku, gdzie piastują ważną funkcje. Znają pojazd jak własną kieszeń i potrafią obsługiwać, naprawiać i pilotować go. Rozwój to umiejętności strzeleckie, zręczność, siła woli, pilotaż, konserwacja, ochrona Sesja byłaby storytellingiem ze statystykami, rzucaniem czasem kostką i rozwojem postaci. Jednak trudno objąć zakresem pojmowania wszystkie organizacje i zachowania poszczególnych grup, mocy i technologi. Dlatego zastrzegam sobie spłycanie reali, bazowanie na nich, niż skrupulatne ich przestrzeganie. Chciałabym wiedzieć: 1 ile osób byłoby chętnych. 2 jaka jest wasza znajomość świata (znacie? czy nic o nim nie wiecie, ale byście spróbowali) Ostatnio edytowane przez Rahaela : 25-02-2013 o 07:32. |
16-02-2013, 17:46 | #2 |
Reputacja: 1 | Powiedziałbym, że wspomnianego universum nie znam. Zagrałbym jednak ewentualnie w jakąś lekką względnie przygodówkę space-opera. Nie wiem, czy prowadziłabyś coś takiego, czy też bardziej ciemne klimaty. |
16-02-2013, 18:11 | #3 |
Reputacja: 1 | Yes, yes,yes, jak mawiał nasz ex premier. Jestem za, nawet na solo. Kapitan lub arch militian się kłania. mechanike i setting znam dobrze. grywał em i prowadziłem. |
16-02-2013, 18:21 | #4 | |
Reputacja: 1 | Ja... nie jestem pewien. Z jednej strony Wh40k to mój ulubiony setting sf. I od dawna miałem chęć na sesję Rouge Tradera. Z drugiej strony... Cytat:
__________________ Najczęstszy ludzki błąd - nie przewidzieć burzy w piękny czas. Niccolo Machiavelli | |
16-02-2013, 19:09 | #5 |
Reputacja: 1 | Wstępnie chętny, świat znany |
16-02-2013, 20:55 | #6 |
Reputacja: 1 | Skonsultowałam się z paroma osobami i przemyślałam sprawę. Zrobię sesje raczej dla początkujących bo sama nie czuje się ekspertem. Sesja zdecydowanie nie będzie dla purystów, będzie was raziło dużo rzeczy bo nie umiem przetłumaczyć z podręcznika na polski fachowo terminów lub poszczególnych zasad. W zamian wymyślam podobne lub wprowadzam te znane mi z Deathwatcha. Tak więc skłaniam się w stronę sugerowanej przez Kellego lekkiej przygodówki w świecie Warhammera 40 000 na zasadach bazujących z Rouge Trader. Co to oznacza? Kreacja kart postaci i ich rozwój w zasadzie podręcznikowy, czyli wykupywanie za punkty doświadczenia zdolności i zdobywanie rang. Ekwipunek, pojazdy i rasy także. Klasy postaci podręcznikowe, chociaż nie będę narzucała jakiegoś szczególnego obowiązku jak nimi grać i je odgrywać. Szwankować może trochę nazewnictwo i zastosowanie zdolności, czy mniej znanego mi wyposażenia oraz technologia. Sesje rozwijałabym powoli, aby świeży gracze mogli pojąć najprostsze koncepcje i zasady. Myślę o wyprawie na zaginiony statek kosmiczny, który miał przewozić pokaźne skarby. Tak więc na początku byłaby rywalizacja z podobnymi do was poszukiwaczami. Następnie walki z bardziej napastliwymi piratami, by w końcu zmierzyć się z obcymi Orkami, a w dalszym odstępie Eldarami. Chętnie przyjmę doświadczonych graczy, którzy będą mi w trakcie przygody podpowiadać odnośnie paru rzeczy, ale będą na tyle elastyczni by zaakceptować miks podręcznikowych i moich własnych zasad Ostatnio edytowane przez Rahaela : 16-02-2013 o 21:04. |
16-02-2013, 21:00 | #7 |
Reputacja: 1 | Ponowię. Yes,yes,yes, dokładnie to o co chodziło. Realia, epickość formy(przynajmniej tak rozumiem brak sztywnego trzymania się realiów podręcznika ). Ja nadal chętnie się zgłoszę. Nie przeszkadza mi to, że MG ma swoją wizję (lub nie zna settingu w 100%). Jeśli na początu jest jasno powiedziane, że jest to sesja na motywach/realiach W40k:RT to chyba wszystko jest jasne. Rację co do świata ma MG, nawet jak się okaże że orkowie są przyjaźni, to co z tego, przynajmniej będziemy mile zaskoczeni. Masz mój głos |
16-02-2013, 21:55 | #8 |
Reputacja: 1 | Niestety, w takim razie nie będzie to sesja dla mnie. Jestem zwolennikiem przedstawiania Wh40k w sposób Grimdark, i wszelkie próby rozjaśniania tego świata, jak i dodawania mu lekkości strasznie mnie rażą. Może zmienię zdanie widząc rekrutację, ale wątpię. Niektórzy fani Wh40k są tak fanatyczni jak ich uniwersum, i ja się do tej właśnie kategorii zaliczam Mimo wszystko, życzę powodzenia. Podejrzewam że to co odstrasza mnie, zachęci osoby w mniejszym stopniu zaznajomione z systemem.
__________________ Najczęstszy ludzki błąd - nie przewidzieć burzy w piękny czas. Niccolo Machiavelli |
17-02-2013, 02:33 | #9 |
Reputacja: 1 | Obok ReTarda nie przejdę obojętnie, nawet jeśli temat jest traktowany luzacko. Rozumiem, że nie ma co się pytać o szczegóły świata/realiów twórczyni potencjalnej sesji, więc zapytam o co innego: jak podchodzisz do Xenos jako bohaterów graczy? Podręczniki: Into the Storm i Soul Reaver dorzucają do kotła możliwość gry Orkiem, Krootem i/lub Mrocznym Eldarem. Do Dark Heresy natomiast cyrkulował swego czasu po odmętach internetu fanowski .pdf z eldarskim wyrzutkiem/rangerem. Odpowiadając na pytanie z pierwszego posta: Ekspansję Koronus (i większość Wh40k) znam jak własną chatę.
__________________ Dorosłość to ściema dla dzieci. Ostatnio edytowane przez Micas : 17-02-2013 o 15:10. |
17-02-2013, 10:41 | #10 |
Reputacja: 1 | Na jednego obcego w szeregach mogę pozwolić, ale musi się liczyć z tą całą nienawiścią oraz faktem, że pewne etapy rozgrywki musiałby przesiedzieć lub się ukrywać z braku tolerancji i wstępu w pewne miejsca i wątki fabularne. Taki gracz musiałby być w częstym kontakcie i sugerować różne rozwiązania na bieżąco. Ponadto musiałby jakoś zgrabnie wszystko uzasadnić w historii postaci. Jeśli historia postaci, jej motywacja aby pomagać kapitanowi i determinacja do dalszych przygód z ludźmi oraz sugerowane rozwiązania mnie przekonają to ja oczywiście nie widzę problemu Tylko coś pieką mnie mocniej spojrzenia purystów Chyba, że wybierzesz coś z mojej propozycji obcych: Grynix - Tajemnicze kocie stworzenia ze światów Eldarów kręcące się przy starożytnych ruinach. Są bardzo ciekawskie i potrafią przywiązać się do osób, które je zainteresują. Z czasem wytwarzają mentalną więź z takim osobnikiem, uwielbiają psioników dając im dodatkowe możliwości, ale samym również czerpiąc z ich. Mógłby się rozwijać intelektualnie oraz przy pomocy mistycznej energii odnajdywanych artefaktów czy starożytnych świątyń. Watcher in the Dark - Tajemniczy obserwator często towarzyszący ważnym osobą w zakonie Dark Angels. Tu też mógłby służyć jako zwiastun tajemniczych wydarzeń oraz jako sługa, któregoś bohatera. Zwiastując mu udział w ważnych i mrocznych wydarzeniach. Jako wyjątek od reguły mógłby w końcu powalczyć i się odezwać Ostatnio edytowane przez Rahaela : 17-02-2013 o 10:47. |