Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Rekrutacje do sesji RPG > Sondy rekrutacyjne
Zarejestruj się Użytkownicy

Sondy rekrutacyjne W tym dziale możesz umieścić sondę na temat zbliżającej się rekrutacji, zasadności swoich pomysłów lub po prostu "zbadać rynek" pod kątem przyszłej sesji - zarówno z pozycji gracza jak i MG.


Zobacz wyniki ankiety: Jesteś zainteresowany?
Tak. 4 23.53%
Częściowo. 2 11.76%
Jeśli mnie olśni rekrutka to się zastanowię. 8 47.06%
Nie. 3 17.65%
Głosujących: 17. Nie możesz głosować w tej sondzie

Zamknięty Temat
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 05-04-2013, 23:33   #1
 
Boreiro's Avatar
 
Reputacja: 1 Boreiro jest na bardzo dobrej drodzeBoreiro jest na bardzo dobrej drodzeBoreiro jest na bardzo dobrej drodzeBoreiro jest na bardzo dobrej drodzeBoreiro jest na bardzo dobrej drodzeBoreiro jest na bardzo dobrej drodzeBoreiro jest na bardzo dobrej drodzeBoreiro jest na bardzo dobrej drodzeBoreiro jest na bardzo dobrej drodzeBoreiro jest na bardzo dobrej drodzeBoreiro jest na bardzo dobrej drodze
Dwie autorskie sesje.

Już ponad rok mija odkąd jestem na forum, więc pomyślałem, żeby spróbować poprowadzić sesję. Ba, nawet dwie mi przyszły do głowy.

1. Autorskie fantasy - Można powiedzieć sztampowy scenariusz, ale niedużo tutaj takich widziałem. Z różnych indywiduów powstaje drużyna. Ma teoretycznie proste zadanie, które jednak się co nieco komplikuje. Pokonując wrogów, zarówno mieczem jak i słowem, zmierzamy do wielkiego finału. Klimat sesji raczej lekki, żadnych epopei, więcej humoru i realizmu. Świat fantasy. Ludzie, elfy, krasnoludy, smoki, magia, wiadomo. Świat gry to mój autorski pomysł, ale każdy powinien się w nim łatwo odnaleźć. Idealny do światotworzenia.

2. Rozgrywka cywilizacyjna - drugi pomysł jest znacznie bardziej ambitniejszy i trudniejszy do przeprowadzenia. Zamysł jest taki: na kontynent przybywają różne nacje. Początkowo się kompletnie nie znają, skupiając się na sobie. Różne klimaty sprawiają, że tworzone cywilizacje powinny się znacznie różnić. Potem następuje faza coraz głębszych kontaktów, aż do pierwszych wojen. I tak dalej aż do ... Hmm. Dobre pytanie. Będę musiał coś wymyślić. Tury będą coraz krótsze: np. od 25 lat na początku do kilku miesięcy albo i mniej przy zaawansowanej rozgrywce. Poziom technologiczny do osiągnięcia to max średniowiecze, bez prochu w większych ilościach. Wszystkie kraje mają swoje religie, systemy wartości, kulturę itp. Ewentualnie mogę dodać do tego elementy fantasy. I teraz najważniejsze: wszystko powyżej jest w fazie planowania, także może ulec poważnym modyfikacjom.

Pierwszy raz organizuję sondę, także nie mam pojęcia czy dobrze to zrobiłem. Wszelkie pomocne sugestie mile widziane. Sesje prędzej czy później powstaną lecz jeśli będę widział zainteresowanie zmobilizuje mnie to do spięcia pośladów
 
__________________
Nosce te ipsum.
Boreiro jest offline  
Stary 05-04-2013, 23:40   #2
 
goorn's Avatar
 
Reputacja: 1 goorn wkrótce będzie znanygoorn wkrótce będzie znanygoorn wkrótce będzie znanygoorn wkrótce będzie znanygoorn wkrótce będzie znanygoorn wkrótce będzie znanygoorn wkrótce będzie znanygoorn wkrótce będzie znanygoorn wkrótce będzie znanygoorn wkrótce będzie znanygoorn wkrótce będzie znany
Ten drugi pomysł brzmi genialnie IMO. Niemniej wydaje mi się, że cholernie ciężko byłoby to zrealizować, zwłaszcza w pojedynkę.
 
goorn jest offline  
Stary 05-04-2013, 23:54   #3
Banned
 
Reputacja: 1 Aschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znany
Realistycznie patrzac - pomysł drugi jest niewykonalny. Z wielu powodów. Przede wszystkim dlatego, iz nie da się w rozsądny sposób kontrolować tego co mogą wymyśleć cywilizacje graczy. W ciagu 25 lat tury jestem w stanie w starozytnym Rzymie wymyslec proch, a w nastepnej - broń atomową, bo ja jako gracz wiem co jest do tego potrzebne... To takie trchchę granie w stara cywilizację, gdzie jakos tak zawsze wychodzilo, ze w okolicach roku tysiecznego mialem bron nuklearna, a konczylo sie gre wymyslajac advanced technology 6754...

Pomysł pierwszy brzmi ciekawie i proponowalbym od niegonzacząc, aby sprawdzić jak to jest byc mg na forum...
 
Aschaar jest offline  
Stary 06-04-2013, 15:45   #4
 
Kuro's Avatar
 
Reputacja: 1 Kuro ma wspaniałą reputacjęKuro ma wspaniałą reputacjęKuro ma wspaniałą reputacjęKuro ma wspaniałą reputacjęKuro ma wspaniałą reputacjęKuro ma wspaniałą reputacjęKuro ma wspaniałą reputacjęKuro ma wspaniałą reputacjęKuro ma wspaniałą reputacjęKuro ma wspaniałą reputacjęKuro ma wspaniałą reputację
Stawiam na opcję pierwszą. Na pierwszy ogień powinno wybierać się rzecz proste. Zwarte. I konkretne.

Opcja druga to trochę zbyt skomplikowane. Lepiej odpalić jakąś gierkę i pozwoli, by komputer odwalił całą mechanikę. W .5 sekundy.
 
Kuro jest offline  
Stary 06-04-2013, 22:11   #5
 
Dhratlach's Avatar
 
Reputacja: 1 Dhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputacjęDhratlach ma wspaniałą reputację
Drugi pomysł wykonalny przy okrojonej sferze czasowej i wpływach terytorialnych. Przydzielenie graczom konkretnej roli która ma za zadanie poszerzać wpływy danej grupy. Na terenie miasta, bądź powiatu/województwa wykonalne. Tury bardziej intuicyjne, a rozrywka przypominająca zwykłą sesję. MG jako głowy/bossy grup zlecających graczom zadania. Pomysłowość graczy, ich zaangażowanie i niekonwencjonalność, oraz ukańczanie wątków pobocznych misji (nie znanych im) wspiera działania ekspansywne grup. Im bardziej pomyślni gracza, tym lepsze bonusy dla nich i dla ich grupy. Wszystko oczywiście zależy od realiów danej rozrywki. Gracze jednak byliby tylko trybikiem który wraz ze zdobywanym szacunkiem i reputacją zyskiwałby pomocników/podwładnych, oraz namiastkę władzy wspinając się po szczeblach kariery.
Hmm, chyba jak zwykle poniosła mnie moja wyobraźnia i odbiegłem trochę od tematu..
 
Dhratlach jest offline  
Stary 07-04-2013, 00:44   #6
 
Kelly's Avatar
 
Reputacja: 1 Kelly ma wyłączoną reputację
Pierwszy: wedle mnie dobre pomysły nie muszą być skomplikowane, zaś skomplikowane nieczęsto bywają dobre.
 
Kelly jest offline  
Stary 07-04-2013, 12:31   #7
 
Anonim's Avatar
 
Reputacja: 1 Anonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Aschaar Zobacz post
Realistycznie patrzac - pomysł drugi jest niewykonalny. Z wielu powodów. Przede wszystkim dlatego, iz nie da się w rozsądny sposób kontrolować tego co mogą wymyśleć cywilizacje graczy. W ciagu 25 lat tury jestem w stanie w starozytnym Rzymie wymyslec proch, a w nastepnej - broń atomową, bo ja jako gracz wiem co jest do tego potrzebne... To takie trchchę granie w stara cywilizację, gdzie jakos tak zawsze wychodzilo, ze w okolicach roku tysiecznego mialem bron nuklearna, a konczylo sie gre wymyslajac advanced technology 6754...

Pomysł pierwszy brzmi ciekawie i proponowalbym od niegonzacząc, aby sprawdzić jak to jest byc mg na forum...
Kiedyś próbowałem robić grę opartą na The Settlers. Każdy miał swojego "przedsiębiorcę", wydobywał towary, sprzedawał je, potem można było zatrudniać pracowników... i wystarczyło, że 4 graczy zatrudniło 5 pracowników i już gra zaczęła się sypać, bo za dużo zmiennych było do śledzenia... jednak, gdyby tak zastanowić się i stworzyć naprawdę dobry system z jeszcze lepszymi tabelami excel to może coś by z tego wyszło. Kłopot w tym, że niesposób przewidzicieć gdzie i kiedy uderzy piorun.

Jakby jednak była robiona opcja 2 to popatrzę.
 
Anonim jest offline  
Stary 07-04-2013, 13:29   #8
 
goorn's Avatar
 
Reputacja: 1 goorn wkrótce będzie znanygoorn wkrótce będzie znanygoorn wkrótce będzie znanygoorn wkrótce będzie znanygoorn wkrótce będzie znanygoorn wkrótce będzie znanygoorn wkrótce będzie znanygoorn wkrótce będzie znanygoorn wkrótce będzie znanygoorn wkrótce będzie znanygoorn wkrótce będzie znany
Wszystko zależy od przyjętych założeń. Gdyby udało się wymyślić proste i konkretne zasady, można by to spróbować zrealizować. Inna sprawa, że trzeba by pewnie ograniczyć kostki do minimum, bo faktycznie ilość zmiennych z czasem byłaby powalająca. Ja to sobie wyobrażam tak: jakieś małe plemię, w zasadzie bardziej rodzinna struktura, kilka osób. I post po poście stopniowy rozwój, co pewien czas skok naprzód. I tak aż do własnego narodu, kraju, cywilizacji. Mogłoby być ciekawie, pomysł naprawdę wygląda interesująco, ale jest mega trudny.
 
goorn jest offline  
Stary 18-04-2013, 17:31   #9
 
Boreiro's Avatar
 
Reputacja: 1 Boreiro jest na bardzo dobrej drodzeBoreiro jest na bardzo dobrej drodzeBoreiro jest na bardzo dobrej drodzeBoreiro jest na bardzo dobrej drodzeBoreiro jest na bardzo dobrej drodzeBoreiro jest na bardzo dobrej drodzeBoreiro jest na bardzo dobrej drodzeBoreiro jest na bardzo dobrej drodzeBoreiro jest na bardzo dobrej drodzeBoreiro jest na bardzo dobrej drodzeBoreiro jest na bardzo dobrej drodze
Opcja pierwsza pojawiła się już w dziale rekrutacji: http://lastinn.info/rekrutacje-do-se...-po-piwie.html Zapraszam zainteresowanych.
 
__________________
Nosce te ipsum.
Boreiro jest offline  
Stary 26-04-2013, 15:17   #10
 
Bachal's Avatar
 
Reputacja: 1 Bachal ma wspaniałą reputacjęBachal ma wspaniałą reputacjęBachal ma wspaniałą reputacjęBachal ma wspaniałą reputacjęBachal ma wspaniałą reputacjęBachal ma wspaniałą reputacjęBachal ma wspaniałą reputacjęBachal ma wspaniałą reputacjęBachal ma wspaniałą reputacjęBachal ma wspaniałą reputacjęBachal ma wspaniałą reputację
Zdecydowanie jestem za drugą opcją.
 
Bachal jest offline  
Zamknięty Temat



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:25.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172