Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Rekrutacje do sesji RPG > Sondy rekrutacyjne
Zarejestruj się Użytkownicy

Sondy rekrutacyjne W tym dziale możesz umieścić sondę na temat zbliżającej się rekrutacji, zasadności swoich pomysłów lub po prostu "zbadać rynek" pod kątem przyszłej sesji - zarówno z pozycji gracza jak i MG.


Zamknięty Temat
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 25-05-2013, 00:59   #1
 
Boreiro's Avatar
 
[Autorski] Cywilizacje


I. Wstęp

Witajcie.

Grubo ponad miesiąc temu dałem sondę http://lastinn.info/sondy-rekrutacyj...kie-sesje.html (Dwie autorskie sesje.) o dwóch prawdopodobnych sesjach i już drugą z nich zamierzam wprowadzić w życie. Ta zdecydowanie bardziej zaciekawiła forumowiczów i wywołała nawet małą dyskusję, więc prognozy są dobre. Do rzeczy.

II. Cywilizacja? Ale o co chodzi?

Pomysł na grę jest bardzo prosty. Wprost odwrotnie do trudności jakie może sprawić w prowadzeniu.

Na Kontynent (o jego nazwie decydujecie Wy) przybywają różne nacje, osiedlają się i tworzą zalążek przyszłego państwa. Sytuacja komplikuje się, gdy napotkają tubylców lub inne kolonizatorskie nacje, a jeszcze bardziej, gdy się zbytnio nie lubią i dochodzi do wojny. I tak toczy się życie. Podczas swojego pobytu cywilizacja rozwija się naukowo, kulturalnie, ekonomicznie, demograficznie itp.

To w sumie byłoby na tyle z teorii. Pewnie niezbyt jasno to przedstawiłem, na wszelkie pytania chętnie odpowiem.

III. Pomoc

Ten punkt powinien być gdzieś na końcu, ale nie wiem czy wszyscy tam dotrwają, więc wstawiam go tutaj, jak najbliżej początku. Gra tego typu jest dość nietypowa i wszelkie pomoc bardzo się przyda. Jeśli ktokolwiek z Was, ma jakiekolwiek, nawet najmniejsze, sugestie, rady, pomysły, doświadczenia, propozycje to będę niezwykle uradowany mogąc je wysłuchać. Pokopałem trochę LI i niewiele znalazłem. Sesja PBF podobnego typu, która siedzi w przepastnych otchłaniach Internetu byłaby nieocenioną pomocą.

IV. A jak się w to gra?

Skrót poniższego opisu: wszystko wyjdzie w praniu, ale proszek będę wsypywał ja.

Można by to poprowadzić w bardzo nieliniowy sposób bez sztywnych tur, np. w całości na google docku, może i przyjemność z gry byłaby 100 razy większa, ale po prostu mi się tak nie widzi. I zrobię to po mojemu, klasycznie.

Krótko mówiąc będzie zwyczajowy schemat odpis MG->odpisy graczy i tak w koło Macieju. Liczę na częste konsultacje w trakcie tur, albowiem gracze będą rządzili, ale reakcje świata będą leżeć już w kwestii MG.

Gracze do swojej absolutnej kontroli i dyspozycji otrzymają komórkę rządzącą. Początkowo będzie to domyślnie 1 osoba wraz z rozwojem ich liczba będzie się zwiększać. I tym organem gracze będą zarządzali.

V. Świat gry

Trochę z lenistwa, trochę z przezorności postanowiłem wykonać mapkę świata dopiero wtedy gdy gracze będą wybrani, a sesja na pewno ruszy.
Wasze cywilizacje powinny mieć określone preferencje co do zamieszkiwanych terenów. Nie mówię, że spełnię wszystkie zachcianki i fanaberie, ale na pewno postaram się, żeby było ciekawie już od początku.

VI. Karta Cywilizacji (KC )

Z wiadomych względów najlepiej będzie porównywać Wasz lud do europejskiej cywilizacji ludzi. Więc jeśli ktoś pisze, że jego podopieczni są wysocy to są wyżsi od przeciętnych Europejczyków, a jeśli są mądrzy to są mądrzejsi od przeciętnych Europejczyków itd.

Postanowiłem podzielić zagadnienia KC na dwie kategorie: obowiązkowe i opcjonalne. Kierunek rozwoju Waszych cywilizacji, chociaż w Waszych głowach może być jasny i klarowny to w przeciągu wielu lat jej istnienia coś zawsze może nie pójść po dobrej myśli. I te rzeczy które nie są określone na początku zawierają się w punkcie b)

a)
1. Nazwa – Wiadomo. Ważne, żeby po polsku można to było przeczytać.
2. Rasa – nazwa + opis jej typowych cech fizycznych przedstawiciela (krótki jeśli to ludzie, średni jeśli elfy i krasnoludy i obszerny jeśli to inne, również autorskie, rasy)
Co do mieszanki ras to wolałbym na początku uniknąć, ale nie zabraniam.
3. Psychologia – charakterystyka psychiki, sposób życia, sens istnienia, hierarchia potrzeb, filozofia itp.
4. Komórka rządząca” – ta część społeczeństwa, którą wydajecie konkretne rozkazy, zależąca od was w 100 %. Może to być król, rada, senat, zgromadzenie narodowe. Pełna dowolność.
5. Początkowa grupa – liczebność, wiedza, surowce, przeszłość, wewnętrzne podziały, język itp.
6. Liczebność w przeliczeniu na 100 ludzi. - Jeśli waszą rasą są np. gobliny, które mnożą się szybko i żyją krótko to będzie to, powiedzmy, 1000. Czyli 10 goblinów przypada na 1 człowieka.
7. Mocne strony, niezwykłe zdolności
8. Słabe strony, szczególne ułomności
9. Preferowane otoczenie – klimat, fauna i flora, rzeźba terenu, surowce


b) Propozycje zagadnień, które możecie poruszyć dodatkowo

-religia
-używane powszechnie symbole
-system prawa
-stosunek do innych ras
-system polityczny
-gospodarka
-handel
-rolnictwo
- i wiele innych
Jak już napisałem punkt b) nie jest obowiązkowy.

Cywilizacje to z reguły dość złożone struktury, więc jeśli ktoś postanowi rozpisać swój lud w inny sposób nie będę miał obiekcji. Proszę jednak, aby wszelkie informacje wymagane w punkcie a)

VII. Magia

Trudno powiedzieć. Na pewno nie chciałbym, żeby odgrywała znaczącą rolę. W znikomej ilości występuje. Jeśli ktoś chciałby oprzeć na niej całą strukturę to się zastanowię.

VIII. Cel rozgrywki i jej zakończenie

Rozwój całego państwa to skomplikowana sprawa, więc sesja to krótkich z pewnością należeć nie będzie. Jeśli jednak dojdziemy do czasowo bliżej nieokreślonego punktu zwrotnego to jako taki scenariusz mam. Apokaliptyczny oczywiście.

Jednak głównym celem będzie rozwijanie swojej cywilizacji i tego będziemy się trzymać.

IX. Sprawy organizacyjne

Rekrutacja potrwa 10 dni do 4 czerwca. Zależnie od braku lub nadmiaru chętnych termin może ulec zmianie.

Szukam 2-4 graczy. Nad solówką również jestem skłonny się zastanowić. Sesja będzie wymagała sporej ilości wolnego czasu, więc radzę się 2 razy zastanowić przed zgłoszeniem.

Czas na odpis 5-6 dni dla graczy 1-2 dni dla mnie.

Powtórzę: Na pewno wiele spraw jest niejasnych dlatego z chęcią odpowiem na każde pytanie.
 
__________________
Nosce te ipsum.
Boreiro jest offline  
Stary 25-05-2013, 16:15   #2
 
Barthirin's Avatar
 
Oczywiście zgłaszam się, jako że Volonir nie wypalił, a mnie strasznie ciągnie do tego typu rozgrywek Powiedz tylko, czy przewidujesz jakieś konflikty z frakcjami niezależnymi albo innymi graczami?
 
__________________
Ash nazg durbatuluk,
Ash nazg gimbatul,
Ash nazg thrakatuluk,
Agh burzum-ishi krimpatul!
Barthirin jest offline  
Stary 25-05-2013, 19:45   #3
 
Boreiro's Avatar
 
Konflikty między graczami zależą od samych graczy,a co do nacji kontrolowanych przeze mnie to myślę, że wieczny pokój jest dość nudny i co jakiś czas przyda się rozruszać rozgrywkę. Czyli tak, będą.
 
__________________
Nosce te ipsum.
Boreiro jest offline  
Stary 26-05-2013, 11:37   #4
 
Binky's Avatar
 
Całość brzmi bardzo interesująco, takiej gry szukam od dawna po różnych forach. Gry typu cywilizacja IMO można z takim samym prawdopodobieństwem poprowadzić dobrze i źle. Głównie chodzi mi o zbalansowanie rozgrywki. Jak zauważyłeś, jest sporo niejasności w tym co napisałeś Boreiro.

1) Jak chcesz rozwiązać mocne i słabe strony? Można przecież wziąć same mocne i żadnych słabych. Jak one wpłyną na grę?
2) Jakie surowce w ogóle są dostępne? Jak klimat,teren wpływają na grę?
3) Jak rodzaj komórki rządzącej wpłynie na grę?
4) Co możemy zawrzeć w grupie początkowej? Inaczej mówiąc, ot wybiorę sobie znajomość budowania stacji gwiezdnych
5) Jak działa gospodarka, handel, "zużycie jedzenia", prawo, religia?

Dobra, myślę że na początek to i tak wystarczająco pytań
Zakończę pozytywnym akcentem: tak, wiem że takie gry się bardzo trudno składa w całość.
 
Binky jest offline  
Stary 26-05-2013, 15:36   #5
 
Boreiro's Avatar
 
Cytat:
Napisał Binky Zobacz post

1) Jak chcesz rozwiązać mocne i słabe strony? Można przecież wziąć same mocne i żadnych słabych. Jak one wpłyną na grę?
2) Jakie surowce w ogóle są dostępne? Jak klimat,teren wpływają na grę?
3) Jak rodzaj komórki rządzącej wpłynie na grę?
4) Co możemy zawrzeć w grupie początkowej? Inaczej mówiąc, ot wybiorę sobie znajomość budowania stacji gwiezdnych
5) Jak działa gospodarka, handel, "zużycie jedzenia", prawo, religia?
1. Jeśli ktoś rzeczywiście przesadzi z dobrymi stronami przy braku słabych to jego rasa będzie mniej liczna i tym samym mniej więcej się to wyrówna. Ewentualnie siła wyższa (MG) wynagrodzi i ukarze wydarzeniami "losowymi".

2. Na początku podstawowe. Podam istotne dla ludzi. Woda pitna, pożywienie(pochodzenia zwierzęcego i roślinnego), drewno, krzemień na sam początek wystarczą. Systematycznie ich pula będzie się zwiększać wraz z rozwojem coraz liczniejszych potrzeb.

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem drugie pytanie. W KC gracze mają wypełnić swoje preferowane miejsce zamieszkania i podczas kreacji świata gry wezmą to pod uwagę. Ale Ci chodzi chyba coś innego. Masz na myśli taką mini-ewolucję ze względu na otoczenie?

3. Rodzaj będzie miał nieduży wpływ. Ważniejsze będą działania jakie będzie podejmowała.

4. Dobre pytanie. Zapomniałem o tym wspomnieć. Maksymalnym pułapem rozwoju technologicznego jest schyłek średniowiecza. Nie jest to żelazna zasada, w trakcie gry może ulec zmianie.

Powracając do pytania, to pierwotna grupa przybyłych jest niezbyt liczna. Jakoś musiała dostać się do Nowego Świata, prawdopodobnie ograniczonymi objętościowo statkami. A więc nie mogli zabrać ze sobą wiele.

Technologia i wiedza także powinny być na najniższym możliwym poziomie z pojedynczymi wyjątkami np. astronomia. Nie byłoby zabawy, jeśli na początku cywilizacja byłaby zbyt zaawansowana.

5. Jak działa gospodarka to bardzo złożone pytanie. Domyślnie dzieli się ona na rolnictwo, usługi i przemysł. Początkowo u ludzi prawie wszyscy będę rolnikami lub myśliwymi, usługi będą bardzo ubogie, a przemysł prawie żaden. W zależności od koncepcji, dostępnych bogactw naturalnych, technologii i zasobów ludzkich komórka rządząca będzie mogła zdecydować czy gospodarka będzie polegać na uprawie zbóż, górnictwie, handlu, rzemieślnictwie itp. Oczywiście może się składać z wielu elementów.

Jedyny efektywny handel odbywać się będzie między graczami. Handel wewnątrz cywilizacji nie ma większego znaczenia. Gracze będą musieli zdecydować czy rozwijać kontakty handlowe lub iść w drugą stronę w kierunki niezależności i zamkniętego państwa. Oba rozwiązania mają swoje plusy i minusy.

Jedzenie to podstawowy wyznacznik dobrobytu, a przynajmniej w początkowej fazie. Jeśli gracz wyśle wszystkich dostępnych graczy do jego pozyskiwania to będzie go aż nadto. Jednak wiadomo, że nie samym chlebem człowiek żyje. Wojny, urbanizacja, praca w innych niż rolnictwo sektorach i katastrofy naturalne wpłyną na zmniejszenie zbiorów prowadzące go głodu i możliwego buntu.

Prawo i religia zależą całkowicie od koncepcji. System prawny może być bardzo surowy, bardzo łagodny lub być zgodny z religią. Religia może mieć wiele znaczeń. Ludność może być bardzo religijna, a komórką rządząca będzie najwyższy kapłan lub może być zmuszana do ateizmu. Politeizm, monoteizm, urodzenie się Mesjasza w trakcie rozgrywki, wszystko jest możliwe. Oficjalnie bogów żadnych nie ma i żadne cudy na skutek modlitw się nie zdarzają. Nie znaczy to, że religia jest zła dla narodu. Ludzie chętniej pójdą ginąć w imię jakiegoś bóstwa, jeśli będą przekonani, że po drugiej stronie czeka na nich wieczne życie.


A teraz moje pytanie. Mogę uważać Cię za zainteresowanego czy pytałeś z ciekawości?
 
__________________
Nosce te ipsum.
Boreiro jest offline  
Stary 26-05-2013, 19:06   #6
 
Binky's Avatar
 
1) Czyli jest jakiś Stary Świat z którego wypływamy? Czy będzie można z nim wejść w interakcję? Statki wracają jak wysadzą ludzi i narzędzia?
2) Jak będzie się zdobywało nowe technologie?
3) Czy informacje o naszych poczynaniach będą znane przez innych graczy?
4) Chcesz to jakoś odgrywać, tzn. mamy jaką personifikację którą się poruszamy, wydajemy rozkazy? Czy bardziej od strony suchych stwierdzeń na temat tego co się dzieje?

Jasne, jestem zainteresowany.
 
Binky jest offline  
Stary 27-05-2013, 12:05   #7
 
harry_p's Avatar
 
Witam. Z przyjemnością dołączę się do grona osadników zwłaszcza że całkiem niedawno miałem okazję odświeżyć sobie jedną z części cywilizacji. Jak się domyślam część roślin jadalnych będziemy mieli jeszcze z ładowni okrętowych a co ze zwierzyną? Owce, konie, bydło?
 
__________________
Jak ludzie gadają za twoimi plecami, to puść im bąka.
harry_p jest offline  
Stary 27-05-2013, 14:46   #8
 
Boreiro's Avatar
 
Cytat:
Napisał Binky Zobacz post
1) Czyli jest jakiś Stary Świat z którego wypływamy? Czy będzie można z nim wejść w interakcję? Statki wracają jak wysadzą ludzi i narzędzia?
2) Jak będzie się zdobywało nowe technologie?
3) Czy informacje o naszych poczynaniach będą znane przez innych graczy?
4) Chcesz to jakoś odgrywać, tzn. mamy jaką personifikację którą się poruszamy, wydajemy rozkazy? Czy bardziej od strony suchych stwierdzeń na temat tego co się dzieje?

Jasne, jestem zainteresowany.
1. Jest. Jego światotworzenie w pełni dozwolone. Raczej nie przewiduję możliwości większych interakcji, będzie to fabularnie uzasadnione. Statki czy też inny środek transportu zależą od Was. Mogą być wynajęte lecz równie dobrze mogą należeć do Waszych nacji.
2. Ciekawym wyjściem wydają się być badania naukowe. Jednak przynajmniej na początku je sobie odpuścimy. Pozyskiwanie nowych technologii będzie zależało od działań. Jeśli częste będą wojny to szybko rozwinie się taktyka wojskowa, nowe bronie, maszyny oblężnicze itd.. Analogicznie do cywilizacji opartej na handlu, rolnictwie, górnictwie etc. Później możliwe będzie także wymienianie się lub kupno/sprzedaż technologii między graczami.
3. Tak. Każdy będzie mógł czytać wpisy innych graczy. Jeśli któremuś zależałoby na zachowaniu tajemnicy np. w sprawie planowanego wysłania asasyna na ważną personę innego gracza to nie będzie żadnego problemu.
4. Myślałem o tym. Jeśli gracze nie będą protestować to rządzący powinni mieć swoje osobowości. Na początku gry czas między turami będzie długi, lecz z czasem będę go skracać i wtedy wysoko postawione jednostki będą coraz bardziej istotne.




Cytat:
Napisał harry_p
Jak się domyślam część roślin jadalnych będziemy mieli jeszcze z ładowni okrętowych a co ze zwierzyną? Owce, konie, bydło?
Małą część tak. Większość będzie pozyskiwana przez odkrywanie miejscowej fauny i flory i przystosowywanie ich do kontrolowanej hodowli i uprawy. Chcę uniknąć sytuacji, gdzie na statkach będzie kompletny ogród zoologiczny i botaniczny.

Co do gatunków roślin i zwierząt to sami musicie zadecydować jakie będą wam odpowiadały. Dopuszczam tworzenie nowych odmian, jak na świat fantasy przystało.
 
__________________
Nosce te ipsum.
Boreiro jest offline  
Stary 28-05-2013, 15:54   #9
 
Dimitrej Dreamix's Avatar
 
Zgłaszam się i kartę wyślę jeszcze dzisiaj!
 
Dimitrej Dreamix jest offline  
Stary 28-05-2013, 18:06   #10
 
Boreiro's Avatar
 
Jak dotąd dostałem jedną kartę i jeden koncept. Zainteresowanie jest spore. Cieszy mnie to.

Mam dwie uwagi co do kart przysyłanych do mnie.

Według mojej wizji KC, szczególnie z autorską rasą, powinna być dość obszerna. Tak przynajmniej koło strony A4. Nie jest to mus. Jeśli ktoś uważa, że napisał wszystko co najważniejsze to niech nie leje wody na siłę.

Druga sprawa to obrazki. Najważniejszy to przedstawiający przedstawiciela Waszych nacji. Ten musicie znaleźć, jeśli nie teraz to później. Inne grafiki mile widziane.
 
__________________
Nosce te ipsum.
Boreiro jest offline  
Zamknięty Temat



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 08:25.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168