|
Sondy rekrutacyjne W tym dziale możesz umieścić sondę na temat zbliżającej się rekrutacji, zasadności swoich pomysłów lub po prostu "zbadać rynek" pod kątem przyszłej sesji - zarówno z pozycji gracza jak i MG. |
Zobacz wyniki ankiety: Co byś chciał/a? | |||
Noc nadchodzi. Część I: Klucze | 14 | 31.82% | |
Z pustki. Dziennik pokładowy RSS Samotny | 9 | 20.45% | |
Dary. Przypowieść o talentach | 3 | 6.82% | |
Wieczna zima | 13 | 29.55% | |
Earthdawn - Kroniki Kompanii. Część I: Jak hartowała się stal | 5 | 11.36% | |
Głosujących: 44. Nie możesz głosować w tej sondzie |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
13-10-2013, 14:57 | #1 |
Reputacja: 1 | Do wyboru, do koloru - czyli oferta na sezon zimowy ;) W związku z tym, że naobiecywałam strasznie dużo, a ostatnio zrobiło mi się luźniej z czasem, robię wstępną ankietkę, co by tu poprowadzić Wyniki nie będą wiążące, ale chciałabym wiedzieć, nad którym pomysłem popracować głębiej...i czy znajdą się chętni. Pomysły, które obecnie rozważam: [wszystkie sesje będą raczej sandoboxami z fabułą i światem mocno zależnym od wyobraźni graczy, opartymi na storytellingu] 1. Noc nadchodzi. Część I: Klucze [MEDIA]http://th01.deviantart.net/fs70/PRE/f/2013/094/8/4/this_too_shall_pass_by_anndr-d60fkrf.jpg[/MEDIA] Sesja w klimacie modern/urban fantasy/horror/surreal, dziejąca się na dwóch planach: jawy i snu, wzajemnie się przenikających i oddziałujących na siebie. Sny stają się coraz bardziej realne, marzenia niespodziewanie zaczynają się spełniać, w "naszym" świecie dochodzi do serii mistycznych i magicznych fenomenów, a w wielkim, światowym Mieście zaczynają ginąć ludzie, mordowani w wyjątkowo brutalny i okrutny sposób. Granica między jawą a snem staje się niebezpiecznie cienka...Czy odważysz się ją przekroczyć i spojrzeć, co znajduje się po drugiej stronie? Gracze wcielają się w ludzi "zawieszonych" pomiędzy dwoma światami, a od ich działań zależy, czy równowaga między jedną a drugą połową rzeczywistości zostanie zachowana...oczywiście, o ile przeżyją wystarczająco długo. Klimaty książek Catherynne M. Valente (Palimpsest) i prozy Chiny Mieville (Miasto i Miasto, Kraken) oraz Sandmana i innych "sennych" dzieł Neila Gaimana. 2. Z pustki. Dziennik pokładowy RSS Samotny [MEDIA]http://fc01.deviantart.net/fs70/i/2011/114/5/4/1303709367_the_end_by_arvalis-d3etost.jpg[/MEDIA] Zimna wojna trwa nadal. Wyścig zbrojeń między ZSRR a USA przeniósł się w kosmos; ludzie zapuszczają się w coraz dalsze rejony Wszechświata, na Lunie trwa cicha współpraca oficjalnie wrogich sobie mocarstw, podejmowane są nieśmiałe próby kolonizacji Marsa. I choć w kosmicznej pustce ziemskie problemy wydają się mało istotne i odległe, napięta i ciągle pogarszająca się sytuacja polityczna nieraz daje o sobie znać. Załoga pomocniczego okrętu gwiezdnego klasy Stanisław Lem będzie musiała zmierzyć się nie tylko z bezlitosną otchłanią kosmosu i politycznymi zawirowaniami, ale przede wszystkim sama ze sobą, własnymi lękami, uprzedzeniami i przyzwyczajeniami, które nieodmiennie towarzyszą każdemu, kto zbyt długo przebywa w pustce między gwiazdami. Psychologiczna sesja w klimacie "radzieckiej" (Lem, Strugaccy) prozy s-f złotego okresu. Technologia jest przestarzała, wszechświat ponury i groźny, a największa ciemność czai się w każdym z członków załogi... 3. Dary. Przypowieść o talentach [MEDIA]http://fc06.deviantart.net/fs44/f/2009/132/9/c/Looking_Forward_by_One_Vox.jpg[/MEDIA] Nie-tak-odległa przyszłość, świat przeorany wyniszczającą wojną o polityczną i ekonomiczną dominację między poszczególnymi krajami i organizacjami. Szkoła/obóz dla "specjalnych" dzieci, obdarzonych ponadprzeciętnymi umiejętnościami i mocami. Między nudną nauką, chwilami beztroskiej zabawy i kłopotami z dorastaniem (pierwsza miłość, nierozumiejący rodzice, problemy ze sobą etc.) jest czas na intensywne szkolenie, pranie mózgu i sekretne misje. Wszak inwestuje się w was po to, byście przynieśli waszemu krajowi wymierne korzyści. Masz 16 albo 18 lat i nagle dowiadujesz się, że na twoich barkach spoczywa los milionów ludzi...i musisz zabić. Albo porzucić najlepszego kumpla, bo okazał się słabszym ogniwem... Kłania się cykl o Enderze i książki Le Guin. Albo manga Eden. 4. Wieczna zima [MEDIA]http://th07.deviantart.net/fs40/PRE/i/2009/022/3/e/SteamPunk_Octopus_by_raybender.jpg[/MEDIA] Tutaj (Steampunk - Wieczna zima) jest opis pomysłu. W dużym skrócie: steampunk na podstawie Dukaja (Lód) i serii gier Syberia. Akcja, akcja i jeszcze raz akcja! Parowe golemy, biomechaniczni żołnierze-zombie, zmutowani telepaci, gadające maszyny różnicowe, giganty z radioaktywnego lodu, zeppeliny napędzane elektrycznością...wybuchy, ucieczki, pościgi, heroiczne pojedynki na pędzących pociągach i wiele, wiele innych atrakcji! Będzie się działo! --- No i na koniec...TA-DAM! 5. Earthdawn - Kroniki Kompanii. Część I: Jak hartowała się stal [MEDIA]http://fc05.deviantart.net/fs71/f/2010/199/5/e/Kratas_Adventures_by_Enkidi.jpg[/MEDIA] O Kompanii słyszeli wszyscy. Nie było wydarzenia, którego by im nie przypisano, rzeczy, w których rzekomo brali udział, czy miejsca, w którym ich nie było. Ale jakie były początki? Skąd nagle grupa bliżej nieznanych Adeptów stała się legendarnymi herosami? Ano, wszystko zaczęło się w Throalu, sercu królestwa krasnoludów, gdzie pewien młody, ambitny kupiec postanowił zrobić interes swojego życia...W planach intensywne zwiedzanie Barsawii, plądrowanie kaerów, uciekanie przed Horrorami oraz inne epickie przygody, które przystojną (a może i nie) herosom z opowieści. A wszystko to w czasie zaczynającego się politycznego wrzenia na linii Throal - Thera - Cara Fahd...na który działania bohaterów będą miały nielichy wpływ. Przybliżać nikomu świata nie muszę Zaznaczam jedynie, że interpretacja szczegółów leży w gestii MG, a więc niekoniecznie będzie "czysto podręcznikowa". --- Sonda sobie wisi na czas niekreślony, więc proszę się wypowiadać, krytykować, zachwycać etc. Wszelkie uwagi mile widziane, na pytania będę odpowiadać na bieżąco buzi-buzi i XOXOXO ;* A.
__________________ "Polecam inteligentną i terminową graczkę. I tylko graczkę. Jak z każdą kobietą - dyskusja jest bezcelowa - wie lepiej i ma rację nawet jak się myli." ~ by Aschaar [banned] 02.06.2014 Nieobecna 28.04 - 01.05! Ostatnio edytowane przez Autumm : 13-10-2013 o 19:36. |
13-10-2013, 17:40 | #2 |
Reputacja: 1 | Czy me oczy widzą dobrze nazwisko Dukaja? Fenomenalnie, większą radość sprawiłabym mi tylko sesja w klimatach serwowanych przez mości Kresa, ale nie można mieć wszystkiego. Zima i pan Tesla to jest to....
__________________ Whenever I'm alone with you You make me feel like I'm home again Dear diary I'm here to stay |
13-10-2013, 21:07 | #3 |
Konto usunięte Reputacja: 1 | W każdym pomyśle jest coś frapującego i przyciągającego uwagę. Osobiście głosuje na numer 4, czyli steampunkową wieczną zimę. Martwi mnie tylko jedno. We wstępnie Autumm wspominasz, że to mają być zasadniczo sandboxy. Z moich doświadczeń z pbf-em wynika, że taka formuła się słabo sprawdza i dość szybko opada początkowy zapał. Jakiś konkretny zarys scenariusza i fakt, że wiemy o czym jest i do czego ma doprowadzić sesja o wiele lepiej buduje klimat i zachęca do gry.
__________________ Konto usunięte na prośbę użytkownika. |
13-10-2013, 21:18 | #4 |
Reputacja: 1 | Ramy scenariusza są dla każdego pomysłu może nie dopieszczone, ale powiedzmy że wyraźnie zakreślone. Tak jak w Blue Planet, które prowadzę - jest główna linia fabularna (z zaplanowanym końcem!), której staram się trzymać, ale mam na uwadze życzenia/działania graczy, którzy czasem ciągną bardziej w jedną ze stron. Mam też nadzieję, że gracze, decydując się na jakiś setting, dorzucą do niego coś od siebie - bliski jest mi tutaj motyw znany z mechaniki FATE, gdzie to gracze kreują krytyczne punkty rzeczywistości, a MG wypełnia ten fundament szczegółami. Reasumując: sandbox raczej w rozumieniu dużej dowolności w kreacji świata, a nie w fabule opartej "na zwiedzaniu gdzie wiatr zawieje" Ze względu na mnogość opcji nie chciałam pisać tu więcej niż krótkie "demo", które mam nadzieję jakoś przybliża temat. Oczywiście "zwycięski" pomysł doczeka się pełnej rekrutacji, z podanymi zahaczkami fabularnymi, klimatem, dokładniejszym opisaniem świata etc.
__________________ "Polecam inteligentną i terminową graczkę. I tylko graczkę. Jak z każdą kobietą - dyskusja jest bezcelowa - wie lepiej i ma rację nawet jak się myli." ~ by Aschaar [banned] 02.06.2014 Nieobecna 28.04 - 01.05! Ostatnio edytowane przez Autumm : 13-10-2013 o 21:34. |
13-10-2013, 21:50 | #5 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
http://lastinn.info/sesje-rpg-dnd/11...liwe-18-a.html żyje i ma się dobrze. Mój nie do końca sandbox też. http://lastinn.info/sesje-rpg-dnd/12...inlu-18-a.html Wszystko więc zależy od talentu MG i doboru graczy. Też zagłosowałem na wieczną zimę, aczkolwiek Earthdawn kusi. Tyle że... mam wrażenie że formuła z kupcem, może mi na nią nie starczyć czasu.
__________________ I don't really care what you're going to do. I'm GM not your nanny. Ostatnio edytowane przez abishai : 13-10-2013 o 21:54. | |
13-10-2013, 23:17 | #6 |
Reputacja: 1 | Nazwisko Le Guin sprawiło, że moje serce zabiło mocniej. Ale Lem, Strugaccy, Gaiman i Card też są świetni także głosuję na pierwszą trójkę i trzymam kciuki. edit: Niech to! Jednokrotnego wyboru ? Z ciężkim sercem stawiam krzyżyk przy numerze 3. Ostatnio edytowane przez Quelnatham : 13-10-2013 o 23:21. |
13-10-2013, 23:35 | #7 |
Reputacja: 1 | Prosiłam Wielkie Moce, żeby zmieniły...ale podobno się nie da. Musi zostać, jak jest, ale Twoje obiekcje zostały odnotowane
__________________ "Polecam inteligentną i terminową graczkę. I tylko graczkę. Jak z każdą kobietą - dyskusja jest bezcelowa - wie lepiej i ma rację nawet jak się myli." ~ by Aschaar [banned] 02.06.2014 Nieobecna 28.04 - 01.05! |
14-10-2013, 01:32 | #8 |
Reputacja: 1 | Głosowałem sobie na 3, jednak Earthdawn byłby także fajny, jednak dostrzegam, że ogólne preferencje są inne. Ewentualnie może 4, chociaż nie znam Dukaja natomiast Syberia wydała mi się średniawa. Lema oraz Strugackich lubię czytać, ale sesyjnie chyba klimaty jednak inne wolałbym klimaty. |
14-10-2013, 01:32 | #9 |
Banned Reputacja: 1 | Dwójkę, wybieram dwójkę, pani. Jeśli coś ociera się o kosmos, wchodzę w to. |
14-10-2013, 01:52 | #10 |
Reputacja: 1 | Też Dukaja nie czytałem, ale Steampunk to od zawsze chciałem odwiedzić
__________________ Szaleństwo, to po prostu kolejny krok w stronę dobrej zabawy. |