|
Sondy rekrutacyjne W tym dziale możesz umieścić sondę na temat zbliżającej się rekrutacji, zasadności swoich pomysłów lub po prostu "zbadać rynek" pod kątem przyszłej sesji - zarówno z pozycji gracza jak i MG. |
Zobacz wyniki ankiety: Warto otworzyć rekrutacje? | |||
Tak | 4 | 80.00% | |
Nie | 1 | 20.00% | |
Głosujących: 5. Nie możesz głosować w tej sondzie |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
12-02-2014, 22:09 | #1 |
Reputacja: 1 | [Autorski] Witness Przedmowa: "WITNESS" Jak powiedział Paul, jeden z bohaterów filmu 'Zniknięcia na siódmej ulicy', na jednej z koloni Roanoke, ponad sto kolonistów zniknęło jednej nocy, dosłownie wyparowując w nicość i pozostawiając za sobą jedynie ubrania na ziemi, tajemnicę i jedno słowo wyryte w korze drzewa 'CROATOAN'. Było to nawiązanie które mogło lecz nie koniecznie musiało odpowiadać na pytanie dotyczące złowrogich szeptów i cieni porywających ludzi, i pozostawiających w wielkim mieście jedynie z pięciu ludzi pośród mroku. To słowo mogło tłumaczyć zaistniałą sytuację, jakby wszechświat dawała wiadomość o błędzie jako ostrzeżenie przed resetem. Jak plamka na taśmie ostrzegające operatora przed zmianą rolki. Kto nie chciałby dowiedzieć się znaczenia tego słowa w podobnej sytuacji co Paul? Kto nie chciałby być świadkiem, zdolnym pojąć tajemnicę zaistnienia sytuacji ekstremalnych. Co jeśli to właśnie wam dane będzie dowiedzieć się prawdy? Czy zawalczycie z losem i zagracie do końca by wygrać niewiadomą? Pomysł na sesje: [MEDIA]http://www.youtube.com/watch?v=tB459qrQ-O4[/MEDIA][media]http://s10.postimg.org/5fazerl8p/poster4c.jpg[/media] [media]http://s12.postimg.org/s8dh89cnh/Dead_Space_3_Concept_Art_Jason_Felix_09a.jpg[/media][MEDIA]http://s30.postimg.org/97y45y4n5/lostplanet3_poster_jim_taking_a_break.jpg[/MEDIA] Wyobraźcie sobie że ludzkość stoi w obliczu ogromnej ekspansji technologicznej i naukowej, podbijamy kosmos, kolonizujemy planety, poziom edukacji sięga absurdalnego wymiaru. Poznajemy nowe światy, nowe formy życia. Rozrywka nabiera nowego wydźwięku, powstają specjalne stacje, parki rozrywkowo wypoczynkowe, a jednocześnie arki dla potencjalnych kolonistów nowych światów. Bycie pierwszym na nowej zdatnej do zamieszkania planecie staje się tak luksusem jak i rozrywką dla wybrańców. Co jeśli i wy postawiliście stopę na jednym z nich? Oczywiście na takiej arce nie ma miejsca dla darmozjadów. Każdy ma wytyczoną powinność którą zajmuje się, podczas gdy stacja mknie przez kosmos w zawrotnym tempie, jednak nadal zbyt wolnym by za wyjrzeniem przez okno można było dostrzec śmigające gwiazdy. Siedzący w temacie maszynowni pewnie rozpoznają terminy naruszania prędkości kinetycznej masy sugestywnej, jednak większość z pasażerów określić może status prędkości jako wystarczającej na podawanie drinków bez wylewania. Na arce jest czas na wypoczynek i pracę, ilość miejsc jest wystarczająca na dwukrotne zwiększenie ilości mieszkańców, a ciąg zmian wacht w grafiku jest wyznaczony na tyle zręcznie by każdy z mieszkańców mógł widzieć się z sobą przynajmniej kilkanaście razy w ciągu sześciu lat. Od wyruszenia minęły już trzy pełne obrony zmianowe, a końca podróży jeszcze nie widać. Nikogo by to nie obchodziło, gdyby coś nie naruszyło rutyny owej nirwany. [media]http://s3.postimg.org/5mo58p1tv/event_horizon_image_s9zx9.jpg[/media] Przychodzi czas na twoją wachtę odważny bohaterze, nie budzisz się sam, wraz z tobą są i inni. "Hej Richard, Hej Marta, jak się spało stare zwisy" prychasz śmiechem po dobrym śnie, ale sam przyznasz że plecy bolą jak diabli, mimo soku i bioskóry zapobiegającej odleżynom. Wszyscy zachowują się przeciętnie, wszystko odbywa się naturalnie. "Pierd** się" odpowiada rozbawiony mechanik. Dobrze wiesz że kto jak kto, ale on rozumiał twój prostacki humor. Grupa zaczyna się ożywiać, Jednak zauważasz że poprzednia grupa dała dupy. Ktoś nie odłożył kluczy w odpowiednie miejsce, kto inny zauważa brak kilku narzędzi, na zewnątrz jest koszmarnie cicho, czyżby problem z generatorem wschodniego skrzydła? Przy okazji czemu poprzednia warta nie wybudziła was z hibernacji? Komory kriogeniczne wskazują odpowiednią datę, ktoś powinien się po was zjawić. Czyżby zapomnieli? W pustych holach nie ma śladu kroków, a z wentylacji dobiega chłód. Grupa nie wydaje się specjalnie zaniepokojona póki nie natrafia na syczący radioodbiornik zwisający na kablu. W eterze nadajnika słychać powtarzającą się nagraną wiadomość. Ktokolwiek ją nadał znajdował się w ładowni, bo w tle jego skonsternowanych wrzasków i pojękiwań słychać echo symulacji komputerowej wzywającej do izolacji skażonego ładunku, oraz zbliżającej się zguby. Log pokładowy wskazuje utknięcie w miejscu z dotychczasowym grafikiem. Jakieś pół roku temu, sprawy nagle ucichły, jakby ktoś wyłączył prąd. Nowy głos w słuchawce wskazuje na inną zmianę, nawołującą do odezwania się, "halo, czy ktoś mnie słyszy? halo, halo! ...chyba nie działa. Halo!" ręka aż korci po sięgnięcie do stacji i odzew. Prócz was, w zasięgu wzroku nie znajduje się nikt inny, coś jest nie tak. [MEDIA]http://s4.postimg.org/a3r8w1zrh/env_ds3_spaceship_cockpit.jpg[/MEDIA][MEDIA]http://s30.postimg.org/nve6rf9q9/visceral_games_05.jpg[/MEDIA][MEDIA]http://s29.postimg.org/8pv3x72lz/torpedo_room2.jpg[/MEDIA] Co dziwne w powietrzu czuć dziwny zapach, czyżby nastąpił wyciek chemikaliów? Czemu podłoga wydaje się kleić do stóp, a w świadomości ciągle wije się wizja rozkładu. Może coś stało się również z komorami w których grupa spędziła poprzednie cztery lata. Już nie jednemu zdarzyło się wrzasnąć na widok czegoś co po chwili ponownie stało się zwykłą ścianą, czy ekranem monitora, w żaden sposób nie wyróżniającej się podłogi, lub kompletnie przeciętnej szmatki. Czyżby to rodząca się panika, szok, strach? Nie bez powodu zmianowi byli wybierani tak by wymieniać się z ludźmi których bardzo dobrze znali, kimś bliskim z kim spędzali, za każdym razem, jeszcze jedną trzecią służby. Były to osoby dla nich szczególne; brat, siostra, ukochany, ukochana, przyjaciele bądź przyjaciółki z dzieciństwa. Ciekawe czy z nimi wszystko w porządku? Więcej o sesji: Witam, już od dawna nabieram co raz większej chęci na realizacje tej sesji. Założeniami głównymi są;
Koszmar przecież musi mieć swój koniec, nawet jeśli ci źli zawsze wstają. Każdy z nas ma swojego Anioła Stróża, a prędzej czy później ktoś z pewnością poczuje jego dotyk.
__________________ ❤ Ostatnio edytowane przez Kawairashii : 13-02-2014 o 22:49. |
13-02-2014, 12:49 | #2 |
Reputacja: 1 | Event Horizon oraz The Thing w wzorcach? Hmm... Dobry pomysł, ale czy wykonalny jako sesja RPG? Zwłaszcza PBF?
__________________ Najczęstszy ludzki błąd - nie przewidzieć burzy w piękny czas. Niccolo Machiavelli |
13-02-2014, 13:19 | #3 |
Reputacja: 1 | Wszystko da się zrobić z odpowiednim podejściem, najpierw tylko chce się dowiedzieć czy pomysł jest wart inwestycji. Jeśli ktokolwiek grał kiedyś w Trouble in Terrorist Town, pewnie rozumie ducha tej zabawy. Liczę na małą ekipę 5 graczy, potrafiących odpisywać (w najśmielszych snach) częściej niż raz tygodniowo, a sesja z pewnością się uda PS: Niektóre zasady oczywiście mogą ulec zmianie, w zależności od oczekiwań oraz w miarę pojawiania się luk w pomyśle. Rozgrywka ma być interesująca, i wymuszająca przebiegłe planowanie każdego z graczy.
__________________ ❤ Ostatnio edytowane przez Kawairashii : 13-02-2014 o 13:27. |
13-02-2014, 15:59 | #4 |
Reputacja: 1 | Założenie: no more npc jest nawet dobre, bo wymusza interakcje w drużynie. Sesja na dwa miesiące brzmi atrakcyjnie jako eksperyment, seria sesji (z założenia wielomiesięczna) to już poważne zobowiązanie. Może lepiej nastawić się na jedną sesje i zobaczyć jak wyjdzie (jeśli sesje są niezależne). Gra zakłada pvp ale nie ma nic o mechanice konfliktu. :-/ Lepiej żeby była i do tego dość obiektywna. Moim zdaniem przed otwarciem rekrutacji jeszcze bym opisał jak to miało by wyglądać (mechanika) i zaczął od pojedynczego eksperymentu niż od razu nastawiał się na serię.
__________________ Efekt masy sam się nie zrobi, per aspera ad astra Ostatnio edytowane przez behemot : 13-02-2014 o 16:42. |
13-02-2014, 16:26 | #5 |
Banned Reputacja: 0 | Z jednej strony brzmi ciekawie. Z drugiej nieskładnie. I wygląda na cholernie pogmatwane i skomplikowane. Chociaż mniej, niż Eclipse Phase. Jednak zastanawiam się, jak dokładnie zamierzasz to zmieścić w tak krótkim czasie. Zwłaszcza patrząc po wytycznych. W sesji zawsze wszystko się gmatwa... |
13-02-2014, 22:46 | #6 | |||||||||
Reputacja: 1 | @behemot - cenna uwaga, faktycznie przydałby się przykład takiej rozgrywki. W takim razie wezmę się do dzieła i wypiszę takowy, miejcie jedynie na uwadze że zależy mi na daniu wam rozrywki, a nie męczeniu niezręczną mechaniką, jeśli uznajecie pewne rzeczy za zbędę, dajcie znać, może wasz pomysł na rozwiązanie wyda się lepszy. Oto kilka dodatkowych informacji i pierwsza próba wdrożenia w zasady, jak i zmiany poprzednio obranych decyzji: Grupa Jawna.
Grupa Skryta.
Dodatkowe info co do grup.
Przykładowa rozgrywka na Forum: Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
(W tej samej chwili, każdy z postaci w osobnej przygodzie) Przykładowa rozgrywka na Google Doc: Gracz A Cytat:
Cytat:
Cytat:
Jest to oczywiście przykład, zatem jeśli w jakimś stopniu nie będzie odpowiadać wam jakaś zdolność możecie o niej tutaj podyskutować ze mną i wszystko będzie dostosowane tak by nie było komplikacji. Jeśli tak wyglądała by normalna sesja, mogłoby być bardzo ciekawie Czy istnieją jeszcze jakieś nieścisłości?
__________________ ❤ Ostatnio edytowane przez Kawairashii : 14-02-2014 o 03:05. | |||||||||
14-02-2014, 23:33 | #7 |
Reputacja: 1 | Mam pytania do osób popierających pomysł. Byłabym w niebo wzięta gdyby któryś z nich wziął głos i wypowiedział się na temat tego co mu się podoba bądź co wolałby zmienić.
__________________ ❤ |
18-02-2014, 21:41 | #8 |
Banned Reputacja: 1 | Problematyczne wydaje mi się utrzymanie spójności czasu dla wszystkich - rozrzucasz rozgrywkę pomiędzy forum, a doca (doce?) do tego dochodzi mechanika pvp, krótkie czasy odpisów, etc. Próba zagrania Mafii czy innego BSG przez forum jest dla mnie co najmniej karkołomna. Myślę, że na pojedyńczą sesję bym się jeszcze pisał, ale na "serię" - na pewno nie; chociałby dlatego, że gracze zaczną popadać w schematy i w kolejnych sesjach powielać wcześniejsze... |
18-02-2014, 23:39 | #9 |
Banned Reputacja: 0 | Ja osobiście uważam, że rekrutację zawsze warto otworzyć. Moje obawy jednak podobne są do tych, które przedstawił Aschaar. Sam udziału nie wezmę z powodu skomplikowania tej sesji, ale gdyby powstała, z chęcią będę śledził jej przebieg. Sam nie wyobrażam sobie ogarnięcia tak wielkiego nakładu materiałów i pogodzenia wątków w krótkim czasie. |
19-02-2014, 02:05 | #10 |
Reputacja: 1 | Mam oczywiście zamiar rozwinąć ten pomysł poprzez kompromisy. Tylko dla tego że nie ogłosiłam jeszcze dokończonej mechaniki, sprawa ta wydawać się może prosta jedynie dla mnie. Zamierzam uprościć system likwidacji postaci, poprzez ustawianie trzech statusów; naturalnie Śmierci, Śmierci przy kolejnym zranieniu który jest tymczasowy po odniesieniu pierwszej rany, użyciu niektórych zdolności, bądź bycia ofiarą innych, a także Szoku, który jest również statusem śmierci przy kolejnym zranieniu, jednakże ogranicza reakcje postaci do przyjmowania ciosów przez turę bądź dwie. Prędkość poruszania się postaci może być trochę trudny do przekształcenia bez zamieniania rozgrywki w grę planszową, ugodowym rozwiązaniem mogłoby być ograniczenie do jednego pomieszczenia na turę. Także, niezależnie czy akcja dzieje się na forum, czy na google docu, ~gdzie każdy może mieć własną przygodę~ mam nadzieję na jedną turę kończącą się na moim odpisie w poniedziałek i czwartek. Gdzie gracze mogą spokojnie odpisać na samym początku tygodnia, i pod jego koniec. Mały post z nie więcej niż czterema linijkami zdecydowanie wystarcza. Postaci stają i tak w bardzo określonej sytuacji ekstremalnej, nikła łączność, brak żywych na stacji, priorytety stają się oczywiste z biegiem czasu. Grupie pewnie zależeć będzie na dowiedzeniu się prawdy, odblokowaniu barykad, sprawdzeniu stacji, uruchamianie poszczególnych systemów, a gdy to się stanie, miejmy nadzieję że jeszcze ktoś będzie stał na nogach, gdy wśród grupy grasują obcy. Edytuje ten post gdy tylko ukończę wstępną wersję umiejętności niezbędnych do tworzenia postaci. Lista umiejętności tworzona w miedzyczasie. https://docs.google.com/document/d/1...it?usp=sharing Zachęcam do udzielania się w kwestii balansowania, jak i składania własnych sugestii.
__________________ ❤ Ostatnio edytowane przez Kawairashii : 20-02-2014 o 15:17. |