Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Rekrutacje do sesji RPG > Sondy rekrutacyjne
Zarejestruj się Użytkownicy

Sondy rekrutacyjne W tym dziale możesz umieścić sondę na temat zbliżającej się rekrutacji, zasadności swoich pomysłów lub po prostu "zbadać rynek" pod kątem przyszłej sesji - zarówno z pozycji gracza jak i MG.


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 13-03-2014, 18:31   #1
 
Akwus's Avatar
 
Reputacja: 1 Akwus ma w sobie cośAkwus ma w sobie cośAkwus ma w sobie cośAkwus ma w sobie cośAkwus ma w sobie cośAkwus ma w sobie cośAkwus ma w sobie cośAkwus ma w sobie cośAkwus ma w sobie cośAkwus ma w sobie cośAkwus ma w sobie coś
[Cyber] Bez cienia nadziei...

Natchnięty moją aktualną sesja u Warlocka, gdzie trup ściele się gęsto a połowa z tych trupów to gracze, zacząłem wspominać dobre czasy heroicznych walk do ostatniego naboju w Cyberpunku. Pytanko do co troszkę bardziej zaawansowanych graczy - znalazło by się dosłownie kilku chętnych na spróbowanie sił w krótkiej Cyberowej sesji, gdzie w założeniu i tak wszyscy zginą, sprawa tylko jak i kiedy?

Jestem typem mocno bardziej narracyjnym niż mechanicznym, więc taka sesja byłaby tego odbiciem. Liczą się wyłącznie kwieciste opisy, a Wasza długość życia będzie zależała tylko i wyłącznie od tego jak bardzo spodoba to się reszcie ekipy.

Upraszczając myślę o systemie, gdzie od każdego z graczy, a może i czytających możecie dostać punkty, które pozwolą Wam na kolejną spektakularną akcję zestrzelenia cholernego gwiezdnego niszczyciela z orbity
Póki możecie wydawać punkty opisujecie co chcecie z efektami owych działań włącznie i z akcją na innym końcu świata, jeśli pasuje Wam do sesji - w końcu jednak punkty się skończą zgodnie z założeniem sesji, a wtedy cóż, będzie koniec żywota, obiecuję Wam jednak, że będzie to artystyczny koniec.

Akcja czysto nawalankowa, bez specjalnego wątku intelektualnego, uważam po prostu, że miodny opis można dać tak w dynamicznej scenie walki, jak i każdej opisującej skomplikowane udręki wewnętrzne - a ja po prostu mam ochotę na te pierwsze
 
Akwus jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13-03-2014, 19:07   #2
Banned
 
Reputacja: 1 Aschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znany
Pomysł ciekawy, ALE jak widzisz mechanikę "rozdawniczą"?

Czy postać moze dzałać jeżeli nie ma punktów? Jeżeli nie to dlaczego? Jeżeli tak to w jakim zakresie? Co z mechaniczną częścią karty - umiejki, skille, atrybuty? Czysta narracja?

Zwłaszcza dawanie punktów przez czytajacych jest po prostu słabe... Rozumiem (choć nie lubię) mechaniki sztonowe - gdzie gracz dysponuje na scenę kilkoma sztonami (zwykle ilosć graczy minus 2) i może / musi po scenie te sztony rozdać innym wg własnego widzimisię (miodność, współprca, wrażenie, bo tak) przy czym nie może dać nic sobie... Tu mogłoby to być co turę odpisów powiedzmy.

Nie lubię z tego względu, że jedno mają styl bajkopisarski, inni wolą akcje bardziej trzymające się logiki i cyberpunkowe pozerstwo będzie się przejawiao gdzie indziej a nie w strzelankach rodem z Masmixa...
Tia, wiem - ten obrazek z PC odlatującycmi na głowicy międzykontynentalnej z podpisem "w CP akcje graczy powinny być właśnie takie"...
 
Aschaar jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13-03-2014, 19:29   #3
 
Akwus's Avatar
 
Reputacja: 1 Akwus ma w sobie cośAkwus ma w sobie cośAkwus ma w sobie cośAkwus ma w sobie cośAkwus ma w sobie cośAkwus ma w sobie cośAkwus ma w sobie cośAkwus ma w sobie cośAkwus ma w sobie cośAkwus ma w sobie cośAkwus ma w sobie coś
Ash, dopiero siadam do rozmyślań nad tym, swego czasu opracowywaliśmy taki mechanizm jeszcze na mym poprzednim forum, szperam na dysku w poszukiwaniu materiałów
Pewno trzeba by rozważyć kolejne kwestie i temu też po części służy ten wątek, pewno trza będzie elastyczności i tolerancji graczy i pewno dopracujemy ten system dopiero w drugiej czy trzeciej sesji - jeśli podchwyci to dość osób by do tej drugiej czy trzeciej dotrwać

Na razie bardziej badam grunt na ile ferajna chce podjąć się takiej próby i kto jest chętny do dyskusji nad owymi sztonami - notabene dzięki za doskonały wyraz, punkty wybitnie mi tu nie leżały
 
Akwus jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13-03-2014, 19:31   #4
 
Autumm's Avatar
 
Reputacja: 1 Autumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputację
Jakby to miała być jednolinijka w stylu "zabili go i uciekł" plus rozwałka 3/4 miasta przy okazji, to jestem chętną :>

A co do mechanik szybkich i narracyjnych, a przy okazji bardzo filmowych to polecam FATE i FATE ACCELERATED. Są po polsku, za darmo i nawet konwersje na realia CP'ka

No i mają sztony
 
__________________
"Polecam inteligentną i terminową graczkę. I tylko graczkę. Jak z każdą kobietą - dyskusja jest bezcelowa - wie lepiej i ma rację nawet jak się myli." ~ by Aschaar [banned] 02.06.2014
Nieobecna 28.04 - 01.05!
Autumm jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13-03-2014, 19:47   #5
Banned
 
Reputacja: 1 Aschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znany
Cytat:
Napisał Autumm Zobacz post
A co do mechanik szybkich i narracyjnych, a przy okazji bardzo filmowych to polecam FATE i FATE ACCELERATED. Są po polsku, za darmo i nawet konwersje na realia CP'ka

No i mają sztony
Mecha 7th Sea czy Wolsunga też ma... I co? W pierwszym poście stoi
Cytat:
Jestem typem mocno bardziej narracyjnym niż mechanicznym, więc taka sesja byłaby tego odbiciem. Liczą się wyłącznie kwieciste opisy, a Wasza długość życia będzie zależała tylko i wyłącznie od tego jak bardzo spodoba to się reszcie ekipy.
mechanika FATE tego nie podtrzymuje.

W temacie jednak:

Jeżeli mechanika miałaby być narracyjna i ze sztonami to proponuję dość prosty wybieg:
Postać ma kartę mechaniczną zgodną z systemem i punktami standardowymi (ustalonymi), aby każdy z graczy miał ten sam próg startowy. Gracz startuje z pulą sztonów zależną od widzimisię MG.
Działanie PC jest dwukierunkowe - albo postać działa w obszarze swoich skilli i wtedy każda akcja moze wyjść lub nie, a akcji "WOW!" (typu skok pomiędzy biurowcami) po prostu nie da się zrobić. Albo gracz sztonuje akcję - wydaje swojego sztona na osiągnięcie konkretnego efektu / wykonanie konkretnej akcji lub na pewny sukces swoich standardowych działań (typu włam do matrycy hakerowi może wyjść lub nie; jednak zesztonowany wyjdzie zawsze)
Każda tura jest oceniana przez współgraczy. Sztonów gracz ma mniej niż jest współgraczy co zabezpiecza przed asekuranckim "dam każdemu po jeden, to od każdego jeden dostanę".

Jedyne co trzeba robić to liczyć te sztony... Mechanikę "'rzutów" czyli wychodzenia lub nie zostawiamy bowiem opisowi / uznaniu MG...
 
Aschaar jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13-03-2014, 20:00   #6
 
Autumm's Avatar
 
Reputacja: 1 Autumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputację
Meh. FATE wspomaga narracyjność (bonusy za opis, sztony na kreowanie fabuły), ale nie zamierzam toczyć sporów o mechanikę w tym temacie. Co ciekawe, na dole opisałeś właśnie dokładnie sposób działaia skilli + sztonów w FATE, które podobno "się nie sprawdza" :P
 
__________________
"Polecam inteligentną i terminową graczkę. I tylko graczkę. Jak z każdą kobietą - dyskusja jest bezcelowa - wie lepiej i ma rację nawet jak się myli." ~ by Aschaar [banned] 02.06.2014
Nieobecna 28.04 - 01.05!
Autumm jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13-03-2014, 20:00   #7
 
Akwus's Avatar
 
Reputacja: 1 Akwus ma w sobie cośAkwus ma w sobie cośAkwus ma w sobie cośAkwus ma w sobie cośAkwus ma w sobie cośAkwus ma w sobie cośAkwus ma w sobie cośAkwus ma w sobie cośAkwus ma w sobie cośAkwus ma w sobie cośAkwus ma w sobie coś
widzę, że się rozumiemy

FATE znam, nie jest to do końca to o co mi chodzi, co trafnie zauważył Aachaar, niemniej zmierzamy w dobrą stronę
 
Akwus jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13-03-2014, 20:03   #8
Banned
 
Reputacja: 1 Aschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znany
Cytat:
Napisał Autumm Zobacz post
Meh. FATE wspomaga narracyjność (bonusy za opis, sztony na kreowanie fabuły), ale nie zamierzam toczyć sporów o mechanikę w tym temacie. Co ciekawe, na dole opisałeś właśnie dokładnie sposób działaia skilli + sztonów w FATE, które podobno "się nie sprawdza" :P
Tu proszę jest link do wiki: FATE

wskaż prosze: gdzie masz sztony? lub daj inny link z nie wprowadzaj zamęt. Jak zwykle zresztą.
 
Aschaar jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13-03-2014, 20:10   #9
 
Autumm's Avatar
 
Reputacja: 1 Autumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputację
http://hill-kleerup.org/pmwiki/FATE/FatePoints

Hmm..dziwne, grałam i prowadziłam 3 edycję, znam (prawie) na pamięć 4'tą, a Aschaaar jak zwykle odkrywa przede mną cuda-wianki i obnaża moją niewiedzę. Widać nie znam tej gry tak dobrze jak on, albo grałam wg. złych reguł

Człowiek się całe życie uczy...

Cytat:
Spend 1 FP for "minor narrative control of the situation." E.g., finding a convenient item, knowing someone in town, showing up at just the right moment in another scene. The GM has veto rights, but as long as it "lets people continue to have fun without breaking anything" it should be allowed. (And, of course, if it's not a stretch of coincidence to find the object, etc., it shouldn't cost an FP.)
W FAE PL nazywa się to "Punkty losu" i można je wymienić za "automatyczny sukces"

PS: No tak, zapomniałam, że lepiej na kogoś naskoczyć z wiedzą z wiki, zamiast się wysilić i zajrzeć do systemu
 
__________________
"Polecam inteligentną i terminową graczkę. I tylko graczkę. Jak z każdą kobietą - dyskusja jest bezcelowa - wie lepiej i ma rację nawet jak się myli." ~ by Aschaar [banned] 02.06.2014
Nieobecna 28.04 - 01.05!

Ostatnio edytowane przez Autumm : 13-03-2014 o 20:18.
Autumm jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13-03-2014, 20:14   #10
 
behemot's Avatar
 
Reputacja: 1 behemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwubehemot jest godny podziwu
Swobodna wizja:

Gracze zaczynają grę z pewnym stanem punktów akcji. np 13
Każde osiągnięcie ma swoją cenę w cenniku (aktualizowanym i tworzonym na bieżąco), wyceną posta zajmuje się MG po poście.
Po wycenie gracz autor posta może rozdzielić swoje wydane punkty pomiędzy pozostałych graczy, ale conajmniej 1 punkt akcji musi wysłać na cmentarz. Punkty wysłane na cmentarz są usunięte z gry.
Posty klimaciarskie, parzenie herbaty i rozmówki między BG są za darmo (posty w których nie ma osiągnięć)
W momencie wypstrykania się z punktów gracz może pisać tylko klimaciarskie posty (przeżywać ale nic się nie dzieje), chyba że poświęci się dla sprawy. BG bez punktów akcji może wykonać akcje, ale jego postać ginie w tym procesie.
Celem gry jest wykonanie zadań postawionych przez MG. Przy czym każde zadanie ma określone minimum postów i punktów, które trzeba wydać by dany story-arc został zrealizowany. Też ilu minimum graczy musi się zaangażować w storyarc.
Dodatkowo MG co jakiś czas opisuje komplikacje z wartością punktową (1-3...). Które trzeba spacyfikować lub komplikacja zacznie rosnąć (zwiększać swoją wartość).
W jednym poście można wydać maks 5 punktów akcji, jeśli gracz przekroczy tę wartość automatycznie tworzy to komplikacje.
Jeśli suma punktów komplikacji > suma punktów akcji będących w posiadaniu graczy, to gracze przegrywają. MG zabija BG w kolejności od tego z najmniejsza liczbą punktów.

Czyli suma punktów w drużynie określa maksymalną liczbę postów w sesji, czas w którym gracze muszą zrealizować zadania.

Przykład scenariusza:
Powstrzymaj złą korporację przed przejęciem władzy nad światem:
- odkryj co planuje korporacja
- pozyskaj sojuszników do walki z korporacją
- przygotuj uderzenie
- wykonaj rajd na tajną bazę

Tak mi się skojarzyło jako przykład czysto narracyjnej mechaniki.


Mechanikę czysto narracyjną chętnie bym zobaczył na forum.
Powodzenia
 
__________________
Efekt masy sam się nie zrobi, per aspera ad astra

Ostatnio edytowane przez behemot : 13-03-2014 o 20:35.
behemot jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 23:21.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172