lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Sondy rekrutacyjne (http://lastinn.info/sondy-rekrutacyjne/)
-   -   Przygody do wyboru (http://lastinn.info/sondy-rekrutacyjne/14470-przygody-do-wyboru.html)

Python 31-07-2014 20:37

Przygody do wyboru
 
W związku z tym, że jedna z sesji które prowadzę zbliża się ku końcowi, a pomysłów mam kilka, to was poproszę o pomoc w wyborze.
Oczywiście sonda nie jest w żaden sposób wiążąca, chodzi jedynie o zorientowanie się w popularności poszczególnych pomysłów.

Proponuję zatem, co następuje:
1. Shadowrun
a) może to być kontynuacja przygody, która dobiega końca. O czym dokładnie będzie sesja trudno powiedzieć, gdyż jej zakończenie nie jest jeszcze napisane, a gracze mogą jeszcze sporo namieszać swoimi decyzjami. Zależnie od ich decyzji inne wątki będą grały główną rolę w kontynuacji.
Przygoda jest w jakiś tam sposób typowa. Grupa najemników została wynajęta do pewnego zadania, które doprowadza ich do konfliktu z dość potężnymi siłami. Runnerzy muszą się jakoś w tym odnaleźć.
Jakby się nie skończyła pierwsza sesja, to druga część też będzie głównie sesją akcji. Pościgi, strzelaniny, fireballe itd.
b) Z zupełnie innej beczki - tytuł roboczy.
Gracze wcielają się w sługi pewnego smoka, który rozkazuje im zdobycie pewnego artefaktu. To oczywiście zmusza ich do zadarcia z potężnymi korporacjami i dobrego planowania swoich poczynań. Sesja akcji z dużą dozą magii, ale nie tylko.
2. Horror/SF "Łuk Triumfalny"
Krótka sesja, której miejscem akcji będzie Paryż. Na placu Charles’a de Gaulle’a, tuż obok Łuku Triumfalnego ma miejsce bardzo niecodzienna rzecz.
Tuż nad Łukiem zawisa niewielki czarny dysk.
Co będzie dalej? To już dowiecie się na ewentualnej sesji.
Klimat horroru z domieszką sf.
3. Deadlands
Prosta przygoda w steampunkowym świecie Dzikiego Zachodu.
BG pracownicy ochrony kolej. Pracują na trasie budowy nowej linii. W pewnym momencie w górach natrafiają na bardzo nietypową przeszkodę, którą albo trzeba będzie jakoś ominąć, albo usunąć.
Klimat steampunkowy z domieszką horroru.
4. Planescape, choć może nie do końca
Bazując na znanym, chyba powszechnie settingu do DnD, proponuję sesję o podróżach pomiędzy światami.
Zmiany w obrębie świata będą znaczne i w sumie nazwa ma tylko nakierować na to z czym się ewentualnie to będzie jadło
BG to oczywiście podróżnicy pomiędzy światami, którzy wędrują w poszukiwaniu potężnego artefaktu znanego jako Klucz Stworzenia.
Można go uznać, jakoś coś w rodzaju mistycznego Graala, który ponoć pozwala stwarzać nowe i kształtować nowe światy. Jednym słowem BG pragną stać się bogami.
5. Cthulhu Now
Horror w czasach współczesnych.
Grupa studentów udaje się na biwak w góry. Spokojny i radosny wypoczynek do czasu, aż jeden z ich przyjaciół znika w tajemniczych okolicznościach.
Sesja skupiona wokół poszukiwań zaginionego z mitami Cthulhu w tle.
6. Odyseja kosmiczna
Duży statek kolonizacyjny z zamrożonymi ludźmi. Wysłany w przestrzeń w podróż zaplanowaną na dziesiątki lat.
Coś jednak oczywiście poszło nie tak i BG budzą się na jednym z pokładów i nic nie pamiętają. Statek niby dalej spokojnie leci, ale nie wszystko jest w porządku.
Klimat to kosmiczny survival horror z elementami space opery.
7. Sabat bloody sabat
Wampir XXI wiek i gra członkami Sabatu w troszkę zmieniony świecie znanym z Wampira Maskarady. Wyrzucamy wszechpotężne spiski, a wampiry to nie są istoty, które rządzą całym światem. Wręcz przeciwnie żyją w ukryciu i lęku.
BG to grupa megalomanów, którym zamarzyła się władza nad krajem. W związku z tym planują "zamach" na najważniejsze osoby w państwie, aby w ten sposób przejąć władzę.
8. Adam i Ewa
Coś co nazwałbym parateatralnym eksperymentem. Gra dla dwóch osób, które wcielą się w biblijnych pierwszych ludzi i przeżyją wygnanie z Raju.
Klimat oniryczno-biblijno-mistyczny.
Biblijna opowieść to podstawa do wyjścia do historii o człowieku, jego zmaganiu się ze Stwórcom i światem.
Nazywam sesję eksperymentalną, bo plany są dość duże, ale jak to wyjdzie zależeć będzie w znacznej mierze od graczy/aktorów, którzy podejmą się odegrania głównych postaci.
9. Wodny Świat
Sesja w klimatach wodnej postapokalipsy. BG to osoby, które jako jedyne przeżyły atak bandytów na swoją wioskę/platformę. Sęk w tym, że do tej pory byli niewolnikami (wyraźne piętno na twarzy oraz mutacje).
Przywódca osady miał ponoć fragment mapy, która pokazuje drogę na stały ląd. Wiedząc, że żadna społeczność ich nie przyjmie BG postanawiają odnaleźć bandytów i odebrać im mapę.

Tak to wygląda. Opcji sporo, a klimat różnorodny. Proszę zatem o wybór i ewentualne uwagi, co do poszczególnych propozycji.

Saverock 31-07-2014 20:42

4,4,4,4!!! :D Zawsze chciałem zostać bogiem, a tu nadarza się okazja, nic więcej mi nie potrzeba.

Cattus 31-07-2014 20:47

Hmm... kusisz, a czasu nie mam ostatnio dużo.

1. SR
a i b wyglądają równie dobrze. No ale z obcymi smokami nie powinno się rozmawiać...

2. Łuk triumfalny.
Ciekwościowe to. Taka nie za długa, niezobowiązująca sesyjka była by super.

4. Planescape.
Przyznać się muszę że w dedeki nie grałem za dużo ale zawsze z sentymentem traktowałem to stare dedeszcze. Więc czemu nie? Może nawet mam już pomysł na potencjalną postać.

No dobra, koniec tego wypisywania bo za chwilę skończą mi się punkty i nic konkretnego z mojego posta nie wyniknie. :)

Quelnatham 31-07-2014 21:48

Bardzo duży wybór :)

Ja mam ochotę spróbować w shadowruna, w którego dotąd nie miałem okazji zagrać. Czyli opcja a lub b.

Ale spytam się jeszcze o planscape'a. Czym by się dokładniej różniło? Świat byłby ten sam? Wielkie Koło i Sigil?

Python 31-07-2014 22:02

Odnośnie Planescape'a to świat w dużym zarysie byłby ten sam. Pozostałoby Wielkie Koło, Sigil też choć w samym Mieście Drzwi zaszłyby spore zmiany. Byłoby to bardziej mistyczne miejsce, taki raj podróżników, gdzie są wrota do wszystkich światów.
Wyrzuciłbym wszystkie frakcje, gdyż podróżników pomiędzy światami nie byłoby aż tak dużo. Inna była troszkę zasada przechodzenia pomiędzy światami.
Pani Bólu co prawda, by pozostała ale byłaby kimś w rodzaju strażnika Miasta Drzwi, takim władcą bez poddanych.
Oczywiście historia całego Wieloświata także ląduje na śmietniku.

Ogólnie można powiedzieć, że zostają najważniejsze elementy settingu, czyli mnogość światów po których można podróżować, specyficzna, elitarna grupa podróżników po nich oraz system, czy plan świat.

Dla osób, które nie znają lub nie lubią dedeków mam informację, że ta sesja i ten świat praktycznie nie będą miały z nimi nic wspólnego. Poza oczywiście opisanymi światami i zasadami, które opisałem na górze.

SWAT 31-07-2014 22:03

3, 6 i 9. Robisz wielką krzywdę dając jeden wybór. Ale czy zagram, to zależy od momentu w którym wyląduje rekrutacja.

Python 31-07-2014 22:06

Ograniczam wybór świadomie, aby sonda była bardziej przejrzysta.
Wiem, że wybór może być trudny, bo konwencje i klimaty bardzo różne. Chce jednak sprawdzić, co cieszy się większym wzięciem.
Przy możliwości wielokrotnego wyboru to się troszkę zaciera.

Ewentualne drugie, trzecie i czwarte miejsce można wpisać pod sondą, jak kilka osób już zrobiło.

Aeshadiv 31-07-2014 22:24

Shadowrun albo wampir! Ejjj! <ciągnie za rękaw> ja chcę! Ja chcę!

LuckyLuck 01-08-2014 00:01

Opis 2 tematu przypomina mi trochę genialny film Dystrykt 9, gdzie obcy statek zawisł nad miastem Pretoria w RPA i okazało się że to byli uchodźcy z innej planety :D

kretoland 01-08-2014 00:14

Ktoś już to napisał więc trochę powtórzę :P 3,6,9 :) W sodzie zaznaczyłem 6 bo czekam na jakąś space operę :)


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 05:19.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172